مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1344
بحران آب   - 28
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1184
هنر روسیه   - 28
نظریه معماری   - 978
اکسپو میلان 2015   - 27
طراحي داخلي   - 909
پاویون های سرپنتین   - 24
سازه های شهری   - 868
باهاوس   - 24
تکنولوژی ساخت   - 845
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
مرزهای معماری   - 779
فیلوکیتکت   - 22
معماری حوزه عمومی   - 754
جشن نامه اتووود   - 21
المان شهری   - 701
معماری مجازی   - 20
نظریه شهری   - 697
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نگاه نو به سكونت   - 687
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
کلان سازه   - 601
مدرنیته؛ از نو   - 18
معماری و سیاست   - 550
پردیس ویترا   - 18
معماری پایدار   - 517
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
منتقدان معماری   - 486
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری مدرن   - 484
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری تندیس گون   - 452
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 444
معماری ـ موسیقی   - 15
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 441
معماری بایومورفیک   - 14
آرمان شهرگرایی   - 436
شهرهای در حرکت   - 14
روح مکان   - 433
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری منظر   - 427
اقتصادِ فضا   - 11
معماری شمایل گون   - 422
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
طراحی صنعتی   - 421
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
باز زنده سازی   - 380
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
توسعه پایدار   - 352
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری یادمانی   - 336
درس گفتارهای اتووود   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری سبز   - 306
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 8
معماریِ توسعه   - 304
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
هنر مدرنیستی   - 298
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 271
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 271
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 263
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
بدنه سازی شهری   - 254
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 250
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ارزان   - 246
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 243
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 243
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 239
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 231
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 177
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 157
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 155
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 147
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
مسکن روستایی   - 133
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر انتزاعی   - 132
منبع شناسی اتووود   - 6
هنر گفت و گو   - 130
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
گرافیک   - 117
جهان علمیْ تخیلی   - 5
معماری ژاپن   - 113
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
طراحی مبلمان   - 111
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 5
فضای منفی   - 107
معماری مصر   - 5
معماری ایران   - 107
فرهنگ نفت   - 5
بلندمرتبه ها   - 102
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری مذهبی   - 86
معماری خوانی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری فاشیستی   - 68
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 4
معماری هند   - 65
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
ترسیمات معماری   - 65
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 61
مینته د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 3
گفت و گو با مرگ   - 51
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 50
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 46
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
مدارس معماری   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
زاغه نشینی   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری پراجکتیو   - 37
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری دیجیتال   - 36
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پداگوژی   - 35
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری کانستراکتیویستی   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1
طراحی پارامتریک   - 29

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 187
آراتا ایسوزاکی   - 16
زیگموند فروید   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان بودریار   - 3
آرکی زوم   - 4
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 16
آلدو روسی   - 13
ژاک لوگوف   - 4
آلوار آلتو   - 19
ژیل دلوز   - 27
آلوارو سیزا   - 9
سائول باس   - 7
آن تینگ   - 4
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی گائودی   - 27
سالوادور دالی   - 2
آنتونی وایدلر   - 5
سانا   - 5
آنتونیو نگری   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنیش کاپور   - 8
سدریک پرایس   - 3
آی وِی وِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اُ ام اِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اتوره سوتساس   - 7
سورِ فِهْن   - 6
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سوزان سانتاگ   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد سعید   - 13
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 10
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 7
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 45
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردا کولاتان   - 2
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 2
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 50
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 7
لویی کان   - 37
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییس بورژوا   - 8
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لُکُربُزیه   - 134
بال کریشنادوشی   - 4
لیام یانگ   - 4
باک مینستر فولر   - 11
مارتین هایدگر   - 27
برنارد چومی   - 33
مارسل بروئر   - 7
برنو زوی   - 7
مارشال برمن   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانفردو تافوری   - 16
بوگرتمن   - 1
مانوئل کاستلز   - 2
بی یارکه اینگلس   - 68
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو سولری   - 4
مایکل سورکین   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 21
معماران مورفسس   - 16
پیتر آیزنمن   - 57
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر برنس   - 2
موشه سفدی   - 12
پیتر زُمتُر   - 67
میشل سر   - 3
پیتر کوک   - 7
میشل فوکو   - 44
پیر بوردیو   - 5
نائومی کلاین   - 4
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نورمن فاستر   - 35
تئودور آدورنو   - 3
نیکلای مارکوف   - 1
تادو اندو   - 13
هانا آرنت   - 7
تام مین   - 13
هانری لفور   - 23
تام ویسکامب   - 10
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 23
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 3
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 5
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 8
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 22
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 9
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 28
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 96
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 13
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 3
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -754
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -345
صنعتی   -101
فرهنگی   -318
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -157
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
چگونه پل‌ها در گذر زمان به نشانه‌های هویت شهری تبدیل شدند
اتووود سرویس خبر:   رویا مراد
1396/10/29
مـنـــــــبـع : archdaily.com
تعداد بازدید : 1104

