مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1339
معماری کانستراکتیویستی   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1152
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 966
هنر روسیه   - 28
طراحي داخلي   - 903
بحران آب   - 28
سازه های شهری   - 865
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 844
پداگوژی   - 26
مرزهای معماری   - 771
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری حوزه عمومی   - 735
باهاوس   - 23
المان شهری   - 698
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه شهری   - 689
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 683
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری و سیاست   - 528
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری پایدار   - 517
فیلوکیتکت   - 20
منتقدان معماری   - 484
پردیس ویترا   - 18
معماری مدرن   - 470
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری تندیس گون   - 452
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 438
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 437
مدرنیته؛ از نو   - 15
آرمان شهرگرایی   - 430
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
روح مکان   - 426
شهرهای در حرکت   - 14
معماری منظر   - 425
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری شمایل گون   - 421
معماری بایومورفیک   - 14
طراحی صنعتی   - 416
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
باز زنده سازی   - 377
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 335
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 301
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 289
اقتصادِ فضا   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 260
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 260
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 253
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 246
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 7
معماری محدود   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری تجربی   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 239
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 236
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری پست مدرن   - 219
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 218
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 169
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 161
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 152
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 151
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 135
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 133
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 129
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر گفت و گو   - 129
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 115
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 113
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
طراحی مبلمان   - 103
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری فاشیستی   - 63
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 62
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 61
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ترسیمات معماری   - 60
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 49
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 44
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
زاغه نشینی   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری دیجیتال   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 44
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 47
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 15
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 134
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 20
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 28
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -341
صنعتی   -101
فرهنگی   -315
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس؛ ترکیب پایدار حومه و مرکز شهر کپنهاگ
اتووود سرویس خبر:   گروه ترجمه و تحقيقات اتووود
1390/09/23
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 6381

دفتر معماری بیگ متعلق به بی یارکه اینگلس، طرح جامع چگونگی ارتباط حومه شهرهای پیرامون کپنهاگ به شهر اصلی را تهیه کرده است. یک لوپِ ریلی هسته اصلی پروژه را تشکیل می دهد، از دیگر وجوه پروژه تمرکز بر توسعه های پیرامون ایستگاه ها و زیرساخت های سبز است.

انگونه که معماران می گویند: ترکیب ریل با استراتژی های تبادیل انرژی، ندیریت پس ماندها، ایستگاه های اتومبیل های برقی، زیرساخت ها می توانند تبدیل به پایه ای شوند برای یک رینگ پایدار برای توسعه های اینده فضاهای پیرامون کپنهاگ، جدا از این، افزایش تراکم به بالا رفتن سطح اشتغال در منطقه نیز خواهد انجامید. پروژه نه تنها حمل و نقل شهری را تقویت می کند بلکه مناطق مرزی را نیز کاملا متاثر می سازد و از طریق برنامه های متفاوتی که پیرامون هر ایستگاه تعریف می نماید به این مهم نائل می اید. از جنبه زیبایی شناسانه هم خود سازه ریل همچون قنات های رمی از میان بافت حومه ای شهر عبور می کند و به ظن طراحان اتمسفرهای شهری ای را بر ایستگاه ها تحمیل می نماید.

طرح که به دنبال پاسخ به این پرسش است که چگونه می توان دو بافت را در یک لوپ متروپلی به هم گره زد؟ با تثبیت یک لوپ در قامت یک دست بند به دور طرح پنج انگشتی ارائه شده در سال 1947 سعی دارد سازه های پل مانندی را در قامت سطوح حجمی ای تحریر کرده است خط اهن درون شهری، به گونه ای طراحی شده است که مناطق بیست گانه توسعه اینده بافت را در حوزه ای به مساحت 11 کیلومتر مربع به یکدیگر متصل سازد، مسیر در هر ایستگاه اوج می گیرد و که این خود سرعت قطار را حین ورود به ایستگاه به حداقل می رساند و برای خروج هم سرعت را بیشینه می سازد.

