معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1331
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1140
اکسپو شانگهای 2010   - 33
نظریه معماری   - 953
معماری کانستراکتیویستی   - 33
طراحي داخلي   - 895
طراحی پارامتریک   - 29
سازه های شهری   - 859
هنر روسیه   - 28
تکنولوژی ساخت   - 840
بحران آب   - 28
مرزهای معماری   - 767
اکسپو میلان 2015   - 27
معماری حوزه عمومی   - 727
پداگوژی   - 25
المان شهری   - 693
پاویون های سرپنتین   - 24
نگاه نو به سكونت   - 682
باهاوس   - 22
نظریه شهری   - 681
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
کلان سازه   - 598
جشن نامه اتووود   - 21
معماری و سیاست   - 524
معماری مجازی   - 20
معماری پایدار   - 515
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
منتقدان معماری   - 482
فیلوکیتکت   - 20
معماری مدرن   - 452
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری تندیس گون   - 448
پردیس ویترا   - 18
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 433
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 431
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
آرمان شهرگرایی   - 429
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری منظر   - 423
مدرنیته؛ از نو   - 15
معماری شمایل گون   - 418
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
روح مکان   - 416
معماری ـ موسیقی   - 14
طراحی صنعتی   - 410
معماری بایومورفیک   - 14
باز زنده سازی   - 371
شهرهای در حرکت   - 12
توسعه پایدار   - 352
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
معماری یادمانی   - 334
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
تراشه های کانسپچوال   - 333
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری سبز   - 305
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماریِ توسعه   - 300
درس گفتارهای اتووود   - 9
هنر مدرنیستی   - 278
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 9
طراحی نئولیبرال   - 260
اقتصادِ فضا   - 9
آینده گرایی   - 252
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 251
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری محلی   - 249
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ارزان   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 243
بی ینال ونیز   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری تجربی   - 241
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 237
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 218
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 211
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 161
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 160
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 147
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 144
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 132
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 131
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر گفت و گو   - 128
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر انتزاعی   - 125
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 111
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 6
گرافیک   - 111
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
طراحی مبلمان   - 97
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری فاشیستی   - 63
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری هند   - 62
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری چین   - 61
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
ترسیمات معماری   - 58
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 2
ویرانه ها   - 48
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری و هنر انقلابی   - 44
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
زاغه نشینی   - 39
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری دیجیتال   - 34
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 43
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 46
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 10
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 133
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 19
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 6
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 22
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -340
صنعتی   -101
فرهنگی   -307
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
اتووود کلاسیک ـ مرکز فنی جنرال موتورز ـ ارو سارینن
اتووود سرویس خبر:   نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود )
1392/10/30
مـنـــــــبـع : ارو سارینن - پی یر لوئیجی سرائینو
تعداد بازدید : 3743

مسقط الراس صنایع اتومبیل سازی ایالات متحد آمریکا در شهر دیترویت واقع بود. غول های صنعت اتومبیل سازی مانند فورد، جنرال موتورز، و کرایسلر نقش عظیمی در اقتصاد کشور ایفا می کردند. سطح و مقیاس عملیاتی این کارخانه ها چنان عظیم و گسترده و تاثیر گذار بود که اصطلاحاتی از قبیل "فوردیسم" در صنعت فرهنگ جعل شدند تا بر ارتباط خاصی که میان تولید انبوه و مصرف انبوه پیدا می شد دلالت کنند. این اتومبیل سازان چنان تغییرات بنیادینی در سازمان کار یدی پدید آوردند که در عمل هر حرفه و صنعتی به تبع ایشان به طرزی اساسی دگرگون شد. و معماری نیز از این قاعده مستثنا نبود. عملیات معماری متمرکز در شهر دیترویت، یعنی کسانی همچون آلبرت کان و شرکت معماران و مهندسان اسمیث، هینچمن و گریلز هزاران کارگر را در کارگاه های طراحی خود استخدام کرده بودند تا کارخانه های تولیدی را در آمریکا و دیگر کشورهای جهان طراحی کنند، و روند اشتغال زایی بر مبنای خط تولید مونتاژ را سرعت بخشید.