چگونه پل‌ها در طی تکامل به نشانه‌های هویت شهری تبدیل شدند. . .    
همکاری روزافزون میان معماران و مهندسان در دهه‌های اخیر باعث ایجاد انقلابی در طراحی پل‌ها شده است. این اتفاق باعث به وجود آمدن سازه‌هایی جسورانه و البته منطقی شده است. در اثر این رخداد، شهرها از پل‌ها به‌عنوان بنای یادبود بهره‌برداری کرده‌اند، این آثار در ساکنین شهر ایجاد غرور کرده و به مقصدی برای گردشگران تبدیل‌شده‌اند. گریگ کرانا از این ایده‌ها الهام گرفته و درحالی‌که به دور دنیا سفر می‌کند ظرافت پل‌های امروزی را به تصویر می‌کشد.
کرانا برخی از عکس‌های خیره‌کننده‌ی خود را در اینستاگرم در 20 ماه گذشته مستندسازی کرده است، و در آینده به کتابی به نام "معماری آسمان؛ دگرگون شدن معجزه‌آسای پل‌های امروزی" تبدیل خواهد کرد. در مستندسازی از این سازه‌های شگفت‌انگیز، عکس‌ها تأثیر پل‌ها با طرح‌های مدرنشان را به‌ عنوان یک افزودنی به مناظر نشان می‌دهند.
پل‌ها زندگی خود را به‌عنوان یک گذرگاه ایمن برای کسانی که پای پیاده‌اند شروع کردند و بعدها به سازه‌هایی که بار اسب‌ها و کالسکه‌ها را تحمل می‌کنند تبدیل شدند. با توجه به بارهای نسبتاً کمی که باید تحمل می‌کردند، تمرکز طرح‌ها می‌توانست بر روی ظاهر کلی پل‌ها باشد. به‌عنوان‌مثال، تزئینات پل ریالتو در ونیز را در نظر بگیرید. به علت اینکه طراحی آن در مقیاس انسانی بوده است، تجربه‌ی باشکوهی را برای مخاطبان خود رقم می‌زند، این یعنی خلق یک نماد معماری.
در پایان قرن نوزدهم، صنعتی سازی و اختراع راه‌آهن منجر به تقاضای پل‌هایی با دهانه‌های بزرگ‌تری که قادر به تحمل بارهای بیشتری بودند شد. در این دوران نیاز به برقراری ارتباط قوی بین شهرها، منجر به تأکید بر ویژگی‌های ساختاری پل شده و زیبایی‌شناسی به‌طور مسلم فراموش شده بود. در این مرحله، پل‌ها عمدتاً از فولاد و برای ایجاد ساختاری قوی ساخته می‌شد و ازلحاظ فرم، تنها کاربردی بودند. پل فورث در اسکاتلند موفقیت مهندسان را نشان می‌دهد، طره‌های ( کانتیلیور) متعددی که دهانه‌هایی بافاصله‌ی بیش از نیم کیلومتر را تحمل می‌کند.
امروزه معماران در طراحی پل‌ها دخالت بیشتری دارند. اکنون بیش‌ازپیش، پیشرفت فناوری فرصت اکتشافات فرم و همچنین آزمایش ساختارها را فراهم نموده است. کرانا توضیح می‌دهد که قدرت پل‌ها برای نفوذ به ادراکات مردم از یک مکان، موضوعی نیست که شهرها به آن بی‌توجه باشند، زیرا اکنون شهرها هویت خود را با سازه‌های نمادین شکل می‌دهند.
وابستگی جامعه به حمل‌ونقل باعث به وجود آمدن بناهایی تاریخی و برجسته، مانند پل بروکلین، پل گلدن گیت و پل بندر سیدنی شده است. بناهایی که بی‌درنگ مردم را به یاد موقعیتی که این سازه‌ها در آن مستقر هستند می‌اندازند. این روزها، طراحی جسورانه برای شاخص کردن پل‌های معاصر همانند قدیم الزامی است.
این فرم‌های متمایز در عکس‌های کرانا آشکارند؛ بااین‌حال، او پل‌های عابر پیاده را جالب‌تر می‌داند. با مروری به‌روزهای اولیه‌ی پیدایش پل‌ها، درگذشته آن‌ها بیشتر شخصی و در مقیاس انسانی بودند، پل‌ها یک تجربه شخصی ی گذر از نقطه A به B را فراهم می‌کردند. با ایجاد بستری برای تعامل میان مردم، پل‌های عابر پیاده مزایای زیست‌محیطی را به ارمغان می‌آورند، مزایایی از قبیل ترویج مسافرت‌های سبزتر.
