معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1338
معماری کانستراکتیویستی   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1149
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 966
هنر روسیه   - 28
طراحي داخلي   - 903
بحران آب   - 28
سازه های شهری   - 865
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 843
پداگوژی   - 26
مرزهای معماری   - 771
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری حوزه عمومی   - 734
باهاوس   - 23
المان شهری   - 696
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه شهری   - 689
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 683
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری و سیاست   - 527
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری پایدار   - 517
فیلوکیتکت   - 20
منتقدان معماری   - 484
پردیس ویترا   - 18
معماری مدرن   - 470
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری تندیس گون   - 452
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 438
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 437
مدرنیته؛ از نو   - 15
آرمان شهرگرایی   - 430
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
روح مکان   - 425
شهرهای در حرکت   - 14
معماری منظر   - 425
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری شمایل گون   - 421
معماری بایومورفیک   - 14
طراحی صنعتی   - 415
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
باز زنده سازی   - 377
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 335
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 301
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 287
اقتصادِ فضا   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 260
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 259
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 253
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 246
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 7
معماری محدود   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری تجربی   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 238
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری پست مدرن   - 219
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 218
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 169
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 161
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 152
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 150
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 135
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 133
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 129
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 128
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ژاپن   - 113
منبع شناسی اتووود   - 6
گرافیک   - 113
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
طراحی مبلمان   - 103
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری فاشیستی   - 63
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 62
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 61
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ترسیمات معماری   - 60
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 49
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 44
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
زاغه نشینی   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری دیجیتال   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 44
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 47
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 15
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 134
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 20
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 28
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -340
صنعتی   -101
فرهنگی   -315
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
اتووود کلاسیک ـ پیست پرش اسکی برگیزل ـ زاها حدید
اتووود سرویس خبر:   آرامه آزادمنش (تحریریه اتووود)
1395/02/31
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 2252

سکوی پرش اسکی برگیزل که در قله کوه برگیزل در بالای شهر مرتفع و خوش‌منظره اینسبروکِ اتریش واقع‌ شده است تجسمی معاصر از یک نقطه‌ی عطف تاریخی را نمایش می‌دهد. این بنا که توسط زاها حدید بین سال‌های 1999 و 2002 طراحی‌شده است را می‌توان به‌عنوان مطالعه‌ای بر قراردادهای معمول (طراحی) در نظر گرفت که خطوط فراگیر و زیبایی مینیمالیستی آن باعث ایجاد حسی دلپذیر و القای حس حرکت با سرعت‌بالا (در بیننده) می‌شود که منعکس‌کننده احساسی پویا از پرش اسکی در یک ساختار یادبود گونه بوده که در بالای مرکز تاریخی اینسبروک و در دامنه اطراف کوه قرارگرفته است.

سکوی پرش اسکی مذکور از ابتدای ساخت آن در سال 1926 به بنای ثابتی در بالای کوه برگیزل تبدیل شد؛ و میزبان دو دوره مسابقات المپیک زمستانی، ابتدا در سال 1926 و سپس در سال 1976 بوده است. بااین‌وجود حتی زمانی‌که بازی‌های المپیک در آن برگزار نمی‌شد نیز دائماً تحت استفاده‌های گوناگون بوده است. به‌طوری‌که مقامات محلی تنها یک سال زمان جهت تخریب سازه قدیمی و بازگشایی سازه جدید تخصیص دادند.

در سال 1999، اینسبروک برای نوسازی دهکده‌ی المپیک کهن‌اش پروژه‌ای را آغاز کرد. متأسفانه ازآنجایی‌که امکانات سکوی پرش اسکی اولیه دیگر با استاندارهای جدید بین‌المللی مطابقت نداشت، ناگزیر به ساخت جایگزینی برای آن شدند. سکوی پرش اسکی جدید برگیزل آماده ارائه‌ی کارکردهای بیشتری نسبت به مدل اسبقش بود. در کنار برنامه‌های تخصصی ورزشی، این تسهیلات شامل فضاهای عمومی جدیدی از قبیل یک تراس چشم‌انداز و یک کافه می‌شد. خارج از این الزامات برنامه‌ریزی‌شده، فدراسیون اسکی اتریش آشکارا به دنبال ایجاد چیزی بیش از یک قطعه از زیرساخت‌های ورزشی بود. آن‌ها به دنبال یک اثر ماندگار جدید بودند.

با در نظر گرفتن این مشخصات، فدراسیون اسکی اتریش در سال 1999 مسابقه‌ای بین‌المللی جهت طراحی سکوی پرش اسکی جدید برگزار کرد که درنهایت گروه معماران زاها حدید جایزه اول مسابقه را در دسامبر همان سال به خود اختصاص دادند. طرح پیشنهادی حدید بزرگ بود، طول آن به 90 متر می‌رسید و ارتفاع آن تقریباً 50 متر بلندتر از قله کوه برگیزل بود. بااین‌حال، علیرغم اندازه‌اش، سکوی پرش اسکی به‌صورت ترکیب یکپارچه با کوه طراحی و الزامات متنوع برنامه در یک حجم مینیمال و واحد به‌گونه‌ای مدل شده بود که رمپ پرش، شیب دامنه‌ی کوه را به سمت آسمان ادامه می‌داد.

