ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
خانه های کروی برای زندگی برون مرزی؛ میراث باک مینسترفولر در مقیاس انبوه
تراشه های کانسپچوال ـ هستی شناسی معماری نئولیبرال در مواجه با لایه های فرادستی برنامه ریزی
نایک در باکس پارک؛ مَجازیتِ فضا
هوپیتال؛ برج دوران رکود
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
مصطفی یکترزاده
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
موزه هنرهای معاصر
عنـــــــوان درس
:
طراحي معماری 3
نـــــام استــــــاد
:
مهندس امیر حسین اشعری
دانشــــــــــــگاه
:
حافظ شیراز
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1390/04/26
تعــــــــداد بازدید
:
22595
محــــدوده سنی
:
22_23
نــــوع کاربـــــری
:
فرهنگی
همـــــکاران طرح
:
...
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
423
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
عدم محدودیت به حدود... موزه درگیری عمیقی با مردم دارد.نیاز مردم یک واحد فرهنگی به موزه هنرهای معاصر در هر واحد فرهنگی به خوبی احساس میشود،نیاز به فراگیر شدن خطوط فکری هنر معاصر بهانه ای شد تا ایده طراحی این مجموعه قرار بگیرد. در این طرح سعی شد تا رهگذران و فضای شهری به صورت مستقیم با سایت و حجم درگیر شوند،به گونه ای که خود را جزئی از طرح بدانند. با توجه به عوامل فرهنگی اطراف سایت از قبیل باغ جهان نما،حافظیه و دروازه قرآن،تصمیم گرفته شد که از طراحی محوری و محوری عمود بر محور اصلی استفاده شود.خطوط طراحی نیز از خطوط گرافیکی و هنری،که یکی از شاخه های هنرمعاصر محسوب میشود الهام گرفته شده،خطوط بصری و دعوت کننده ی مخاطبین از بیرون سایت به درون سایت با استفاده از این خطوط گرافیکی به سایت گره خوردند.در اینجا ما حدودی بین مخاطب،فضای شهری و ساختمان قائل نیستیم.هر آنچه که هست رابطه مستقیم و حیاتی این سه عنصر با یکدیگر است،عدم محدودیت به حدود باعث شده تا طراحی آزادانه ، بدون ترس و با خطوطی رها و آزاد انجام پذیرد.در این طرح طراحی داخلی انجام نشد و فقط سعی بر طراحی فضای داخلی بود،چرا که در کاربری موزه،فضای معماری عامل موثرتری در طراحی میباشد. معماری رد پای زمانه است...
پروژه های دیگر طراح
طراحی المان شهری
طراحی میدان مرکزی شهری
عکاسی 1 (باغ جهان نما)
+B
عکاسی 3 (کاشان)
عکاسی 4(فیروز آباد)
طراحي مجتمع تجاري-تفريحي
طراحی داخلی 1
ماژلان(Modern tate Bours&5star hotel)
پایان نامه eVolo2014
نظـــــــر اعضــــــــا
مصطفی یکترزاده
(
1390/04/26
) :
با سلام خدمت همه ی دوستای عزیزی که کار رو میبینن.
هر گونه انتقادی از این کار دارید لطفا ارائه بدین البته توجه داشته باشین که من با توجه به جمله عدم محدودیت به حدود دست به طراحی این پروژه زدم چونکه میخواستم آخرین پروژه فرمال خودم رو بدون هیچ محدودیتی به اوج برسونم تا انشاالله از ترم جدید روی عملکرد وقت بذارم.
امیدوارم این پروژه به اندازه کافی خوانایی داشته باشه.جا برای آپلود کم آوردم به بزرگی خودتون ببخشید.
مرسی که نظراتتون رو واسم ثبت میکنید...
محمودرضا حبیبی
(
1390/04/27
) :
ورودی گالری ها بسی جالب بود!
مصطفی یکترزاده
(
1390/04/30
) :
مرسی آقای حبیبی..
لطف داری علی حان.کار تو هم خیلی خوب شده بود.
احمد خواجه اختران
(
1390/05/01
) :
ازهرنظری که بشه فکرش و کرد عالی بود
سعید درنجفی
(
1390/05/01
) :
واقعا خسته نباشی چون مشخصا زحمت زیادی واسه این پروژه کشیدی .
به طور واضح نوع خط کشیدن و رهایی از چهارچوب های هنر کلاسیک اولین تلاش بوده برای تحقق ایده ی طراحی که با توجه به متن بالا نیاز به فراگیر شدن خطوط فکری هنر معاصر است و سپس هدایت مخاطب به داخل مجموعه برای دیدن آثار هنر معاصر که همواره معماری مجموعه در کنار آن حرکت می کند و خودی نشان می دهد، لذا مسؤلیت طراح بسیار سنگین است چون نماینده هنر معماری معاصر است و به نظرم به حد خوبی از پس این مسؤلیت براومدی . درگیری مجموعه با مردم و فضای شهری ایده ی بسیار قابل توجه و خوبی هست ولی سوال این است که توجه به کدام فضای شهری ؟ در کدام کشور و فرهنگ ؟ کاری جدید در دوره معاصر و در بافت قدیم نیازمند توجه بیشتر به بستر نیست ؟ تمرکز من ذره ای بر نوع خط کشیدن نیست بلکه احترام به فضای شهری است . این اثر مانند مجسمه ای زیبا در بستری قدیمی است که تمام توجه را به خود جلب می کند به یاد موزه ماکسی زاها حدید می افتم که با توجه به تضاد شدیدی که نوع خط کشیدن او با معماری بسترش دارد ولی آنقدر به بستر احترام می گذرد که یک جداره از بنا را که درست در معبر قدیمی شهر قرار دارد طوری طراحی می کند که انگار اثری از معماری ناب معاصر فرمالش نیست . در این پروژه به نظرم با خفته تر کردن اثر . عقب کشیدن مجموعه به مرکز سایت و ایجاد جاذبه برای افراد با راهسازی مطابق تر با بستر امکان توجه و احترام بیشتر به بافت قدیم حاصل میشد .
وجود فضاهای آزاد و نادیده گرفتن فانکشن به معنای کلاسیک آن را بسیار دوست داشتم و همین طور توجه به پوشش گیاهی و ورود آن به معماری و در آخر پروسه ی شکل گیری طرح و طرز ارایه کار ، که واقعا حرفه ای است . موفق باشی
ایدا محمدی
(
1390/05/02
) :
aliiii bod khaste nabashi;-)
ایدا محمدی
(
1390/05/02
) :
khaste nabashiiii
alii bod
مصطفی یکترزاده
(
1390/05/02
) :
ممنون خانوم محمدی.مرسی که کار رو دیدین.
مصطفی یکترزاده
(
1390/05/02
) :
ممنونم آقا سعید.واقعا خوشحالم از اینکه در این سایت کسانی هم هستند که به دنبال معماری باشند و اینقدر موشکافانه کارها رو ببینند و نقد کنند.به نکته های خیلی خوبی اشاره کردی.در طول انجام این پروژه به همه این مسائل توجه کردم.بارها از خودم پرسیدم آیا نوع فرم من با سایت درگیر هست یا نه؟اگر با سایت درگیره با فضای شهری چطور؟ راستش هیچ محدودیتی رو برای کارم قائل نشدم(متاسفانه یا خوشبختانه)من در تحلیلام به باغ جهان نما،حافظیه و محور ورودی شیراز توجه کردم و فهمیدم که همشون در یک چیز مشترکند:(( الگوی محوری )).اما استفاده از محور مستقیم و صاف که تقلیدی از آن آثار تاریخی باشه رو اصلا مناسب معاصر ندونستم و تصمیم گرفتم نگاهی نو و معاصر به الگوی محوری داشته باشم.
برای من محدودیت فرهنگی برای طراحی وجود نداشت.یک اثر معاصر نقاشی یا مجسمه در تمام فرهنگ ها و ملل برای علاقه مندان به معاصر با ارزش هست پس ما وقتی داریم با مبانی فکری معاصر طراحی میکنیم نیازی نیست که به طور جدی و منحصرا به فرهنگ و بافت تاریخی توجه کرد.البته حرف شما رو درباره اینکه میتونست بهتر با بافت ترکیب شه رو قبول دارم.(شاید به خاطر این بوده که من زیاد علاقه ای به بافت نشون ندادم:) به هر حال هم فضای شهری و هم بافت جاذبه های خودشون رو دارن و من به این اعتقاد ندارم که بایست اثر رو طوری طراحی کرد که همیشه به آثار تاریخی اطرافش احترام بذاره مخصوصا وقتی که یه اثر معاصره.
خیلی خیلی ممنون آقای درنجفی...
مینا فلاح نیا
(
1390/05/02
) :
xeyliiiiii xosham umadddd vagheannn perfect shode...xeyli xoshhalam ke daneshjuyan in ghadr ghavi kar mikonan...movafgah bashid..
مریم داودی
(
1390/05/02
) :
اقای یکترزاده خسته نباشید کارتون خیلی خیلی خوب شده... اینکه از فرم های هندسی فاصله گرفتید ایده ی خوبی برای متفاوت کار کردن هست... فضاهای ازاد هم بسیار جذابه و اینکه عملکرد حرف اول نمی زنه تو کارتون نیز امیدوار کننده هست که معماری فرمال هنوز نمرده!... موفق باشید
نیما قاسمی سعادتی
(
1390/05/02
) :
فقط یک کلمه..... بی نظیر.
خسته نباشی مصطفی جان
سعید درنجفی
(
1390/05/03
) :
مصطفی جان لطف داری به من و من هم خوشحالم از اینکه کسایی مثل تو که واسه کارت وقت و فکر میذاری تو این سایت هستند .
آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
(
1390/05/03
) :
اثر شدیدا قابل دفاع است، مخصوصا در مواجه با شرح درس، پردازش حجمی طرح اگر چه به گمان من و بر اساس دیده ها ، ان هم در یک روی کرد مورفلژیک، شدیدا متاثر از حجم ـ پیکره های زاها حدید؛ به طور مثال مرکز هنرهای نمایشی ابوظبی
http://etoood.com/NewsShow.aspx?nw=601
است و از نظر سیرکولاسیون درونی متاثر موزه ماکسی رم وی
http://etoood.com/NewsShow.aspx?nw=326
اما رگه هایی از توان مندی و خلاقیت طراح در گذر از این ارکه تایپ ها و در اختیار اوردن طرح و شخصی سازی اش را تدوین می کند، نکته دیگر عینیت فضای منفی است، اثر محصول تبلور فضای منفی است؛ ان جایی که توده وجود ندارد و از این نظر قابلیت های معماری اسلامی است که در کار متبلور شده اند، تعامل با بافت ان چنان که بر ان در شرح و بسط های نقل شده امده به منصه ظهور نرسیده است، اما غیر مترقبه بودن حجم کلی در بستر شهری حتما جاذب مخاطب خواهد بود، بارزه خلاف امد دیگری که در روند طراحی بدان توجه نشده کانسپت بزرگی است؛ مقیاس عملکردی اثر ناقض روند طراحی است ان گونه که در زیر نویس تصویر شماره 3 امده: " پس از رسیدن به گرافیک خطی مناسب، پروژه وارد مرحله حجمی شده" بر اساس اموخته های کولهاس، وقتی مقیاس شهر است و معماری به شهر می رسد، گذر از پلان به حجم مخرب روند است و فضا در قامت یک کیفیت را متلاشی می سازد، پس بهتر است همه چیز در گرو برش باشد و فضا یکپارچه متشکل گردد و نه بر اساس روند غالبا منفک و از هم شکافته دو بعد به سه بعد، یون فوسه؛ فیلسوف و جامعه شناس نروژی می گوید زبان و واقعیت هیچ گاه بر هم منطبق نمی باشند، اما این عدم تطبیق، بحران نیست، بلکه فرصت است تا طی چالش با ان فضایی خلق شود میانه ایی، طرح مصطفی یکترزاده به این مهم دست یافته است و از تمام ابزارهای زبانی به فراخور درکش برای حدوث واقعیت استفاده کرده است و همین تلاش فضا در قامت یک وضعیت میانی را به خوبی متبلور کرده است.