پنل های فتوولتیک، انرژی لازم برای ترن ها را فراهم می اورند و همچنین امکان شارژ اتومبیل های برقی را نیز. پروژه همچنین دوچرخه سواری در مقیاس شهری را نیز تقویت می کند. مدیریت پس ماند هم جزلاینفک پروژه است. جزایر مصنوعی در طول مسیر جدا از بارزه های تفریحی امکان پایین اوردن سیستم های پس ماند اب باران را هم فراهم می اورند. چنین پروژه هایی در چنین مقیاسی شهری سالم و پایدارتر برای اینده فراهم می اورند.

برای مواجه با جزییات بیشتر پروژه می توانید اینجا را مشاهده فرمایید.

طرح کف دست گونه، که در سال 1947 توسط استین ایلر راسموسن و گروهی دیگر از شهرسازان برای کپنهاگ ارائه شد


طرح بر قرار بسط مترو به شمال و متصل کردن ان به خطوط ریلی موجود تعریف شده است


هم پوشانی طرح دفتر بیگ با طرح پیشین


ترکیب خط مترو با مجموعه ای از تکه ـ توسعه های فیزیکی پیرامون ایستگاه ها


حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس


حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس


حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس


حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس


حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس


حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس


حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس


حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس


حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس


حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس


حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس


حلقه شهریِ بی یارکه اینْگـِـلس


نمایه ایی از تکنلژی هایی که در پروژه بر ان ها تاکید شده است




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
ریحانه امیری نسب ( 1390/09/25 ) :
angoshtha bedon kafe dast nemitone faleyatii dashte bashe..hatman tarah be in masale fkr kardeh..in 1 MARKAZEYAT BARAY karesh dashte ke markazeyat hamon kafe daste va in markazeyat bedon shakhehayash nemitone harekat kone..bana baren ghazii hamon memar 3namast...
یوسف فتحی ( 1390/09/25 ) :
سلام
طرحی که این طراح خلق کرده با اهدافی که در این طرح بیان نموده مغایرت کامل دارد.طرح جامع چگونگی ارتباط حومه شهر با هسته اصلی شهر و تمرکز بر توسعه های پیرامون ایستگاه ها ، زیر ساخت های سبز و قنات های رمی از میان بافت شهر این طرح را از نظر زیبایی شناسی تقویت می کند.این پروژه وسعت بالایی دارد و با در نظر گرفتن چند مرکز و یک هسته اصلی ، شهر را چند مرکزه بیان می نماید و همچنین بازار های تفریحی ، جزایر مصنوعی ، چگونگی حمل و نقل،دسترسی ها ، زیر ساخت های سبز و ... شهری پایدار برای آینده طراحی می کند.
یوسف هوشمندی ( 1390/09/25 ) :
همان گونه که اشاره شد دو بافت را با یک مسیر خطی جدا کرد چنان چه بهتر است که این مسیر کاربرد کامل تری داشته باشد مثلا میتوان با ریل قطار شهری یا جا نمایی هایی که ریتم کاملا تکرار شده را در مسیر ادامه میدهد (جدا سازی) استفاده کرد تا هم دیگر را متمایز از سایر دیگر نقاط در بازه زمانی زیبا جلوه کند. بخش که خود مفهومی است که فضا یا محیط خوب و بد را از هم مجزا می کند مسیر را عبور دهیم تا از آن درک بهتری داشته باشیم
