مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1362
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1244
فیلوکیتکت   - 24
نظریه معماری   - 1007
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
طراحي داخلي   - 926
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 880
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 20
تکنولوژی ساخت   - 856
معماری مجازی   - 20
مرزهای معماری   - 796
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 773
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نظریه شهری   - 714
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 712
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 701
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 612
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 582
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 523
معماری بایومورفیک   - 14
معماری مدرن   - 518
شهرهای در حرکت   - 14
منتقدان معماری   - 494
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری تندیس گون   - 456
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 14
آرمان شهرگرایی   - 453
معماری فضای داخلی   - 12
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 453
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 12
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 446
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی صنعتی   - 445
ویروس کرونا و معماری   - 11
روح مکان   - 444
جهان علمیْ تخیلی   - 10
معماری منظر   - 434
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری شمایل گون   - 425
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
باز زنده سازی   - 383
درس گفتارهای اتووود   - 9
توسعه پایدار   - 358
بی ینال ونیز   - 9
معماری یادمانی   - 339
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
معماری کوچک مقیاس   - 9
هنر مدرنیستی   - 325
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 316
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 309
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 8
آینده گرایی   - 303
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 286
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 267
معماری و روانشناسی   - 7
بدنه سازی شهری   - 255
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 254
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 249
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 249
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 249
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 248
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 246
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 242
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 225
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 211
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 192
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 189
معماری تخت جمشید   - 7
معماری انتقادی   - 184
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
زنان و معماری   - 171
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
عکاسی   - 165
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری ـ سینما   - 155
طراحی و پناهجویان   - 7
هنر انتزاعی   - 147
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 134
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 133
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 127
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
فضای منفی   - 125
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
طراحی مبلمان   - 122
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 121
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 110
معماری و هوش مصنوعی   - 5
بلندمرتبه ها   - 106
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
معماری مصر   - 5
معماری مذهبی   - 86
فرهنگ نفت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اکسپو   - 76
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری فاشیستی   - 75
معماری خوانی   - 4
ترسیمات معماری   - 71
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری هند   - 66
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری چین   - 62
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 55
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ویرانه ها   - 53
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
مدارس معماری   - 48
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 47
معماری بیابانی   - 4
زاغه نشینی   - 44
معماری و ادبیات   - 4
جنبش متابولیسم   - 41
معماری جنگلی   - 3
پداگوژی   - 38
معماری و گیم   - 3
معماری دیجیتال   - 38
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری پراجکتیو   - 37
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
باهاوس   - 37
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 35
شهرسازی کوچک مقیاس   - 3
مدرنیته؛ از نو   - 35
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
معماری و نقاشی   - 2
طراحی پارامتریک   - 29
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
اقتصادِ فضا   - 29
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
هنر روسیه   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری و فاجعه   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 16
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 28
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 36
سوزان سانتاگ   - 8
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 9
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 2
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 30
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 73
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 51
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 7
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 37
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 138
باک مینستر فولر   - 11
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
مارتین هایدگر   - 27
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 6
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 21
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 57
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 3
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 67
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 7
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 44
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 3
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 7
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 23
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 17
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 1
حسن فتحی   - 5
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 9
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 97
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 13
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 187
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -760
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -359
صنعتی   -101
فرهنگی   -320
گالری   -84
پاویون   -255
هتل   -73
موزه   -250
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -230
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -158
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -132
ویلا   -3
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
اتووود کلاسیک ـ میدان ناوونا ـ رم
اتووود سرویس خبر:   معصومه مردانی
1393/08/16
مـنـــــــبـع : کتاب میدان های شهری معماری و طراحی فضا های باز از یورگن کنیرش ، ترجمه ی دکتر فریدون قریب
تعداد بازدید : 3745

وصف دور از انتظار و احساس خوشی ای که اغلب در هنگام ورود به ان به وجود می اید – ادراک غیر عادی – یک میدان تالار گونه مجلل و با شکوه، یک صحنه نمایش منحصر به فرد که بیشتر ، به صورت فضای درونی تجربه می شود.

