معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1553
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 23
منظر شهری   - 1468
معماری مجازی   - 23
نظریه معماری   - 1098
طراحی مُد   - 22
طراحي داخلي   - 1036
معماری بیابانی   - 21
سازه های شهری   - 938
جشن نامه اتووود   - 21
تکنولوژی ساخت   - 926
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
معماری حوزه عمومی   - 869
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
مرزهای معماری   - 850
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
نگاه نو به سكونت   - 810
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
نظریه شهری   - 790
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 783
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری و سیاست   - 746
معماری ـ موسیقی   - 17
کلان سازه   - 659
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری مدرن   - 642
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری پایدار   - 591
شهرهای در حرکت   - 15
آرمان شهرگرایی   - 537
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 534
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 521
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
روح مکان   - 519
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 507
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 504
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
آینده گرایی   - 489
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 486
بی ینال ونیز   - 10
معماری تندیس گون   - 486
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری شمایل گون   - 448
درس گفتارهای اتووود   - 9
باز زنده سازی   - 433
معماری خوانی   - 9
توسعه پایدار   - 428
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 422
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری یادمانی   - 366
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 356
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماریِ توسعه   - 354
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 345
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 334
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری پست مدرن   - 330
معماری تخت جمشید   - 8
تغییرات اقلیمی   - 310
منبع شناسی اتووود   - 7
اتووود کلاسیک   - 299
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 275
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری محلی   - 270
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 270
فرهنگ نفت   - 7
بدنه سازی شهری   - 269
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری ارزان   - 264
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 263
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 259
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 247
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 245
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 244
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 228
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 223
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 215
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 214
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 200
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
هنر انتزاعی   - 197
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
گرافیک   - 178
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 174
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 155
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری و فاجعه   - 155
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
مسکن روستایی   - 154
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 152
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 140
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 136
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ایران   - 125
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
بلندمرتبه ها   - 119
پداگوژی انتقادی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 101
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 6
اقتصادِ فضا   - 93
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری فاشیستی   - 87
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری مذهبی   - 87
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
مدرنیته؛ از نو   - 87
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
معماری و رسانه   - 83
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اکسپو   - 79
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
فیلوکیتکت   - 75
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری فضای داخلی   - 74
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 73
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 72
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 72
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 70
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
ویرانه ها   - 68
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 67
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری پراجکتیو   - 60
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
مدارس معماری   - 58
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
پداگوژی   - 56
بلوپرینت   - 4
زاغه نشینی   - 54
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 52
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جهان علمیْ تخیلی   - 51
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 49
باشگاه مشت زنی   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و روانشناسی   - 44
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 44
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
جنبش متابولیسم   - 43
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
باهاوس   - 41
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری و نقاشی   - 40
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 39
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
بحران آب   - 39
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و ادبیات   - 36
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 36
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی پارامتریک   - 32
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
آنتروپوسین   - 31
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری و گیم   - 24
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری جنگلی   - 23
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری کوچک مقیاس   - 23
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 12
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 46
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 17
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 61
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 149
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 30
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جولیا کریستوا   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 10
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 31
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 109
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 32
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 7
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 5
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 194
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -829
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -426
گالری   -88
فرهنگی   -339
هتل   -79
پاویون   -270
ورزشی   -67
موزه   -258
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -235
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -168
ویلا   -12
تفریحی   -166
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -142
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -2
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
پاویلیون دو لاسپریت نوو، پاریس، فرانسه، 1924 - چکیده ای از لوکوربوزیه
اتووود سرویس خبر:   سميرا كرمي فر
1397/03/11
مـنـــــــبـع : www.fondationlecorbusier.fr
تعداد بازدید : 1552

