معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1661
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
منظر شهری   - 1559
معماری ـ موسیقی   - 19
طراحي داخلي   - 1123
پردیس ویترا   - 18
نظریه معماری   - 1115
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
سازه های شهری   - 1020
معماری آمریکا   - 17
تکنولوژی ساخت   - 1006
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری حوزه عمومی   - 975
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
مرزهای معماری   - 956
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
نگاه نو به سكونت   - 895
شهرهای در حرکت   - 15
المان شهری   - 848
معماری بایومورفیک   - 15
نظریه شهری   - 817
معماری و کوه   - 15
معماری و سیاست   - 789
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
معماری مدرن   - 709
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
کلان سازه   - 706
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
معماری پایدار   - 688
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
روح مکان   - 613
معماری و سلامت   - 13
آینده گرایی   - 600
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 586
فرهنگ نفت   - 11
آرمان شهرگرایی   - 574
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 573
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
طراحی صنعتی   - 561
بی ینال ونیز   - 10
منتقدان معماری   - 538
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 531
درس گفتارهای اتووود   - 10
معماری تندیس گون   - 521
معماری خوانی   - 9
توسعه پایدار   - 519
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری شمایل گون   - 496
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
باز زنده سازی   - 477
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 458
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
هنر مدرنیستی   - 434
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماری یادمانی   - 380
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
معماری سبز   - 375
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 374
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تغییرات اقلیمی   - 361
تز 1400   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 358
معماری تخت جمشید   - 8
معماری پست مدرن   - 343
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری ارزان   - 326
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 307
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
گرمایش زمین   - 306
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری محلی   - 297
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 293
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 293
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 274
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 271
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 266
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 256
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 240
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 234
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 231
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
فضای منفی   - 226
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
اقتصادِ فضا   - 223
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 214
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 210
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 206
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 190
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 187
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 175
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 173
پداگوژی انتقادی   - 7
هنر گفت و گو   - 161
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری ژاپن   - 159
مسابقه ویلا 1400   - 6
ترسیمات معماری   - 155
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
معماری ایران   - 154
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری و رسانه   - 151
معماری آمریکای جنوبی   - 6
معماری فضای داخلی   - 142
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
بلندمرتبه ها   - 134
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 121
معماری مصر   - 6
مدرنیته؛ از نو   - 96
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
ویرانه ها   - 94
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری فاشیستی   - 89
معماری و غذا   - 5
معماری مذهبی   - 87
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
اکنی استودیو   - 5
معماری چین   - 84
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
اکسپو   - 83
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری و هنر انقلابی   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 79
اکسپوی دبی. 2020   - 4
فیلوکیتکت   - 76
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری کوچک مقیاس   - 73
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 71
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری پراجکتیو   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری جنگلی   - 69
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
معماری و جنگ   - 4
معماری هند   - 68
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری دیجیتال   - 63
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدارس معماری   - 61
بلوپرینت   - 4
پداگوژی   - 58
اتووودْ آبزرور   - 4
زاغه نشینی   - 55
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری و نقاشی   - 55
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری اروپا   - 53
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 53
باشگاه مشت زنی   - 3
بحران آب   - 52
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
آنتروپوسین   - 52
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 51
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری و روانشناسی   - 49
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری و ادبیات   - 46
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
طراحی مُد   - 46
فیلم های اتووود   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 45
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
باهاوس   - 44
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری و گیم   - 39
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری آسیا   - 37
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری بیابانی   - 35
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
مدرنیسم هیپی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
معماری مدارس   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری مجازی   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
ان اف تی   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
متاورس   - 1
معماری و آب   - 24
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری و رنگ   - 20

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 17
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 55
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 6
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 37
لبس وودز   - 26
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 112
لودویگ لئو   - 3
اِم اِی دی   - 23
لودویگ میس ون دروهه   - 29
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 8
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 9
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 4
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 116
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -864
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -468
هتل   -81
فرهنگی   -364
ورزشی   -68
پاویون   -295
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -267
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -242
ویلا   -27
تفریحی   -183
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -149
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -110
تجاری   -1
معماری مذهبی   -107
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
رستوران کوانسان از معماران مودا؛ معماری توسعه ی اشیا درون "بی شکلی" و "هیچ"
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1401/03/29
مـنـــــــبـع : آرک دیلی
تعداد بازدید : 35