محمد رضا امینی ( 1390/09/26 ) :
در ادامه کامنت های دوستان باید بگم که زیبایی طرح مدیون طراحی بسیار زیبایی است که تکنولوژی(کامپیوتر) در ان تاثیر گذاشته است. در واقع به این اعتقاد دارم که درست است طرح زیباست ولی با حقیقت فاصله دارد و جلوه این رنگهایی که در طرح وجود دارد در طبیعت نایاب می باشد. زیباست چون با تکنولوژی در هم امیخته.....
حلقه شهری کاملا هوشمندانه تعریف شده است ولی نکته ای که به چشم امده این است که فاصله بین مسیر حرکت قطار و عابرانی که در حرکتند بسیار کم است و این جای سوال شده است!!! آیا به این حد نزدیکی مناسب است؟ آیا وجود حفاظ یا لبه لازم نبوده است؟
آیا طرح فدای زیبایی نشده است؟
بهنام دیداری ( 1390/09/26 ) :
استفاده از قطار شهری و یا لاین طبقاتی در این مجموعه بسیار کار معمارانه است که به خوبی به چشم میخورد البته با مقیاس انسانی و کاربردی است که در این حال با شارژ ماشین به وسیله برق و ایجاد دوچرخه در ترافیک شهری یک ایده خوب است که نیاز انسان را هرچه تمام تر ساپورت میکند. این کار در پلهای عظیم الجسه باعث جدا کردن بافت شهری می شود.
در این طرح به خوبی میتوان تلفیق تکنولوژی با معماری را احساس کرد، با پیروی از گفته های آقای امینی به این نکته که رنگها جلوه غیر طبیعی دارند ،من نیز موافقم.
نگار چاپی ( 1390/09/26 ) :
ايده اين طرح ارتباط شهرهاي پيرامون كينهاگ به مركز شهر بوده است كه ايابي يراكه اينگس به خوبي ان را مسير اصلي طرح قرار داده است....حمل ونقل تقويت شده و پيرامون شهر به اساني خود را به مركز مي رساند......ولي يك نكته همه چيز براي كساني كه كه اطراف يا در شهر اصلي زندگي مي كنند در همين سازه ي ريل خلاصه مي شود و فقط ذهن بيننده در هر جا و پيرامون اطراف با آن درگيري دارد......اما در كل به نظرم زيباست و هوشمندانه تكنولوژي و معماري با هم گره خورده و كاربري كه براي اطراف تعريف كرده مناسب با پروژه است.....
نگار چاپی ( 1390/09/26 ) :
اقاي اميني من فكر مي كنم براي هر پروژه ي بايد پيش بيني لازم براي هر چيزي شرط اول كار قرار مي دهند در غير اينصورت كه استاندارد لازم را نداشته باشد قابل اجرا نيست.....طرح در عين يك كارايي خوب بايد زيبا باشد
حمیدرضا کریمی ( 1390/09/26 ) :
با سلام
به نظر من طراح ایده ی بسیار جالبی برای رساندن حومه ی شهر داشته و مرکزیت شهر را هم در نظر داشته چون با رسیدن به مرکز شهر اوج می گیرد وبا این کار و ایدهی پشت آن مشخص است که معماری پایدار به خوبی رعایت شده و به خوبی موفق به رساندن طرح خود به هدفش گردیده و قوس موجود در طرح باعث بهتر شدن طرح گردیده.
محسن نظری ( 1390/09/26 ) :
با سلام
با دقت بیشتر به این طرح میتوان گفت که طراح دو بافت کاملا گسترده رو میخواسته با هم ترکیب کنه و به نظر من تا حد امکان به جواب رسیده است . و با توجه به وسعت بافت تمامی ضوابط طراحی شهری رو رعایت کرده و در عین حال یک بافت کاملا در هم ترکیب شده رو به وجود اورده است.در طرح ایجاد شده طرح یک قطار شهری در بافت به طور پیچیده طراحی شده است که میتوان گفت که نقطه قوت وعملکرد اصلی شهر به همین راه اهن میباشد و متیوان گفت که جوابگوی تمامی نیازهای شهری و مردم شهر میباشد