به علت خصوصیات شکل چهارگوشش با مدور کردن ضلع شمالی آن می توان میدان ناوونا را نمونه بارز “بازار خیابانی” به شمار اورد. نه خیابان باریک به میدان منتهی می شود، بدون انکه تاثیرگذاری کلی ناشی از محصور بودن ان را از بین ببرد. میدان چهار گوشی، که ۸۶ سال بعد از میلاد، از ورزشگاه ساخته شده توسط دومیتیان به وجود امد. این میدان به صورت ارنا، سیرک اگونالیس، آمفی تئاتر، میدان برگزاری مسابقات ورزشی و بعد از ان بازار عمومی و میدان ویژه برگزاری جشن ها عمل کرده است و در سال ۱۶۴۵، تغییر شکل میدان آغاز شد.

این میدان ارزشمند و اصیل، به صحنه نمایش جشن های شهر رم در دوره باروک تبدیل شد. در ان دوران زندگی و گردش در انجا رایج بود.روند اموزش اجتماعی بسیار سریعی انجام گرفت، میدان به مکانی ارمانی و دلپذیر برای سکونت و گردش رومی ها تبدیل شد.

امروزه میدان ناوونا، دلپذیرترین و زیباترین میدان رم است؛ جایی که هر ساله در شب پنجم ژانویه، موجودات افسانه ای جنب و جوش جشن بفانا را تجدید می کنند. زندگی دو هزار ساله رم در اینجا، در داخل میدان پر از خوشی و شادمانی بود و حتی امروز هم پر از شادی و زیباترین محل برای ملاقات هنرمندان، روزنامه نگاران، سیاستمداران، مادرانی که فرزندشان را به گردش می برند و تعداد زیادی از جهانگردان است.

در شب های تابستان، هنگامی که هوا در فضای باز، اما نه در درون فضای منازل و قصرها، رو به خنکی می نهد، از میدان به عنوان فضای مسکونی و محل گذران اوقات فراغت استفاده می شود. میدان ناوونا با تعداد زیادی قهوه خانه و رستوران هنوز هم با فعالیتهای گوناگونش میدان محبوبی برای رمی هاست، و هنوز هم ویژگی جشن های مردمی گذشته اش را حتی با حضور دوره گردان، هنرمندان حرفه ای، نقاشان، اکروبات بازان و تردستان حفظ کرده است. ویژگی جذب کننده مجموعه میدان ناوونا در یکپارچگی هماهنگ ان، در تغییر چشم اندازهایش و تناسب سطح میدان، با تک ستون های مرتفع و با سه ابنما در محور میدان است.موضع منطقی شمال- جنوب ورزشگاه بیضی شکل دوران باستان، یک عامل نظم دهی هوشیارانه در شبکه معابر زاویه دار و توسعه یافته است.

ویژگیهای توپوگرافی، هندسی و تاریخی میدان

این قدیمی ترین میدان محصور شده رم است. میدان ناوونا نام و شکل دراز و طولانی خود را از سیرم اجونالیس دوره باستان – ورزشگاهی که توسط دومیتیان ساخته شد- گرفته است. در روی ساختارهای تخریب شده ایوان و راهروهای سابق ان، خانه ای مسکونی احداث شد. البته میدان مسابقه همیشه باز و ازاد باقی ماند. با وجود افزایش تراکم مجموعه مسکونی، شکل میدان خود را کامل و به وضوح نشان می دهد و برای برگزاری دوره مسابقات قهرمانی و بازارها مورد استفاده قرار می گیرد.

با احداث میدان پامفیلی و کلیسای سانتا نیزه مربوط به دوره باروک در اواسط قرن هفدهم، میدان شکل امروزی خود را که ساختار ان به دوره باستان باز می گردد، به دست اورد؛ میدانی که به صورت طبیعی و خود جوش توسعه یافته است. با اینکه صورت های فلکی عظیم بین کاخ ها، کلیساها، ابنماها، مجسمه ها و تک ستون های یادبود ایجاد شدند، میدان ناوونا از دوران باستان میدانی تکامل یافته بوده که بر اساس ضوابط از پیش تعیین شده، طراحی نشده است.