مصطفی یکترزاده
(
1390/05/05
) :
خیلی خیلی ممنونم از شما دوستای خوب که به من لطف دارین.
بالاخص مهندس بصیرت که منو شرمنده میکنن.همونطوری که شما گفتین، کار خالی از اشکال نیست و خودم هم به جد واقف این موضوع هستم.هر روزی که از تحویل این طرحم میگذره و بهش نگاه میکنم ایراداتی رو پیدا میکنم که یا به دلیل ذیق زمان بوده یا به دلیل کمی اطلاعات من از معماری.واقعا از نقد شما خوشم اومد.من کارم رو روی سایت میذارم تا نقدای کارم رو بخونم و تامل کنم.نقدی که مهندس بصیرت روی این کار گذاشتن کاملا منطقی و متفکرانه بود.فکر میکردم روند مناسبی رو طی کردم ولی حالا میبینم که روند مناسب تری هم وجود داشته و این به اطلاعات معماری من و تجربه ی من اضافه میکنه.شاید به این دلیل روندم رو خوب انتخاب نکردم که دید مناسبی به خطوط فکری طراحی، بر اساس طراحی شهری نداشتم.نهایت دید من تا مقیاس محله ای بود و نه بیشتر.از سویی بر اساس طرز فکر خودم و موضوع طراحی، نیازی به تاثیر پذیری از بافت موجود رو حس نکردم و به این ایده پایبندم.در ضمن طراحی کاملا بصورت سه بعدی و بصورت رفت و برگشتی از دو بعد به سه بعد و سه بعد به دو بعد انجام شد.گرافیک پلانیک اولیه در یک هفته اول و فقط برای رسیدن به جهت گیری مجموعه و تطابق با خطوط بصری هادی مخاطب انجام شد.به این خطوط پایبندم چون نمای پنجم کار من از دید انسانی قابل رویت هستش و اینکه این خطوط به گونه ای باشند که توانایی تحقق ایده های من رو داشته باشند.
امیدوارم نقدای بیشتری از این پروژه شه تا من بتونم نادیده های کارم رو دریابم.
مرسی از همه کسایی که به نوع معماری شهرمون و ایده های دانشجویی توجه میکنن.
احسان کاویانی
(
1390/05/05
) :
مصطفی جان از همون روز اول که کارتو تو کلاس دیدم پیش خودم گفتم این یه کار عالی میشه و تو میتونی از پسش بر بیای.بهت تبریک میگم.
واقعا عالیه... خسته نباشی
مصطفی یکترزاده
(
1390/05/06
) :
مرسی احسان جان.خیلی لطف داری.
پیروز باشی...
محمد رضا كدخدايي
(
1390/05/09
) :
doorood bar doste khobam agha mostafa .... kareto az nazdik didam ...karet az lahaz foorm aliie ... va nazaratam ba nazarat aghay basirat ham soo hast ...
(hala bekhay ya na az term dige amlkard hast )
مصطفی یکترزاده
(
1390/05/09
) :
lمرسی محمد رضا.لطف داری.توی اولین کامنتم درباره ترم بعد نظرم رو گفتم:)
شیرین فلاحی
(
1390/05/13
) :
mostafa ja dare begam ? kho beche abodane che entezari darin :D damet garm dadash karet 2roste :)
حمیدرضا قهرمان پوری
(
1390/05/13
) :
سلام دوست عزیر کارت رو به دقت دیدم و از خیلی نظرها تاییدش میکنم و خوشحالم که به این حد از توانایی در طراحی رسیدی.
بی اشکال نیست و مشکلاتی توش هست که کاملا طبیعی هست و بازهم بهت میگم که کار خوبی و فراتر از جو دانشگاهی بود. افرین
مصطفی یکترزاده
(
1390/05/15
) :
مرسی شیرین...
هیچ کاری بی نقص نیست.مرسی حمید جان که وقت میذاری:)
سام صد
(
1390/05/15
) :
کارخیلی خوبی بود خسته نباشین:)
مصطفی یکترزاده
(
1390/05/16
) :
مرسی آقای صد.به من لطف دارین.
سام صد
(
1390/05/16
) :
خانم صد:)...واسه سه بعدی پروژه اگه اشکالی نداره ازچه نرم افزاری استفاده کردین؟
فرهاد داودی
(
1390/05/17
) :
salam dooostam .karet kheyli khooob boood manam chanta eerad tooo in kar be nazaram resid ke albate salighe eye vali dar kol karet ghabele tahsine
inshala manam chand nemoone az in karamo mizaram khoshhal misham nazareto beshnavam
مصطفی یکترزاده
(
1390/05/18
) :
ببخشید واقعا.فکر کردم سام اسم پسره:)
3Ds Max 2011
مصطفی یکترزاده
(
1390/05/18
) :
اینکه کارم دارای عیب و ایراد هست که شکی نیست.خیلی بهتر هم میشد کار کرد و متوجه بودم،ولی متاسفانه وقت کافی وجود نداشت.
حتما آقای داودی.خوشحال میشم.
موفق باشین:)
سام صد
(
1390/05/18
) :
خواهش میشه:)ممنون
معمار _ لاهیجانی
(
1390/05/21
) :
مرسی.عالی بود.استفاده کردم.
مصطفی یکترزاده
(
1390/05/26
) :
مچکرم.موفق و پیروز باشید.
مریم صفری مند
(
1390/07/04
) :
کارتون عالی بود خسته نباشید
مصطفی یکترزاده
(
1390/07/05
) :
مرسی خانوم صفری مند...
بهناز عباسی
(
1390/07/25
) :
عالی کار کردین. واقعا جای تحسین داره.توانایی_ شدن_ رودارین .منتظر بقیه کارای خوبتون هستم.
مصطفی یکترزاده
(
1390/07/27
) :
مرسی خانوم عباسی.لطف دارین...
سمیه الماسی
(
1390/08/11
) :
سلام طرحتون خیلی زیبا بود و باعث ایجاد انگیزه ی بهتر کار کردن برای من بود
موضوع طرح من هم موزه در کنار طراحی یک المان برای یک شخیصیته شخصیت رو دکتر شریعتی انتخاب کردم ولی هنوز نتونستم عنوان مناسبی برای موزه انتخاب کنم اطلاعاتم هم در مورد شریعتی خیلی جامع نیست
ممنونتون میشم اگه بتونید راهنماییم کنید
مژگان افشارفر
(
1390/08/11
) :
خسته نباشید واقعا کارتون عالی بود این اولین طرحیه که در این سایت واقعا خوشم اومد خیلی زیبا بود ایده عالی طراحی عالی امیدوارم موفق باشید
امیررضا اسماعیلی
(
1390/08/11
) :
کار بسیار زیبا و جذابی است و امیدوارم روزی چنین کارهایی در کشورمون ساخته بشه ...شاید یک ایرادات عملکردی کوچکی به کار وارد باشه ولی با توجه به این که برای شما در این مقطع فرم اهمیت داشته قابل چشم پوشی هستند ...در کل کار بسیار عالی است اگر امکان دارد در مورد نرم افزارها و تکنیک های ارایه هم توضیحاتی بدید...
مصطفی یکترزاده
(
1390/08/11
) :
خانوم افشارفر بخاطر نظر لطفتون واقعا ممنونم .
سربلند و کام روا باشید...
مصطفی یکترزاده
(
1390/08/11
) :
آقای اسماعیلی از شما هم خیلی تشکر میکنم که کار رو با دقت دیدین و به معضلاتش دقت کردین.
نرم افزارهایی هم که برای این پروژه استفاده شده 3dsmax و photoshop هستش.البته از بعضی از پلاگینها هم برای ادیت رنگ استفاده شده...
موفق باشین...
مصطفی یکترزاده
(
1390/08/11
) :
خانوم الماسی ممنون از توجه شما...
موضوع شما میتونه موزه معاصر باشه چون آقای شریعتی خطوط فکری معاصری داشتن.البته اطلاعات من از ایشون خیلی کلیه و شما باید یه مقدار با خطوط فکریشون آشنا شین تا بتونین طراحی خوبی انجام بدین.میتونین از تک واژه هایی که ایشون در جملات کوتاه استفاده کردن ایده های خوبی بگیرین.صرفا لازم نیست که ایده ها دارای فرم باشن.میتونن بصورت روند یا سلسله مراتب باشن.مثل قرارگیری مخاطب در طرح معماری و گذر او از فضاهای مختلف بنا، که باعث میشه حالات و خطوط فکری تازه ای را مخاطب تجربه کند.
امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم...
موفق باشین.
غلامرضا سوخکی
(
1390/08/19
) :
کار شما مثل اینه که کارایه خانوم ........... رو کپی و کنار هم گذاشتین
مصطفی یکترزاده
(
1390/08/21
) :
مرسی از نظر شخصیه شما:)
مازیار فخرقاسمی
(
1390/08/21
) :
سلام مصطفی خان لذت بخش وزیبا بود خسته نباشید. برای ایجاد سه بعدی ها از چه نرم افزاری بهره بردید ؟ آیا از ماکت به این حجم رسیدید یا با نرم افزار کارراشروع کردید ؟ مطلبی که در مورد شباهت با حدید گفته شد شاید بخاطر پیشگام بودن ایشان در تعریف این سبک باشد آیا شما کاراکتر هایی در نظر داشتید که در کارهای خانم حدید گنجانده نشده باشد (بدیع باشد ) باتشکر.