چکیده ای از لوکوربوزیه

وقتی مسئله ای ذهن ما را درگیر می کند ما آن مسئله را همه جا با خود داریم. یک روز در نهایت ما به طور ناگهانی راه حلی پیدا می کنیم و معمولا در حالی که به پیچ بعدی خیابان می رسیم تائیدی هم برای آن راه حل پیدا خواهیم کرد. بنابراین تناسبات داربست بزرگ در جلوی بن مارشه بر اساس این نظریه تائید شده است که ساختمان های شهری باید در آینده تلفیق شده باشند. واضح است که ساختمان ها باید از خیابان فاصله بیشتری داشته باشد و فضای باز بیشتر و بزرگتری به این ترتیب خلق می شود و به این ترتیب می توان سازه هایی با ارتفاعی با دو یا سه برابر ارتفاع تعیین شده ساخت. در روندها و پروسه های معماری ارتفاع نرمال را معادل 9 تا 12 فوت در نظر گرفته اند و این ارتفاع می تواند در طرح های مذکور افزایش داده شوند. طرح های آینده شروط معماری جدیدی را مطرح کرده اند که در نهایت منجر به استفاده از استانداردهای ارتفاع جدید شده است: احتمالا 18 تا 22 فوت. پاویلیون دو لاسپریت نوو در نمایشگاه پاریس 1925 در واقع پیروزی بزرگی برای غلبه بر مشکلات می باشد. هیچ سرمایه ای برای این پروژه موجود نبوده است و هیچ مکانی هم در دسترس نیست و کمیته سازمانده  نمایشگاه هم رد کرده است که طرح من دنبال شود. برنامه ریزی این طرح به شرح زیر بوده است که  هنرهای دکوراتیو منع شده اند و تائید شده است که فضای معماری شامل تمام جزئیات است و خیابان ها و خانه ها را شامل می شود و دنیای گسترده تری فرای این دو را هم در بر می گیرد. هدف من در این جا شرح این مسئله بوده است که چگونه این صنعت می تواند فرم های کاملا ناب تولید کند و ارزش ذاتی این فرم های ناب هنری را بیان کند که نتیجه ای از همان فرم های هنری است. به علاوه می توان تبدیل و تغییرات بنیادی و آزادی های ساختاری را نشان داد که باعث شده اند ما بتوانیم خانه های شهری را تجسم کنیم و به عبارت دیگر خانه ها استانداردسازی می شوند تا نیازهای بشر ساکن این مکان ها تامین شود. سوم این که می توان نشان داد که این واحدهای مسکونی عالی و راحت، این وسایل زندگی، می توانند در بلوک های بزرگ ساخته شوند. پاویلیون دو لاسپریت نوو بر همین اساس به صورت یک واحد نوعی در این بلوک ها طراحی شده است. این سازه شامل تعداد واحدهای مسکونی کمتری است که تراس و بام اختصاصی خود را دارند. چسبیده به این واحدها یک زائده به فرم ساختمان مدور و گنبدوار قرار دارد که شامل جزئیات متعددی از طرح ها است. دو شهر بزرگ که هر کدام از آن ها هزار متر مربع مساحت دارند، یکی پلان 1922 را برای شهر مدرن با 3000000 ساکن دارد و دیگری پلان وویزن (همسایگی) را دارد که مرکزی تجاری در قلب پاریس را شامل میشود. روی دیوارها هم پلان های طراحی شده برای آسمان خراش های صلیبی شکل کار شده است و معماری های جدیدی در آن به کار رفته است که نتیجه تفکر درباره مشکلات آینده بوده است. کمیته ساختمانی این نمایشگاه از قدرت خود برای مقابله با تعارض های اجرایی طرح من استفاده کرده است. این مسئله تنها به دلیل وجود آقای ام. دو مونزی، وزارت هنرهای نمایشی بوده است که برای افتتاحیه نمایشگاه حضور داشته است. کمیته توافق کرده است که قسمت 18 فوتی جلوی عمارت کلاه فرهنگی را بردارد تا جلوی دید عموم گرفته نشود. قابل ذکر است که هیئت داوری بین المللی نمایشگاه تمایل داشته است که بالاترین جایزه را به طرح من اعطا کند گرچه نماینده فرانسوی هم فردی بسیار شایسته بوده است و خودش معماری برجسته بوده است و به این دلیل با این پیشنهاده مخالف بوده است که وی اعتقاد داشته است که در طرح عمارت کلاه فرنگی من اصلا معماری نمود نمی کند. در سال 1929؛ ما با نگاهی به گذشته به این نتیجه رسیدیم که پاویلیون دو لاسپریت نوو نقطه تغییر در طراحی داخلی و مبنایی برای پیشرفت معماری بوده است. یک عبارت جدید با عبارت قدیمی "مبلمان" جایگزین شده است که برای مقابله با سنت های قدیمی بوده است. این عبارت جدید "تجهیزات" است که دال بر دسته بندی منطقی انواع عناصر ضروری برای اجرای طرح خانه ای است که برگرفته از تحلیل عملی است. قفسه های استاندارد سازی شده درون دیوار ساخته شده و یا از دیوار به صورت معلق آویزان است و در هر نقطه ای از خانه که کارآیی داشته باشند می توان آن ها را کارگذاری کرد- مثلا کمدها برای آویزان کردن لباس ها و قفسه برای لباس های زیر، دستمال های گردگیری، بشقاب ها و لیوان ها، قفسه هایی برای وسایل تزئینی و قفسه هایی برای کتاب ها- همگی با نسخه های قدیمی مبلمان و وسایلی جایگزین شده اند که حدود 500 نام داشته اند. وسایل خانه جدید که از چوب ساخته نمی شوند بلکه از فلز هستند در کارخانه هایی ساخته می شوند که برای تولید وسایل و مبلمان اداری هستند. امروزه کل وسایل منزل هم در این کارخانه ها ساخته می شود و حداکثر فضا در هر اتاق خالی گذاشته می شود و تنها صندلی و میز این فضاها را پر می کند. تحقیق علمی درباره میز و صندلی به نوبه خود منتهی به ایجاد مفاهیم جدیدی می شود که دلالت بر وسایلی دارند که بیش از این تزئینی محسوب نمی شوند بلکه وسایل کاربردی هستند. پیشرفت روش های مدرن مقابله با سنن قدیمی را به دنبال دارد که برای تحمیل وضعیت نشستن استفاده می شوند. چون ما در حال حاضر می توانیم در موقعیت های متفاوتی بنشینیم، صندلی هایی با شکل های جدید از جنس فلز و یا چارچوب های فلزی مارپیچی ساخته شده اند. چوب که قبلا به طور گسترده استفاده می شده است در حال حاضر کاربرد محدودی در ابتکارهای طراحی دارد. برای تجهیز خانه به طور مناسب نیاز به تفکر استادانه زیادی است. در نتیجه مطالعه و سخنرانی ها، مقاله ها و مذاکره های خصوصی، دسته بندی کاربردی از مفاهیم و مواد مورد نیاز ارائه شده است. 

