معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1329
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1136
معماری پراجکتیو   - 33
نظریه معماری   - 950
اکسپو شانگهای 2010   - 33
طراحي داخلي   - 893
معماری کانستراکتیویستی   - 33
سازه های شهری   - 858
طراحی پارامتریک   - 29
تکنولوژی ساخت   - 839
هنر روسیه   - 28
مرزهای معماری   - 767
بحران آب   - 28
معماری حوزه عمومی   - 725
اکسپو میلان 2015   - 27
المان شهری   - 693
پداگوژی   - 25
نگاه نو به سكونت   - 682
پاویون های سرپنتین   - 24
نظریه شهری   - 679
باهاوس   - 22
کلان سازه   - 598
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و سیاست   - 523
جشن نامه اتووود   - 21
معماری پایدار   - 513
معماری مجازی   - 20
منتقدان معماری   - 482
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری تندیس گون   - 448
فیلوکیتکت   - 20
معماری مدرن   - 448
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 432
پردیس ویترا   - 18
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 431
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
آرمان شهرگرایی   - 428
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری منظر   - 422
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری شمایل گون   - 418
مدرنیته؛ از نو   - 15
روح مکان   - 415
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحی صنعتی   - 408
معماری ـ موسیقی   - 14
باز زنده سازی   - 370
معماری بایومورفیک   - 14
توسعه پایدار   - 351
شهرهای در حرکت   - 12
معماری یادمانی   - 333
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
تراشه های کانسپچوال   - 333
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری سبز   - 304
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماریِ توسعه   - 300
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 275
درس گفتارهای اتووود   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
طراحی نئولیبرال   - 260
اقتصادِ فضا   - 9
بدنه سازی شهری   - 251
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 248
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 7
معماری ارزان   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری محدود   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 241
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
محوطه سازی   - 237
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
بنای محدود   - 220
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 209
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 204
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 187
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 160
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 159
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 146
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 142
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 132
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 131
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 128
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 124
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 111
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 110
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
طراحی مبلمان   - 95
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری فاشیستی   - 63
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 4
معماری هند   - 62
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
معماری چین   - 61
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ترسیمات معماری   - 58
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
ویرانه ها   - 48
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و هنر انقلابی   - 44
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
مدارس معماری   - 39
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
زاغه نشینی   - 39
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری دیجیتال   - 34
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 43
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 45
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 8
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 133
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 19
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 6
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 20
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -339
صنعتی   -101
فرهنگی   -305
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
بیست بنا ... ـ علی اکبری ـ تالار شهر تهران اثر لویی کان
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1396/01/16
مـنـــــــبـع : اختصاصی اتووود
تعداد بازدید : 1983

پرسش از هر بنای ساخته‌نشده و تحلیل نقش و اهمیت آن، ماهیتاً پرسش از زمان و زمانة خلق اثر را به‌ ذهن متبادر می‌سازد. با پذیرش اینکه هر پروژة معماری، طرحی از خویشتن آدمیان در قالب حضور و هستی‌شان است، و با اذعان به اینکه کرانة تجربة فضایی آدمیان در هر زمان متأثر از سیاق فرهنگی، علمی و تکنولوژیکی، خواست‌های اجتماعی و جهان‌بینی آنان در آن زمان است، تعلق هر بنای ساخته‌نشده به گذشته، حال و حتی آینده محل ابهام خواهد بود.

از سوی دیگر، معماری در بخش عمده‌ای از سدة بیستم، بیش از آنکه عرصة بازنمایی ظرفیت‌های معنای وجودی انسان‌ها باشد، به عرصة پاسخ‌گویی به نیازهای زندگی روزمره، نمایش قدرتِ فناوری ساخت، تولید و مصرف، تبلور قدرت اقتصادی و مالی نهاد قدرت و ویترین توسعة دولت‌ها تبدیل شده بود و زمینة رقابت در یکپارچه‌سازی فرهنگی تحت گفتمان غالب که همان گفتمان مغرب‌زمین بود را بیش از پیش تقویت می‌کرد. در این میان معدود معمارانی بودند که کوشیدند آنچه می‌آفرینند فراتر از عملکردها، برنامه‌ریزی، تأمین نیازهای روزمره و ساختارهای قدرت‌مند نظم نوین جهانی، معنایی شاعرانه را روایت کند و تظاهر "حضور" و تجسد "اسطوره‌ای" آرمان‌های انسانی باشد. لویی کان یکی از این دست معماران است.

لویی کان به سال ۱۹۷۰ در قالب شرکت در کنگرة بین‌المللی معماران که در اصفهان برگزار شد، به ایران سفر کرد. در آن سال‌ها او همچنان درگیر مراحل ساخت بنای مجلس داکا در بنگلادش بود. پروژه‌ای که در قالب بنای یادمانی معماری، هویت ملی سیاق فرهنگی‌اش را به‌خوبی حفظ و به‌روز می‌کرد. تحلیل‌گران معتقدند آثار لویی کان، از جمله ساختمان مجلس بنگلادش، لایه‌های عمیق تاریخ، سرگذشت مردمان و فرهنگ‌شان را به‌نحوی استعاری بازتاب می‌دهد. برخی از معماران بنگلادشی آن را بنایی ازلی می‌دانند که گویی نقطة آغازی ندارد و در ضمیر ناخودآگاه مردمان آن سرزمین ریشه دوانده است. این امر همان چیزی است که در طراحی مرکز اداری عباس آباد به سال ۱۹۷۳ از لویی کان خواسته شده بود. بنایی که بتواند تاریخ کهن و معماری باستانی ایران را در قالبی مدرن بازآفرینی کند. کان، سه‌سال قبل از آن در سخنرانی‌اش در اصفهان ضمن اذعان به نقش کلیدی سنت در طراحی، از آن به‌مثابه غبار طلایی یاد می‌کند که به معماران قدرت پیش‌بینی می‌دهد. نگاه شاعرانة لویی کان به خلق فرم و فضا به‌اتکای ادراک شهودی، ضمیر ناخودآگاه جمعی مردمان و اسطوره‌های سرزمینی‌شان همان چیزی بود که می‌توانست پروژه‌ای شکوهمند در پایتختی نوین بیافریند.