مصطفی یکترزاده
(
1390/08/22
) :
مرسی آقای فخر قاسمی.. والا روند شکلگیری حجم رو ارائه داده بودم.از برنامه مکس برای شکل گیری حجم استفاده کردم.کارای حدید رو خیلی دوست داشتم اون موقع.خیلی میدیدم کاراشو ولی صرفا از اونا استفاده نمیکردم. به قول شما هم هرکس به این سبک کار میکنه بدون شک از نظر بقیه کپی کرده از کارای حدید!!! واسم خیلی جالبه...کاراکتر کار من هم دربارش خیلی صحبت شده.میتونید به کامنت های بالا مراجعه کنید ولی اصی ترین هویت کار من درگیری مخاطب با بنا و حس تعلق وی به موزه هست.البته خیلی بعدهای دیگه هم داره که کامل توضیح دادم.
مرسی که به کار توجه کردید.
موفق و سربلند باشین....
مازیار فخرقاسمی
(
1390/08/22
) :
سپاسگذارم از توضیحی که دادید .
مصطفی یکترزاده
(
1390/08/29
) :
خواهش میکنم...
غفور فلاح
(
1390/09/10
) :
خسته نباشید آقای یکتر زاده کار پخته وخوبی هست،به نظرم ایده گرفتن از کارهای معماران بزرگ خیلی خوبه ولی به شرطی که این کارو با خط های خودتون هماهنگ کنید،به نظرم تو این کار شما به نحو احسن این کارو انجام دادین،من بیشتر از ایده (رهگذران و فضای شهری به صورت مستقیم با سایت و حجم درگیر شوند)خوشم امد و براتو در مراحل مختلف کاری آرزوی موفقیت می کنم
مصطفی یکترزاده
(
1390/09/12
) :
ممنون از شما دوستای عزیز.
منم برای شما آرزوی موفقیت و سربلندی میکنم...
محمد مهدی احمدانیان
(
1390/09/13
) :
كارتون حرف نداره .
مصطفی یکترزاده
(
1390/09/13
) :
مرسی آقای احمدیان...
نیلوفر روشنگر
(
1390/09/14
) :
کارتون فوق العاده بود.واقعا خسته نباشید.و تقریبا شبیه کارهی زاها حدید بود.
امین صادقی
(
1390/09/16
) :
nice
مصطفی یکترزاده
(
1390/09/20
) :
مرسی از شما خانوم روشنگر و آقای صادقی.درباره شباهت کارم مفصل در بالا بحث شده.
پیروز باشید...
احمد ترکمان
(
1390/09/22
) :
با سلام و تبریک به شما بابت پروژه بسیار زیبایتان
اگرچه هنوز کارهای شما جزء بهترین کارهایی است که در سایت اتود قرار میگیرد، ولی با توجه به تواناییها و پشتکار شما توقع پروژه بسیار بهتری از شما داشتم.
ایده هدایت مخاطب به درون کاملا صحیح، هوشمندانه و حساب شده بوده و به درستی و در نهایت ظرافت در طرح اجرا شده است.
ولی نام بردن از محورها و تاثیر آن در طرح کاملا جای سئوال داشته و محورها فقط در حد یک خط عادی بر طرح تاثیر داشته اند. اگر محور بر اساس عناصر شاخصی بوجود آمده اند لزوما باید رنگ و بوی آن عناصر در امتداد محور و بر روی طرح حس گردد که در این مورد ضعف اساسی دیده میشود
تشابه طرح با الگوهای خارجی که علاوه بر طرح شما در طرح آقای نیما قاسمی سعادنی هم دیده میشود، جای تاسف بسیار زیادی برای من داشت که مستعدترین دانشجویانمان بجای الگوبرداری از ایده های ایرانی و صد البته با تاکید بر خلاقیت و نوآوری فردی و شخصی، ذهنیت خود را بر اساس الگوهای خارجی که بعضا نامتناسب با شرایط محیطی و اعتقادی ایران است، شکل میدهند. قویا معتقدم قدرت تخیل شما بسیار گسترده است و علیرغم طراحی زیبا و هوشمندانه شما، با دیدن این پروژه توجه شما را به بازنگری اساسی در مبانی نظری طراحیتان جلب نموده و بعنوان مثال ایده هوشمندانه خودتان در استفاده مفهومی از عناصر بازار ایرانی با فرمهای کاملا نوگرا را متذکر میشوم تا مسیر صحیحی را که آغاز کرده بودید و الان بدست فراموشی سپرده اید به شما یادآور نمایم.
به امید مطرح شدن نام شما و معماران ایرانی در عرصه جهانی
مصطفی یکترزاده
(
1390/09/23
) :
آقای دکتر واقعا ار شما متشکرم که این پروژه رو بررسی کردین و ایراداتش رو به من و بقیه دوستان مخاطب متذکر شدین.
متاسفانه این پروژه هم دارای ضعف هایی هست که شما به اونها اشاره کردین...
در رابطه با خطوط تاثیر گذار باید بگم که صرفا از اونها در جهت گیری و طراحی محوری در گرافیک پلان،آن هم به صورتی انتزاعی استفاده شد که مبتنی بر خطوط فکری معاصر است.(متاسفانه)
من در این پروژه ایده های معماری ایرانی رو در سر نداشتم ولی دوست داشتم که طرحم با معماریهای اطراف خود کار کند.چه بسیار پروژه ها که در سایتهای گوناگون، اعم از دانشجویی و اجرایی مشاهده میشد که بدنبال نوعی معماری غیر ناهمجنس در بافت تاریخی یا بافت مدولار شهری بودند. قصد بر این بود که نوعی معماری معاصر در کنار آثار تاریخی حاصل شود تا تفاوت هنر گذشته و حال به خوبی مشخص شود و همچنین این نوع معماری را برای موضوع طرحم مناسب میدیدم.
در این پروژه من صرفا بدنبال فرم گرایی و فضا سازی بودم.چه بسا که از بسیاری مبانی نظری غافل شده ام که شاید حاصل دید غلط من به طرح 3 بوده باشد که گمان میکردم در این طرح ، فرم غالب بر نظریه است.(در صورتیکه معماران بزرگ چنین کاری را نمیکنند)بشر جایز الخطاست.
از اینکه پروژه طراحی مجتمع تجاری و تفریحی من رو یاد آور شدین خیلی ممنونم. کمک خیلی بزرگی کردین.
انتقادات شما همیشه برای من سازنده بوده.با تمام وجود راغبم که بتونم یک پروژه دیگه رو با شما بگذرونم.
برای شما در تمامی مراحل کاری، درسی و زندگی آرزوی موفقیت روز افزون میکنم......
معمار لاهیجانی
(
1390/09/23
) :
سلام آقای یکتر زاده . خسته نباشید . قبلا عرض کردم که از کارتون خوشم اومده . من عکس موزه کشاورزی مکزیک و موزه ماشین رو در یکی از شیت هاتون دیدم . می خواستم بپرسم اینها رو از لحاظ نمونه های مشابه بوده که بررسی کردین . یا اینکه از چه مطلبی در این کارها استفاده کردین و براتون خط دهنده بوده؟ممنون .
مصطفی یکترزاده
(
1390/09/23
) :
سلام مهندس.لطف دارین.
والا این نمونه های موردی ربطی به کار من نداره.اول ترم فقط جهت آشنایی با کاربری موزه،ما بصورت گروهی به بررسی موزه های مختلف پرداختیم و بعد از اون فهمیدیم که موزه نیازمند چه فضاها و چه کیفیاتی هست.
معمار لاهیجانی
(
1390/09/23
) :
okay . ممنونم آقای یکترزاده.
مصطفی یکترزاده
(
1390/09/25
) :
welcome
آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
(
1390/09/25
) :
ضمن تایید نزدیک بودن پروژه به الگوواره های رایج جهانی ـ که در کامنت قبلی بر این پروژه به صورت مستقیم بدان ها اشاره شده است ـ و ضمن یاداوری این نکته که امثال پیتر زمتور و برخورد کاملا مفهومی شان با طرح بیش از دیگر روی کردهای طراحانه با ذائقه من هم تاب است، خاضعانه با ذکر چند مثال بر یک نتیجه تاکید می گذارم 1- رم کولهاس در دهه 60 همراه با موج انتقادی نسبت به مدرنیسم بر خلاف بسیاری به ریشه های مدرنیسم باز می گردد، به عبارت دیگر از مدرنیسم انحراف زدایی می کند تا به مدرنیسمی برسد که عملا تجدید حیات مدرنیسم یا انچه به نومدرنیسم معروف شد را به ارمغان اورد، او پیش از انکه تحت تاثیر نظریه باشد، تحت تاثیر اتمسفر بود 2- لوکوربوزیه در پروژه ابوس در شمال افریقا مجتمع مسکونی بلندمرتبه ایی طراحی می کند که ترکیبی است از خیابان های چندطبقه تونی گارنیه و جاه طلبی های ارتفاعی سانت الیا، ارنست بلوخ وقتی ترسیمات بنا را می بیند ان را همچون قطاری می خواند که در افق از سایه فاشیسم دور می شود، هم زمانی ساخت بنا با ظهور هیتلر در اروپا می تواند نشان دهد شاید لوکوربوزیه قبل از نظریه تحت تاثیر روح زمانه در تاویل مابعد هگلی اش بوده است 3- به گمان نوربرگ شولتز در کتاب ریشه های معماری مدرن خانه توگندات میس ون دروهه فاقد محتواست و صرفا فرمی است برای تبیین جهان باز، باز هم اتمسفر نظریه را پیش می راند.
تری ایگلتون که در کتاب نظریه های ادبی بر شخصی شدن نظریه تاکید گذاشته و کتابی هم دارد به نام پس از نظریه، در مقاله اهمیت نظریه دقیقا این عبارت را می اورد: "هنگام برخورد با یک گفتار، لااقل ان را تا حدی نشانه ای از وضعیتی مادی بدانید که در انْ گفتار درون ان اتفاق می افتد، نه چیزی مستقل و خود بسنده" باز هم تاکید بر ان چیزی است که مایک ویگلی اتمسفر می خواند و کریستفر الکساندر، فضا ـ رویداد، پروژه مصطفی یکترزاده تحت شمول اتمسفر مابعد نئولیبرالی ای شکل گرفته که در یک جهان افقی و متاثر از تصویر و نه انگاره های ذهنی پیش می رود، جدا از انکه لایه لایه بودگی حجمی، پیچیدگی های ارتباطی، میان ـ فضاها، فضاهای در تعلیق، تخلخل و فشردگی بنا کاملا امروزی و قابل دفاع است، دفاع از گذشته من را همیشه به یاد این عبارت والتر بنیامین می اندازد:" هر تصویری از گذشته که زمان حال ان را به منزله تصویری از ان خود به شمار نیاورد، با خطر ناپدید شدن ابدی روبه روست".
مصطفی یکترزاده
(
1390/09/26
) :
ضمن تشکر از شما آقای مهندس بصیرت که باز هم من رو برای ادامه راهم راهنمایی میکنید.
در ارتباط با نزدیکی طرح به الگوواره های خارجی و در جواب سایر دوستانی که به این موضوع اشاره میکنند، باید بگم که از نظر من چه دلیلی وجود دارد بر عدم استفاده از این الگوها؟!