احسان شریفی ( 1390/09/27 ) :
با سلام
وفتی از سایت به این طرح نگاه می کنیم یک الگوی مرکز گرا مشاهده می کنیم که با یک مرکز اصلی و محور هایی که حول آن وجود دارد ، بر خلاف خود شهر که بدون نظم پیشرفت کرده بر اساس نظم پیشرفت داشته است .
وقتی به درون شهر رفته و به دید انسانی می آییم این احساس بلافصله به وجود می آید که طراح سعی دارد باغ شهری مدرن همراه با تکنولوژی را ارئه دهد . به نظر من این نوع ساخت و ساز به عصر حال حاضر نزدیکتر است چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ تکنولوژی ساخت آن.
احسان شریفی ( 1390/09/27 ) :
به اعتقاد من بر خلاف نظر آقای امینی این طرح به واقعیت نزدیک است . اگر تکنولوژی وارد معماری می شود این دلیل نیست که این طرح قابل ساخت نباشد.این طرح با تکنولوژی به وجود آمده است، به نظر من با تکنولوژی حال حاضر هم دست یابی به چنین الگو هایی غیر ممکن نیست.
محمد رضا امینی ( 1390/09/27 ) :
جناب شریفی در مورد اینکه تکنولوژی با معماری تلفیق شده است شکی نیست ولی منظور اینجانب جلوه رنگ ها در طرح می باشد....
مريم عباسي ( 1390/09/27 ) :
سلام
به نظر من این طرح به معماری پایدار نزدیک است و طرح جدا کننده جالبی است و با انحنای بالای طرح موافقم و فکر میکنم این انحنا باعث شاخص شدن طرح شده است.
با تشکر
محمد سکاک ( 1390/09/27 ) :
به نظر من این شهر ارتباط قوی با اطراف و پیرامن خود دارد.واین ارتباط را توانسته با توجه به بافت موجود به وسیله درختان وسبزه هایی که در مسیر هست،قوی تر کند.تکنولوژی نقش بسیار مهمی در این طرح ایفا می کندو به نظر من تلفیق طبیعت با بافت شهری یک نوع زیبایی شناسی معمارانه است.
مريم عباسي ( 1390/09/27 ) :
ضمن عرض احترام خدمت جناب آقای فتحی
به نظر من این طرح با احدافش هماهنگی دارد اما در مورد دیگر نظراتتون مشخص است با تحلیل و بررسی صورت گرفته است.
مخمد رضا کرمی ( 1390/09/27 ) :
با سلام

