معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1401
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1348
جشن نامه اتووود   - 21
نظریه معماری   - 1040
معماری مجازی   - 21
طراحي داخلي   - 954
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
سازه های شهری   - 900
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 886
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 814
معماری و رسانه   - 18
مرزهای معماری   - 811
معماری کوچک مقیاس   - 17
نظریه شهری   - 742
معماری و نقاشی   - 17
المان شهری   - 740
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 736
جهان علمیْ تخیلی   - 17
معماری و سیاست   - 640
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 632
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 561
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 538
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 505
شهرهای در حرکت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 482
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
روح مکان   - 474
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 474
معماری و روانشناسی   - 13
طراحی صنعتی   - 470
معماری و هوش مصنوعی   - 12
معماری تندیس گون   - 469
معماری و گیم   - 11
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 458
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 11
معماری منظر   - 454
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری شمایل گون   - 431
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
باز زنده سازی   - 397
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
توسعه پایدار   - 377
بی ینال ونیز   - 10
هنر مدرنیستی   - 377
درس گفتارهای اتووود   - 9
آینده گرایی   - 373
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 356
معماری و ادبیات   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 332
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 320
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 308
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 286
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 273
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 262
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 261
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 259
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 253
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 252
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 248
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 229
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 220
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 219
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 200
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 200
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 194
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 191
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 178
معماری تخت جمشید   - 7
هنر انتزاعی   - 176
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری ـ سینما   - 174
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 159
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
فضای منفی   - 147
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
مسکن روستایی   - 141
طراحی و پناهجویان   - 7
هنر گفت و گو   - 140
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 126
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
طراحی مبلمان   - 126
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
معماری ایران   - 114
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
معماری خوانی   - 6
ترسیمات معماری   - 104
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری و فاجعه   - 94
معماری بیابانی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 87
معماری جنگلی   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری فاشیستی   - 80
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ نفت   - 5
معماری هند   - 66
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری چین   - 63
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 62
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 62
بلوپرینت   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 61
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 58
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
اقتصادِ فضا   - 57
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 56
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 50
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
زاغه نشینی   - 48
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پداگوژی   - 44
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 43
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 43
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری پراجکتیو   - 43
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
باهاوس   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
هنر روسیه   - 35
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
فیلوکیتکت   - 33
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری فضای داخلی   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 11
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 3
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 4
ژاک دریدا   - 18
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 13
ژیل دلوز   - 29
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 27
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونیو نگری   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنیش کاپور   - 8
سو فوجیموتو   - 11
آی وِی وِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اُ ام اِی   - 40
سورِ فِهْن   - 6
اتوره سوتساس   - 7
سوزان سانتاگ   - 8
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 13
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 8
فرانک لوید رایت   - 45
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 10
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 2
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 32
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 25
الیس راستورن   - 111
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لویی کان   - 37
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 11
لُکُربُزیه   - 142
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 29
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پاتریک شوماخر   - 3
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پال گلدبرگر   - 1
مایکل سورکین   - 4
پرویز تناولی   - 2
مایکل گریوز   - 6
پری اندرسون   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پل ویریلیو   - 22
مخزن فکر شهر   - 1
پیتر آیزنمن   - 58
مـَــس استودیو   - 3
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 68
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 8
میشل فوکو   - 46
تئودور آدورنو   - 5
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 12
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 4
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 190
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -773
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -375
صنعتی   -102
فرهنگی   -329
گالری   -84
پاویون   -264
هتل   -75
موزه   -254
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -40
مسکونی ـ تجاری   -161
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -154
ویلا   -6
اموزشی   -133
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
اتووود کلاسیک ـ کلیسای ساگرادا فَمیلیا ـ آنتونی گائودی
اتووود سرویس خبر:   فائزه كشتكار ( تحريريه اتووود )
1392/07/28
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 6015

ساخت پرستشگاه ساگرادا فَمیلیا در سال 1882 ، بیش از یک قرن پیش آغاز شد . این پرستشگاه هنوز در حال ساخت است و سال 2026 را زمان اتمام پروژه تخمین زده اند . شاید این بنا مشهورترین بنای متعلق به مدرنیسم کاتالونی است که سالانه بیش از سه میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می کند . آنتونی گائودی معمار، تا زمان مرگش در سال 1926 بر روی این پروژه کار کرد و با وجود تمام پیش بینی ها هم، او نمی توانست برای دیدن بنای تمام شده زنده بماند .