این نوع خطوط صرفا بعنوان الگو استفاده میشوند و نه معماری. معمار در انتخاب الگوها آزاد است.کپی کردنی در کار نیست،صرفا استفاده از الگوی معماریست.همه دانشجویان و حتی بعضی از معماران از نوعی الگو پیروی میکنند اما خودشان نمیدانند.استفاده از الگو هم ، روشی است برای طراحی معماری. نیازی به طراحی دوباره ی چرخ نیست! فقط کافیست یک پیچ به آن اضافه کرد...
من در صحبت شما متوجه دو عامل در طراحی شدم.1-نظریه 2-اتمسفر
شاید قبل از این استفاده نکردن از نظریه در طراحی را درست نمیدانستم،هرچند عقیده ی من نیز همچون شما با بکارگیری نظریه در طراحی همسو تر است.با مثالهای آورده شده توسط شما، متوجه شدم که در بسیاری از موارد، معماران بزرگ هم در طراحی از اتمسفر ، شرایط موجود و یا تفکرات و حالات تحت تاثیر زمانه(روح زمان) استفاده میکردند.
تمامی هدف این حقیر از طراحی این پروژه صرفا درگیری عمیق مخاطب با اثر معماری بوده است.سعی بر آن بود که مخاطب هنر معاصر به طور آزاد فکر کند،تصمیم گیری کند و سپس حرکت کند.برای دفاع از این صحبتم به طراحی Free area که در فضای بیرونی بنا چون پاویونی عمل کرده و توسط قسمتی از حجم پدید آمده. یا نرمی خطوط و رنگ سفید پروژه در داخل و بیرون آن که نشان از ذهنی خالی و پاک است که هیچگونه دخالتی در نوع تفکر و برداشت مخاطب نمیگذارد، چرا که در هنر معاصر،تفکر و خطوط فکری بشر عاملی بسیار مهم تلقی میشود،در نتیجه، از دخالت در آن خودداری شد...
از نظر شما این طرح تحت تاثیر اتمسفر مابعد نئولیبرالی شکل گرفته که کاملا با آن موافقم چراکه نظریه در آن نقش اساسی نداشته و فقط اتمسفر و یا بهتر بگویم فضا- رویداد ملاک عمل بوده است.
همچنین از دفاع شما از این پروژه در ارتباط با نوع معماری ،پیچیدگی فضاها و دسترسیها کمال تشکر رو دارم.
ممنون از اطلاعات معماری که ارائه دادین...
امیدوارم که زمان حال،تصاویر گذشته در طرح من را متوجه شده و آن را ار از آن خود بداند.
با آرزوی موفقیت برای شما و معماران کشورمان...
احمد ترکمان
(
1390/09/26
) :
مجددا بر خود دانستم متنی بر گفتارهای اخیر بنویسم
متاسفانه ذکر از معماری ایرانی ما را ناخودآکاه به یاد معماری گذشته انداخته، حال آنکه مصطفی یکترزاده در طرج مجتمع تجاری، گذشته ایران را بازنیافته، بلکه رویدادهای لازم در فضا را که در طول تاریخ ثابت مانده بازیابی و با بیان خود ارائه نموده است. بدون خواندن ایده و با دیدن سردر مجموعه تجاری نامبرده هیچکس تصور الهام از بازار سنتی را ندارد، چون مطلقا طرح نو با بازار متفاوت است.
معماری مبتنی بر ماهیت انسان ودرک او از آن گذشته و ساخت مبتکرانه آن آینده است و انسان نخستین و مترقی هر دو از گوش و چشم و ... ترکیب شده اند ولی آدمیتشان به اجزا نیست. معماری ایرانی باید ایرانی باشد همانطور که معماری بین الملل هیچگاه بین المللی نشد و هتل هایت رامسر همیشه با نام هتل هایت رامسر نام برده شد.
اشاره من هم بر آن است که آن گذسته در لحظه را بازیافت چون بی آن آن هیچ آنی وجود ندارد و درک ما از آن لحظه مبتنی بر آن گذشته است.
و اما خطاب به یکترزاده عزیز:
اگر ملاک عمل فضا-رویداد است باید بگویم فضا را شناختید اما رویداد را نه. رویداد را محیط تعریف می کند و حتی معماری متضاد با محیط هم باید اول آن را بشناسد. رویداد بدون محیط همانند عاشق در شهر است که فقط تا مدتی پایدار است، اگر بخواهد فقط عاشقی کند.
ولی درگیری مخاطب که ایده اصلیست کاملا قابل دفاع است.
نتوانستم درک کنم مخاطب دفاع از گذشته در سخنان متین استاد بصیرت کیست؟ بهر حال برداشت من از معماری ایرانی با گذشته ایران کاملا متفاوت است.
درمورد بهره گیری از الگوی خارجی هم منظور من تئوری است نه فرم. خواندن دوباره با تکنیکهای آواز شحریان هم از اساتید بزرگ ساخته نیست چه رسد به آنکه مخیط معماری؛ عملکرد و ... هم در بنا تغییر یابد. در خلاقانه بودن فرم به نظر من جای هیچ بحثی نیست.
مصطفی یکترزاده
(
1390/09/29
) :
مرسی از توضیحات کاملتون آقای دکتر.
من کاملا متوجه گفته شما هستم و اون رو به خوبی درک کنم.پروژه مجتمع تجاری و تفریحی که من در دوره کاردانی به کمک شما طراحی کردم یکی از بهترین پروژه هایی هست که من تا حالا کار کردم و واقعا از اون لذت می برم. کاملا یاد گرفتم که چطور از معماری ایرانی بصورت امروزی در طرح استفاده کنم ولی در این پروژه زیاد موفق نبودم.متاسفانه علایق خطی من کمی تغییر کرده.به همین دلیل خط جدید من بر اندیشه من غالب شد،همیشه ایده هام رو بصورتی غیر واقعی میگیرم نه مستقیم،در اینجا ایده گیری مناسبی انجام نشده. خیلی خوشحالم که که این اشتباه من رو بهم گوشزد کردین.
در ارتباط با فضا-رویداد نیز باز هم باید بگویم که پدید آورنده ی رویداد در این طرح، مخاطب، انتخاب شده است.مخاطب تصمیم میگیرد-در فضا قرار میگیرد- با سایر مخاطبین به بحث و گفتگو میپردازد- میاندیشد و در نهایت اینجاست که باید منتظر یک رویداد باشیم.رویدادی در فراخور بشر امروز،رویدادی در موزه هنرهای معاصر،شکل گرفتن رویداد در اینجا به عهده مخاطب است،من فقط سعی کردم فضای مناسب برای شکل گیری این رویداد را فراهم آورم.هر چند که سعی کردم بستر را ببینم و برای دعوت کنندگی و درگیری فرم با سایت از حرکت عابرین و سواره ها ایده گرفتم ولی قبول دارم که نتوانستم به خوبی محیط را بشناسم. فقط کافی بود تا محور ایرانی بصورتی شاخص تر در طرح میدیدم.
خیلی خیلی ممنون از نظرات سازنده شما.
موفق و پیروز باشید...
مائده عرب یزدی
(
1390/10/09
) :
واقعا عالی بود.
اما نظر شخصی من این که در کنار ارائه طرح های زیبای مدرن معماری ایرانی و قدیمی خودمون رو فراموش نکنیم<مثل قسمت گودال باغچه کارشما>با ارزوی موفقیت روز افزون
مصطفی آزادی
(
1390/10/09
) :
بسیار عالی بود آقا مصطفی
مصطفی یکترزاده
(
1390/10/13
) :
مرسی خانوم عرب یزدی.
پیروز باشی مصطفی جان...
حمید نظری
(
1390/10/15
) :
طرح بسیار جالب هست و از بسیازی از لحاظ مورد تایید می باشد اما به زبان ساده بگم شاید بهتر بود این سایت در فاصله بیشتری نسبت به مجموعه های فرهنگی شیراز انتخاب می گردید!
علیرضا دهقانی
(
1390/10/17
) :
سلام اقای یکتر زاده من همکلاس ما در هنرستان هید عابدینی بودم . کار ما را دیدم واقعا عالی بود
مصطفی یکترزاده
(
1390/10/18
) :
مرسی حمیدجان.در ارتباط با صحبت شما مفصل در بالا بحث شده.
ممنون علیرضا جان.دقیقا یادم نیست ولی خیلی خوشحالم که منو یادته ;)
سیده سعیده موسوی
(
1390/10/19
) :
عالی بود، خسته نباشید.
یاسمین رهبری زاده
(
1390/10/21
) :
واقعا خسته نباشید با توجه به این که طرح 3 معماری من هم با فرم سیال مشابهی طراحی شده می تونم راهنمایی بخوام که متریال ساخت ماکتتون چی بوده؟
مصطفی یکترزاده
(
1390/10/22
) :
مرسی خانوم موسوی.
خواهش میکنم خانوم هبری زاده.متاسفانه برای این پروژه ماکت نساختم :(
پيمان اسحاقی
(
1390/11/16
) :
تبریک میگم طرح شما ازجمله طرحهایی هست که راجبش میشه ساعت ها حرف زد
مصطفی یکترزاده
(
1390/11/25
) :
مرسی جناب اسحاقی. این نظر لطف شما رو میرسونه...l
حمید رضا امین افشاری
(
1390/11/26
) :
به شما به خاطر دیدی که به مخاطب ارائه دادید تبریک میگم.بسیار عالی
... 5
مصطفی یکترزاده
(
1390/11/30
) :
ممنون و متشکر جناب امین افشازی...
مصطفی آزادی
(
1390/12/01
) :
آقا مصطفی کارت واقعا عالی و قابل ستایش هست
مصطفی یکترزاده
(
1390/12/02
) :
مرسی مصطفی جان.خیلی لطف داری...
جواد نقش نزاد
(
1390/12/05
) :
کارتون خیلی زیبا بود .موفق باشید
مصطفی یکترزاده
(
1390/12/06
) :
mamnoonam.lotf darin.
شیرین سوری
(
1390/12/21
) :
shoma chetori in hajmaro khalgh mikonid?????
مصطفی یکترزاده
(
1390/12/25
) :
سلام.تخیل،تجسس،بینش،خطوط گرافیکی دستی،نرم افزار(:
تابان قنبری
(
1391/01/04
) :
با سلام و خسته نباشید... فکر میکنم ژرنالی بودن کار مفاهیم عمیقی که در گوشه و کنار اون هست رو کمی کمرنگ کرده... اما با نیاز زمانه و جوهر موضوع طرح همخوان است... زیاده روی در وهمگونگی فضاها آنها را از ذهن دور می کند و احساسی از انس انسان در دراز مدت در آنها وجود ندارد و...........کمی چاشنی از معماری خودی کم دارد که صدای دوستان زیادی را در آورده....
موفق باشید.
پرهام شکوهی
(
1391/01/10
) :
بسیار من رو به یاد کار زاها حدید انداخت اما در مجموع تجربه خوب و جالبی هست , به نظرم اگر بیشتر دنبال خلاقیت باشیم تا تکرار موفقتر خواهیم بود.
