مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1361
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1240
فیلوکیتکت   - 24
نظریه معماری   - 1007
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
طراحي داخلي   - 925
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 880
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 20
تکنولوژی ساخت   - 854
معماری مجازی   - 20
مرزهای معماری   - 795
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 773
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نظریه شهری   - 713
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 711
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 701
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 611
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 582
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 523
معماری بایومورفیک   - 14
معماری مدرن   - 518
شهرهای در حرکت   - 14
منتقدان معماری   - 494
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری تندیس گون   - 456
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 12
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 453
معماری فضای داخلی   - 12
آرمان شهرگرایی   - 452
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 12
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 446
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 444
جهان علمیْ تخیلی   - 10
طراحی صنعتی   - 443
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 434
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری شمایل گون   - 425
درس گفتارهای اتووود   - 9
باز زنده سازی   - 383
بی ینال ونیز   - 9
توسعه پایدار   - 357
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 339
معماری کوچک مقیاس   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
هنر مدرنیستی   - 325
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماریِ توسعه   - 316
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 8
معماری سبز   - 309
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 301
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 285
معماری و روانشناسی   - 7
اتووود کلاسیک   - 267
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 255
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 254
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 249
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 248
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 248
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 248
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 246
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 242
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 225
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 210
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 192
معماری تخت جمشید   - 7
مسکن عمومی   - 189
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری انتقادی   - 184
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
زنان و معماری   - 171
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
عکاسی   - 164
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ـ سینما   - 155
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 147
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 134
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر گفت و گو   - 133
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
گرافیک   - 127
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
فضای منفی   - 125
منبع شناسی اتووود   - 6
طراحی مبلمان   - 122
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ژاپن   - 121
معماری و هوش مصنوعی   - 5
معماری ایران   - 110
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
بلندمرتبه ها   - 106
معماری مصر   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
فرهنگ نفت   - 5
معماری مذهبی   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 76
معماری خوانی   - 4
معماری فاشیستی   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
ترسیمات معماری   - 71
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 66
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 62
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 55
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
ویرانه ها   - 53
معماری و ادبیات   - 4
مدارس معماری   - 48
ویروس کرونا و معماری   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 47
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 3
زاغه نشینی   - 44
معماری جنگلی   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
معماری و گیم   - 3
پداگوژی   - 38
معماری بیابانی   - 3
معماری دیجیتال   - 38
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری پراجکتیو   - 37
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
باهاوس   - 37
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 35
شهرسازی کوچک مقیاس   - 3
مدرنیته؛ از نو   - 35
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
معماری و نقاشی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
طراحی پارامتریک   - 29
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
اقتصادِ فضا   - 29
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
هنر روسیه   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری و فاجعه   - 25
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 16
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 28
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 36
سوزان سانتاگ   - 7
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 9
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 2
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 30
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 71
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 51
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 7
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 37
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 138
باک مینستر فولر   - 11
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
مارتین هایدگر   - 27
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 6
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 21
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 57
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 3
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 67
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 7
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 44
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 3
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 7
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 23
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 17
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 1
حسن فتحی   - 5
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 9
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 97
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 13
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 187
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -760
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -359
صنعتی   -101
فرهنگی   -320
گالری   -84
پاویون   -255
هتل   -73
موزه   -250
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -230
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -158
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -132
ویلا   -3
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
هنر گفت و گو ـ آرک دیلی با یان گِل
اتووود سرویس خبر:   رویا مراد
1396/09/04
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 1484

یان گل: "در 50 سال گذشته، معماران فراموش کرده اند که مقیاس خوب انسانی چیست"
یان گل به عنوان پیرو جین جیکوبز، "مادربزرگ" شهرسازی و رویکرد اومانیستی شناخته شده است. او استاد آکادمی هنرهای زیبای دانمارک در کپنهاگ است و استاد مدعو در کانادا، ایالات متحده، نیوزیلند، مکزیک، استرالیا، بلژیک، آلمان، لهستان و نروژ بوده است. 50 سال پیش، او شرکت مشاوره خود را با نام، معماران گل، در دانمارک تأسیس کرد و پروژه های مختلف شهری را با استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل استراتژیک در سراسر جهان به انجام رسانیده است.