پاویلیون دو لاسپریت نوو - لوکوربوزیه


پاویلیون دو لاسپریت نوو - لوکوربوزیه


پاویلیون دو لاسپریت نوو - لوکوربوزیه


پاویلیون دو لاسپریت نوو - لوکوربوزیه


پاویلیون دو لاسپریت نوو - لوکوربوزیه


پاویلیون دو لاسپریت نوو - لوکوربوزیه


پاویلیون دو لاسپریت نوو - لوکوربوزیه


پاویلیون دو لاسپریت نوو - لوکوربوزیه


پاویلیون دو لاسپریت نوو - لوکوربوزیه




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
فاطمه فریدونی ( 1399/02/18 ) :
‎تاکید بر عملکرد ساختمان و کاهش چشمگیر دکوراسیون، پاسخ لوکوربوزیه برای استفاده ی بیشتر از فضا است که در زمان رشد سریع جمعیت و حرکت به سوی صنعتی شدن و ایجاد نیازهای جدید بوده،پس
‎طراحی مبلمان این پروژه که با تجهیزات نام گذاری شده،پیش بینی لوکوربوزیه برای افزایش سریع جمعیت بوده که سعی در تولید انبوه وسایل برای سرعت بخشیدن و رفع نیاز خانه های مدرن بوده.
فاطمه فریدونی ( 1399/02/18 ) :
‎تاکید بر عملکرد ساختمان و کاهش چشمگیر دکوراسیون، پاسخ لوکوربوزیه برای استفاده ی بیشتر از فضا است که در زمان رشد سریع جمعیت و حرکت به سوی صنعتی شدن و ایجاد نیازهای جدید بوده،پس
‎طراحی مبلمان این پروژه که با تجهیزات نام گذاری شده،پیش بینی لوکوربوزیه برای افزایش سریع جمعیت بوده که سعی در تولید انبوه وسایل برای سرعت بخشیدن و رفع نیاز خانه های مدرن بوده.
سروش کشاورز ( 1399/02/22 ) :
پاویلیون دو لاسپریت نوو نقطه عطفی در تکامل معماری است.
مفهوم اثاث کشی با تجهیزات جایگزین شده است که بر توزیع عناصر برای کارکرد روزانه زیستگاه به عنوان نتیجه کارآیی آن تأثیر می گذارد. مبلمان استاندارد جایگزین دیواره های داخلی شده و توابع مختلف را توزیع می کند که هرکدام به هدف خود پاسخ می دهند و از آن تعریف می شوند.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

اتووود كلاسيك ـ ویلای ساووا ـ لوكوربوزيه
اتووود کلاسیک ـ خانهْ استودیوی اوزنفانت ـ لوکوربوزیه ـ 1922
ثبت 17 ساختمان لوکوربوزیه در فهرست میراث جهانی یونسکو
تراشه های کانسپچوال ـ معمار و اخلاق شهرسازی؛ پاراداکس مواجه با زمان و پارادایم
مرد مدولار لوکوربوزیه؛ ایده آل سازیِ سفیدپوستِ طبقه متوسط
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group