و در نهایت رندرینگ فوق العاده جذابی دارد که بسیار جلب توجه می کند و در نگاه اول بیننده رو طوری محو تماشا می کند که شاید از اصل ماجرا دور می شود و زبان به تحصین می گشاید...
موفق باشید
مصطفی یکترزاده
(
1391/01/15
) :
مرسی از همه دوستان عزیزی که موشکافانه طرح رو ربرسی میکنن.واقعا منو خوشحال میکنین ضعف و قوت طرح رو به من گوشزد میکنید.
آقای مهندس قنبری به عنوان دفاع از طرح میتونم بگم که مخاطب برای تفکر و اندیشیدن نیازمند بستری خام و شاید هم وهمگون باشد (ولی نه ترسناک) شما در کنار عظمت دریا و یا بر روی ارتفاعات کوهها بهتر میتوانید به تفکر بپردازید یا در فضایی بسته؟! در این پروژه سعی شده تا مخاطب دارای دیدی باز در جهات افق و عمودی در بستری خام و بی آلایش(سفید) داشته باشد.در مورد معماری خودی هم با مهندس بصیرت و دکتر ترکمان در بالا بسیار بحث شده که البته نا تمام مانده.
آقای مهندس شکوهی از شما هم واقعا ممنونم. لطف دارین...
آقای رستگار رازی شما هم همیشه به من لطف داشتین.ممنونم از وقتی که میذاری...
پیروز و پاینده باشین...
احسان جهانگیر
(
1391/01/20
) :
با سلام و خسته نباشید فراوان..
واقعا از کارتون لذت بردم و باید بگم که انقدر حرفه ای و زیبا به سوالات پاسخ داده بودید که ناخوداگاه تمام کامنت ها رو خوندم و لذت بردم..
به خوبی می تونم توی این کار تبدیل موفق ایده شما( عدم محدودیت به حدود) به عمل را ببینم که فکر می کنم حاصل ارج نهادن شما به خلاقیت و اکتشاف است.
با تشکر فراوان از" آقای مهندس بصیرت" به خاطر تحلیل های مو شکافانشان.
الناز جوادی
(
1391/01/20
) :
کارتون عالیه...تبریک...راستش اصولا مخالف شباهت دادن یه پروژه به اثر سایر معماران هستم...اگرچه حتی من هم با دیدن کار یاد خطوط طراحی حدید افتادم اما حتی تقلید کردن که «دور از کار شماست »قابل ستایشه چرا که کمتر کسی می تونه طوری از خطوط یه طراح استفاده کنه که کار مورد نقد قرار بگیره.
محمدرضا باشی
(
1391/01/20
) :
مصطفی جان بهت تبریک میگم ...کارت جز بهترین کارهای اتووود شده
مصطفی یکترزاده
(
1391/01/21
) :
شما لطف دارین آقای جهانگیر!
واقعا خوشحالم که علاوه بر طرح، نقد پروژه رو هم مطالعه کردید.چون به نظر خودم خیلی چیزا توی این نقدها هست که توی طرح به وضوح مشخص نیست.
متشکر از نظری که دادید.موفق باشید.
خانوم جوادی شما هم منو شرمنده میکنید. ممنون که وقت میذلرید.
محمدرضا جان تو همیشه به من لطف داشتی.کارای خوب توی سایت زیاده.خوشحالم که نظر تو اینه:)
مینو راد
(
1391/01/25
) :
خیلی لذت بردم با امید به واقعیت رسیدن پروژه
مصطفی یکترزاده
(
1391/01/27
) :
منم خیلی ممنونم از توجه شما...
مسلم مشهودی
(
1391/01/27
) :
فاصله طراحی حجم شما نسبت به بقیه خیلی بالاتره بهتون تبریک میگم
فیض اله عابدینی
(
1391/01/28
) :
salam khodavakili alieeeeeeeeeeeee bebakhshid bazaha nesbati dari shoma vvaghean aliiiiiiiiiiiii halam gerefte bod kareto didam halam sare jash omade bod
مصطفی یکترزاده
(
1391/01/29
) :
دوستان عزیز به من لطف دارین.شماها خودتون سرور ما هستین:)
مینو راد
(
1391/01/30
) :
خاهش می کنم...این کارتون کانسبپته خاصی داره؟
مصطفی یکترزاده
(
1391/01/31
) :
بله خانوم راد. کانسپت بطور کامل،هم بصورت نوشتاری و هم بصورت تصویری ارائه شده و در کامنت ها هم بسیار دربارش صحبت شده.
مینو راد
(
1391/02/01
) :
با تلاش بسیارو بین این همه تعریف که بحق برازندۀ اثر شما بود تا حدودی متوجه شدم...البته تصویری رو ک من ندیدم ...نوشتاری های بسیارم بدون اشاره شما پیدا کردم :) با سپاس و آرزوی موفقیت روزافزون شما
مصطفی یکترزاده
(
1391/02/02
) :
خواهش میکنم خانوم مهندس.شاید من اشتباه کردم.
سربلند و پیروز باشید.
مصطفی یکترزاده
(
1391/02/09
) :
مچکرم از حسن نظر شما.
الان دوباره تصاویر رو چک کردم،پلانها وضوح خوبی داره،فقط بعضی از مبلمانها و ضخامت خطوط قابل تشخیص نیستند.
اگه قسمتی از پلان خوانا نیست براتون بگید تا توضیح بدم.
ممنون از وقتی که گذاشتید.
مینو راد
(
1391/02/09
) :
آقای مهندس بالخره تونستمم تصاویر کارهاتونو ببینمممم:) با تشکر بسیار برای توجه و حوصله ای که گذاشتین و جواب میدین...از اون جایی که کارتون شبیه حدیده و خطو خطوط حدید رو داره < ولی ی ایرانی هستینو میشه ازتون سوال پرسید:) >. کاره شما در زمینه پروژۀ خودم که درباره media center هستش کمک بسیاری به من کرد...همیشه ترس از ماکت درست کردن و درآوردن پلان این جور کارا من و به شکلای منتظم هدایت میکنه...حالا سوالم اینه که شما اول حجم این کارو زدید سپس پلان؟؟؟آخه الان حجمی زدم که برای پلان درآوردنش گیر کردمم:)
خانم mis
(
1391/02/10
) :
khode borje milademoon copie,hala chera gir dadid be tarhe memarie in agha???????etefaghan kareshoon kheyli ghashange.khaste nabashid.
مصطفی یکترزاده
(
1391/02/10
) :
خانوم نوربخش مبلمان ها که چیز خاصی نیست.با توجه به موقعیت سایت شما،بهترین جهت گیری رو به جهت جنوب و جنوب شرق هست.اینکه میگن برای شیراز بهترین جهت گیری رون راسته(شما شرق-جنوب غرب) است حرف و عمل اشتباهی هست.پس بهترین جهت در درجه اول رو به جنوب و در درجه دوم جنوب شرق.
مصطفی یکترزاده
(
1391/02/10
) :
خواهش میکنم خانوم راد. روند طراحی این پروژه رو میتونید در تصویر 3 ببینید.من با توجه ایده هام به حجم رسیدم و بعد با استفاده از برشهای عمودی که از حجم بدست میومد، طبقات رو مشخص کردم و بعد از بدست اومدن طبقات در ارتفاع مشخص،برش افقی(پلان) رو در میاوردم.در این مرحله خطوط دور پلان در میومد و در نهایت پلانم رو طراحی میکردم.
البته نرم افزار 3dmax توی این پروسه خیلی به من کمک میکرد.
بهترین روش برای طراحی،طراحی موازی پلان و حجم هست.هر دو روی هم تاثیرگذار هستن.در این نوع احجام حتما باید توی برش طراحی کنید و بعد پلان.اگر میبینید که فضاهای داخلی خوبی بدست اومده فقط به این خاططر بود که ما بصورت سه بعدی و یا به کمک ماکت پلانها رو طراحی میکردیم.
امیدوارم کمکی کرده باشم.موفق باشید.
از خانوم شریفی هم به خاطر دفاعی که از طرح کردن خیلی ممنونم،هر چند که این قضیه کپی بودن،در بالا، مفصل دربارش با مهندس بصیرت و دکتر ترکمان صحبت شده که میتونید مطالعه کنید.
شما هم موفق باشید.
مینو راد
(
1391/02/11
) :
بسیاررررررررر کمککک خوبی بودو استفاده بردم :) مرسی ک جواابمو دادین...
مصطفی یکترزاده
(
1391/02/12
) :
;)
نگار سرافرازی
(
1391/02/13
) :
سلام.آقای یکترزاده.عالی بود.
مصطفی یکترزاده
(
1391/02/15
) :
سلام.مرسی...
احسان کاویانی
(
1391/03/10
) :
مصطفي جان حيفم اومد كه اين جمله رو مثل همشيه نگم
*
*
*
زنده باد بچه هاي دانشگاه حافظ شيراز...
مصطفی یکترزاده
(
1391/03/11
) :
آقا لطف داری.زنده باد:)
رسول مرادی
(
1391/03/12
) :
سلام خدمت اقا مصطفي...
مصطفي مي خواستم بدونم ماكت كار را هم درس ت كردي يا فقط به صورت سه بعدي سازي است چون تو كامنت قبلي اگه اشتباه نكنم گفته اي درست كرديم...ميخواستم بدونم اگه درست كردي با چه مصالحي و موادي ساختي و چطوري مقياسشو در آوردي...ممنون ميشم اگه كاملا منو روشن كني....ممنون...
مصطفی یکترزاده
(
1391/03/13
) :
سلام. نه من ماکت این کار رو نساختم ولی ساختنش خیلی راحته اگه فایل سه بعدیش رو داشته باشی.میتونی از فایل سه بعدیش به مقدار لازم برش بزنی و بعد برش ها رو دو بعدی کنی و بیاری توی اتوکد و بعد بدی روی بالسا واست برش بدن.بعد پروفیلها رو بچسبونی روی و با سمباده سیقلیش کنی.با همون مقیاسی که دوس داری کارت آماده ارائه میشه.
رسول مرادی
(
1391/03/16
) :
با سلام...
مصطفي اين كارت هم مثل كارهاي ديگت بي نظيره اما من برخي چراهايي تو ذهنم هست كه يا من تا حالا برخورد باهاشون نداشتم
مي خواستم بدونم كه ميشه براي ساخت يه مجموعه اين گونه دست فضاهاي پياده رو بيرون از مرز ساختش گرفت2- اينكه ايا فرم كارت با اين منطقه ومحيط اطرافش ميتونه سازگار بشه 3-اينكه مسيري كه توي ارتفاع قرار دارد ميتونه بدون حفاظ باشه (منظورم اون قسمتهايي از كارت كه از ارتفاع وارد بنا ميشه) حالا مسيرها رو وقت كمتري براش داشتي يا واقعا دليلي داشته 4-هم اينكه سقف امفي تئاتر با اين ضخامت قابل اجرا هستش چون منم يه امفي تئاتر دارم كه بالاش كاربري هست ميخواستم بدونم مشكلي از لحاظ سازه اي نداره...
