معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1385
پاویون های سرپنتین   - 25
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1315
معماری فضای داخلی   - 23
نظریه معماری   - 1030
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22
طراحي داخلي   - 941
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
سازه های شهری   - 893
جشن نامه اتووود   - 21
تکنولوژی ساخت   - 874
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
مرزهای معماری   - 806
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 801
معماری مجازی   - 20
نظریه شهری   - 732
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 731
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 724
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 627
جهان علمیْ تخیلی   - 16
معماری و سیاست   - 617
معماری و نقاشی   - 16
معماری مدرن   - 551
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری پایدار   - 536
معماری ـ موسیقی   - 15
منتقدان معماری   - 499
معماری بایومورفیک   - 15
آرمان شهرگرایی   - 472
شهرهای در حرکت   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 465
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری تندیس گون   - 462
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 461
معماری و روانشناسی   - 13
روح مکان   - 458
معماری کوچک مقیاس   - 13
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 452
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 11
معماری منظر   - 445
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری شمایل گون   - 430
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
باز زنده سازی   - 392
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
توسعه پایدار   - 371
معماری و گیم   - 10
هنر مدرنیستی   - 360
معماری و هوش مصنوعی   - 10
آینده گرایی   - 355
معماری و ادبیات   - 9
معماری یادمانی   - 346
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
بی ینال ونیز   - 9
معماریِ توسعه   - 327
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری سبز   - 316
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
طراحی نئولیبرال   - 301
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری پست مدرن   - 276
معماری و رسانه   - 8
اتووود کلاسیک   - 270
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 261
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 256
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 255
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 250
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 247
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 246
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 242
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 226
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 219
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 216
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 196
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 194
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 193
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 183
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 174
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 170
معماری تخت جمشید   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
هنر انتزاعی   - 163
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
گرافیک   - 150
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 140
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 138
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
مسکن روستایی   - 135
طراحی و پناهجویان   - 7
طراحی مبلمان   - 126
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری ژاپن   - 124
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 112
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 108
منبع شناسی اتووود   - 6
ترسیمات معماری   - 95
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 87
معماری بیابانی   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اکسپو   - 79
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 79
فرهنگ نفت   - 5
معماری و فاجعه   - 69
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
معماری خوانی   - 5
معماری هند   - 66
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری چین   - 63
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 57
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
گفت و گو با مرگ   - 55
بلوپرینت   - 4
ویرانه ها   - 54
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 54
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
مدارس معماری   - 50
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 49
معماری جنگلی   - 4
زاغه نشینی   - 47
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پداگوژی   - 44
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
اقتصادِ فضا   - 43
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 3
معماری دیجیتال   - 42
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری پراجکتیو   - 42
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 39
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
باهاوس   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
فیلوکیتکت   - 32
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
هنر روسیه   - 32
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 31
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
بحران آب   - 29
شهرْخوانی با اتووود   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 11
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 3
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 4
ژاک دریدا   - 18
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 13
ژیل دلوز   - 29
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 27
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونیو نگری   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنیش کاپور   - 8
سو فوجیموتو   - 11
آی وِی وِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اُ ام اِی   - 40
سورِ فِهْن   - 6
اتوره سوتساس   - 7
سوزان سانتاگ   - 8
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 13
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 8
فرانک لوید رایت   - 45
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 2
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 4
لبس وودز   - 24
الیس راستورن   - 97
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لویی کان   - 37
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 11
لُکُربُزیه   - 141
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 29
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پاتریک شوماخر   - 3
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پال گلدبرگر   - 1
مایکل سورکین   - 4
پرویز تناولی   - 2
مایکل گریوز   - 6
پری اندرسون   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پل ویریلیو   - 22
مخزن فکر شهر   - 1
پیتر آیزنمن   - 57
مـَــس استودیو   - 3
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 67
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
میشل فوکو   - 46
تئودور آدورنو   - 4
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 1
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 5
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 12
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 23
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 190
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -765
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -371
صنعتی   -101
فرهنگی   -327
گالری   -84
پاویون   -258
هتل   -75
موزه   -253
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -159
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -152
ویلا   -6
اموزشی   -132
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
چگونگی بکارگیری معماری در فیلم "انگل"؛ از طراحی خانه تا نمایش پیام کوبنده اش . ویل بدینگفیلد
اتووود سرویس خبر:   سروش خانی
1398/11/22
مـنـــــــبـع : https://www.wired.co.uk/article/parasite-uk-release-date?utm_campaign=dashhudson&utm_medium=referral
تعداد بازدید : 598

"انگل"؛ تریلری از کره جنوبی به کارگردانی بونگ جون هو- خانواده فقیر "کیم" را نشان می دهد که برای بدست آوردن شغل نزد "پارک" های ثروتمند، در مورد مدارک تحصیلی خود دروغ می گویند. این فیلم سرانجام پس از ماهها جنجال و تبلیغ و پخش غیرقانونی، آخر هفته بعد در سینماهای انگلستان اکران خواهد شد.