یکی از پل‌های عابر پیاده‌ای که توسط کرانا عکاسی شده است، پل بی پی در شیکاگو که توسط فرانک گهری طراحی‌شده است. این پل شما را به یک سفر پرپیچ‌وتاب بین دو پارک و یک جاده می‌برد. این مسیر مارپیچ عمداً منحنی طراحی ‌شده است تا مسیری طولانی با شیبی ملایم برای دسترسی همگان فراهم سازد، همچنین پوشش طرفین پل به‌ عنوان عایق صوتی در برابر جاده‌ی زیرگذر، از ورود آلودگی صوتی به پل محافظت می‌کند. این توجه به حواس انسان و چگونگی درک چنین فضایی یک کیفیت معماری است که تنها می‌تواند در زیرساختی به این سطح شخصی به دست آید.
کرانا همچنین از پل گَیتس هِد میلنیوم که توسط معماران ویلکینسون اِیر طراحی شده است عکاسی کرده است، پلی که در پاسخ به نیاز وجود پل عابر پیاده بر روی رودخانه تاین در نیوکاسل، انگلستان ساخته شده است. این پل کج تبدیل شده است به یک جاذبه‌ی نمادین که جمعیت زیادی را برای تماشای این سازه‌ی پویا به آن منطقه می‌کشاند. سازه‌ای که در یک چشم به هم زدن برای عبور قایق‌های بزرگ حرکت می‌کند. برخلاف پل بی پی، پل گیتس هد میلنیوم سازه‌ای سبک‌وزن است، با سبک طراحی حداقل گرایی (مینیمال) که اجازه می‌دهد کاربران به‌عنوان بخش جداناپذیری از تجربه خود در آن پل با نماهای مختلفی مواجه شوند. 
با ظهور پل‌های عابر پیاده در سراسر جهان، چگونگی پاسخ آن‌ها به حواس انسان باعث به وجود آمدن فرم‌های پویاتری شده است. علاوه برعکس‌هایی که توسط کرانا عکس‌برداری شده است، ما می‌توانیم پل‌های دیگری در شکل‌های انتزاعی بیابیم. پل‌هایی همچون لاکی نات که توسط معماران نکست طراحی شده است و چشم‌اندازی در سرتاسر منظره ایجاد می‌کند. به‌علاوه، پل‌های ترِستِل تریل که توسط شرکت برنامه‌ریزی و طراحی آر دی جی طراحی ‌شده است با تونل عجیبی از چراغ‌های آبی فضا را در تاریکی شب تغییر می‌دهد.
اگرچه تقاضای آشکاری برای سازه‌های بزرگ‌تری که می‌توانند وسایل نقلیه را تحمل کنند هنوز وجود دارد، این نیز مهم است که ما این اشتیاق تکاملی را برای پل‌های عابر پیاده ادامه دهیم. ما اکنون پل‌ها را تنها به‌عنوان یک روش برای عبور از جاده‌ها و رودخانه‌ها نمی‌بینیم، بلکه آن‌ها را به‌عنوان مجسمه‌ای از فنّاوری که مردم می‌خواهند آن را بازدید و تجربه کنند، می‌بینیم. تأکید بر پل‌هایی که می‌توانند حمل‌ونقل عابر پیاده را بهبود بخشد، هم ازنظر زیست‌محیطی و هم ازنظر صنعت گردشگری سودمند است. بنابراین مهم است که ما به خلق چنین فضاها و تجارب احساسی ادامه دهیم و همچنین از اینکه عکاسانی مانند کرانا این پیشرفت‌ها را ثبت می‌کنند استقبال کنیم.



پل ساعت خورشیدی


پل ریور واک


پل ریچ استریت


پل اسپانیا


پل پورت من


پل پومِروی مِیسون


پل مارگارت هانت هیل


پل لانییِر




پل بی نهایت


پل هارتمن


پل گَیتس هِد میلنیوم 


پل واش ونکوور


پل فِرست اف فورث


پل ایراموس


پل ایست بَی




پل بی پی


پل سان شاین اسکای وِی




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

مترو كابل ؛راهكار پيوند باريو با ديگر مناطق شهر
راهکارهای غیرمنتظره کم تکنولوژی برای ایجاد گوگنهایم بیلبائو
ایستگاه اتوبوس ریو مایور از معماران Domitianus
ساختمان اداری چیات دی؛ فرانک گری و منظر شهری
توسعه ی مجدد سایت نیروگاه برق لندن ؛ همکاری نورمن فاستر و فرانک گری
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group