خلاصه چون كاراتو دوست دارم (بخصوص داخلي هات) نظرمو گفتم...امدوارم كه راهنماييم كني...باتشكر...
سمیرا آذر
(
1391/03/18
) :
خیلی عالی بود و کامل معلومه خیلی روش کار شده
مصطفی یکترزاده
(
1391/03/18
) :
مرسی رسول جان.
1-در معماری هر کاری میتوان انجام داد.مخصوصا در چینین پروژه ای اما باید پشت آن ایده ای داشته باشی.باید بتوانی مخاطب و کارفرما رو قانع کنی.
2-معماری امروز بشر از آن بعد مدرنیسمی خود خارج شده.تفکرات معماری مابعد لیبرالی دیگر درگیر ماهیت بستر پروژه نمیشود.
3-حتما نیاز به حفاظ داره ولی باید با فرم درگیر بشه ولی متاسفانه وقت نشد.
4-سقف آمفی تئاتر ضخامت معمولی داره.متوجه نشدم منظورتو...
به هر حال مرسی...
خانوم آذر ممنون.
سحر جمشیدی
(
1391/03/27
) :
سلام کارشما واقعا عالی بود,امیدوارم یکی از برجسته ترین مهندسان ایرانی بشید..
مصطفی یکترزاده
(
1391/03/27
) :
مرسی خانوم مهندس،این آرزو رو از وقتی اومدم توی این رشته داشتم ولی حالا حالاها راه پیش رو داریم.
منم امیدوارم شما هم به اون مرتبه برسید.
احسان کاویانی
(
1391/03/27
) :
مصطفي مطمئن باش كه به اين آرزو خواهي رسيد...
احسان کاویانی
(
1391/03/27
) :
اينو جدي گفتم،فقط بايد با همين روحيه جلو بري و پشت كار رو فراموش نكني
احسان قلندری
(
1391/03/28
) :
این طرح اگر اجراء بشه خوبه اما در ایران چنین طرح هایی ج نمی ده! کارتون خوبه.
مصطفی یکترزاده
(
1391/03/31
) :
tnx
سروناز سمرکند
(
1391/04/05
) :
سلام..
من واقعا از فکرتون لذت بردم.چند اسلاید اولی عالی بود.کارتون شبیه به کارای زاها حدید بود.ولی من کار شمارو خیلی بیشتر دوست داشتم.فضاهایی که برای تجمع آدم ها در نظر گرفته بودید خیلی خوب یود...موفق باشید
مصطفی یکترزاده
(
1391/04/05
) :
ممنونم خانوم سمرکند.شما لطف دارین.اون فضا رو خودم هم خیلی دوس دارم.
بازم مرسی.
احسان جان توام لطف داری.ممنون که بهم روحیه میدی.
سمیرا مرجئی
(
1391/04/06
) :
بچه های دانشگاه شیراز چه میکنند بخدا طرحاتون فوق العادست دیگه نمیدونم چی بگم؟ آقای یکترزاده واقعا خسته نباشید
مصطفی یکترزاده
(
1391/04/06
) :
خيلي ممنونم خانوم مهندس،نظر لطفتون رو ميرسونه.موفق باشيد.
حامد گلشاهی
(
1391/04/12
) :
به شخصه فضاهای داخلیتون دوست داشتم......مصطفی جان وقتی صحبت از طراحی فرمال شد انتظار میره حداقل چند ده انترناتیو حجمی در فرایند دیده بشه چون یک تحقیق فرمی محسوب میشه و من به عنوان یک معمار چنین فرایندی رو از کار فرمال انتظار دارم.....کار خوبی شده خسته نباشین
مصطفی یکترزاده
(
1391/04/13
) :
لطف داری.مطمئنا یکی از بهترین روندها در طراحی همین تحقیق فرمی هست که میگی.ولی منم به تناسخ درکم و سوادم در اون بازه ی زمانی این کار رو طراحی کردم.هیچ کاری بی عیب نیست.
بازم ممنون.
مصطفی یکترزاده
(
1391/05/11
) :
سلام.ممنون.
رضوان یارحقی
(
1391/05/12
) :
عالیه عاشق این نوع سبک معماریم امیدوارم یک روزی در ایران هم به همچین معمارانی توجه بشه و کاراشون اجرا بشه
مجید مشهدی
(
1391/05/14
) :
سلام اقا مصطفی خیلی از کارت خوشم امد جسارت به خرج دادی واقعاادم بعضی وقتا فکر میکنه چه معمار های بااستعدادی پیدا میشود اما چرا هیچ کس بها نمیدهد نمی دانم شهر شما خوبه اما در کرمان طراحی میدهند به دانشجویان عمران
یه پیشنهاد چرا در مسابقه های کشوری شرکت نمی کنید؟ با تشکر مجید مشهدی
[email protected]
مصطفی یکترزاده
(
1391/05/15
) :
مرسی محید جان.وقعا متاسفم برای معماری کشورمان که همچین کاری میکنن.نمیدونم.خیلی علاقه به مسابقات نشون ندادم ولی دوس دارم برای طرح نهاییم حتما روی یه مسابقه کار کنم.
حامد قوام
(
1391/05/16
) :
خیلی خوبه . اما به شرطی که دورش نرده نکشن ...
مصطفی یکترزاده
(
1391/05/17
) :
مرسی :)
pariya abbasi
(
1391/05/23
) :
سلام.واقعا عالیه.خسته نباشید
مصطفی یکترزاده
(
1391/05/29
) :
khahesh mikonam.shoma lotf dari.
سعید نادری
(
1391/06/04
) :
سلام خسته نباشین خوب بود
مصطفی یکترزاده
(
1391/06/04
) :
ممنون.
مژگان رمضانی
(
1391/06/08
) :
بنظرم تو ایجاد فرم قدرت دارید.موفق باشید
مصطفی یکترزاده
(
1391/06/20
) :
ممنون از نظر شما خانم رمضانی.در این پروژه اتمسفر معماری در وحله اول قرار گرفته و در وحله دوم مبانی نظری هنر معاصر شخصی سازی شده و مخاطب در این پروژه هدف قرار گرفته شده.
مصطفی یکترزاده
(
1391/06/27
) :
ممنون آقای ثابت قدم.
در رابطه با مبانی نظری باید بگم که: بسته به نوع توزیع برنامه ی ارائه شده در ترم های مختلف نا خودآگاه به سوی یک سری مطالب و خطوط فکری سوق پیدا میکردم.بعضی مواقع طراحی مطالعاتی برای من اهمیت داشت،بعضی مواقع فرمال و بعضی مواقع فانکشن. اما همیشه از نوعی از خط فکری در من ثابت بوده و اون هم، روند طراحی هست. با این روش ما ناشناخته ها در طراحی رو میابیم و میتونیم به طرح خوبی دست پیدا کنیم.
همانطور که گفتم بسته به نوع توزیع برنامه من مطالب جدیدی رو پیدا و فرا میگرفتم. شاید یک کتاب مربوط به موضوع مورد نظرم باشه و یا شاید یک تصویر مربوطه باشه.بحث و گفت و گو با دوستان در این باب بسیار کمک میکنه.خیلی از مطالب رو در همین سایت اتوود مطالعه میکنم و میبینم.نقدها رو میخونم و راجع به اونا فکر میکنم.همه چیز در دسترس هست،فقط به علاقه بستگی داره. روی این پروژه نقدهای خیلی زیادی صورت گرفته،برای شروع میتونی نقدها و پرسش و پاسخ ها رو مطالعه کنی.
با آرزوی موفقیت برای شما و سایر دوستان علاقه مند.
ترانه جوادی
(
1391/06/27
) :
very very luyk
مصطفی یکترزاده
(
1391/06/27
) :
;)
tnx
محمدرضا باشی
(
1391/06/28
) :
آقا شما کارت 20........اصلا شما میس واندروهه ما کارگر افغانی................
مصطفی یکترزاده
(
1391/06/28
) :
محمدرضا،باز شما ما رو خجالت دادی؟!! بابا شما سرور مایی :)
مصطفی یکترزاده
(
1391/07/12
) :
خواهش میکنم.
همیطور برای شما...
آرتمیس صفایی
(
1391/07/16
) :
slm vaghean kareton mahreke bod.namber 1 bod.khaste nabashid
آرتمیس صفایی
(
1391/07/16
) :
khodai man ke harchi be kareton negah mikonam khasteh nemisham
مصطفی یکترزاده
(
1391/07/22
) :
شما لطف دارین.ممنون از دلگرمی شما.
آرتمیس صفایی
(
1391/07/23
) :
سلام آقای یکترزاده من این ترم پروژه موزه دارم ممنون میشم مطالعاتتون رو در اختیارم بزارید
[email protected]
اگر برای شما زحمتی نیست یکم سریع تر جواب منو بدین ممنون میشم
مصطفی یکترزاده
(
1391/07/25
) :
سلام عرض شد. تمام فعالیت های انجام شده در این پروژه همینایی هست که میبینید. اگه منظورتون رساله هست باید بگم که طرح 3 ارائه رساله نداره.کل روند پروژه در شیتهای ارائه شده گنجانیده شده.
محسن سلاحی
(
1391/07/27
) :
ایده ها عالی.خط هاتونم تقریبا خوب احساس رو درگیر می کنن.. اما سو ال من در مورد اینه که آیا این به لحاظ فرهنگی در کشور ما می تونه اتفاق بیفته؟ ممنون می شم یکم باهم همفکری داشته باشیم مهندس.. البته اگه قابل بدونید.. ;)
مصطفی یکترزاده
(
1391/07/29
) :
خواهش میکنم جناب سلاحی. لطف دارین.
معماری رد پای زمانه است(میرمیران) ما در قرن جدید شاهد تحولات در طرز تفکرات ،تکنولوژی ساخت،خطوط مبتنی بر فلسفه های جدید و ... هست.این پروژه به لحاظ ساخت کمی دور در دسترس هست ولی شدنی ست اما به لحاظ فرهنگی،احداث این پروژه در بسیار لازم و ضروری احساس میشه.با توجه به هنرهایی چون اینستالیشن آرت یا مجسمه سازی انتزاعی و سایر هنرهای نمایشی و بصری ما نیازمند فضاهایی هستیم که مخاطبین بتوانند بی پروا در آثار غرق شده و آنها را بررسی و نقد کنندو با یکدیگر به مباحثه بپردازند.کمی و کاستی موزه های موجود در این زمینه ها توجیهی است اولیه بر ضرورت طرح حاضر ، لذا این عامل دلیلی شد بر عدم محدودیت به حدود. در کامنتهای بالاتر درباره این موارد بسیار بحث شده.نوع اتمسفر پروژه از تفکرات معصر زمان حاضر اقتباس شده.تفکراتی که بر پایه نظریات "هم این و هم آن" و یا در جهت احترام به نظریات دکارتی ، هایدگری و یا حتی تفکرات پست مدرنیسمی بنا نهاده شده است.در تمام جنبه های پروژه سعی شده تا مخاطب به شدت با بنا و آثار درگیر شود و خود را جزئی از اثر بیابد. توجیه دیگر بر ضرروت طرح آن است که در فرهنگ و شهرهای کشورمان ما به شدت با کمبود پاتوق های هنری و اندیشمندانه روبرو هستیم پس به وجود چنین فضاهایی در فرهنگمان عمیقا نیازمندیم.