پیشینه پروژه ـ رستورانمعماران مودا با عنوان "شهر کوانسان؛ زندگی فرهنگی شرقی" که در چنگدوی چین به‌تازگی تکمیل شده، در کنار معبد دائوئیستی کاخ چینگ یانگ قرار دارد. کاخ باستانی چینگ یانگ، که در ابتدا چینگ یانگ سی نام داشت، در سلسله ژو (1046-256 قبل از میلاد) ساخته شد. پس از انکه این منطقه در دوران سلسله تانگ زیرمجموعه سیچوان قرار گرفت، امپراتور شیزونگ، چینگ یانگ سی را بازسازی و گسترش داد و آن را کاخ چینگ یانگ نامید. کاخ چینگ یانگ که از ویرانه های جنگ و بازسازی های متعدد جان سالم به در برده است، اکنون برجسته ترین مجموعه معبد دائوئیستی در سیچوان غربی و به طور کلی چین است.

طراحی شهر کوانسان عمدتاً از فلسفه چینی باستانی دائوئیسم گرفته شده است و از میراث فرهنگی چند قرنی و محیط های معماری تاریخی به خوبی محافظت شده الهام گرفته شده است. به گفته لائوزی کلاسیک، "دره" قلمرویی از همه تولدها، اتوپوزیس و یک مکانیسم بی‌نهایتْ خودْتولید است. "دره" در درون بی شکل است و این خاصیت به آن اجازه می دهد که هر شکلی به خود بگیرد. دره به "جای خالی" و "هیچ" درون وضعیت "واقعی" اشاره می کند و امکان پرورش هر چیزی را که ممکن است فراهم می کند. در حالی که دره بی شکل است، "آب" مانند جریانی از سرزندگی عمل می کند که بی پایان "دره" را تغذیه و پر می کند. در فلسفه هستی و جهان دائوئیستی، رابطه بین دره و آب واضح، ابدی و حیاتی است. منشأ همه موجودات است. معماران مودا چنین تصویری از "دره" استخراج کردند و آن را با استفاده از "آب" برای بازْسازی روایت فضایی و حس مکان به معماری تفسیر کردند.

ورودی جنوبی در کنار اولین جاده کمربندی، در مجاورت ایستگاه متروی قصر چینگ یانگ قرار دارد. به عنوان نقطه شروع برای کل پروژه، ما ورودی جنوبی را از پس مطالعه اصطلاحات دائوئیسم "ووجی" نام نهادیم. ووجی نمایانگر وضعیت آشفته از پیش موجود همه چیز است که بی شکل، تعریف نشده و غیرقابل درک است. ورودی جنوبی دامنه منشأ اولیه یا ازلی همه موجودات زنده و غیر زنده را نشان می دهد. تصور کنید در خیابانی از خیابان های شلوغ شهر چنگدو قدم می زنید و با یک در باستانی دو طرفه مسی روبرو می شوید. آن را به آرامی باز کنید تا یک دیوار قرمز پرپیچ و خم با زیبایی شناسی سنتی قوی که به سمت داخل رشد می کند و دید و جریان بازدیدکنندگان را به سمت دره هدایت می کند، نمایان شود.

عناصر داخلی پروژه:
حیاط؛ یکی از فلسفه های اساسی دائوئیسم پیروی از عمل غیر ارادی است که در آن هرگونه دستکاری انسان در جریان واقعیت به آنچه طبیعی است بازگردانده می شود مودا با این ایده شروع می‌کند و حیاط مربع شکل سفت و سخت اولیه را با خط افقی نرم و در عین حال جسورانه بازسازی می‌کند. با افزودن تراس طبقه دوم و اتصال تراس با راه پله مارپیچ سینوسی، دید بازدیدکنندگان با نرده های شیشه ای قرمز رنگ با طراحی هموار قاب می شود. با پیروی از ویژگی کلاسیک باغ چینی؛ "سه جزیره در یک حوض"، منظره ای پر آب طراحی کردیم و حیاط را به حالت طبیعی خود بازگرداندیم.

در طراحی چشم انداز حیاط، مودا  امیدوار است که تجربه بازدیدکنندگان از قدردانی از منظره را از طریق تکنیک های محوطه سازی سنتی افزایش دهد. ستون‌های سازه ای به‌دقت درون مجموعه‌ای از توالی ستون‌ها پنهان شده‌اند که تجربه بصری را در حین عبور بازدیدکنندگان از مجموعه، دوباره پیکربندی می‌کنند. لبه‌های منحنی پلکان مارپیچ تا سطح دوم کشیده شده‌اند و تنش فضایی در تراس ایجاد می‌کنند و مناظری خیره‌کننده از کاخ چینگ یانگ را از هر زاویه به نمایش می‌گذارند. از طریق مناظر بیرونی، ایجاد مناظر، و قاب بندی مناظر، بازدیدکنندگان می توانند انتظار داشته باشند که مناظری با ترکیب و قاب بندی ظریف را در زوایای مختلف و چشم اندازهای مختلف ببینند و مانند طوماری از نقاشی منظره باز شوند. تغییر مناظر روشنگری جسمی و ذهنی را با هر قدمی که در مسیر پر پیچ و خم شهر کوانسان می چرخد، روشن می کند.