متن زیر مصاحبه ای با معمار دانمارکی، نظریه پرداز و رهبر جهان در توسعه شهری، و پیرو جین جیکوبز، مروج مقیاس انسانی در طراحی فضاهای عمومی است.
 در مورد شهر هایی با مقیاس انسانی چه باید بدانیم؟ 
وقتی که من در مورد این مفهوم صحبت می کنم، احساسات انسانی و نحوه حرکت مردم را به عنوان نقطه شروع در نظر می گیرم. بی شک، انسان یک عابر پیاده است و حواس ما به صورتی ساخته شده است که ما بتوانیم حدود 5 کیلومتر در ساعت راه برویم.
شهرهای قدیمی به نحوه ای ساخته شده اند تا هموسیپین ها احساس راحتی داشته باشند. فضاها نه بیش از حد عریض و نه بیش از حد وسیع بودند، به همین دلیل مردم احساس راحتی می کردند.
در کلان شهرهای قدیمی، همه چیز به یک اندازه مناسب برای افراد ساخته شده بودند، اما پس از  جنبش نوگرایی (مدرنیسم) و اختراع خودرو، اهمیت این مقیاس به فراموشی سپرده شد. معماری ما که متناسب با سرعت پیاده ی انسان (حدود 5 کیلومتر در ساعت) بود، به  معماری متناسب با سرعت سفر در کل شهرها (60 کیلومتر در ساعت) تغییر کرده است. این تغییر به معنای خیابان های عریض تر، تبلیغات بزرگتر و ساختمان های بلندمرتبه تر بود، تا جایی که ما با آن سرعت زیاد قادر به دیدن جزییات نبودیم. 
بنابراین، مدرنیسم و "ماشینی شدن"  عاملی برای گمراهی معماران و برنامه ریزان در مورد آنچه برای انسان مقیاس راحتی می باشد، شده است. من این موضوع را برای مدت طولانی مطالعه کرده ام و معتقدم که در 50 سال گذشته، معماران و برنامه ریزان فراموش کرده اند که مقیاس انسانی خوب چیست. در گذشته، آنها خیلی خوب می دانستند این چه مقیاسی است. 
در حال حاضر ما در کلان شهرهای پیچیده ای زندگی می کنیم. در چنین شهرهایی آیا مجال تفکر در مورد مقیاس انسانی وجود دارد؟
قطعاً. من فکر می کنم که ما می توانیم در مورد نیاز به راهرو های حمل و نقل صحبت کنیم، جایی که نیاز داریم چیزهایی با سرعت 60 کیلومتر در ساعت حرکت کنند یا برای مقیاس خودروها طراحی انجام دهیم، اما وقتی در مورد محل زندگی، کار، خرید و مردم به عنوان عابران پیاده صحبت می کنیم، همه چیز به راحتی پتانسیل بهتر شدن دارد.
ونیز شهری است که برای مردم ساخته شده است. عرض متوسط خیابان ها 3 متر است، که باعث می شود شهر مناسبی برای پیاده روی با تعداد زیادی فضاهای عمومی جالب باشد. ونیز شهری است که کاملاً مقیاس انسانی دارد؛ کوچک، شخصی و صمیمی است. در همین حال، مکانی مانند دبی شهری برای دایناسورها است، نه برای انسانها.
در کتاب خود "شهرها برای مردم"، در قسمتی می گویید: "ابتدا ما شهرها را شکل می دهیم و سپس آنها ما را شکل می دهند" را بسیار دوست داریم. معنای این جمله دقیقاً  برای شما چیست؟
معنی این جمله این است که چارچوب های فیزیکی ای که ما در آن زندگی می کنیم و زمان صرف می کنیم، تأثیر زیادی بر رفتار و شیوه زندگی ما دارد. برای مثال، اگر در حومه شهری در آمریکا زندگی می کردید در مقایسه با زندگی در بارسلونا، تفاوت های اساسی بسیاری در شیوه ی زندگی شما مشاهده می شد.