الیل سارینن و جی. رابرت اف. سونسن در سال 1945 جهت ترسیمات مقدماتی برای مرکز فنی جنرال موتورز که قرار بود در خارج از شهر دیترویت احداث شود، دعوت به کار شدند. از همان مرحله ی محاسبات مقدماتی غیر دقیق اولیه، تصمیم مهمی از سوی هیئت مدیره نسبت به احداث و ساخت مجتمعی گرفته شد که سرانجام به یکیوتوپیای مدرنیستی بدل گردید. شاید شاخص ترین تصمیم اخذ شده مربوط بود به آرایش بلوک های ساختمانی مورد لزوم پروژه حول یک دریاچه مصنوعی به وسعت نود هزار متر مربع. وقتی در سال 1948 پروژه مذکور بار دیگر به دفتر معماری سارینن دعوت داده شد، ارو نقشی اساسی در شکل دهی و تکمیل آن پیدا کرد. این پروژه با هزینه ای بالغ بر 70 میلیون دلار مسلما جاه طلبانه ترین مسئولیتی بود که سارینن در طول عمر خود آن را بر عهده گرفت. از منظر مشتری، هدف نهایی احداث مرکزی مجلل جهت جذب محققان مستعد و تولید محصولاتی با کیفیت درجه یک بود که بتوانند اشتیاق مصرف کنندگان سال های پس از جنگ را ارضا کنند.

سارینن با آشنایی ای که با آثار آلبرت کان داشتو حساسیتی که نسبت به زیبایی شناسی میس ون دروهه از خود نشان می داد، بر آن شد تا در فضاهای داخلی بیشترین حد انعطاف را رعایت کند و تصویر کل کامپوس را وحدتی یکپارچه بخشد. از نظر او معماری می بایست با بیشترین درجه ی صراحت برنامه ی مورد نظر مشتری را منعکس سازد. به دلیل آن که جنرال موتورز شرکتی بود که به ظرافت و دقت محصولات خود بسیار می بالید، معماری دفاتر مرکزی آن نیز می بایست چنین خصیصه ای را در معرض دید می نهاد. معماران در سایتی به وسعت 130 هکتار یک سری سازه های مطول به جهت پنج سازمان اداری اصلی جنرال موتورز احداث کردند: بخش بخش تحقیقات، بخش مهندسی، توسعه ی خط تولید، بخش طراحی، و ایستگاه خدمات. سارینن پنج مجتمع به این بخش ها اختصاص داد که جمعا بیست و پنج ساختمان را شامل شدند و همگی بر مبنای یک مدول 1.5 متری ساخته شده بودند تا به این ترتیب بتوان از فضا و اجزا مختلف مدولر ساختمان استفاده ی بهینه به عمل آورد.

هر بلوک ساختمانی سه طبقه ارتفاع و لابی منحصر به فرد خودش را داشت. برای این که هر ساختمان هویت خاص خود را پیدا کند، انتهای ساختمان ها به سطحی از آجرچینی عریان با رنگ های مختلف ختم می شد. این ایده با همکاری و همفکری متخصص سرامیک، مایا گروتل، پیش برده شد که در سال 1927 از فنلاند به آمریکا مهاجرت کرده و به عضویت هیئت علمی آکادمی هنر کرنبروک در آمده بود. این سطوح آجری به ارتفاع 12 متر "دیوارهای تک رنگی بودند، بیشتر شبیه کارت هایی از فضای رنگی در فضا، که دیوارهای روزنه دار حد فاصل را به ظرافت تمام با طبیعت ممزوج می ساختند.... همه ی دیوارهای روشن جنرال موتورز از مصالح ساختمانی کاملا غیر موجود ساخته شدند. چندتایی آجر می گرفتیم و آن ها را در کوره می گداختیم و می خواستیم ببینیم در این چخت مجدد با لعاب چه اتفاقی می افتد، و اتفاقا نتیجه ی کار بسیار هم رضایت بخش از کار درآمد."