اتاق باغ؛ ادغام طبیعت و معماری کلید طراحی اتاق باغ است؛ مودا با بتکده باستانی کاخ چینگ یانگ و درختان جینکوی صد ساله به عنوان پس‌زمینه، از رنگ چوب و پالت رنگ سفید گرم و همچنین درهای کشویی مشبک چوبی منعطف برای محو کردن مرزهای داخل و خارج استفاده می‌کند و فضایی قابل نفوذ ایجاد می‌کند که طبیعت را درون پروژه سوق دهد. نور و هوا وارد فضای داخلی می شود و بازدیدکنندگان را نسبت به محیط اطراف خود آگاه تر می کند.

اتاق های پیوسته؛ در هر دو طبقه اول و دوم ساخته شده است. اتاق های پیوسته برای ارائه خدمات انعطاف پذیر به گروه های مختلف مشتریان و در عین حال حفظ ظاهری منسجم طراحی شده اند. با استفاده از سقف‌های منحنی دانه‌دار چوبی، تزئینات حداقلی، پارتیشن‌های منعطف، نورپردازی محیط و مبلمان نرم، نظم فضایی اتاق‌های پیوسته را حفظ می‌کنیم و به کل فضا حس وحدت را برای استفاده گروهی و متمایز بودن جزئی برای استفاده فردی ارائه می دهیم.

اتاق چای؛ یک درخت جینکو مرتفع محوطه بار اتاق چای را احاطه کرده است، شاخ و برگ های آن در سراسر اتاق کشیده شده و طبیعت را به داخل می آورد. اتاق چای دارای یک سقف برش مستطیلی سه طبقه با رنگ چوب و یک لایه نورانی در منطقه مرکزی به عنوان نور اصلی است که یک محیط نوری گرم و آرام را ایجاد می کند. درهای کشویی در سمت کاخ چینگ یانگ را می توان به طور کامل برای قهوه یا دسر باز کرد و در عین حال تعامل بین داخل و مناظر طبیعی بیرون را نیز تقویت کرد.

ورودی شرقی دیواری دورتر از کاخ چینگ یانگ در ورودی شرقی قرار دارد که به عنوان رابطی بین کاخ چینگ یانگ و پروژه عمل می کند. نام آن را "دروازه ظرافت‌های چندگانه" گذاشتیم. کاخ چینگ یانگ از یک سو نماد میراث و تاریخ عمیق است و فضایی معاصر که فرهنگ سنتی را در پیچشی آینده‌نگر بیان می‌کند، از سوی دیگر، "دروازه ظرافت‌های چندگانه " تجربه جابه‌جایی بین فضاها را به شیوه‌ای غیرمنتظره آشکار می‌کند. این گذر در نظر گرفته شده است که لایه‌هایی از تجربه را به فضایی ساده و سرراست اضافه کند و یک تونل فضاْ زمان را تشکیل دهد که گذشته و حال را به هم پیوند می‌دهد.

در حالی که دره بی شکل، بی شکل است و به "جای خالی" و "هیچ" درون وضعیت "واقعی" اشاره می کند، ما می توانیم معماری را با حال و آینده پیوند بزنیم و در عین حال به گذشت زمان احترام بگذاریم. وجود معماری به جای یک بخش از تاریخ، یک دوره را تداعی می کند. نحوه نگاه ما به معماری، دیدگاه فلسفی شرقی "تائی" و "تایگو" را تأیید می کند، که ما درون ان به توسعه اشیا به عنوان یک کل نگاه خواهیم کرد؛ دره فی نفسه بی شکل است، اما فضاها در واکنش طبیعی با این بی شکلی ایجاد می شوند.

















































حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

میدان ریکارد وینس- تعریف فضای عمومی و تزریق حس زندگی
پارک آرامش توره ویجا؛ پوسته های تویو ایتو
سوژ‌گی زنان و مجتمع‌های بزرگ تجاری، تفریحی
اثری تازه منتشر شده از فرانک لوید رایت؛ کاخی برای مردم در ایالت آریزونا
بازپرداخت نمای فروشگاه هاروی نیکولز از توماس هیترویک؛ فرم از فضا تبعیت می کند
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group