اردک ها در گفتمان رابرت ونتوری و دنیس اسکات براون به ساختمان هایی
ارجاع دارند که کارکردشان را از طریق شکل و معماری construction شان مستقیم و اشکار نشان می دهند. این
تایپولوژی دقیقا رو به روی آلونک های بزک شده decorated
sheds می نشیند؛ بناهایی ژنریک که با الصاق نشانه ها
و دکورهایی منظور خود را در سرْراست ترین قالب معنا می کنند ـ کازینوهای جعبه ای
بزرگ، هتل های بین راهی و رستوران هایی با نشانه هایی بزرگ بر فرازشان از این جمله
اند. تایپولوژی اردک، نامش را از یک ساختمانِ اردکْ شکل می گیرد: یک ساختمان اردکْ شکلِ
بزرگ که در لانگ آیلندِ نیویورک واقع شده است. ساختمان بنا شد تا جایی باشد برای
فروش اردک و تخمِ اردک. فرم ساختمان ارجاع مستقیمی دارد به انچه داخل ان می توان
یافت.
اردک ها:"بناهایی که نظام های معمارانه فضا، سازه و برنامه در ان ها، تحت شمول یک فرم
کلی نمادین شدیدا با یکدیگر ممزوج و ماهیت و قالبی کاملا جدید و متفاوت از پیش به خود می گیرند."
آلونک های بزک شده: "بناهایی اند که در ان ها نظام های فضا و سازه مستقیما در
خدمت برنامه قرار می گیرند و تزیینات نیز به صورت مستقل به کار گرفته می
شود."
ونتوری و اسکات براون تمایز میان اردک ها و آلونک های بزک شده را
زمانی که در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 70 بر لاس وگاس مطالعه می کردند تبیین
نموده و در کتاب از لاس وگاس بیاموزیم بسط دادند.