گائودیِ معمار، در سن 31 سالگی اش در سال 1883 انتخاب شده بود که در پی اختلاف نظرهای موسسان پروژه و معمار اصلی پروژه، فرانسیسکو دی پائولا دِل ویلار یِ لوزانو، پروژه را ادامه دهد . او پلان صلیبی شکل و لاتینِ دِل ویلار، شبیه به کلیساهای گوتیک، را نگه داشت ولی از مفاهیم گوتیک در بسیاری از جهت گیری های اصلی پروژه پیروی نکرد . نکته قابل توجه آن است که گائودی شبکه ای از ستون های زاویه دار و طاق های هایپر بولوید را به منظور رفع نیاز به پشت بند های معلق به کار برد . این ساختار بیش از این که بر اِلمان های خارجی اش تکیه کند، بارهای افقی را از طریق ستون ها به فضای داخلی انتقال می دهد .

کلیسای ساگرادا فَمیلیا ازفرم های سه بعدی متشکل از سطوح گونیا شده ای به همراه، هایپر بولوید ها، سهمی ها، حلزونی ها و اشکال مخروطی شکل استفاده می کند . این اشکال پیچیده فرصت ایجاد سازه ای قوی تر و سبک تر را می دهد و همچنین قصد دارد ویژگی های آکوستیک و کیفیت نور پرستگاه را نیز بالا برد . گائودی مدل های گچی را به منظور پیشرفت طراحی اش به کار گرفت که از ماکتی به مقیاس 1:10 از سالن اصلی کلیسا تشکیل شده بود و 5 متر ارتفاع و عرض و 2 متر عمق داشت . او همچنین شبکه ای از رشته ها و سنگ های آویزان از پلان پرستشگاه را بر روی سقف ساخت . با این مدل ساختگی، او به زوایای مورد نیازش برای ستون ها، طاق ها و کمان ها دست یافت . این اندازه گیری زوایا در جبهه ی پِیشِن (Passion)بنا کاملا مشهود است که سازه کششی نام دارد ولی در فشار عمل می کند . 

گائودی سمبولیسم مذهبی اش را در تمام گوشه های کلیسای ساگرادا فَمیلیا جای می دهد و بازنمودی بصری از باورهای مسیحی را خلق می کند . او سه نمای شمایل گونه را برای ای باسیلیکا طراحی می کند که نمای شکوه(Glory)، تولد(Nativity) و هوای نفس(Passion) نام دارد و به ترتیب جبهه های جنوبی، شرقی و غربی را تشکیل می دهند . مجسمه سازی نمای نِیتیو یادآور پیش آمدگی آرام و پیچیده موجود در این نما است که گائودی بر ساخت و طراحی آن نظارت داشت . نمای پِیشِن را آثار جوزف ماریا سابیرِچز شاخص می کند که مجسمه های زاویه دارش شخصیت مدرنیسم این پرستشگاه را دنبال می کند و اتسورو سوتوی مجسمه ساز هم، برای تزئینات و دریچه های پنجره ها به کار گرفته شد که نماد مجلس شکرگزاری است .

سالن اصلی کلیسا تا ارتفاع 45 متر ادامه دارد و به منظور شبیه سازی جنگلی از ستون های چند رنگی همانند تپه مونتجویچ است با این تفاوت که از جنس گرانیت ساخته شده است . این ستون ها در مقطع عمودی از پایه به پایه ی کف پروژه تبدیل می شود و این چنین تعداد رئوس همراه با چندین گوشه را ، با تبدیل شان به کمان های دایره ای، کم تر می کند . این ستون های باریکِ دوشاخه ای چشم را به بالای فضا (سقف) هدایت می کند که نور از طریق روزنه های دایره شکل موجود در طاق ها فیلتر می شود . این روزنه ها با تایل های شیشه ی ونیسی به رنگ های سبز و طلایی کامل می شوند که خطوط این فضای هایپر بولوید را به هم متصل می کند .

