معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1693
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
منظر شهری   - 1575
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحي داخلي   - 1149
شهرهای در حرکت   - 15
نظریه معماری   - 1128
معماری بایومورفیک   - 15
سازه های شهری   - 1051
طراحی جزییات   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1044
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1019
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
مرزهای معماری   - 1010
پداگوژی انتقادی   - 14
نگاه نو به سكونت   - 909
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
المان شهری   - 858
فرهنگ نفت   - 13
نظریه شهری   - 829
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری و سیاست   - 797
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری مدرن   - 754
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
معماری پایدار   - 721
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
کلان سازه   - 717
بی ینال ونیز   - 10
روح مکان   - 646
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آینده گرایی   - 637
درس گفتارهای اتووود   - 10
معماری منظر   - 607
معماری و غذا   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 600
اینستالیشن های شهری   - 9
آرمان شهرگرایی   - 580
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
طراحی صنعتی   - 569
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
منتقدان معماری   - 549
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
توسعه پایدار   - 548
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماری تندیس گون   - 548
معماری خوانی   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 538
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری شمایل گون   - 532
معماری تخت جمشید   - 8
معماریِ توسعه   - 494
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
باز زنده سازی   - 485
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
هنر مدرنیستی   - 436
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری یادمانی   - 389
فمینیسم   - 8
طراحی نئولیبرال   - 384
معماری آمریکای جنوبی   - 8
معماری سبز   - 380
تز 1400   - 8
تغییرات اقلیمی   - 364
معماری و جنگ   - 7
تراشه های کانسپچوال   - 359
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 352
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 352
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 326
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 315
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 309
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 303
عبور از مرحله جنینی   - 7
محوطه سازی   - 294
منبع شناسی اتووود   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 275
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 275
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 268
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری انتقادی   - 267
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
اقتصادِ فضا   - 260
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 247
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 237
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 236
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 236
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 227
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 213
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 207
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 203
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 194
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
مسکن روستایی   - 177
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 173
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری فضای داخلی   - 172
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماری و رسانه   - 172
معماری مصر   - 6
معماری ژاپن   - 170
مسابقه ویلا 1400   - 6
هنر گفت و گو   - 163
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
ترسیمات معماری   - 163
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 158
معماری و آسمان   - 6
بلندمرتبه ها   - 137
ده پرسش از دو معمار   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 122
معماری و انسان شناسی   - 5
ویرانه ها   - 100
معماری استرالیا   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 98
جنتریفیکیشن   - 5
معماری کوچک مقیاس   - 93
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری چین   - 92
اکنی استودیو   - 5
معماری فاشیستی   - 89
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری مذهبی   - 88
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
اکسپو   - 83
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
ویروس کرونا و معماری   - 80
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
فیلوکیتکت   - 78
بلوپرینت   - 4
معماری جنگلی   - 78
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری اروپا   - 77
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
گفت و گو با مرگ   - 77
اکسپوی دبی. 2020   - 4
معماری پراجکتیو   - 76
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 74
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری هند   - 69
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری دیجیتال   - 67
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری آسیا   - 67
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 64
معماری و دشت   - 4
بحران آب   - 59
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 4
پداگوژی   - 59
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری و نقاشی   - 59
باشگاه مشت زنی   - 3
زاغه نشینی   - 56
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
طراحی مُد   - 55
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و روانشناسی   - 54
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 52
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
آنتروپوسین   - 52
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری و ادبیات   - 51
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
هنر روسیه   - 45
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
باهاوس   - 44
فیلم های اتووود   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
معماری و گیم   - 40
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری بیابانی   - 39
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و آب   - 38
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری و رنگ   - 38
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
سایبرفمینیسم   - 2
معماری مجازی   - 30
سایبورگ   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
معماری مدارس   - 2
پاویون های سرپنتین   - 28
مدرنیسم هیپی   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
ان اف تی   - 1
معماری آمریکا   - 25
متاورس   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
معماری آفریقا   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
اتووودْ باکسْ آفیس   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
سایبرنتیک   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری پساصنعتی   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
نمایش های مد پرادا   - 1
معماری و سلامت   - 19
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری و کوه   - 18
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پردیس ویترا   - 18
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 11
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 18
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 59
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 30
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 7
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئوپلد بانچینی   - 2
اسکار نیمایر   - 38
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 25
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اورهان پاموک   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 6
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 119
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -874
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -474
هتل   -84
فرهنگی   -372
ورزشی   -68
پاویون   -303
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -269
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -251
ویلا   -27
تفریحی   -188
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -155
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -112
تجاری   -2
معماری مذهبی   -108
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
مسکن اجتماعی بایزیوان از معماران اِم اِی دی در پکن؛ توپوگرافی آرام و برابری اجتماعی در جهان چینی
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1401/04/05
مـنـــــــبـع : آرک دیلی
تعداد بازدید : 129