طراخ به خوبي و به وضوح توانسته دو بافت را ازهم جدا كند وبايد گفت كه طرخ بسيار زيبا و جالبيست و زيبايي شناسي در ان موج

ميزند ولي بايد فهميد كه ايا طرخ تا چه اندازه به واقعيت نزديك است والبته نحوه وزمان اجراي ان..جدا كردن بافت توسط قطار-و بودن فضاهاي سبز- درياچه هاي مصنوعي- فضاهي تفريخي وغيره..... همه اينه طرخ را به طرحي كامل تبديل كرده است.
البته من بانظر دوستان كاملا موقم كه تكنولوژي نقش بسيار زيادي دراي طرخ دارد.
امیر خلیلی ( 1390/09/27 ) :
با عرض سلام:
تکنولوژی توانسته است با بافت شهری ارتباط مستقیم ایجاد شود وشهری با اسایش را طرا حی کند،وهماهنگی این شهر با فضای سبز بسیار عالی وبه جا می باشد.
مرضیه جمالی ( 1390/09/27 ) :
ترکیب شدن این بنا با فضای شهری وطبیعت وساختمان های بلند مرتبه یک فضای کلی را به وجود اورده است وبه دلیل کلی بودن مجموعه میتواند تمام نیازها را برطرف کند ومیتواند از طرفی با فضای اطراف تضاد داشته باشد واز طرفی هم میتواند هماهنگ باشد
پدرام پورمزینی ( 1390/09/27 ) :
با سلام
معماری و تکنولوژی به نظر من دوعضوی که در قرن بیستم بالاترین درگیری رادر رابطه با طراحی شهری و برطرف کردن ایرادهایی که از آرمان شهر گرا به ما رسیده را از بین ببرد . تبلور بارز کارهایی که با تکنولوژی روز درگیر می باشد کارای ایوولو می باشد ایوولو با در نظر گرفتن و از بین بردن کارهای غلط آرمان شهر گراها ثابت کرده که می توان کاربری ها را به درستی در طراحی شهری نشان داد . برآور و منظر سازی سه بعدی و مجسم کردن کار های عظیم شهر با توجه به مشکلاتی که در گذشته فکر کردن به انها محال بود امروزه با کمک تکنولوژی می توانیم امکان ناپذیر ترین طرح ها را که در قدیم در جدول کارها بود رادر مقیاس شهری پیاده کنیم .
ایمان درودی ( 1390/09/27 ) :
هدف از این طرح آینده گرایی و استفاده از شیوه های مدرن همزمان با پیشرفت کامپیوتری و سیستماتیک بوده و ایده های متنوع و پیچیده طراح باعث خلق این طرح از نظر من خارق العاده شده است.در ضمن با نظر آقای خلیلی هم کاملا موافق هستم که فضای سبز تاثیر بسزایی در خلق این طرح داشته و هماهنگی آن با طرح تحثین با انگیز است.
حمید رضا مظفری ( 1390/09/27 ) :
نگاه و دید سیستکاتیک نگاه کلی و اجمالی بوده که باعث خلق این اثر شده است.امروزخ ما در هر کار و فعالیت و حتی در نمایش خلق و ویرایش یک اثر معماری رده پایی از کامپیوتر میبینیم که نمونه بارز آن در این طرح با طراحی سیستماتیک و کامپیتری طراح میبینیم و با توجه وا تایید نظر دیگر بچه ها هماهنگی و تاثیر زیادی فضای سبز بر روی این طرح داشته است.
مهناز ایزدپناهی ( 1390/09/27 ) :
سلام
هدف اصلی این طرح، طراحی همان خیابان های چند طبقه و چند منظوره می باشد که خواسته است عصر جدید و تکنولوژی پیشرفته را نشان دهد و خیلی دور از واقعیت و رویایی می باشد. اما تاثیر کاربرد فضای سبز در این شهر بسیار مثبت است و استفاده از عصر تکنولوژی این شهر را بسیار خاص و پیچیده نشان داده است.
محمد کشاورز ( 1390/09/27 ) :
به نظر میرسد که طراحی بصورتی است که طیف ای را به وجود اورده که هم زمان که نیازهای شهری وانسانی را به سهولت بر اورده میکند به توسعه منابع معماری پایدار نیز توجه داشته وباعث گردیده که در راستای حرکت با طبیعت وفضای طراحی شده در یک راستا و همسو باشد و از الگوهای شهری ایده ال میباشد.
پدرام وحیدی نژاد ( 1390/09/27 ) :