پس از تکمیل، کلیسای ساگرادا فَمیلیا، باهجده برج ساخته شده، به منظور ارائه چشم اندازی بی نظیر از این پرستشگاه، در هر نقطه مناسب شهر، نمایان خواهد شد . چهار برج ناقوس تاج حواریون هر جبهه را نمایان می کند و دارای ارتفاع حداکثری 100 متری است . در انتهای شمالی ساختمان، برج نمادِ مریم مقدس بالای محراب کلیسا قرار خواهد گرفت . برج مرکزی 72 متر ارتفاع خواهد داشت و نمادِ حضرت مسیح است و چهار برج، نمادِ انجیل نویسان، آن را در بر می گیرد .

اگر ساخت کلیسا همچنان ادامه یابد، قسمت های قدیمی تر به مرمت و تمیزکاری نیاز خواهند داشت . از همان آغاز کار، تمام مخارج این پرستشگاه تکیه بر بخش خصوصی داشته است و تاخیرهای بسیاری به دلیل نبود بودجه بر پروژه تحمیل شده است . یکی از عوامل مهمی که فرایند ساخت را به تاخیر انداخت، جریان جنگ داخلی اسپانیایی بود که در جریان این جنگ، کارگاه گائودی خراب شد و تمام مستنداتی که او باقی گذاشته بود هم نابود شد .

نسل بعدی هنرمندان چیره دست و معماران بر ترسیمات و مدل های گچی ،به یاد مانده در جهت پیشرفت پروژه، تکیه کردند و تلاش کردند تا به دیدگاه گائودی هرچه بشتر نزدیک شده و به آن وفادار بمانند . به همبن دلیل، طراحی این پرستشگاه همکاریِ قرن ها تلاش را با خود به همراه دارد . خود گائودی پروژه را در غالب مجموعه کار نسل ها می بیند : " من پیر خواهم شد ولی دیگران بعد از من خواهند آمد . آنچه که باید همواره محفوظ نگاه داریم، روح این اثر است ولی حیاتش به نسل هایی بستگی دارد که آن را به ارث گذاشتند و اثر با آن ها زندگی می کند و تجسم می یابد " .

در دهه های اخیر، کلیسای ساگرادا فَمیلیا طراحی دیجیتال و تکنولوژی های ساخت معاصر را پذیرفت . معماران و هنرمندان چیره دست نرم افزارهایی همچون راینو(Rhinoceros)، کَدز فایو(Cadds5)، کاتیا (Catia)و کَم (CAM) را به منظور درک این هندسه پیچیده و تجسم ساختمان در غالب یک اثر کامل یه کار بردند . مدل های گچی همچنان به عنوان وسایل طراحی استفاده می شوند و هم اکنون با پرینتر های سه بعدی برای تسریع این فرایند تولید می شوند .

اتووود کلاسیک ـ کلیسای ساگرادا فَمیلیا ـ آنتونی گائودی


پلان طبقه همکف


طاق تایل بندی شده


دیتیل نمای پِیشِن


ستون های فضای داخلی کلیسا


نمای نِیتیو کلیسای ساگرادا فَمیلیا


ساختمان درحال ساخت ـ 1925


ساختمان در حال ساخت ـ 1974


اتووود کلاسیک ـ کلیسای ساگرادا فَمیلیا ـ آنتونی گائودی


اتووود کلاسیک ـ کلیسای ساگرادا فَمیلیا ـ آنتونی گائودی


فاضی داخلی یکی از برج های ناقوس


مجسمه نمای پِیشِن


دیتیل درهای نمای پِیشِن


کلسیا و بافت شهر بارسلونا، اسپانیا




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

کلیسای والین هاس؛ پوسته ایی گشوده در ترکیب با روح مکان
كليساي ارتدوكس سنت نيكلاس ؛ برنده جايزه بهترين طرح اجتماعي و شهري سال 2011
اتووود کلاسیک ـ کلیسای موحدین ـ فرانک لوید رایت
سکونت گاهی برای پاپ بندیکت شانزدهم؛ هرمنوتیک کالبدی دایره در سنت های مسیحی بر حاشیه پانتئون
اتووود کلاسیک ـ نمازخانه ی کالج استونز ـ ارو سارینن
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group