"انگل" با فیلم دیگر کارگردانش بنام "برف شکن" محصول 2013 اشتراکات بسیاری دارد. فیلم در مورد قطار برف شکن پسا آخرالزمانی ست که آخرین بازمانده‌های بشر را در خود جای داده، فقرا در دُم قطار ساکنند و بدون آنکه پولی دهند، سوار شده اند و ثروتمندان در سر قطار که بابت آن پول داده اند. هر دو فیلم نابرابری فزاینده را در قالب کمدی سیاه به نمایش می گذارند، و هر دو واجد زمینه های آشکارا استعاری اند.

اما آنچه در مورد "انگل" هوشمندانه تر و زیرکانه تر بنظر می رسد، روشی ست که فیلم بطور موثر با بکارگیری معماری -با ساخت دو خانه -"نامزد اسکار در طراحی تولید(صحنه)" – نظر خود را به نمایش می گذارد. از اوایل فیلم متوجه می شویم که یک معمار مشهور -خیالی- بنام "نامگوونگ هیونجا" خانه پارک را ساخته و پیش از خانواده پارک آنجا زندگی میکرده است. این علامتی واضح برای مخاطبان است تا به  طراحی این دو ساختمان توجه ویژه ای داشته باشند.

افتتاحیه فیلم نمایشی از خانه خانواده کم اقبال "كیم" است كه در یك خانه نیمه زیرزمینی مانند سیاه چال در اعماق شکم سئول زندگی می كنند و به سختی با ساختن جعبه های تاشوی پیتزا و دریافتی مشارکتی روزگار می گذرانند. اولین نگاه اجمالی ما از زندگی خانوادهء بشدت بورژوازی "پارک" هنگامیست که کی وو؛ پسر زرنگ خانواده کیم برای درخواست شغل بعنوان معلم خصوصی زبان انگلیسی به خانه آنها می رود.

پارک ها در یک دژ مدرن -با سیستم های تمام و کمال امنیتی- به سبک سیلیکون ولی- در بالای یک تپه آفتاب گیر در بلندترین بخش شهر زندگی می کنند. انتخاب این سبک از خانه مدرنیستی -که به موازات طرح های معماران مبتنی بر زیست واقعی مانند ریچارد نویترا، لوئی کان یا فرانک لوید رایت وجود دارد- بازتابی از سلیقه و خواست برای این نوع معماری در میان  انواع اقشار تازه به دوران رسیده است.

کیت واگنر این خانه ها را مک مدرن ها "McModerns"، یک بازی با اصطلاح مک منشن ها "McMansions"  می نامد –مسکن های بزرگ "تولید انبوه" که از سبک های معماری درهم برهم برای بیرون کشیدن دلالت های ضمنی سلایق تشکیل شده اند. واگنر در مورد مک مدرن ها می نویسد: "آنها اغلب اتاق های بزرگ، نقشه های کف با طرح مفهومی باز، فضای زیاد برای گاراژ و امکانات لوکسی مانند وسایل آشپزخانه مدل بالا، سوئیت های بزرگ مستر و فضاهای اضافی مانند اتاق آفتاب و دفاتر دارند." "معماری مدرن توسط خریداران بالقوه به مثابه یک معماری مهم، برجسته و روشنفکرانه از نظر فرهنگی، و تحسین شده از سوی مجلات آموزشی و همچنین مجلات ژورنالی پررق و برق درک می شود. "

پارک ها؛ کسانی اند که ثروت خود را از راه  تکنولوژِی به دست آورده اند، و مواجهه ای فتیش وار نسبت به فرهنگ غربی دارند -پسرشان با پوشش کابوی ها و سرخپوست های آمریکای شمالی بازی می کند. و خانواده به سبک غربی لبای می پوشند. این طرز تفکر تا محل سکونت آنها گسترش می یابد، خانه درست بمانند خانه ای در تپه های هالیوود به نظر می آید. طراحی معماری خانه -فرم جعبه ای، مینیمالیستی، نقشه باز، استفاده گسترده از شیشه برای ورود نور آفتاب- به شدت در طرح تِم محوری فیلم تنیده شده و ما را بدان سمت سوق می دهد.