لویی کان در طراحی مرکز اداری-مدیریتی تهران یا به‌عبارتی تالار شهر تهران، زبان معماری همیشگی و آشنایش را تکرار کرد؛ مکعب‌هایی تکرارشونده برای فضاهای اداری که ضمن خلق ریتم، از طریق حوضچه‌ای به‌هم متصل می‌شدند، با این تفاوت که در این طرح، میدانی بیضی‌شکل در میانه قرار می‌گرفت که فضایی باستانی نظیر میدان سن پیتر واتیکان را بازآفرینی می‌کرد. خطوط کلی پروژه تابع طرح کلی محور شمال-جنوبی بود که در طرح تفصیلی تهران دیده شده بود. اما او سایت را به دو بخش شمال و جنوب تقسیم و فضای سبز تپه‌های شمال سایت را حفظ کرد و مداخلات معماری را بخش جنوبی تپه‌ها در نظر گرفت. میدان بیضی شکل به میدان کشیدة مستطیل‌شکلی پیوند می‌خورد که در راستای محور شمال-جنوب، به‌نحوی میدان نقش جهان اصفهان را تداعی می‌کرد. کاربری‌های تجاری و بازرگانی در مرکز پروژه و ساختمان‌های سیاسی و اداری در جنوب در نظر گرفته شده بود.

طرح لویی کان مورد پسند حاکمیت وقت قرار نگرفت و گویی پاسخ‌گوی تام و تمام نگرش‌های تجددطلبانه‌ای نبود که موزة هنرهای معاصر و امثالهم را طلب می‌کرد. از سوی دیگر، ژاپن به‌مثابه سرزمینی سنتی که راه مدرنیته را به‌سرعت می‌پیمود، گویی الگویی برای دیگر سرزمین‌های مشرق زمین بود. از کنزو تانگه خواسته شد تا او نیز این پروژه را طراحی کند و سپس قرار شد این دو معمار به‌طور مشترک، طرح نهایی را پیشنهاد دهند. هرچند آن دو، جلسات متعددی داشتند اما درنهایت طرح مشترکی ارائه نشد. یک سال بعد از آن، هر دو طرح به آرتا ایسوزاکی داده شد تا مشترکات دو پروژه را برجسته سازد و به طرحی اشتراکی نائل شود. در طرح کنزو تانگه محور شمالی-جنوبی قدرتمندی در نظر گرفته شده بود که فضای سبز شمال پروژه را نیز می‌شکافت. ستون‌های بلند و قطوری در جنوب پروژه وظیفة تداعی تخت‌جمشید را به عهده داشتند. در طرح لویی کان، فضایی رو به قبله چرخیده بود که پاسخ‌گوی کاربری‌های عبادی بود اما در طرح تانگه پلازای شهری کاربری‌های اداری را در اطراف خود سازمان می‌داد و یک گنبد فعالیت‌های فرهنگی شامل یک مسجد، موزه و تئاتر را دربرمی‌گرفت.

در تحلیل طرح لویی کان و اهمیت آن، به زعم نگارنده، معانی استعاری نهفته در طرح مینیمال پروژه، به‌درستی و به کمال فهم نشد. در آن پروژه، فضای هندسی، در راستای کهن‌الگوهای نهفته در ساختار اندیشة ایرانیان، به مکانی برای حیات اجتماعی و شهری تبدیل می‌شد که در همنشینی آجر و آب، بازیابی رمز و راز نهفته در مصالح را باردیگر برای ایرانیانِ اینک زیسته در شهر مدرن، فراهم می‌آورد. پروژه، زمینة مواجهه با فضا و موادی را تأمین می‌کرد که ریشه‌های فرهنگی ما را می‌ساخت؛ هندسة ناب مربع، بیضی و مستطیل، پیوند با مبدأ کیهانی و ریشه‌های استعاری آن را تقویت و روایت‌های کنایی‌اش را حکایت می‌کرد. به زعم نگارنده، این پروژه که شاید یکی از استعاری‌ترین و شاعرانه‌ترین پروژه‌های لویی کان بود، می‌توانست تصوری از خویشتن را پیش چشمان ایرانیان متبلور سازد که "هست‌بودن" نوین آنان را در پیوند با اسطوره‌های سرزمینی و تاریخی‌شان تعبیر می‌کرد و زبان معماری‌ای نوینی را در این سرزمین باز می‌کرد که می‌توانست واژگانش را به دیگر معماران وام دهد تا آنان شعر خود را بسرایند.


تصویر سمت چپ: مرکز اداری- مدیریتی تهران اثر لویی کان. تصویر سمت راست: مرکز اداری-مدیریتی تهران اثر کنزو تانگه



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

اتووود كلاسيك - معماري بي انتهاي لويي كان در تصوير
لویی کان و هستی شناسی نور
اتووود کلاسیک ـ مرکز تحقیقات پزشکی ریچاردز ـ لویی کان
اتووود کلاسیک ـ ساختمان مجلس ملی بنگلادش ـ لویی کان
اتووود کلاسیک ـ موزه ی هنری کیمبل ـ لویی کان
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group