معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1423
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1396
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22
نظریه معماری   - 1058
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 982
معماری و نقاشی   - 21
سازه های شهری   - 914
معماری کوچک مقیاس   - 20
تکنولوژی ساخت   - 896
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری حوزه عمومی   - 834
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
مرزهای معماری   - 818
معماری و روانشناسی   - 19
نگاه نو به سكونت   - 758
پردیس ویترا   - 18
نظریه شهری   - 756
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
المان شهری   - 752
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری و سیاست   - 675
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
کلان سازه   - 633
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری مدرن   - 583
معماری بایومورفیک   - 15
معماری پایدار   - 547
شهرهای در حرکت   - 14
منتقدان معماری   - 517
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 500
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
روح مکان   - 487
معماری و هوش مصنوعی   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 484
معماری و ادبیات   - 13
طراحی صنعتی   - 477
معماری و گیم   - 13
معماری تندیس گون   - 472
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 468
معماری جنگلی   - 11
معماری منظر   - 467
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری شمایل گون   - 432
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
باز زنده سازی   - 410
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آینده گرایی   - 397
بی ینال ونیز   - 10
هنر مدرنیستی   - 393
درس گفتارهای اتووود   - 9
توسعه پایدار   - 388
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 360
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 337
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 335
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 328
معماری بیابانی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 320
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 298
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 278
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 273
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 265
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 260
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 258
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 258
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 254
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 236
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 230
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 222
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 216
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 206
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 201
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 196
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 193
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ـ سینما   - 191
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
هنر انتزاعی   - 185
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
گرافیک   - 168
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
فضای منفی   - 156
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
مسکن روستایی   - 147
طراحی و پناهجویان   - 7
هنر گفت و گو   - 146
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 135
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 130
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 116
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
معماری خوانی   - 6
ترسیمات معماری   - 112
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری و فاجعه   - 108
طراحی مُد   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 89
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 87
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 81
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اکسپو   - 79
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ نفت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 68
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اقتصادِ فضا   - 68
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 67
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری هند   - 66
بلوپرینت   - 4
معماری چین   - 66
اتووودْ آبزرور   - 4
گفت و گو با مرگ   - 65
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 65
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ویرانه ها   - 61
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 55
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 4
زاغه نشینی   - 51
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پداگوژی   - 50
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری کانستراکتیویستی   - 46
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری دیجیتال   - 46
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
فیلوکیتکت   - 46
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری پراجکتیو   - 45
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 42
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
جنبش متابولیسم   - 42
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری فضای داخلی   - 40
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
باهاوس   - 39
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
هنر روسیه   - 36
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری و رسانه   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
پداگوژی انتقادی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
جهان علمیْ تخیلی   - 25
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری مجازی   - 23
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 5
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 5
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 30
آلدو روسی   - 14
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 41
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 14
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 36
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 25
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 55
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 8
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 39
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 145
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 29
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 27
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 58
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 68
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 7
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 50
پییر ویتوریو آئورلی   - 9
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 5
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 12
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 101
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 4
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 190
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 13

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -790
صنعتی   -104
زیرساخت های شهری   -383
گالری   -87
فرهنگی   -334
هتل   -76
پاویون   -266
ورزشی   -65
موزه   -254
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -232
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -162
ویلا   -7
تفریحی   -157
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -136
مجموعه های مسکونی   -3
معماری مذهبی   -105
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
اتووود ـ ایران معاصر ـ طرح پیشنهادی مرکز اجتماعات صدرا از آتلیه های پاد، نوآ و بائو
اتووود سرویس خبر:   گروه ترجمه و تحقيقات اتووود
1395/09/20
مـنـــــــبـع : اختصاصی اتووود
تعداد بازدید : 3218

تیم طراحی : پیام پیرو ، فاطمه میمنی ، آرش دبیری ، مهدی ذاکرحقیقی
رندرینگ : پوریا صالحی


