معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1401
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1348
جشن نامه اتووود   - 21
نظریه معماری   - 1040
معماری مجازی   - 21
طراحي داخلي   - 954
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
سازه های شهری   - 900
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 886
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 814
معماری و رسانه   - 18
مرزهای معماری   - 811
معماری کوچک مقیاس   - 17
نظریه شهری   - 742
معماری و نقاشی   - 17
المان شهری   - 740
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 736
جهان علمیْ تخیلی   - 17
معماری و سیاست   - 640
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 632
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 561
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 538
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 505
شهرهای در حرکت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 482
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
روح مکان   - 474
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 474
معماری و روانشناسی   - 13
طراحی صنعتی   - 470
معماری و هوش مصنوعی   - 12
معماری تندیس گون   - 469
معماری و گیم   - 11
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 458
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 11
معماری منظر   - 454
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری شمایل گون   - 431
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
باز زنده سازی   - 397
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
توسعه پایدار   - 377
بی ینال ونیز   - 10
هنر مدرنیستی   - 377
درس گفتارهای اتووود   - 9
آینده گرایی   - 373
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 356
معماری و ادبیات   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 332
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 320
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 308
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 286
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 273
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 262
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 261
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 259
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 253
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 252
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 248
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 229
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 220
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 219
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 200
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 200
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 194
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 191
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 178
معماری تخت جمشید   - 7
هنر انتزاعی   - 176
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری ـ سینما   - 174
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 159
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
فضای منفی   - 147
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
مسکن روستایی   - 141
طراحی و پناهجویان   - 7
هنر گفت و گو   - 140
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 126
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
طراحی مبلمان   - 126
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
معماری ایران   - 114
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
معماری خوانی   - 6
ترسیمات معماری   - 104
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری و فاجعه   - 94
معماری بیابانی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 87
معماری جنگلی   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری فاشیستی   - 80
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ نفت   - 5
معماری هند   - 66
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری چین   - 63
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 62
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 62
بلوپرینت   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 61
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 58
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
اقتصادِ فضا   - 57
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 56
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 50
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
زاغه نشینی   - 48
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پداگوژی   - 44
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 43
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 43
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری پراجکتیو   - 43
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
باهاوس   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
هنر روسیه   - 35
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
فیلوکیتکت   - 33
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری فضای داخلی   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 11
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 3
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 4
ژاک دریدا   - 18
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 13
ژیل دلوز   - 29
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 27
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونیو نگری   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنیش کاپور   - 8
سو فوجیموتو   - 11
آی وِی وِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اُ ام اِی   - 40
سورِ فِهْن   - 6
اتوره سوتساس   - 7
سوزان سانتاگ   - 8
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 13
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 8
فرانک لوید رایت   - 45
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 10
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 2
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 32
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 25
الیس راستورن   - 111
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لویی کان   - 37
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 11
لُکُربُزیه   - 142
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 29
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پاتریک شوماخر   - 3
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پال گلدبرگر   - 1
مایکل سورکین   - 4
پرویز تناولی   - 2
مایکل گریوز   - 6
پری اندرسون   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پل ویریلیو   - 22
مخزن فکر شهر   - 1
پیتر آیزنمن   - 58
مـَــس استودیو   - 3
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 68
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 8
میشل فوکو   - 46
تئودور آدورنو   - 5
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 12
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 4
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 190
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -773
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -375
صنعتی   -102
فرهنگی   -329
گالری   -84
پاویون   -264
هتل   -75
موزه   -254
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -40
مسکونی ـ تجاری   -161
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -154
ویلا   -6
اموزشی   -133
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
از تیمارستان به بیمارستان؛ جایگاه تولد پزشکی بالینی در پروژه فوکو
اتووود سرویس خبر:   گروه ترجمه و تحقيقات اتووود
1392/09/18
مـنـــــــبـع : ماهنامه مهرنامه شماره 29 به قلم احمد جوانمردی
تعداد بازدید : 3398

دو کتاب تاریخ جنون و پیدایش کلینیک [ کتاب تولد پزشکی بالینی که در ایران با این نام منتشر شده است ] از جهات بسیاری با هم مشابهت دارند. هر دو در این ایده مرکزی که دانش پزشکی چه اهمیتی دارد مشترک هستند. ایده اصلی فوکو این بود که دانش پزشکی نقش مهمی در شکل گیری دانش انسان دارد. دانشی که انسان مورد مطالعه قرار می گیرد.