با تشکر از سوال شما که جنبه های دیگری از این پروژه رو برای سایر مخاطبین باز کرد.
محسن سلاحی
(
1391/07/29
) :
خواهش می کنم.. خوب... می دونید! چالش من همینجاست.. اینجا که هنر برای هنر یا هنر برای مردم.. البته این رو هم می دونم که هردوی این ها به نوعی درسته و بخشی از حقیقت می تونه باشه.. و مشخصه که هر کدوم از ما با توجه به تر بیت یا بهتره بگم سلیقمون راه خودمون رو انتخاب می کنیم.. اما حرف اصلی من یه جور سلیقه ی شخصی من هست یه حسی که بهم می گه تو جامعه ای که معماری برای 90 در صد مردمش هنوز آجر رو آجر گذاشتنه , فاصلتو باهاشون زیاد نکن اگه نبیننت اونا اونجان و تو اینجا روز به روز از هم دورتر می شین و چیزی که می مونه فقط یه خلا ارتباطیه.. البته من اعتقاد دارم که همه ی رنگ ها باید درون یک جامعه و به تبع اون همه ی اون رنگ ها باید درون یک معمار باشه تا هردو با هم زندگی کنن و همدیگرو بسازن..
مرسی از جواب کاملی که به سوال کوچیکم دادین.. ;)
خوشحال می شم نظرتون رو بدونم در این رابطه...
مصطفی یکترزاده
(
1391/07/30
) :
دوست عزیز.تفاوت معمار با بساز بفروش دقیقا همینجاست. معمار صرفا بنا را نمیسازد.معمار زندگی مناسب را برای جامعه تعریف میکند. ما هستیم که بایستی جامعه را به خط تفکرات معاصر نزدیک کنیم.تفکراتی که از نظر من 85 درصد تفکرات دهکده جهانی بر پایه آن است. این پروژه اثر آیکونیک بوده که فقط به خود ارجاع داشته و نیازی به ارجاع بناهای گذشته ندارد ولی سعی میکند که به بستر خود نیز احترام بگذارد.احترامی که بر پایه طرز تفکرات خودش است نه تفکرات سنتی بسترش.
با ایجاد این اثر مطمئنا با مخالفت درصد زیادی از مردم جامعه مواجه نخواهد شد.
ممنون.
محسن سلاحی
(
1391/07/30
) :
50 در صد باهاتون موافقم.. اما می دونید صد در صد یعنی ما بگیم که چون زبان بین المللی انگلیسی هست یک شاعر هم باید به همین زبان شعرهاشو بنویسه تا جامعه رو به سمت جهانی شدن پیش ببره.. من فکر می کنم که بهتر باشه یک شاعر خوب بتونه زبان های مختلف رو بفهمه از زیبایی ها و لطایف اون ها استفاده کنه و وقتی می خواد حرف بزنه با مردم خودش هم به زبان اون هایی که علاقه مند به زبان های گوناگوند و هم اون هایی که به زبان مادری خودشون حرف می زنند متناسب با اون جامعه حرف بزنه.. هر دوی این ها محترمند..
مهندس قرار شد دنبال جواب های خوب بگردیم.. من سعی کردم فهم خودم رو از این موضوع در میون بزارم.. و الا گفتن این حرف ها اینجا چه سودی به حال من داره.. در ضمن من مخاطب خوم رو یک معمار قرار دادم نه یک اثر بخصوص اون معمار..
امیدوارم ازم نرنجیده باشین.. :)
pariya abbasi
(
1391/07/30
) :
سلام خسته نباشید واقعا کارتون فوق العاده است
mona esmaili
(
1391/08/01
) :
سلام کارتون عالی بود طرح موزه با اون خطوط فک میکنم خیلی زیبا به سایت چسبیده بود .فقط میخواستم بپرسم شما کارتونوچطوری انجام میدید منظورم اینه که ازاول با نرم افزار کارمیکنید یا نه اتودای اولیه رو با دست کارمی کنید؟
سالار ملی
(
1391/08/02
) :
طرح قشنگی هست ولی تا حدودی تاثیر پذیره از یک کار زاها حدید در مصر و کاملا می شه نمود اون کار رو در این کار دید
مصطفی یکترزاده
(
1391/08/03
) :
آقای سلاحی عزیز: موضوع پروژه، طراحی موزه هنرهای معاصر هست نه چیز دیگر! زبان هنری مشخص شده پس ما باید با همون زبان صحبت کنیم.نوع تفکرات هر طراح با دیگری متفاوت هست.اگر به این شکل باشه که شما میگید همه طراحان باید به یک نوع خطوط فکری و یک سبک فرمی برسند.شاید من منظور شما رو درست متوجه نشده باشم.
به هر حال ممنون از نظرتون.
مصطفی یکترزاده
(
1391/08/04
) :
مرسي از لطف دوستان.
خانم اسماعيلي: اين خطوط ابتدا بصورت دو بعدي و دستي انجام شده بعد در محيط سه بعدي پرداخت شده. در كل كارام رو اول با دست طراحي ميكنم و بعد در نرم افزار.
آقاي ملي: منظور شما موزه ابوظبي هست ديگه؟ مطمئنا از الگوي اين موزه در جهت گيري استفاده شده ولي كپي از آن نيست.
امیر پورعباسی
(
1391/08/06
) :
karet 20ali ali adam yad karaye calaterava miufte
مصطفی یکترزاده
(
1391/08/10
) :
کالاتراوا؟؟! ممنون آقای پورعباسی
فائزه اسدپور
(
1391/08/23
) :
خسته نباشید/لذت بردم
مصطفی یکترزاده
(
1391/08/25
) :
خواهش میکنم...
جاوید محمدی
(
1391/09/11
) :
سلام برای آموزش 3dمیخاستن بیام پیشتون مشخصاتی ازتون ندارم
نصیبه اورنگ
(
1391/09/12
) :
عالللللللللللییییییییییییییییییییییییییییییه
مصطفی یکترزاده
(
1391/09/13
) :
ممنون. متاسفانه تدریس 3d نمیکنم ولی میتونین با این شماره تماس تماس بگیرید.09179260155 -آقای فالیزی
کارش رو من خیلی قبول دارم.
محمد عرب شاهی
(
1391/09/17
) :
رندر فوق العاده ایه با چی رندر گرفتید؟
مصطفی یکترزاده
(
1391/09/18
) :
ممنون.Vray
نیما اسفندیاری
(
1391/10/01
) :
Salam. shabe yaldaeetun bekheir.. kheili khoob bood.. baese eftekhare in tarrahie shoma .. lezat bordaaaam..Mosallaman tanha ba Max o Vray kar nakardin.. doroste ..?Age vasatun maghdoor hast lotfan baraye
[email protected]
payam bezarid.. tashkor...
مصطفی یکترزاده
(
1391/10/02
) :
ممنون آقای اسفندیاری.کار فقط توی مکس انجام شده وتوی phtotshop و lightroom ادیت شده.
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود )
(
1391/10/02
) :
این کار فوق العاده است و کاملا گویای آن چیزی است که در بر دارد.
موفق باشید
مصطفی یکترزاده
(
1391/10/05
) :
با تشکر از نظر شما.
شما هم موفق باشید.
محمد جواد کسایی
(
1391/12/05
) :
سلام بشیار کارتون عالی بود
فقط چنتا سوال داشتم که ممکن تکراری باشه. با راینو و پلاگین تی اسپی لاین مدل کردید؟رندرو با کدوم موتور رندر گرفتید؟ من شیفته ی رنگو لعاب کارتون شدم. این نورها و هفت رنگ بودن عکس هارو چطوری درست کردید اگه داخل فتوشاپ بوده پلاگینشو معرفی میکنید
اگه امکانش هست در مورد کارهای که در فتوشاپ انجام دادید یک توضیح کوتاه به من بدید
بسیار زیبا بود
مصطفی یکترزاده
(
1391/12/19
) :
با نحوه برخوردتان با طراحی به جد مخالفم. آقای شاکری این بحث ، بحث تازه ای نیست.ارجاع به مباحثات دیگری نمیدم و به مباحثاتی که روی این پروژه پیش از نظر شما شده بسنده میکنم. بسیار در این باره بحث و گفتگو شده و حتی نحوه ساخت ماکت هم توضیح داده شده که مجال دوباره برای توضیح نیست. اگر ماکتی از پروژه نمیبینید به دلیل ذیق وقت در تحویل پروژه بوده. چه بسا پروژه هایی این چنینی به راحتی امروزه در حال اجرا هستند. حتی در ایران خودمان. من شما رو به پروژه فست فود نمک اثر آقای مهندس امتیاز ارجاع میدم که در همین شیراز اجرا شده. پروژه ایشان از پس ایده های طرح پیشنهادی ایشان در مسابقه eVolo به تبلور رسیده. با تفکر خلاق میتوان ایده های اجرایی مرتفع تر ساخت. شما رو دیدن فیلم 2001 ادیسه فضایی اثر استنلی کوبریک و یا حتی دوره مدرن اثر چارلی چاپلین ارجاع میدم.در این آثار به راحتی میتوانید ببینید که طرز تفکر بشر در دهه 40 و 90 به چه شکل بوده و چگونه همان تفکرات امروزه به منشا ظهور رسیده اند. اگر مبنی ما قدرت اجرایی خودمان در کشور خود باشد دیگر مجالی برای پیشرفت معماری و اجرا نمی ماند.
و در نهایت از نقد و درایت شما کمال تشکر را دارم.
پردیس آزادپیما
(
1391/12/19
) :
karetoun vaghean ali boud kheyli lezat bordam
مصطفی یکترزاده
(
1391/12/21
) :
دوست عزیز من خودم دانشجوی موسسه عالی حافظ هستم نه آزاد!
تا حدودی با صحبتای شما موافقم ولی تعجب میکنم که چرا شما رسیدن به طرحی این چنینی هر چند ساده و بی ارزش را بسیار ساده و راحت میپندارید؟ و آن را با رندری 4 ساعته قیاس میکنید. در همین پیج بسیار درباره درک ما از این فضاها صحبت شده و پروژه مورد نقد و بررسی قرار گرفته. روند شکل گیری پلان در این پروژه سه بعدی بوده تا بتوانیم فضای مورد نیاز خود را با توجه به خواسته هایمان خلق کنیم.