بزرگترین دغدغه در شکل گیری و ساماندهی یک مرکز شهری (چه از لحاظ کالبدی و چه از لحاظ رفتاری - معرفتی) برای شهری که خود در حال سخت است، همسو کردن پارادوکس‌ها و متغیر‌هایی است که خود در بستر زمان دچار تغیرات و تحولات فراوانند. اجماع و مجاب کردن طیف وسیع مخاطبان با تمام تنوع‌ های قومیتی و تکثرات فرهنگی (ساکنین منطقه و کاربران غیر مقیم و فرامنطقه‌ای) در کنار مشخصات توپوگرافیک قوی منطقه - که هم زمان نقطه قوت و نقطه ضعف بستر به حساب میاید - نحوه ی رویکرد پروژه را تحت تاثیر قرار میدهد. به منظوراستفاده از اختلاف ارتفاعی توپوگرافی سایت و جداسازی و حریم بندی لایه های فیزیکی و مفهومی تاثیرگذار، با پیش بینی میان لایه های واسط، پروژه دربرگیرنده ی لایه های اصلی چندعملکردی و هم پوشانی است که با بهره گیری از دو کیفیت حریم های باز و بسته و تاکید بر حضور میان فضاها (Between Spaces) با کیفیت دوگانه شخصیتی (Hybrid)، کیفیت های فضایی منعطف و کاربر محور به وجود می آورد.

با تبدیل بستر توپوگرافیک سایت به یک حیاط شهری چندعملکردی واسط و چندراه ارتباطی، سایت هم زمان نقش پیونددهنده ی تمامی عملکردهای تاثیرگذار مجاور پروژه و متصل کننده ی عرصه های شمال – جنوب و شرق – غرب سایت را ایفا می کند. حجم معماری پروژه به صورت یک کالبد متمرکز و چندلایه در لایه ای بالاتر از سایت بروز پیدا کرده تا به عنوان یک تک عنصر شاخص، کیفیت و معنای یک معماری همگون را القا کند. حجم خود را از زمین جدا کرده، به صورت یک کالبد از بیرون بسته و از درون باز طراحی شده تا هم با تداعی حس تعلیق نوعی نقد برموقعیت و وضعیت سایت نامتجانس خود باشد و با خلق میان فضاهای حسی، با حفظ شخصیت مستقل هرکدام موجب عدم تداخل ارتباطی و فیزیکی کاربریهای شهری و داخلی ساختمان طرح شود.

حضور طیف های متنوع کاربر میان طیف‌ های متجانس عملکردی پروژه یک چیدمان طبقاتی را به وجود می آورد که قرار دادن یک قاب محاط کننده حول آنها به موازات ایجاد یک حس هم بستگی ، یک کالبد متمرکز با مقیاسی متناسب با موضوعیت پروژه را به وجود میآورد. قاب با تداعی کردن عملکرد حسی چادر عشایر، هم حضور تمامی ریز (Minor) فاکتور‌ها (عملکردی، فرمی، فرهنگی‌، قومیتی) را در زیر یک درشت (Major) فاکتور تامین کرده - القای یک کثرت خرد در یک وحدت کل - و هم با خلق یک نشانه ی زمین (Land Mark) در نقش یک هایپر آبجکت (Hyper Object) در منطقه خود نمایی می کند. بنابرین پروژه درنقش یک قلمروی همگانی تمامی کاربری‌های کلان شهری ، معماری و اجتماعی را در خدمت طیف وسیعی از ریز عمل کرد‌های تخصصی و حرفه ای قرار میدهد. این چند رویه نگری یک حیات شهری را در یک حیاط شهری در تمامی‌ مقاطع سکانس‌های زمانی (روزانه ، فصلی و سالانه) شکل میدهد و خود را به عنوانه یک چیدمان نوین شهری (Installation Art) مطرح می‌کند که تمامی میان فضاهای آن‌ مکانی است برای حضور رویداد‌ها و شکل گیری هنر‌های اجرایی (Performance Art).

توجه به تفکر باغ فضاهای میانی (گلخانه) و خلق راه های ارتباطی سبز (جاده سلامت)، میان فضاهایی اجتماعی و اجماعی را به وجود می آورد که در حقیقت برخاسته و باز نمودی نوین از مرکز محله ( بستر بروز رویدادها و اتفاقات اجتماعی – فرهنگی ) در رویه ی تاریخی‌ و سنتی معماری ایرانی است که در این پروژه با توجه به تکنولوژی ساخت و خصلت مدرن پروژه تبدیل به مراکز محله لایه به لایه و هم پوشان شده تا بتواند حس تعلیق و تعلق طیف وسیعی از سلایق را زیر یک سقف به وجود آورد... طراحی یک بستر (Context) همگون (Homogen) روی یک بستر (Site) ناهمگون (Heterogen).