در تاریخ جنون، فوکو روند شکل گیری تیمارستان را بیان می کند و این کار با شرح جزییات انجام می دهد. او توضیح می دهد که بیماری جذام به یمن قرنطینه از اروپا رخت بربست، اما این قرنطینه ها جایی شدند برای نگهداری گروه های حاشیه ای جامعه . هدف از نگهداری این گروه ها آن بود که با کارکردن به متن جامعه برگردند و راه تعالی را بپیمایند. اما در میان این گروه های حاشیه ای ( بینوایان، کاهلان، روسپیان) مجنونین نمی توانستند با حرکت جمعی سازگار شوند. بنابراین، در حالی که قبلا مجنونین گروه مشخص و متمایزی نبودند و در بخش های مختلف جامعه حضور داشتند، در این لحظه تاریخی به گروه متمایز بدل و در جایی جداگانه حبس شدند.

هراس عمومی از وضعیت بد و غیربهداشتی سکونت گاه مجنونین، راه را بر این باز کرد که جنون و بیماری در کنار هم گذاشته شوند. از اینجا به بعد رویکرد به مجنونین تغییر کرد. اگر قبلا آن ها را به زنجیر می کشیدند، اکنون آنها مورد مطالعه قرار می دادند.

به نظر فوکو، هدف از رویکرد تازه این بود که در مجنونین ارزشهای اخلاقی و قواعد رفتاری معینی، درونی سازی و تقویت شود. این رویکرد منجر به آن شد که رابطه پزشک و مجنون بدل به رابطه مطالعه گر و موضوع مطالعه شود. حالا روان پزشک می توانست از موقعیت برتر عقل، مجنون را مورد بررسی قرار دهد و قضاوت کند. فوکو همچنین به موقعیت نهادی تیمارستان توجه دارد.

اتفاق مشابهی در تولد بیمارستان روی می دهد . پزشکان ابتدا به بیماری توجه داشتند، اما همراه با تحولات نهادی در شکل گیری بیمارستان و همچنین پیشرفت هایی در علم کالبدشناسی به بدن بیمار توجه کردند. ایده فوکو این است که گفتمان پزشکی راه را برای شکل گیری علم انسان باز کرد. به این ترتیب که بدن فرد را موضوع معاینه و تحلیل علمی قرار داد. در بطن این گفتمان پزشکی است که انسان برای اولین بار موضوع دانش می شود و درکی از انسان به عنوان سوژه و ابژه معرفت به وجود می آید.

دراین روایت که کلیت اش را بیان کردیم، فوکو دقایق بسیاری را مطرح میکند. به عنوان مثال او نشان می دهد، هم در روان پزشکی و هم در پزشکی، اولین رابطه پزشک و بیمار براساس مشاهده است. روان پزشک رفتار دیوانه را زیرنظر می گیرد و پزشک به دیدن علائم بیماری بسنده میکند. اما در طول زمان، تکنیک های این دو، پیشرفت میکند. پزشک به یمن علم کالبدشکافی به درون بیمار می رود و روان پزشکی با تکنیک های فروید زیر سوال می رود و پزشک با تکنیک های اقرار و اعتراف به درون ذهن ابژه خود می رود.

اما مشابهت دیگری که میان تاریخ جنون و تولد پزشکی بالینی وجود دارد، این است که درهر دو، روایت سنتی از "پیشرفت" زیر سوال میرود. این دیگر روش فوکو در بررسی تاریخی است که نشان می دهد روند تکاملی در شکل گیری بیمارستان یا تیمارستان وجود نداشته است. به طور مثال فوکو نشان می دهد که نهادهایی که در نهایت بدل به تیمارستان شدند ابتدا خصلت بهداشتی داشتند، بعدا خصلتی مجازات گونه پیدا کردند و بعد دوباره خصلتی بهداشتی و درمانی یافتند.

