عکاس کریستوبال پالما اقامتگاهی را مستند کرده
است که معمار ژاپنی ریو نیشیزاوا در ساحل شیلی مشرف به اقیانوس آرام طراحی کرده
است. سقف خانه یک پوسته ی بتنی مواج است که می تواند ارجاعی باشد به امواجی که با
خط ساحلی برخورد می کنند. این پروژه در مجاورت خانه بتنی دیگری طراحی شده توسط
الخاندرو آراونا واقع شده است.
هر دو طرح بخشی از "اوکوال کوب" هستند؛ یک پروژه ی توسعه بلندپروازانه پنج مرحله ای که در نهایت منجر
به هشت مجموعه از هشت خانه ی اخر هفته می شود ـ در مجموع 64 خانه. عقب نشینی های
طراحی شده توسط ریو
نیشیزاوا و آلخاندرو
آراونا بخشی از
مراحل سوم و چهارم توسعه "اوکوکوئبریدز" اند. " اوکوکوئبریدز " شامل ساخت 16 خانه آخر هفته است که به دنبال تبدیل لوس ویلوس به مکانی با اهمیت معماری است. نیمی از
اقامتگاه ها توسط معماران ژاپنی طراحی خواهند شد، در حالی که نیمی دیگر توسط
معماران شیلیایی ساخته خواهند شد.
ریو نیشیزاوا به دنبال طراحی ساختمانی بود که با زمین وارد گفتگو شود. با وجود طول
50 متری آن، به نظر می رسد سایبان بتنی سقف به زیبایی در بالای خانه شناور است،
این حس شناور بودگی را دیوارهای معمولی بسیار کم بنا تقویت می کنند. به موازات،
فضای داخلی خانه توسط موجهای سایبان سقف مشخص شده اند. ورودی مستقیماً به فضای اصلی
زیست خانه منتهی می شود که به صورت خطی به سمت اقیانوس امتداد می یابند.
از رنگهای چوبی گرم برای تکمیل فضای داخلی و
تضاد با بتن استفاده ظریفی شده است، در حالی که لعابهای کف تا سقف به مناظر وسیعی
از مناظر اطراف اجازه دیده شدن میدهند. در همین حال، یک منطقه جداگانه از خانه به
اتاق خواب اصلی و همچنین یک تراس مجاور با منظره دریا تخصیص پیدا کرده است.
انگونه که خود
معمار توضیح می دهد: "سقف
در جاهایی بر زمین فرود می آید و به آرامی فضای زیر آن را به بخش هایی تقسیم می
کند که شکل زمین را تعیین می کنند. هیچ دیواری در بنا وجود ندارد ـ بنا ساختمانی است
از زمین و سقف که در طبیعت به وفور یافت می شود".
از نظر سازه ای، قوسهایی که بر نقاطی فرود می
ایند در چیدمان موربی به هم متصل می شوند و به ایجاد دهانههای بزرگی می انجامند که
جهات مختلفی را به سمت چشمانداز اطراف می گشاید.
سقف و حرکات مواج اش خانه را به سه قسمت تقسیم
می کند: سونا در جلو، اتاق خواب و اتاق نشیمن در وسط و آشپزخانه و ناهارخوری که تا
یک تراس در انتهای دیگر ساختمان ادامه می یابند در عقب. در این انتهای دور، سقف با
زاویه ای بالا می رود تا فضای بیرون را بپوشاند.
این استودیو در تبیین این وضعیت می گوید:"در
سمت نوک بنا شنل سقف رو به مناظر باشکوه دریا و افق های پیش رو، بخش عمومی از جمله
اتاق غذاخوری قرار دارد، در حالی که فضاهای خصوصی مانند اتاق خواب ها دور از دریا
در آرامش پشت خانه مستقر شده است".
این خانه شامل یک سوئیت هم هست که در یک سطح پایین
تر حفر شده است که توسط یک راه پله قابل دسترسی است، این دارای یک جلوخان شیشه ای
و تراس است که از دامنه تپه بیرون می آید.