به نظر من طراح خواسته یک شهر کانلا مدرن را طراحی کند و دلیل این که این را می گویم ای است که از خیابانهای چند طبقه و آسمان خراش هایی که در طرح خو استفاده کرده دلیل این گفته من است.ولی در عین حال با قرار دادن بافت سبز بسیار در طرح خود شاید خواسته که شهر را از آن حالت کانلا مدرن بودن خارج کند و به نظر من هم تا حدودی موفق بوده و در عین حال شاید این شهر بیشتر در اختیار انسانها است تا ماشین ها و این هم به خاطر عریض بودن پیاده روها نسبت به سواره روها است.
من کاملا با طراحی این شهر موافق هستم چون وقتی خود را درون این شهر قرار می دهم آرامش می کنم ...
محمد سجادیان ( 1390/09/27 ) :
با سلام
نقش معماری وتکنولوژی را با شیوه خاص به طور کامل بادر نظر گرفتن نیازهای شهری.اجتماعی.اقتصادی باهدف به حداقل رسانده است.وبا عنصر های طراحی پایدار وزیبا شناسی معمارانه درک از محیط وارتباط با طبیعت ودرک مردم که بافت شهر وفرهنگ ودین ونژاد مردم هم خوانی دارد.خطوط راه اهن که ارتباط شهر را با محلاتیرامون برقرار میسازد.ضمن اینکه هدف راه اهن وهنر های تجسمی یکی از اهداف وهنر های پاینده لوکوربوزیه می باشد .در کل به نظرم شهری کامل وقابل درک می باشد.
فرشاد پورشمس ( 1390/09/27 ) :
ba salam.man dar in peroje onsore ghalebi ke didam gereye monasebi bod ke dar shahr ijad shode ast va dar in peroje kamelan naghshe computer padidar ast.hamchenin tarkibe tabeiat ba fazaie ghaleb monaseb bode ast
فرشاد پورشمس ( 1390/09/27 ) :
dar naghde nazare khanome chapi ke nazare aghaie amini ra naghd kardand man mokhalef hastam.yek peroje dar 2boade zibaei va amalkard baiad ejra shavad
مهدی توکلی ( 1390/09/27 ) :
ba salam.dar ebteda ehsase shakhsi man nesbat be in peroje foghaolade khub ast.dar morede consepte in peroje ke az dast baz estefade shode ast be in peroje komak karde ast.va toaseie teknolozhi dar sathe bala nemaiesh dade va fazaie sabz ra ba an hamgen karde ast
مهدی توکلی ( 1390/09/27 ) :
be dalile inke nazarate man ba farshad dar yek rasta hastand naghd ishan ra ghabul daram
محبوبه زارع ( 1390/09/27 ) :
شهر پايدار شهري است كه حافظ و ارتقا دهنده رفاه اهالي چه در بلند مدت و چه در دوره متوسط مي باشد كه در ضمن بالاترين كيفيت زندگی از آن بدست مي آيد. پايداري ايجاب مي كند كه تصميم گيري يكپارچه در نتايج اقتصادي و اكولوژي و اجتماعي خوب به اجرا درآيد. ايجاد وضعيت بهتر در پايداري يك شهر ايجاب ميكند كه خصوصياتي را كه در الگوي ورودی ها و خروجي ها اثر مي گذارند ارزيابي كنيم. احتمالا در اين راستا بايستي خاك و آب و انواع ساختمان و سيستم هاي حمل و نقل را لحاظ كرد. سپس مي توان پتانسيل تغييرات را حين نقشه كشيدن محوطه در ساختمان ها مورد ارزيابي قرار داد. معماری و تکنولوژی دو امری که با ادغام کردنشان می توان موفق به خلق فضاهایی جدید شد که با عملکرد های مختلف جوابگوی نیاز های گروه های مختلف هستند . معماری و تکنولوژی به نحوی تکمیل کننده هم هستند . با بناهای خاص و اعمال کردن تکنولوژی در آن زندگی رو به پیشرفت است . ما می توانیم شهری طراحی کنیم با بناهای ساده و به دور از تکنولوژی ، می توان گفت که این شهر حرکتی به سمت پیشرفت ندارد و یکنواخت در حال حرکت است اما شهری که در آن معماری و تکنولوژی اعمال شده باشد شهری سریع و پر کیفیت است . ما می توانیم با ادغام کردن این دو در شهر زیبایی های عظیمی خلق کنیم.

