اسکایلر داهان برای ثبت آخرین مجموعه
عکاسی خود، به سفری سی دقیقه ای در خارج از شهر میلانِ ایتالیا رفت تا اشکال و
رنگهای گوناگون آپارتمان های " گالاراتیزه 2" را ثبت کند. کارلو آیمونینو، معمار ایتالیایی در سال 1967 از آلدو روسی برای طراحی یکی از پنج پروژه
ی ساختمانِ مسکونی اش، دعوت به عمل آورد. این پروژه نهایتا در اواسط دهه 1970 و با
الهام از تئوری های مدرنیسم و با دیدگاهی مشترک از آیمونینو و روسی در مورد
چگونگیِ ساختِ یک جامعه ی شهریِ اقماریِ ایده آل، تکمیل شد.
داهان که عاشق فرم های منحصر به فردِ
دایره ای و پنجره های متقارنِ گالاراتیزه شده بود، مجموعه " لِگوی زندگی حقیقی"
را با استفاده از یک دوربین متوسط قالب 645 و فیلم کوداک پورترا عکس
برداری کرد. سپس نگاتیوها را اسکن کرد و در فتوشاپ روی آن ها کار کرد تا به تصویر دل
خواهش برسد. با استفاده از فیلمِ عکاسی به جای دوربین دیجیتال، حاصلِ این پروژه، یک
مجموعه قابل اعتماد از تصاویری است که اتمسفر فضای مجتمع مسکونی را به بهترین شکل
به تصویر می کشد.
داهان علاوه بر مستند کردن ویژگی های
معماریِ بنا، مانند فضاهای باز و آمفی تئاترِ خارجی مجموعه، از حضورِ ساکنان مجتمع
در عکس هایش استفاده کرد. با دیدن ساختمانهای بلند در کنارِ حضور ساکنان، به
مخاطبان یادآوری می شود که مردم هنوز در آنجا زندگی می کنند و به این ساختارِ
لگوْمانندِ غول پیکر، جان می دهند.