معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1343
بحران آب   - 28
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1183
هنر روسیه   - 28
نظریه معماری   - 978
اکسپو میلان 2015   - 27
طراحي داخلي   - 908
پاویون های سرپنتین   - 24
سازه های شهری   - 868
باهاوس   - 24
تکنولوژی ساخت   - 845
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
مرزهای معماری   - 779
فیلوکیتکت   - 22
معماری حوزه عمومی   - 753
جشن نامه اتووود   - 21
المان شهری   - 701
معماری مجازی   - 20
نظریه شهری   - 696
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نگاه نو به سكونت   - 687
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
کلان سازه   - 601
مدرنیته؛ از نو   - 18
معماری و سیاست   - 550
پردیس ویترا   - 18
معماری پایدار   - 517
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
منتقدان معماری   - 486
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری مدرن   - 484
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری تندیس گون   - 452
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 443
معماری ـ موسیقی   - 15
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 441
معماری بایومورفیک   - 14
آرمان شهرگرایی   - 436
شهرهای در حرکت   - 14
روح مکان   - 433
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری منظر   - 426
اقتصادِ فضا   - 11
معماری شمایل گون   - 422
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
طراحی صنعتی   - 420
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
باز زنده سازی   - 380
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
توسعه پایدار   - 352
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری یادمانی   - 336
درس گفتارهای اتووود   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری سبز   - 306
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 8
معماریِ توسعه   - 304
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
هنر مدرنیستی   - 297
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 271
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 270
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 263
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
بدنه سازی شهری   - 254
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 250
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ارزان   - 246
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 243
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 243
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 239
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 231
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 176
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 157
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 154
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 147
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
مسکن روستایی   - 133
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر انتزاعی   - 132
منبع شناسی اتووود   - 6
هنر گفت و گو   - 130
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
گرافیک   - 117
جهان علمیْ تخیلی   - 5
معماری ژاپن   - 113
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
طراحی مبلمان   - 110
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 5
معماری ایران   - 107
معماری مصر   - 5
فضای منفی   - 106
فرهنگ نفت   - 5
بلندمرتبه ها   - 102
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری مذهبی   - 86
معماری خوانی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری فاشیستی   - 68
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری هند   - 65
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ترسیمات معماری   - 65
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 3
معماری چین   - 61
مینته د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 3
گفت و گو با مرگ   - 51
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 50
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 46
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
مدارس معماری   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
زاغه نشینی   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری پراجکتیو   - 37
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری دیجیتال   - 36
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پداگوژی   - 35
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری کانستراکتیویستی   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1
طراحی پارامتریک   - 29

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 187
آراتا ایسوزاکی   - 16
زیگموند فروید   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان بودریار   - 3
آرکی زوم   - 4
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 16
آلدو روسی   - 13
ژاک لوگوف   - 4
آلوار آلتو   - 19
ژیل دلوز   - 27
آلوارو سیزا   - 9
سائول باس   - 7
آن تینگ   - 4
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی گائودی   - 27
سالوادور دالی   - 2
آنتونی وایدلر   - 5
سانا   - 5
آنتونیو نگری   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنیش کاپور   - 8
سدریک پرایس   - 3
آی وِی وِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اُ ام اِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اتوره سوتساس   - 7
سورِ فِهْن   - 6
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سوزان سانتاگ   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد سعید   - 13
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 10
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 7
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 45
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردا کولاتان   - 2
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 2
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 50
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 7
لویی کان   - 37
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییس بورژوا   - 8
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لُکُربُزیه   - 134
بال کریشنادوشی   - 4
لیام یانگ   - 4
باک مینستر فولر   - 11
مارتین هایدگر   - 27
برنارد چومی   - 33
مارسل بروئر   - 7
برنو زوی   - 7
مارشال برمن   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانفردو تافوری   - 16
بوگرتمن   - 1
مانوئل کاستلز   - 2
بی یارکه اینگلس   - 68
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو سولری   - 4
مایکل سورکین   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 21
معماران مورفسس   - 16
پیتر آیزنمن   - 57
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر برنس   - 2
موشه سفدی   - 12
پیتر زُمتُر   - 67
میشل سر   - 3
پیتر کوک   - 7
میشل فوکو   - 44
پیر بوردیو   - 5
نائومی کلاین   - 4
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نورمن فاستر   - 35
تئودور آدورنو   - 3
نیکلای مارکوف   - 1
تادو اندو   - 13
هانا آرنت   - 7
تام مین   - 13
هانری لفور   - 23
تام ویسکامب   - 10
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 23
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 3
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 5
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 8
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 22
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 9
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 28
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 95
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 13
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 3
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -754
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -344
صنعتی   -101
فرهنگی   -318
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -157
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
چارلز جنکس و مگی کسویک؛ آدم هایی که معماری، امید و سرطان دغدغه‌اشان بود
اتووود سرویس خبر:   تارا پیش قراول
1398/08/04
مـنـــــــبـع : https://www.bbc.com/news/uk-scotland-50056219
تعداد بازدید : 156

چارلز جنکس و همسرش مگی، دو دقیقه پس از شنیدن خبر بازگشت سرطان وی (مگی) و باقی ماندن تنها چند ماه از زندگی اش، خود را در راهروهای تاریک بیمارستانی یافتند.