عبدالحسین نصیری ( 1390/09/27 ) :
با درود .
را ه همانند رگهای خون رسانی از قلب به بدن و برگشت آن را دارد و با تنگ شدن مویرگی و کم رسیدن خون به قسمت جزیی از مغز فاجعه ای غیر قابل جبران را به بار می آورد .نقش راه (پیاده رو،دوچرخه رو،آسفالته و ریلی ) در پایداری و زنده بودن شهر و غیر قابل انکار است.می توان مهمترین عامل پایداری و پویایی دانست زیرا وجود میلیونی ماده در یک نقطه بدون جابجایی و رساندن به محل احتیاج معضل فساد مواد و آلودگی را در پی دارد . طرح بی باریکه در حومه کپنهاک،قلب پایداری شهر محسوب میشود ولی مسأله زیبا شناسی شهری را هم در الویت کاری باید گذاشت که در این باره هم دفتر بی باریکه کاری زیبا ارایه کرده است.
مرضیه زارعی ( 1390/09/27 ) :
با سلام
در این طرح تکنولوژی و معماری در هم گره خورده و مکمل یکدیگر هستند.
از نظر من اجرای چنین طرحی بدون تکنولوژی بسیار دشوار یا شاید غیر ممکن باشد. عبور ریل و فضای سبز اطراف آن جلوه ی زیبایی در شهر و حومه ایجاد کرده و اجرای چنین پروژه ای علاوه بر زیبایی و حمل و نقل همه ی شهر و حومه را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث پیشرفت در زمینه های دیگر از جمله زمینه ی شغلی نیز می شود و می توان گفت این طرح می تواند چند منظوره باشد.
به نظر من این پروژه یک طرح پایدار و ماندگار است و بدون شک بی یارکه اینگلس در این راه موفق بوده.
لیلا شهرامی راد ( 1390/09/27 ) :
با سلام
معماري پايدار بر اساس توسعه اجتماعي و اقتصادي و محيطي تعريف ميشود و به نوعي پيوند دادن و برقراري روابط ميان بخش هاي مختلف يك شهر است كه اين پيوند با خطوط و راه هاي ارتباطي ميسر ميشود كه به نظر من در اينجا هم از لحاظ عملكردي و هم زيبا شناسانه به طور ماهرانه اعمال شده كه جالب است و در عين حال كه به صورت مدرن و ماشينيزه طراحي شده اما كاملا در اختيار انسان است اين از پياده رو هاي عريض آن قابل استنباط است .توجه به طراحي فضاي سبز به جز حس زيباي شناسي درگير كردن انسان با محيط طبيعي و پاسخگوي به نيازهاي رواني افراد در شهر مدرن در عين حال آرام. نظر كلي من در دنياي امروز كه همگي از شلوغي و ناآرامي شهرها فرار ميكنيم تا به مسكن (سكون و سكوت) برسيم. اين شهر حس فرار را نه تنها ايجاد نميكند بلكه سير در آن موجب تسلي و آرامش هم ميشود.
راضیه مشایخ ( 1390/09/27 ) :
به نظر من این طرح به معماری پایدار نزدیک است و طرح جدا کننده جالبی است و با انحنای بالای طرح موافقم و فکر میکنم این انحنا باعث شاخص شدن طرح شده است.
من با نظر خانم عباسی کاملا موافقم تو این شهر ادم احساس ارامش و خوشبختیه کامل رو داره و انگار همه چیز خوبه و غم وجود نداره..
مهدی افسری ( 1390/09/28 ) :
در این طرح زیبایی معماری همراه با بافت شهری و در نظرگرفتن طرح جامع شهری،آینده نگری(تکنولوژی) با هدف مشخص کردن جهت های توسعه و تدوین برنامه برای شهر و همچنین تامین نیازمندی های آن بر مبنای پیش بینی ها و اهداف توسعه شهری در نظر گرفته شده است. طرح جامع شهری عبارت از طرح بلند مدتی است که در آن نحوه استفاده از زمین ها و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، تجاری، خدماتی، صنعتی، اداری و... مشخص می شود.
مهدی افسری ( 1390/09/28 ) :
در ادامه نظر خانم مشایخ می توان گفت:
معماری و تکنولوژی در اصل دو روی یک سکه‌اند؛
معماری تکنولوژیک دنیا امروزه به شکل افراطی و به سمت «ماشینیزم» در حال پیشروی است چنان‌که در این طرح در حال شکل‌گیری است که به الکترو موتورها و فن‌های قوی مجهز شده است و این به نوعی با مقوله پایداری نزدیک است؛ در این طرح ترکیب زیبایی معماری همراه با تکنولوژی و بافت شهری به خوبی نمایان می باشد اما در انتقاد به این طرح می توان گفت جانمایی طرح در بافت شهری و مقیاس انسانی در تناقض میباشد.
علیرضا بوستانی ( 1390/09/28 ) :
با سلام
به نظر من این شهر نمونه کامل یک شهر پایدار است و طراح توانسته با ادغام معماری و ذوق بصری خود با تکنولوژی یگ رابطه ی تنگاتنگ برقرار نماید.و از این دو در کنار هم نهایت استفاده را ببرد.این شهر از لحاظ عملکردی و زیباشناسی توانسته به حد زیادی با مخاطبان خود ارتباط برقرار نماید.همان طور که در چند سال اخیر می بینیم در مسابقه ی طراحی ایولو ملاک گره دادن زیبا شناسی معماری با شهر پایدار است و در این طرح هم همان فکر نهفته می باشد.نقش تکنولوژی در این طرح بسیار بالاست زیرا می توانیم بگوییم بدون تکنولوژی شاید دست یافتن به چنین طرحی غیر ممکن باشد.