برای مثال، نشان داده شده است که افرادی که در حومه های شهر زندگی می کنند، طول عمر کمتری نسبت به افرادی که در شهرها زندگی می کنند دارند. چرا اینطور است؟ عمدتاً برای اینکه در شهرها شما بیشتر راه می روید، در حالی که در حومه ی شهر اتومبیل ها بیشتر استفاده می شوند و شما کمتر راه می روید. 
اگر ما به اندازه کافی حرکت نکنیم، تأثیر منفی بر سلامتی و کاهش طول عمر دارد. این فقط یک راه برای نشان دادن اینکه شهرها و کلان شهرها چگونه شیوه زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهند است. محیط مصنوعی که در آن زندگی می کنیم عواقب زیادی بر شیوه زندگی ما دارد. هر بار که شهر را تغییر می دهیم، شیوه زندگی مردم را نیز تغییر می دهیم. جالب این است که ما درباره نحوه ساخت محیط مصنوع و عواقب آن بر زندگی خود اطلاعات زیادی نداریم. با این وجود، حس آگاهی ای وجود دارد که محیط ساخته شده و طراحی فیزیکی شهر بر شیوه زندگی افراد تاثیر می گذارد.
ما همیشه درباره اهمیت زندگی عمومی و فضای عمومی بر کیفیت زندگی مردم صحبت می کنیم. می خواهیم از شما بپرسیم، ویژگی هایی که باید فضای عمومی برای ارتقای زندگی عمومی داشته باشد چیست؟
در پایان کتاب شهرها برای مردم، بخشی وجود دارد به نام "جعبه ابزار" که فهرستی است از کلمات کلیدی با 12 شاخص کیفی برای چشم انداز شهری مردم محور.
اگر از من بپرسید فضای عمومی خوب چگونه ایجاد می شود، می گویم که شما باید این لیست را مشاهده کنید و مطمئن شوید که به هر شاخص می توانید بگوئید "بله، آن را دارد" . اگر به برخی از بهترین فضاهای عمومی جهان سفر کنید، مانند پلازا دِکَمپو در سیینا در کشور ایتالیا، و این لیست 12 شاخصی را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که به همه آنها به صورت فوق العاده ای توجه شده است. اما اگر به یکی از میدان های برزیلیا در برزیل بروید، شما متوجه خواهید شد که تقریبا تمام این نکات نادیده گرفته شده است.
در هر شهر ایتالیا موارد بسیاری وجود دارد که باعث راحتی شما می شود، در حالی که در برزیلیا موارد کمتری وجود دارد.









حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
آرش آذرنوش ( 1396/09/04 ) :
مطلب بسیار جالب و قابل تاملی بود. سپاس از شما به خاطر انتشار آن. اگر لینکی به "جعبه ابزار" معرفی شده در متن دارید ممنون می شم معرفی کنید.
رویا مراد ( 1396/09/06 ) :
کاربر محترم، سپاس گزارم بابت نظر دهی شما، اما متاسفانه لینکی درباره این مورد موجود نمی باشد زیرا تنها با دسترسی به کتاب نامبرده میتوان به "جعبه ابزار" دسترسی پیدا کرد.
با سپاس
رویا مراد ( 1396/09/06 ) :
کاربر محترم، سپاس گزارم بابت نظر دهی شما، اما متاسفانه لینکی درباره این مورد موجود نمی باشد زیرا تنها با دسترسی به کتاب نامبرده میتوان به "جعبه ابزار" دسترسی پیدا کرد.
با سپاس

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

معماران و چالش انتخاب معماری ـ فرشاد مهدی زاده ـ پل خواجو
جایزه آقاخان ـ احیا بستر، حاشیه و بدنه زمینهای مردابی وادی هنیفا
تراشه های کانسپچوال ـ فرانک لوید رایت و دیستوپیایی یوتوپیامنش به نام براداِکـْـر سیتی
تراشه های کانسپچوال ـ نیمه تاریک یوتوپیایِ اسکار نیومایر
اتووود کلاسیک ـ پایانه مسافربری بین المللی یوکوهاما ـ دفتر اف او اِی
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group