حدید طرح خودش را به‌عنوان "ترکیب آلی" بین برج و پل توصیف می‌کند. برج یک بدنه‌ی استوانه‌ای بلند از جنس بتن است که یک مربع هفت متری را در پلان تشکیل می‌دهد. دو آسانسور بازدیدکنندگان را از همکف برج به کافه می‌برد که 40 متر بالاتر از قله‌ی کوه واقع‌شده است. کافه بخشی از حجمِ فضاییِ بزرگ ِ قرارگرفته در بالای برج است که با ادغام فضاهای عمومی و سکوی پرش اسکی آن را به یک کل منسجم بصری بدل می‌کند. سکوی تماشا یک دید پیوسته را در تمام جهات فراهم می‌کند و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد که از یکجا هم‌ مرکز شهر اینسبروک و هم رشته‌کوه‌های آلپ اطراف آن را نظاره کنند.

اتصال قطعات مختلف سکوی پرش اسکی به‌صورت یک حجم پیوسته نه از الزامات برنامه بود و نه صرفاً قصد ایجاد تأییدیه‌ای بصری از ترکیب برج و پل داشت. سرعت فوق‌العاده و حتی پرواز از شرایط معمول یک سکوی پرش اسکی است. این روح حرکت است که به بیان فرم سیال طراحی زاها حدید پرداخته و طبیعت پویای ورزشی که به‌منظور تسهیل آن ساخته‌شده است را تجسم می‌بخشد.

متأسفانه، درحالی‌که طراحی مینیمالیستی حدید روح حرکت را تسخیر می‌کرد، این ایده و پرداخت برای عموم پذیرفتنی نبود. برخی از ساکنین شهر موافق ایده‌ی یک ساختمان کاملاً مدرن که برفراز شهرشان گسترده می‌شد نبودند. چراکه از نظر آن‌ها بخش اعظم اینسبروک مبین یک شهر باستانیِ کوهستانی بود.

شاید سرچشمه‌ی ناخشنودی از طرح حدید از خود اینسبروک ناشی می‌شد. جایی که خیابان‌هایش با ساختمان‌هایی که تاریخ آن‌ها به خواستگاه غنی قرون‌وسطایی شهر برمی‌گردد، آراسته‌شده است. بناهای ماندگار از دوران مختلف تاریخ در اینسبروک، پایتخت قلمرو دوک‌نشین اتریشی تیرول از سال 1420، شناسنامه‌ی این شهر محسوب می‌شوند. بیشتر نشانه‌های برجسته شهر، ازجمله ساختمان فورستبرگ، برای قرن‌ها وجود داشته است ـ به عقیده‌ی منتقدان، وجود یک برج از بتن و شیشه مشرف‌به مناره‌های قرون‌وسطایی شهر تاریخی اینسبروک نامتجانس خواهد بود.

باوجود مخالفت‌ها، ساخت‌وساز بر طبق جدول زمان‌بندی پیش رفت و پیست پرش اسکی برگیزل در سال 2002 به روی عموم بازگشایی شد. تسهیلات جدید، مانند نمونه اسبق‌اش، مکانی برای فعالیت دائمی شد. اینجا سومین محل برای مسابقات Four Hills در ژانویه‌ی هرسال می‌باشد، همچنان که تابستان‌ها نیز شاهد حضور تعداد زیادی اسکی‌باز مشهور از سراسر جهان است که برای تمرین مسابقات جهانی و المپیک به برگیزل می‌آیند. باقی بازدیدکنندگان هم به‌راحتی می‌توانند در جایگاه تماشاچیان از چشم‌انداز لذت ببرند، چه آن‌هایی که اسکیِ ورزشکاران به سمت پایین را تماشا می‌کنند و چه آن‌هایی که فقط برای بازدید از دامنه‌های اطراف ارتفاعات کوهستان آمده‌اند.

Bergisel Ski Jump, Zaha Hadid Architects


Bergisel Ski Jump, Zaha Hadid Architects


Bergisel Ski Jump, Zaha Hadid Architects


Plan, Bergisel Ski Jump, Zaha Hadid Architects


Bergisel Ski Jump, Zaha Hadid Architects


East_Elevation, Bergisel Ski Jump, Zaha Hadid Architects


Bergisel Ski Jump, Zaha Hadid Architects


Bergisel Ski Jump, Zaha Hadid Architects




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

زاها حدید؛ برج نوآوری در دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ
شهرهای در حرکت ـ پاویون غذاخوری پیش ساخته وُلو از زاها حدید
اینستالیشن فضای پارامتریک در نمایشگاه زاها حدید و جهان معماری
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی ـ كاترين اسپريدونف
اتمام باشگاه تنیس از معماران ام وی آر دی وی؛ دعوت کنندگیِ اجتماعی فضاهای انعطاف پذیر
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group