علیرضا بوستانی ( 1390/09/28 ) :
با احترام به تمامی دوستان ولی در بین کامند های گذاشته شده بنده فقط با نظر خانم محبوبه زارع در مورد تعریف شهر پایدار کاملا موافقم.
مهسا بوجاری ( 1390/09/28 ) :
با سلام
به نظر من این شهر ارتباط قوی با اطرافش داره و اینکه فضای سبز با بافت شهری ترکیب شده و بسیار زیباست.این شهر با امکاناتی که داره و فضای سبزش خیلی ارامش بخشه وپوشش گیاهی روی ساختمانهای بلند خشکی وخشونت و ازشون گرفته و این طرح به معماری پایدار نزدیک است...
محمد مهدی شفیعی ( 1390/09/28 ) :
با سلام
به نظر من این طرح یک شهر ایده آل می باشد که با کمک تکنولوژی توانسته است هرآنچه را که یک انسان برای رفاه و آسایش نیاز دارد در اختیار وی قرار دهد این طرح به نوعی رویکردی فوتوریسم گونه دارد و آینده ای نزدیک را به انسان القا می کند.
رسول رضایی ( 1390/09/28 ) :
با سلام
من با دیدن این طرح به یاد آهنگ تانگو از آلبوم بوسه های بی اثر محسن نامجو می افتم چرا که این طرح فعل نخواهی ماند را برای من تداعی می کند چرا که فرم آینده شهر را در زمان حال به تصویر کشیده است و به نوعی شهر ایده آل هم معنی می شود.
محمد فرجام ( 1390/09/28 ) :
با سلام
به نظر من با قرار گرفتن معماری در فضای شهری میتوان یک اثر در فضای شهری به وجود اودر که تاثیرات آن در فضای شهری به صورت نامحدود وپراکنده است.
وتلفیق معماری وتکنولوژی میتوان چننین اثری به وجود آورد.
استفاده از فضای سبز یکی از شاخصه های این طرح است
ماریا زارع ( 1390/10/11 ) :
کف دست در این پروژه زندگی را به ما نسان میدهد.در این |پروژه حرکت. زندگی و انرژی دیده میشود. ترکیب معماری وفضای سبز که با تکنولوژی در امیخته شده است بسیار قابل درک است و به راحتی دیده میشود.
ساختمان ها کاملا سازه ای و مدرن وحل شده با فضای سبز است. یک شهره کاملا ماشینی دیده میشود که سعی در براوردن ارامش با درخت ها و فضای سبز دارد
مهسا حجازي ( 1390/10/11 ) :
فضای سبز طراحی شده پیوند دهنده معماری و بافت شهری است و مسیر حرکتی به طوره نرمی در بافت مسکونی حل شده با هم کار می کنند و پیوند تکنولوژی با بافت مشهود است و بافتی پویا وجود دارد.
مژان خردمند ( 1390/10/14 ) :
سلام
باید زیبایی شناسی شهر را الویت قرار داد , این شهر پایداری و پویایی را نشان میدهد و ارتباط قوی با اطرافش دارد. ترکیب زیبایی معماری همراه با تکنولوژی و بافت شهری خوبی نمایان است انگاه می توان گفت معماری این شهر مکمل و قرینه یکدیگر هستند.
مژان خردمند ( 1390/10/14 ) :
سلام
باید زیبایی شناسی شهر را الویت قرار داد , این شهر پایداری و پویایی را نشان میدهد و ارتباط قوی با اطرافش دارد. ترکیب زیبایی معماری همراه با تکنولوژی و بافت شهری خوبی نمایان است انگاه می توان گفت معماری این شهر مکمل و قرینه یکدیگر هستند.
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود) ( 1390/10/28 ) :
فشردگی فضا بیش از هر چیزی خود را نشان می دهد.اینکه تمام اتفاق ها در یک زمان در یک مکان رخ میدهد، یکی از نقاط قوت این پروژه است.
بام باغ ها و خط سبز ایجاد شده بر روی پل به خوبی گویای معماری پایدار میباشد.من فکر میکنم اینجا ترکیبی از معماری پایدار و تکنولوژی را داریم و سعی شده از هر دو ، در بهترین حالت ممکن استفاده شود.درختان و فضاهای گسترده سبز توانسته است ساختار مکانیکی و نقطه های قوی تکنولوژی بارز در این فضا را برای انسان ها قابل پذیرش تر کند و احساس راحتی و ارامش را تقویت نماید.
فرزانه پوررحمان ( 1390/10/28 ) :
انسان ، طبيعت ، معماري ، در اين جا بخوبي گره خورده ..به نظر شهر را به سوي پايداري مي برد اما هنوز كمي خام به نظر مي رسد و نياز به تفكر بيشتري جهت رسيدن به مرحله اجرا دارد . در ضمن فشردگي خدمات ،تكنولو‍‍‍‍ژي ، دسترسيها و روابط انساني ما بينشان بيش از اندازه است ...

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

کتابخانه اتووود ـ بحران شهری جدید ـ ریچارد فلوریدا؛ ریشه یابی در فضاهای بازتابی
مرمت قلعه تولا در یمن؛ نامزد دریافت جایزه آقا خان 2013
بی یارکه اینگلس و باز پس گیری آیین مفقود شده ونکووریسم در برج بیچ/هاو
طرح ترمیم مسیری تاریخی در منرسای بارسلونا ؛ توسعه ی شهری با نگاهی زیست محیطی
ویترا از نگاه اتووود ـ گردشگاه ـ الوارو سیزا
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group