این مشابهت ها البته نافی تفاوت های این دو اثر نیست، از جمله به لحاظ روشی، بسیاری معتقدند کتاب تولد پزشکی بالینی اثری است بسیار مهلم از متد ساختارگرایانه در حالی که روش تاریخ جنون کمی ملهم از هرمنوتیک است.  



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
فاطمه فریدونی ( 1399/03/09 ) :
فوکو سعی در تجزیه تحلیل و ایجاد دانش بدن داشت . همچنین قدرت مدرنیته را در قرن نوزدهم جایگزینی روحانیت و پزشکی دانست که پزشکان به کمک نجات بدن انسان ها آمدند نه روح آن ها!
‎او پزشکی بالینی را یک پارگی معرفت شناختی توصیه میکند.
‎بیان بدن و بیماری بدن یک تاریخچه موقت است نه دائمی و تغییر پذیر است پزشک باید از لحاظ روانی آن را کشف کند.
‎در این کتاب سعی شده بیماری و مرگ یا به صورت کلی قسمت تاریک بیماری به معرض نمایش گذاشته شود تا به روشنایی دست یافت.
الهه حیدری نقدعلی ( 1399/03/09 ) :
ترجمه کتاب تاریخ جنون فوکو و شباهت ان با کتاب پیدایش کلینیک در ایران ترجمه شده است که به جنون به عنوان یک بیماری روانی نگاه کرده است .در زمان اوج بیماری جزام در اروپا و در نتیجه قرنطینگی خانگی باعث شد که گروههای حاشیه ای جامعه شکل بگیرد و دیگر مجانین از بطن جامعه جدا شده و در اخر به این امر توجه دارد که روان زشکی در کنار علم زشکی می تواند به این مشکل بپردازد وافراد را دوباره از حاشیه به بطن جامعه برگرداند وخصلت مجازاات را به خصلت بهداشتی تبدیل کند
غلامرضا درخورد ( 1399/03/12 ) :
درمتن ازپیش آمده وبصورت کلی بناها و ابژه ها حاصل واکنش ساختارگرایانه از کنشهای فردی واجتماعی است . همانطور که انسان یرای سکونت فردی و آرامش و آسایش نیاز به یک واحد سکونتی (خانه) البته بنا به شرایط اقسام آن دارد لذا درقالب اجتماعی و بعضا گروهی و جهت تفریحات و تعاملات اجتماعی و نیازهای جامعه به مکانهای مناسب و متناسب نیاز دارد درمتن کلی برگرفته از کتاب تاریخ جنون میشل فوکو بصورت تلویحی میتوان ردپای مناسبات اجتماعی و نیازجامغه و فرد مستثنی از جامعه که بصورت خاص مجنونین میباشد را مشاهده کرد و نیاز یک مکان برای نگهداری مجانین و ارتباط بهتر با طبیبان علم روانپزشکی و همجواری این جامعه خاص درکنار یکدیگر که حتما با توجه به نوع بیماری باز نیاز به تفکیک و مجزا کردن آنها بصورت فیزیکی در همان مکان میباشد.
سروش کشاورز ( 1399/03/13 ) :
حقیقتا فوکو این مسئله را بیان میکند که تشخیص و درمان به هیچ وجه عاری از قضاوت و نمایانگر عینی یک واقعیت غیرقابل انکار نیست.
در حقیقت، پزشکی بالینی کاملاً پیرامون زبان بیماری ساخته شده است. زبانی که توصیف می کند این بیماری چگونه است ، چگونه رفتار می کند و برای درمان آن چه باید کرد.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

میشل فوکو و مدرنیته مخرب روشنگری
تراشه های کانسپچوال ـ میشل فوکو، جودیت باتلر و برساختن جنسیت و سکسوالیته هنجارین
کلود لوی استروس و ساختارگرایی به مثابه بدیل مارکسیسم سیاسی سارتر
كتابخانه اتووود ـ در باب تاریخ اندیشه ـ‌ گفت‌وگوی رمون آرون و میشل فوکو
تراشه های کانسپچوال ـ میشل فوکو، فضای تفکر و مقاومت قدرت برابر فضا
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group