سالن اجتماعات بخش طراحی جنرال موتورز به خصوص نیازمند طراحی ویژه بود. وقتی پروتوتیپ های جدید جهت نمایش در این فضای وسیع و عریان آماده شدند، سطح براق منحنی اتومبیل ها منبع نو را همچون آینه منعکس ساخت. سارینن برای ایجاد نور منتشر فضا را با یک گنبد پوشاند و نور را از یک گلویی رف مانند تعبیه شده در قاعده ی سازه ی گنبدی به داخل فرافکند. الیل سارینن به یاد می آورد که ماکت های مختلفی برای این پروژه ساخته شد، "یک توپ تنیس که از وسط دو نیم شده بود به عنوان ماکتی برای بحث درباره ی سالن اجتماعات بخش طراحی جنرال موتورز به کار گرفته شد." گنبد مذکور که 57 متر قطر و 20 متر ارتفاع دارد با استفاده از تکنیک های ساخت ظروف تحت فشار، با پانل هایی از جنس فولاد ضد زنگ پوشانده شده است. این گنبد تنها یکی از نوآوری های تکنولوژیک به کار رفته به کار رفته را نشان می دهد و نمونه ای استعاری است که دقت در ساخت اجزا را نیز منعکس می سازد. نوآوری های دیگر عبارت بودند از لایی هایی از جنس نئوپرن (Neoprene) که شیشه ها را در قاب فلزی شان آب بندی کرده اند؛ پانلی فلزی که یک لایه سفال لعابی به ضخامت 5 سانتی متر را در خود ساندویچ کرده؛ آجر لعابی؛ و سقف نورانی. این نوآوری های پیشرفته که با استفاده از منابع ملی و نیروی انسانی پرسنل کمپانی جنرال موتورز انحصارا برای همین پروژه طرح ریخته شدند، بعدها به استانداردهایی در صنعت ساختمان سازی تبدیل شدند.

الگراندر کالدر، آب نمای دیواری بنا را ساخت که 21 فواره داشت، و یکی از چندین آب نمایی بود که دریاچه مصنوعی مرکز طرح را نقظه گذاری می کرد. این دریاچه مصنوعی توسط معمار منظر تامس دی. چرچ از سان فرانسیسکو طراحی شده بود. در داخل این دریاچه ی مصنوعی، منبع آبی از جنس فولاد ضد زنگ یک علامت عمودی را تشکیل می داد که افقی بودن یکنواخت مجتمع را تعدیل می کرد. کشف روش انتخاب موجود، که شاخص همیشگی طراحی های سارینن بود، از سی ماکت و 500 یا 600 اسکیسی آشکار می شود که او قبل از هر تصمیم نسبت به ترسیم آن ها اقدام نموده است. "منبع فولادی، که حدود 43 متر ارتفاع دارد، موتیف عمودی اصلی در کل مرکز فنی جنرال موتورز را تشکیل داده است."

پلکان مارپیچ موجود در لابی ساختمان اداری بخش تحقیقات و پلکان معلق از میله هایی فولادی به قطر یک مداد معمولی در بخش طراحی مجتمع، به خصوص شایان توجه هستند.

General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


General Motors Technical Center


پلکان مایچ در ساختمان اداری بخش تحقیقات




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

اتووود کلاسیک ـ سالن تئاتر و کنسرت برکشیرـ ارو سارینن
اتووود کلاسیک ـ سالن اجتماعات و نمازخانه ی کریسگی ـ ارو سارینن
امکان تولید الماس از هوای آلوده
وات لایت؛ ارزیابی هم زمان مصرف انرژی از طریق سیاست رنگ
لانگ چِیر
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group