معماری دیجیتال را زاها حدید پدید نیاورد بلکه تکنولوژی و کامپیوتر آنرا پدید آورد. حدید ، گهری و هرنان دیاز آلونسو و... معمارانی هستند که میتوانند با کامپیوتر به خوبی به خلاقیت رسیده و آنرا به مرحله وقوع رسانند. نیازی نیست دوباره چرخ را اختراع کرد.فقط کافیست در حد توانایی هایمان سعی کنیم که یک پیچ به چرخ اضافه کنیم. من که باشم که سعی بر ایجاد سبکی جدید داشته باشم. باید واقع بین بود.من حدید،لوکوربوزیه و یا میکل آنژ نیستم. نمیدانم چرا شما فرم،فضا و نظم را به صرف در سبک ایرانی میابید!!! آیا آلونسو فضا خلق نمی کند؟آیا برای شما خطوط حدید اثبات شده نیست؟؟!! معماری ایرانی برای من بسیار حائز اهمیت هست و اینو میتونید در پروژه مجتمع تجاری من هم تا حدودی ببینید ولی ترجیح میدهم که با هر طراحی تجربه ای جدید را بدست بیارم. به قول خیلی ها هم کپی خوب کردن بهتر از طراحی ضعیف کردن است.هرچند که بنده حقیر سعی بر کپی کردن نداشته ام ولی اینو قبول دارم که در آن زمان تحت تاثیر خطوط زاها حدید بوده ام.
در کل صحبت با شما برای من جالبه و به باعث میشه بیشتر به چالش های موجد در طراحی فکر کنم. من بیشتر پیرو خطوط مسابقه ای و خلاقانه هستم که باعث میشن آزادانه فکر کنم.چون به این معتقدم که نبایست درها را به روی خود بست و درون اتاق کار با خود و ذهن پراکنده ی خود به طراحی نشست.
ممنون از پیشنهادات شما.
زهرا زکیان
(
1392/01/20
) :
چیزی فراتر از عالی بود. تبریک می گم بابت چنین طراحی عالی و خوبی. عالی بود...معلومه خیلی براش زحمت کشیدید
مهسا احمدی
(
1392/01/24
) :
salam khaili mamnon az kar jalebeton meshe raje be inke galeri ha az saghf vorodi daran baram tozih bedid khahesh mekonam mersi khaili behesh niaz daram
مصطفی یکترزاده
(
1392/01/30
) :
مرسی خانم زکیان...
مصطفی یکترزاده
(
1392/01/30
) :
خانم احمدی.ممنون از نظرتون.ورودی درجه ای دومی برای این حجم طراحی شده که بر روی سقف قرار گرفته و بصورت رمپ وارد شده و پس از یک چرخش 180 درجه تبدیل به رمپ اصلی شده و طبقات را به یکدیگر مرتبط میسازد. دسترسی به این ورودی نیازمند حراست تعبیه شده در قسمت ورودی رمپ است.
مهسا احمدی
(
1392/01/31
) :
TarArhe 3 man moze hastesh va roy ya zamin shib dare ama man balad nestam age vaght darid meshe behem komak konid
مصطفی یکترزاده
(
1392/02/01
) :
اگه کمکی از دستم بر بیاد حتما. سوالی داشتید در خدمت هستم. شماره تماس و ایمیل رو پروفایلم-درباره من، هست..
سعید مویدی
(
1392/02/08
) :
درود بر مصطفی ! فکر میکنم مهمترین شاخصه ی طرحت که اون رو از غالب طرح های ارائه شده جدا می کنه ، جراتت در ترسیم و مواجه شدن با موضوع باشه و از این نظر بهت تبریک میگم .
نکته ی دیگری که به ذهنم میرسه و فکر میکنم خیلی مهم باشه ، برخورد فروتنانه و آگاهانه ات با انتقادات و پیشنهادات دوستانه و از این نظر بیش از طرحت بهت تبریک میگم .
نکته آخر اینکه با توجه به حجم انتقادات و پیشنهادات دوستان ، به نظر میرسه اثر در بحث جذابیت کاملا موفق عمل کرده .
خوشحالم که موفقیتت رو می بینم و امیدوار به موفقیت های بیش از پیش برای تو .
مصطفی یکترزاده
(
1392/02/15
) :
سعید جان این لطف تو رو به من میرسونه. ممنونم که طرح باب طبع تو بوده دوست عزیز. همیشه سعی کردم در این مورد صبور باشم و فروتن. خوشحالم که از نظر تو این چنین بوده ام. موفقیت در همه زمینه ها رو برات آرزو میکنم.
معین سیدعلیپور
(
1392/03/23
) :
تبریک میگم. کار خیلی جالب و جذابی شده که آدم رو یاد کارای معمارای معاصر و پیشتاز در سطح جهانی و بین المللی میندازه. حجم بیرونی و پلانها خوب کار شده بود اما فضا های داخلی طراحی معمولی و متوسطی داشتند. که نیاز به ایده های بهتر و قوی تری برای فضاهای داخلی داره. موفق باشی
مصطفی یکترزاده
(
1392/03/26
) :
مرسى دوست عزىز,والا حق با شماست, اعتراف مىکنم که واقعا به طراحى فضاى داخلى خىلى نرسىدم,خىلى وقت کم آوردم,مرسى از نظرى که دادىن
زینب جمشیدیان
(
1392/04/31
) :
سلام من واقعا لذت بردم از کارتون خسته نباشین
احمد روشندل
(
1392/05/09
) :
کارتون واقعا عالی بوده موفق باشین....
فائزه خلقی جویباری
(
1392/05/12
) :
عالیه.موفق باشید
مصطفی یکترزاده
(
1392/05/28
) :
مرسی از دوستان عزیز.
سجاد امیرابادی
(
1392/08/01
) :
سلام
پروژت حجم خوبی داره اگه میشه فایل کارت و به ایمیلم بفرست با آرزوی موفقیت برای شما
[email protected]
[email protected]
زهرا دباغ
(
1392/08/01
) :
khaste nabashid vaghean karetun alieeee soali dashtam mikhastam bedunam ba che narmafzari model shode va agar emkanesh hast yekam darbare ravande tarahitoon sohbat konid in ke hajmo tu narm afzar dar avordid ya in ke ye etoode sakhte budid va in ke behtarn raveshe kar kardane form haye azad va zaha hadidi az nazare shoma chie?
vosgha jafari
(
1392/08/04
) :
سلام خسته نباشيد واقعا زيبا بود مشخص بود كه زحمت فراواني كشيديمن سبك كارتون رو خيلي دوست داشتم اميدوارم كه در مراحل بالاتر شما رو ببينم.موفق باشيد.
سحر مرادی
(
1392/08/14
) :
کارتون واقعا عالیه خیلی خوب میشدفهمیدکه واقعا درطراحی فکرکردین اما مشکل من اینکه هرچی طرح تو این سبک کاری بزنم استادامون استقبال نمیکنن امیدوارم به موفقیت های بیشتری برسید.
pariya abbasi
(
1392/08/14
) :
سیلام خسته نباشید کارتون عالیه میشه بگید چه جوری سه بعدی شو در آوردین؟مرسی
ابوالفضل بشگزی
(
1392/09/09
) :
کارتون خوبه . ایا سبک فولدینگ مد نظرتون بود؟
محمد جواد کسایی
(
1392/10/01
) :
سبک طراحی شما چی بود؟ من دارم روی این سبک تحقیق میکنم و نمنه کار جمع میکنم لطفا منو راهنمای کنید که کلمه ی کلیدی این سبک برای سرچ زدن در وب چی هست؟
هر چی سرچ میزنم زاها حدید میاد
محمد رضا غلامی
(
1392/11/22
) :
با سلام و احترام
از لحاظ فرم و سیالیت عالیه ، فقط این حجم مکعبی شکله به نظر من هماهنگی با بستر و خطوط مجموعه نداره . آیا اینا خودتون گذاشتید با عنوان یک کاربری ، یا از قبل در سایت پلان جانمایی شده بود و جزء قسمتهای لاینفک پروژه بود؟
موفق باشید
Arash Rad
(
1392/12/14
) :
سلام بر دوستان از اشنایی با شما خوشحالم -مرسی اگه یاری کنید
زینب بیگی
(
1393/02/31
) :
سلاااااااام. والا چی بگم یاد کارهای زاها حدید افتادم .جالب بود جالب تر از همه اینکه کاملا روند طراحی تو نشون دادی خیلی خوب بود افرین
احسان کاویانی
(
1393/05/05
) :
مصطفی جان ممنون میشم نگاهی به پروژه پایان نامه من داشته باشی و نطرت رو بدونم...
مرسی
http://etoood.com/Security/Project/SProject.aspx?SPrj=6037
مهدی حاجی عرب
(
1393/07/16
) :
سلام
با چه نرم افزاری اون برش را ایجاد کردی؟
و با چه نرم افزاری تونستی پلانت را ترسیم کنی؟
کلا با چه نرم افزار هایی برای این پروژه کار کردی؟
ممنون
mohammad zare
(
1393/11/06
) :
خوب بود عزیزم
سارا دهقان
(
1393/12/05
) :
خیلی خوووووب ...
پرستو روشنایی
(
1393/12/12
) :
عاااااالیه
حسن زارعی
(
1394/04/17
) :
تبریک میگم . ظاهرا یه کپی خوب، خیلی بهتر از یه نو آوری بد هست .
حسن زارعی
(
1394/04/17
) :
تبریک میگم . ظاهرا یه کپی خوب، خیلی بهتر از یه نو آوری بد هست .
آرمان احمدی
(
1394/06/07
) :
سلام...خسته نباشین...واقعا کار تک و خیلی خوبی شده...فرمی که ویژگی های ساختاری و بصریش کار رو از کار خانم حدید مجزا میکنه.
و یه پیشنهاد هم براتون دارم...مسلما با نرم افزار 3 دی مکس خیلی طول کشیده این کار و خییییلی براش زحکت کشیدین...با توجه به اینکه شما ایده های خیلی خوبی دارین من توصیه میکنم از نرم افزار راینو استفاده کنین...سرعت کارتون رو خیلی بالا میبره و میتونین اونجوری زمان بیشتری رو هم روی ایده های دیگه تون بذارین:)
کارتون عالیه...خسته نباشین
شروین بهرامی
(
1394/12/12
) :
با سلام و خسته نباشید. 1 عدم توجه به فضای امن برای کودکان و خردسالان 2 عدم توجه به بدنه شهری و ... در طرح شما نمایان است
شروین بهرامی
(
1394/12/12
) :
با سلام و خسته نباشید. 1 عدم توجه به فضای امن برای کودکان و خردسالان 2 عدم توجه به بدنه شهری و ... در طرح شما نمایان است
زینب عامری
(
1396/09/28
) :
سلام خسته نباشید کارتون خیلی خوب و جالب بود اما یه سوال: تراسی که در اخرین طبقه هست میتونه مورد استفاده قرار بگیره؟(به خاطر فورم سیال بدن)؟
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group