مراحل خلق كانسپت، تكامل ايده و فرايند شكل گيرى فرم


.


ترازيابى سطوح مختلف سايت و انطباق بر روى توپوگرافى بستر خام، خلق يك حياط شهرى ميان لايه اى و پيوند دهنده


.


ايدئوگرام كانسپتى تعامل مخاطب و معمارى


.


.


.


.




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
تورج شش بلوکی علمداری ( 1395/09/23 ) :
بنده طراحی داخلی در این پروژه نمی بینم مطمئنا هدف از گذاشتن این طرح در این بخش توجه به معماری داخلی بوده است.بین مفاهیم معماری داخلی،طراحی داخلی ، دکوراسیون داخلی و مبلمان داخلی تفاوت بسیار است
پیام پیرو ( 1395/09/26 ) :
همانطور که در سایر طرح های ارایه شده در این مسابقه قابل درک است ، دیدگاهی افقی و غیر متراکم در رویکردهای طراحی دیده میشود که طراحان به نوعی آنرا برخواسته از نوعیت سایت ، مکانیت و موضوعیت طرح اتلاق کرده اند و غالبا این فرض اولیه بر خلاف هدف اصلی طرح حداقل تظابق با توپوگرافی حاضر در بستر را نیز ندارد! از طرف دیگر این نحوه برخورد با پروژه غالب طرح ها را به پروژه هایی تبدیل کرده است که از لحاظ فضایی دچار مرزبندی شده و آنها را به دو کیفیت درون و بیرون تقسیم کرده است... شاید نکته خاص این پروژه تمرکز خاص بر میان فضاهای لایه ای و واسطی است که همزمان با ایحاد یک حس سیالیت ، یک کلیت واحد را به وجود آورده است.
لذا این شاخصه طرح لاجرم در پرزانته منوط بر ارایه کیقیت هایی از فضاهای داخلی و نوع ارتباط آن (چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ فیزیکی) با فضاهای واسط و بیرونی شده است که قاعدتا با دیدگاه صرف به معماری داخلی و مفاهیم مرتبط با آن متفاوت است... معماری این پروزه یک المان پر و خالی است که فضا و مکان در آن در حال تبدیل شدن به هم و ارتباط مستقیم هستند که به غایت مرز گریز بوده و یک حس اجماع در یک مجتمع را تداعی می کند...
تورج شش بلوکی علمداری ( 1395/09/29 ) :
ممنون بابت توضیح
در عین حال اشاره کردید مفهوم معماری داخلی متفاوت هست!!!!
از نظر بنده مواردی که شما میفرمائید سر جمع مفهوم معماری داخلی است و مونومان یا لندمارک شدن آن هم بخشی از داستان می تواند باشد.
در بین پروژه های ارائه شده این طرح بهترین اتصال را با محیط پیرامون داشته که به شما و تیم طراحی تبریک می گم
شاید بهتر بود قبل از مسابقه یک جلسه تبیین مفهوم مرکز اجتماعی برگزار میشد. برخی از پروژه های ارائه شده مشخص نیست برای کجا طراحی شده است
مصطفی یکترزاده ( 1395/11/10 ) :
!
زهرا شاهرضا ( 1397/04/26 ) :
عالی بود

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

ساختمان اداری گل هنگکیائو از ام وی آر دی وی؛ فاز اول طرح جامع بیزنس پارک شانگهای
باز پرداخت طرح های کهن در پل زاراگوزا حدید
آسمان خراشی لانه ای؛ شبکه ایی از کربن در لفافی از تارهای فولادی
کافه ی کنار جاده از بان دیزاین ؛ نمای آینه ای و انعکاس شکوفه های گیلاس
اتووود کلاسیک ـ کاخ شورا ها ـ بوریس آیُفان
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group