حائلهای نوری در میان مسیرهایی که توسط درختان خط کشی شدهاند، الهامبخش طراحی این پاویون چوبی به وسیله استودیو سوئدی کروپینسکی/ کروپینسکا میباشد که با فرمی صلیبی در پارک کوپنهاگن قرار گرفته است.
این گروه معماری مستقر در شهر استکهلم، از چوبهای ظریف با هدف ارتباط با هوا و همچنین به وجود آوردن تجربه ای متفاوت و غیر یکنواخت به عنوان سازه استفاده کردند.
طرح تقسیم بندی شده آن، یاداور تاریخچه قدیمی ترین و پربازدیدترین پارک کوپنهاگن، باغ پادشاه، میباشد.
در سال ۱۶۰۶، پادشاه دانمارک، کریستین چهارم، پارکی تفریحی به سبک رنسانس و با مسیرهای فرمال که حول فضاهای سبز قرینه و به صورت پترنهای ژئومتریک، بنا کرد.
همچنین پاویونی کوچک بنا شد که بعدها قلعه روزنبرگ نام گرفت.
در سال ۱۶۶۹ میلادی، باغ ها بر اساس رواج سبک باروک دوباره طراحی شدند و به وسیله مارپیچی که در مرکز خود به یک خانه تابستانی هشت ضلعی می رسید کامل گردید. در سال ۱۷۱۰، دربهای باغ و قلعه توسط خانواده سلطنتی به روی عموم گشایش یافت.
مسیرهای کشیده و ممتد پیاده پاویون باغ پادشاه، بینندگان را به تفرج در مسیر آن ترغیب میکند.
ستونهای چوبی منظم پیرامونی، همانند بدنه درختان نور را فیلتر کرده در حالی که سقف چوبی پیوسته آن تلاش دارد تا تصویری متخلخل از نور خورشید را که نمایانگر تابش از میان انبوه برگهای درختان است به نمایش بگذارد.
معمار اثر، کنراد کروپینسکی در گفت و گو با سایت دِزین گفت: علاوه بر ویژگیهای کلی باغ موجود، دو عنصر ما را تحت تاثیر قرار دارد: محوربندی صریح و تقاطعهای راستگوشه مسیرهای حرکتی و هم چنین اتمسفر مسیرهای تعریف شده توسط درختان. وی همچنین اضافه کرد: ما امیدواریم پاویون، کیفیت تجربه بازدید از باغ موجود را ارتقا دهد. خیابانی با سبک تعریف شده که در آن فرد میتواند ریتم ستونها را درک کرده و خورشید را از میان عناصر چوبی سقف حس کند. یک حرکت در محور و یک مسیر مجزا.
الوارهای کف به نحوی طراحی شده تا در زیر پای افراد صدا کند و معماران آن امیدوارند که بازدیدکنندگان به مسیر آمده و با سرانگشتان خود ستونهای بنا را لمس کنند .
طراحی این گروه معماری با توجه به زاویه مناسب و دسترسی از تمام جهات، تحت تاثیر هندسه منظم باغ موجود روحیه ای فرمال به خودش می گیرد. گوشه ها تعمدا چهار فضای جدید بیرونی را خلق میکنند. فضای اول واحه ای آرام با پوشش درختان برگریز است که حریمی برای برگزاری پیکنیک و یا استراحتگاهی برای مطالعه به افراد می دهد.
فضای دوم در مجاورت پاویون تعریف می شود و هرکولس نام دارد که میزبان فعالیتهای فرهنگی و هم چنین کافیشاپها برای نشستن مراجعین و مشاهده مردم پیرامون می باشد.
حیاط بزرگی فضای سوم را شکل می دهد که معماران امیدوارند مشوق بازیهایی چون فریزبی و فوتبال باشد. یک جایگاه دائمی و یک جایگاه کوچکتر قابل حمل نیز اجزاء تشکیل دهنده بخش چهارم هستند که برنامه هایی چون موسیقی، تئاتر و سایر اجراها را در بر میگیرد.
پیشنهاد معماران این بود که پاویون به تنهایی می تواند به عنوان یک جایگاه اجرا و یا نمایشهای مد و نمایشگاهها مورد استفاده قرار گیرد.
در این رابطه کروپینسکی میگوید: ما امیدواریم که مردم، خود نقش بازیگر و تماشاچی را در جایگاه نمایش، جایگاه کوچکتر قابل جابجایی و به طور مجزا در خود پاویون بر عهده گیرند.
این سازه موقت به عنوان پاسخی از جانب دانمارک به طراحی گالری سرپنتین در هایدپارک لندن و مما پی اس وان در نیویورک می باشد.
پارک پادشاه در اواخر تابستان سال ۲۰۱۷ در دسترس عموم قرار گرفت.