هردوی آن ها انسان هایی بسیار جالب توجه و به شدت روشنفکر بوده و برای سخنرانی درباره ی معماری و تاریخ به سراسر دنیا سفر کرده بودند. اما هیچ یک توان درک این مسئله، که چرا در سال 1993، در حالی که با اندوهی عظیم و غیرقابل تصور دست و پنجه نرم میکردند، در راهروی بسیار شلوغ بیمارستانی به دام افتاده بودند را نداشتند.

این تجربه، مگی را به این تصور واداشت تا برنامه ای برای نوعی مرکز درمانی سرطان جدید طراحی کند. تسهیلاتی که به بیماران فرصتی برای یافتن آسایش و استراحت در مکانی زیبا میداد، به همان گونه که چارلز با احترام به یاد و خاطره ی همسرش به دنبال پایه ریزی و گسترش آن بود.

در روز یکشنبه 19 آگوست 2019، چارلز در سن 80 سالگی – 24 سال پس از گشایش اولین مرکز درمانی مگی در اسکاتلند - در خانه اش در لندن درگذشت.

چارلز جنکس متولد بالتیمور مریلند، در دانشگاه هاروارد در رشته ی ادبیات انگلیسی و معماری تحصیل کرد.

او با انتشار بیش از 30 کتاب و سخنرانی و تدریس در 40 دانشگاه سراسر دنیا، عنوان متفکر پیشتاز معماری پست مدرن را از آن خود کرده بود.

اما مسیر زندگی کاری او، در روزی که بر سر راه مگی کسویک اهل دامفریس در موسسه معماری لندن قرار گرفت، دستخوش تغییر شد.

 مارسیا بلیکنهام، یکی از سرمایه گزاران مراکز مگی، مینویسد: "آن ها یک همکاری بشدت خلاقانه را شکل دادند."

او میگوید: " آن ها به صورت خستگی ناپذیر سفر میکردند، به ساختمان های جدید و قدیمی مینگریستند، با معمار ها، افراد آکادمیک و دوستان خود ملاقات داشتند، در مکان های مختلف لکچر و کنفرانس ارائه میکردند، و همیشه و در همه جا، در حال صحبت، تبادل نظر، بحث و مجادله و خندیدن بودند."

آن ها پس از ازدواج، یکی از برجسته ترین پروژه های منظر را در اسکاتلند، در باغ پشتی خانه ی خودشان در هالیوود، در نزدیکی دامفریز اجرا نمودند، که آن را باغ تعمق کیهانی نامیدند.

این باغ یک بار در سال طبق برنامه ی باغ های اسکاتلند برای بازدید عموم گشوده میشود، و آثار آن شامل سیستمی پیچیده از دریاچه ها و گذرگاه های طراحی شده توسط مگی و یک کوه 55فوتی حلزونی شکل از علف که توسط چارلز طراحی شده بود، میباشد.

خانم بلکنهام ذکر میکند: " این اشکال در انفصالی کامل از سنت لندسکیپ رمانتیک انگلیسی، به صورت مردانه ای غیرقابل انعطاف و زمخت هستند، و روحیه ی آن ها به نسبت به عصر نوسنگی نزدیک تر از طراحی های کپبیلیتی براون یا رپتون میباشند. "

این عنصر انسانی چیزی بود که چارلز بشدت مسر بر بازنمایی در طراحی تمام مراکز درمانی مگی پس از بنا نهادن آن در سال 1995 – همان سالی که مگی از دنیا رفت - بود.

 'معماری، شما را سر شوق می آورد.'

هر یک از آن ها، اثر هنری منحصر به فردی بودند، مملو از نور طبیعی و مبلمان راحت.

چارلز تعدادی از برجسته ترین معماران دنیا را برای طراحی ساختمان هایش، که اولین آن ها در ادینبورگ افتتاح شد، انتخاب میکرد.

او در مناسبتی به بی‌بی‌سی گفته بود: " به گفته ی مردم، گرفتن درخواست کار از مرکز مگی، مانند دریافت جایزه ی اسکار بود."