مسکن اجتماعی بایزیوان اولین پروژه مسکن مقرون به صرفه توسط معماران اِم اِی دی  به رهبری ما یان سونگ است. این پروژه که در نزدیکی منطقه تجاری مرکزی پکن واقع شده است، مساحتی معادل 93900 متر مربع را پوشش می دهد که مساحت کل ساخت آن 473300 متر مربع است.

این طرح متشکل از 12 ساختمان مسکونی است که مجموعاً زیست 4000 خانوار را تأمین می کند. از زمان تکمیل آن، تقریباً 3000 خانواده به آنجا نقل مکان کرده اند. این پروژه خانه هایی را برای افراد تحت تکفل سازمان های متولی رفاه اجتماعی و متخصصان جوان ارائه می دهد. این پروژه نقطه اوج تحقیقات گسترده ما یان سونگ در مورد مسکن اجتماعی است که در سال 2014 آغاز شد.

موضوع"اجتماعی سازی مسکن اجتماعی" نام داشت، تحقیقات اِم اِی دی بر توسعه تاریخی و طراحی مسکن اجتماعی در کشورهای مختلف متمرکز است. این تحقیق به واسطه ی تاملات خود ما یان سونگ با این موضوع در حین تدریس در دانشگاه سینگووا و دانشگاه معماری پکن توسعه یافته است. بعداً، مرکز مسکن عمومی پکن از ما یان سونگ برای طراحی مسکن اجتماعی بایزیوان در سال 2014 دعوت کرد اِم اِی دی این پیشنهاد را فرصتی برای بهبود شرایط زندگی جوامع کم درآمد و معرفی چشم‌اندازی تازه به تصویر کسل‌کننده کنونی طراحی مسکونی در چین دانست.

محله باز؛ استراتژی اِم اِی دی در تلاش است تا جامعه را در بافت شهری ادغام کند و محله را با شهر پیوند دهد اِم ایی دی  طرح را به شش بلوک تقسیم کرد که توسط خیابان اصلی که از مرکز سایت عبور می کند از مابقی مجموعه های مسکونی مجزا شده اند. سایت بزرگ به مقیاس انسانی بسیار کوچکتر تقسیم شده است. در سطح خیابان، خیابان مرکزی طرح دارای طیف وسیعی از فضاهای تجاری و رفاهی، مانند مغازه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، مهدکودک‌ها، داروخانه‌ها، کتابفروشی‌ها و مراکز نگهداری از سالمندان است. مسیر شریانی از طریق مرکز طرح باعث تقویت ارتباط بین محله و شهر می شود. با طراحی سایت در مقیاس انسانی و تنوع فضاها، طراحی یک زندگی شهری پر جنب و جوش و باز در سراسر محله جدید ایجاد می کند.

باغ شناور؛ در حالی که سطح زمین سایت را به روی مخاطبان شهری وسیع تری باز می کند، سطح دوم که فقط دسترسی به ساکنان است، یک چشم انداز عمومی در فضای باز را برای ساکنان ارائه می دهد. یک مسیر عابر پیاده دور هر شش بلوک می‌پیچد و یک پارک بزرگ روْزمینی با انواع عملکردهای مشترک از جمله سالن بدنسازی، باغ‌های اجتماعی، زمین بدمینتون، زمین بازی کودکان، پناهگاه‌های زیست‌محیطی و خدمات پشتیبانی عمومی را تشکیل می‌دهد. علاوه بر پارک اصلی ساکنان در طبقه دوم، طرح اِم اِی دی دارای نیمه‌طبقه‌های پلکانی و فضاهای خاکستری نیمه باز در مقیاس‌های مختلف در سراسر طراحی است. علیرغم نسبت پوشش سبز سفت و سخت مشخصات طراحی مسکونی و تراکم بالای مورد نیاز برای زندگی در مرکز شهر، این طرح در تلاش است تا پوشش سبز را در سطح زمین، پارک سطح دوم و پشت بام فراهم کند تا اطمینان حاصل شود که ساکنان از یک محیط جامع با اتصالات قوی لذت می برند. در این پروژه دستیابی به پوشش سبز 47 درصدی تامین شده است و پوشش سبز استاندارد مجتمع های مسکونی تجاری 30 درصد در نظر گرفته شده است.