سیمای میدان با صحنه پردازی دلپذیر، بی قید و بند و بدون ضابطه ای شکل گرفته است. در ضمن هیچ کوششی در مورد اینکه فضای میدان یا جداره های ان را در راستای محور طولی ساماندهی و به صورت یکپارچه طراحی کنند به چشم نمی خورد، به همین دلیل به ردیف کردن عناصر معماری با کیفیت های کاملا متفاوت اکتفا کرده اند.

تاثیر متقابل ساختار بنا، میدان و فضای خیابان

بنای مسلط بر میدان و نمای کلیسای سانتا نیزه در ضلع طولی میدان قرار دارد و نسبت به وضعیت نقشه میدان موقعیت ویژه ای دارد. بناها به عنوان بدنه میدان و عناصر مجسمه ای میدان اثر زیادی نسبت به مجموع تاثیر گذاری، نسبت به تناسبات و تجربه فضا دارند. میدان ناوونا نمونه ای از میدان های گسترده و وسیع است؛ میدانی خیابانی شکل که تاثیر گذاری متقابل ویژه ای را از نقشه و تسلط بدنه هایش می گیرد.

کلیسای سانتا نیزه و کاخ پامفیلی در ضلع غربی، سان جاکومودلی سپانیولی در ضلع شرقی میدان ناوونا قرار دارد. همچنین در محور طولی میدان، ابنمای چهار رودخانه برنینی با محافظین در انتهای میدان قرار دارند.

تاثیر گذاری متقابل ویژه در وهله نخست توسط چیدمان و رابطه متقابل بین کفسازی میدان و بدنه ان، به ویژه کلیسا و ابنما به وجود امده است.تاثیر گذاری متقابل نمای برج دوقلوی مربوط به دوره باروک از برومینی و مجسمه های ابنمای تمثیلی از برنینی نیز تاریخ میدان ناوونا را منعکس می سازد. همچنین سطح اصلی میدان در مقابل فضای خیابان در شکل تاریخی ورزشگاه دوره باستان- توسط عناصر روشنایی و تاکید بر انها- علامت گذاری و مرزبندی شده است.

عوامل اجتماعی، فعالیتهای اجتماعی و مراسم و ایین ها

در دوره باستان پادگان برای مردم مکانی جذاب بود. در دوره های بعد رقابت های قهرمانی، مسابقه ها، بازی ها و برپایی بازارها مردم را به خود جلب می کرد. میدان با شکل خود و چشم انداز دوره باروک به عنوان صحنه برگزاری جشن ها نیز کارکرد داشت. نقطه اوج حوادث و رخدادهای اجتماعی است: اب بازی و کالسکه سواری در روی دریاچه مصنوعی در میدان که اب ان را فرا گرفته است.حتی در قرن نوزدهم، طبقات اصیل و اعیانی شهر نیز در جشن ها و بازی ها شرکت می کردند و در میدان رژه می رفتند. امروزه در میدان، جهانگردان، ساکنان محلی فروشندگان و هنرمندان در بازی ها و جشن ها مانند یک تابلوی رنگارنگ در هم می امیزند. مراسم کافرانه پرستش خدای زراعت (زحل) با برگزاری جشن بفانا، هر ساله در میدان با هلهله و شادی و شور و شعف شرکت کنندگان برگزار می شود.

.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

وقتی فضای عمومی از دل زمین به بیرون می جوشد
پروژه ي یوتوپیایی در ده یارد؛ تدقیق فضای پس ماند در قالبی سبز
پل مارگارت هانت هیل از سانتیاگو کالاتراوا؛ پیچش شهری
تویو ایتو و آکیسا هیراتا؛ غرفه لـِکسُس و ترکیب سرعت و شان
فرایند تکامل معماری مدرن هند . قسمت اول
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group