این سبک –امری فراتر از تسهیل فضای فیلمبرداری- با آشفتگی خانه کیم در تضاد است. طراح صحنه؛ لی ها-جون ، در مصاحبه با ایندیوایر توضیح می دهد: "هدفم این بوده تراکم فزاینده ای را نشان دهم که اختلاف طبقاتی میان مناطق بالا و پایین تر شهر مشخص باشد. مناظر؛ از خانه لوکس و گران قیمت به سمت خانه نیمه زیرزمینی تغییر می کنند."

این معماری همچنین بر روابط دو خانواده بر حسب نور آفتاب تأثیر می گذارد -تِمی مشترک در فیلم های بونگ. لی می گوید: "هرچه فقیرتر باشید، کمتر به نور آفتاب دسترسی خواهید داشت و این دقیقاً کیفیتی ست که در زیست واقعی نیزبا آن مواجهید: شما به پنجره ها دسترسی محدودی دارید." وی می افزاید: "به عنوان مثال، در "برفشکن" ، دربخش دُم قطار، هیچ پنجره ای وجود ندارد و همانند خانه های نیمه زیرزمینی ، شما میزان و زمان بسیار محدودی از نور آفتاب را در طول روز دارید - شاید 15 یا 30 دقیقه. "

خانه پارک برای نورگیر بودن در جهت تابش آفتاب ساخته شده است (کی وو به معنای واقعی کلمه، زمانیکه اولین بار به ورودی خانهء پارک پا گذاشت با تابش نور  آفتاب به چشم هایش کور می شود). دیوار شیشه ای وسیع آنجا، که ما متوجه می شویم معمار برای قدردانی از باغ طراحی کرده ، همچون پرده سینما  از نسبت ابعاد 2.35:1 برخوردار است.

منظره پنجره درخانه کیم ها جاییست که  افراد مست، پشت میله پنجره آن می شاشند و حجم بالایی از حشرات زرد رنگ بدبو از آنجا وارد آشپزخانه می شوند. برای پارک ها؛ هوا نوعی سرگرمی است -آفتاب خانه را روشن می کند، باران باغ را حفظ می نماید و زنده می گرداند - و پنجره های خانواده ثروتمند مانند یک محافظ صفحه نمایش یا یک تلویزیون صاف آنها را دور هم جمع می کند تا از منظره  بیرون آن لذت ببرند. این عناصر در خانه کیم بر خلاف خانه پارک، موجب وحشتند – باران، سیل آسا  می بارد و خانه آنها را ویران می سازد.

در پایان فیلم؛ کی وو را می بینیم در حال خرید خانه پارک برای آزاد کردن پدرش که در زیرزمین آنجا گیر افتاده؛ است. آشکار می گردد که این صحنه ها رویایی بیش نیستند -او به "بَنجیا"ی –آپارتمانهای نیمه زیر زمینی در کره- خود برگشته و دوباره آنجا گیر افتاده است. این آپارتمان های نیمه زیرزمینی در کره مرسوم اند، تنها درسئول هزاران نفر این چنین زندگی می کنند (لی نیز مدتی در یکی از آنها زندگی می کرد). این خانه ها در ابتدا پناهگاههای زیرزمینی بودند که در طول جنگ کره ساخته شدند. اجاره آنها به عنوان خانه غیرقانونی بود، تا اینکه بحران مسکن در دهه 1980 دولت را مجبور به تغییر قانون کرد. این نوع توجه احترام آمیز به جزئیات معماری ست که "انگل" را به عظمت می رساند.


مجموعه یادداشت های مربوط به این فیلم را می توانید از اینجا و به صورت متشکل بر اتووود مطالعه فرمایید.

خانه "کیم" ها


خانه "کیم" ها


خانه "کیم" ها


خانه "کیم" ها


خانه "پارک" ها


خانه "پارک" ها


خانه "پارک" ها




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

ویلایی در سنگاپور;
خانه UR22 از وینسنت سنیدر
غیر سازه ای 2030 ، پوسته هایی برای جوامع پایدار
گروه معماران هندی بريو و طراحی خوابگاه کارمندی؛ تجسد معماری بومی
خانه های مکعبی در کپنهاگ از معماران ادپت؛ تعامل رشد فیزیکی با رشد محیطی
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group