در طول ساخت مرکز مگی در منچستر، چارلز آن را "یک داربست هواپیمای چوبی پرنده" می خواند. او اظهار داشت:" هنگامی که نور الماس گونه وارد فضا میشود، نور و چشم انداز ها را در همه جا پخش میکند. نور، الهام بخش است و شما به تعالی نیاز دارید، زیرا در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه افسرده هستید – ما سه شنبه، پنج شنبه و شنبه شما را سر شوق می آوریم."

"این ساختمان به صورت بالقوه دو رگه است – یک کلیساست، اما مذهبی نیست، درون خود هنر را جای داده است اما موزه نیست، یک منزلگاه است، اما خانه نیست."

"اگر دچار سرطان شوید، ضمیرتان از هم می پاشد، بدنتان از هم می پاشد، ضعیف و ناتوان میشوید، انرژی ندارید، در حال عذاب کشیدن هستید، کاملا خرد شده اید، و معماری شما را سر شوق می آورد."  

هم اکنون 26 مرکز مگی در اسکاتلند، انگلیس و ولز و سه مرکز در حال احداث در بارسلونا، هنگ کنگ و توکیو وجود دارند. بسیاری از آن ها برنده ی جوایز طراحی شده و یا توسط یک سازمان خیریه، "معماری امید" نام گرفته اند. 

تمام این مراکز، برنامه های حمایتی نظیر ارائه ی مواد مغذی و پرو کلاه گیس تا مراسم ترحیم و مشاوره و تای‌چی را اجرا میکنند. 

وظیفه ی آن ها، برآورده سازی نیازهای بیماران و خانواده های آن ها میباشد، کاری که NHS (سرویس سلامت همگانی) قادر به انجام آن نبوده است. چارلز در رابطه با NHS، در سال 2015 اظهار داشت : "هدف اولیه ی آن ها، تراپی اولیه است. اما آن ها به هیچ وجه برای انجام کارهای دیگر مناسب نیستند – مثل اینکه باید از کجا وام بگیرید، اگر دچار سرطان شدید چگونه با رئیس خود رو به رو شوید، از کجا کلاه گیس تهیه کنید، یا چگونه ظاهر و احساس بهتری خواهید داشت. نقش ما، تمام کارهای ثانویه است – به همین علت ما یک جنبش جهانی هستیم، و به همین علت است که بسیار موفق بوده ایم."

"معماری یک حرفه ی یوتوپیایی است، شبیه به یک حرفه ی پزشکی – راهی برای بهتر ساختن آینده. "

 'من قصد دارم به پیشروی ادامه بدهم'

درحالی که هوش و استعداد او غیرقابل انکار است، از چارلز توسط افرادی که او را به خوبی میشناختند، بعنوان مردی بسیار متعهد و باملاحظه یاد میشود. رئیس هیئت مدیره ی مرکز مگی، مادام لارا لی میگوید:" تعهد چارلز به مگی، به طرز بی نظیری جالب توجه بود. او بسیار به این نکته اهتمام می ورزید که ساختمان های ما از نظر معمارانه کاملا بی نقص و به بهترین نحو اجرا شوند. "

"اما بالاتر از همه، او همیشه تلاش میکرد تا درمان ارائه شده توسط مرکز مگی، بهترین خدمات قابل عرضه ی ممکن باشد."

"من معتقدم که او میراثی بسیار گرانبها از خود برجای گذاشته است و برای خانواده اش آرزوی صبر و بردباری دارم."

 چارلز تا دو هفته پیش از مرگ خود، در حال تلاش برای بهبود شرایط باغ مگی در اینورنس بود.

میراث او و همسرش، تا ابد در ساختمان های جالب توجه و نوشته هایشان زنده خواهد ماند. مگی پس از تشخیص نهایی سرطان در سال 1995، یادداشتی تحت عنوان "چشم اندازی از خط مقدم" از خود برجای گذاشت، که این نوشته در وبسایت سازمان منتشر شده است.

وی در قسمت آخر یادداشتش اینگونه نوشته است: "من قصد دارم به پیشروی ادامه دهم، تا انتهای دنباله های منحنی شکل، به سوی غروب آفتاب، و سپس، هنگامی که باید وداع گویم، به بهترین صورت از دنیا بروم." 










حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

سلول هاي زندگي از چارلز جنكس؛ محوطه سازي منحصر بفرد در ژوپيتر آرتلند
کتاب خانه ی اتووود - روایت پست مدرنیسم : پنج دهه از معماری – چارلز جِنکز
هنر گفت و گو ـ چارلز جنکس و بی بی سی نیوز
پروئیت ایگو و مرگ معماری مدرن به روایت چارلز جنکس
تراشه های کانسپچوال ـ چارلز جِـنکـس و بازی های زبانیِ سَبـْـک
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group