توپوگرافی عمومی؛ این ردپاهای فیزیکی وایْ شکل همراه با پله های تدریجی و ارتفاعات مبهم، یک توپوگرافی کلی "کوهستانی" در سراسر سایت ایجاد می کند و رابط بین ساختمان ها فضاهای نیمه بسته را تشکیل می دهد که حس صمیمیت و اجتماع را در سراسر سایت در مقیاس انسانی ترویج می دهد. از دور، نمای سفید ساده و فرم کوهْ مانند و مواج این طرح، افزودنی غنی به افق شهر ایجاد می کند. 4000 واحد مسکونی این پروژه شامل شش گونه شناسی عمومی اند، سه نوع از این گونه ها در مصرف انرژی بسیار کمینه عمل می کنند که مساحت های 40 متر مربع، 50 متر مربع و 60 متر مربع را در بر می گیرد. تخته با روکش سبک به عنوان پارتیشن بین اتاق ها استفاده می شود که باعث سهولت نگهداری و انعطاف پذیری برای دکوراسیون توسط ساکنان می شود.

نور؛ تراکم بالا محدودیت های زیادی را در چیدمان کلی برای محاسبه نور روز هر واحد ایجاد کرده است. در طول فرآیند طراحی، اِم اِی دی به دنبال اطمینان از این بود که هر اتاق قابل اجاره در سراسر پروژه، نور خورشید کافی را دریافت کند. بنابراین، طرح حاصل، فرم ساختمانی با شاخه وای را اتخاذ می‌کند، با راهروهای مشترک در امتداد جبهه شمالی هر ساختمان برای افزایش قرار گرفتن در معرض نور خورشیدِ واحدهای مسکونی.

پیش ساخته و پایدار؛ با در نظر گرفتن فرآیند ساخت و ساز سازگار با محیط زیست، مشتریان نیاز دارند که بیش از 80 درصد از اجزای ساختمان باید در خارج از محل پیش ساخته شوند. این روش پیش ساخته امکان کیفیت بالاتر تولید مسکن را به روشی کنترل شده و سیستماتیک فراهم می کند. این طرح شامل دو ساختمان بسیار کم مصرف انرژی است که به نام "مسکن غیرفعال" نیز شناخته می‌شود، با بارهای گرمایشی و سرمایشی کم، به ساختمان‌ها اجازه می‌دهد مصرف انرژی را تا ۹۰ درصد کاهش دهند.

به سمت مسکونی نوساز؛ در دهه های گذشته، طراحی و بازار مسکونی چین به طرز چشمگیری تغییر کرده است. توسعه سریع املاک و مستغلات منجر به یکسان سازی طراحی مسکونی شده است. توسعه مسکن با محوریت رفاه در دوره خصوصی سازی مسکن در اولویت قرار نگرفته است. با ورود به عصر جدیدی که چین سرمایه گذاری خود را در مسکن اجتماعی برای ساکنان شهری کم درآمد و هجوم مهاجران پیش می برد، اِم اِی دی در آرزوی ارائه راه حلی است که تحمت شمول ان طراحی برای محیط زندگی انسانی تر، برابرتر و پر جنب و جوش باشد.

انسان اصلی ترین هدف در طراحی و تولید زیستگاه است. این مفهوم شامل کرامت و برابری اجتماعی نیز می شود. ایده ی بزرگ طراحی مسکن اجتماعی بایزیوان این است که جوامع مسکن مقرون به صرفه را با ایده آلی جهانی برای زندگی آبرومندانه ادغام می کند. این تلاش با تمرکز بر یک مکانیسم زیبایی شناسی ساده به دست می آید؛ مسکن اجتماعی بایزیوان یک گام مهم رو به جلو در زندگی ایده آل در چین است. 

















































حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

سادگی تابش در خانه روستایی چینی
زندگی در درون یا سکونت کوچ گرانه از نگاه آرشیگرام ـ کوشیکِل
فرانک گری، آنگونه که تاکنون دیده نشده است ـ بخش سوم
بحث برانگیزترین ساختمان های جهان ـ شماره پنج ـ ساختمان واکی تاکی از معماران رافائل وینولی
تراشه های کانسپچوال ـ بیارکه اینْگـِــلْس و سنتز جغرافیایی تیپولوژی در تعامل با منظر
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group