معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1401
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1351
معماری مجازی   - 22
نظریه معماری   - 1042
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 956
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
سازه های شهری   - 900
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 886
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 815
معماری و رسانه   - 18
مرزهای معماری   - 811
معماری کوچک مقیاس   - 17
نظریه شهری   - 743
معماری و نقاشی   - 17
المان شهری   - 740
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 739
جهان علمیْ تخیلی   - 17
معماری و سیاست   - 641
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 632
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 563
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 538
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 505
شهرهای در حرکت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 484
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
روح مکان   - 476
معماری و روانشناسی   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 474
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 470
معماری و هوش مصنوعی   - 12
معماری تندیس گون   - 469
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 12
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 458
معماری و گیم   - 11
معماری منظر   - 455
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری شمایل گون   - 431
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
باز زنده سازی   - 397
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 378
بی ینال ونیز   - 10
توسعه پایدار   - 377
درس گفتارهای اتووود   - 9
آینده گرایی   - 376
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 356
معماری و ادبیات   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 332
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 321
معماری جنگلی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 310
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 287
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 273
معماری بیابانی   - 7
بدنه سازی شهری   - 262
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 261
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 259
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 253
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 252
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 248
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 229
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 220
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 219
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 202
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 201
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 194
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 191
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 178
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 177
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 175
معماری تخت جمشید   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
گرافیک   - 160
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
فضای منفی   - 147
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 142
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر گفت و گو   - 140
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
طراحی مبلمان   - 127
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ژاپن   - 126
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ایران   - 114
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
ترسیمات معماری   - 104
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری و فاجعه   - 95
معماری خوانی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری مذهبی   - 87
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری فاشیستی   - 80
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ نفت   - 5
معماری هند   - 66
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری چین   - 63
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 63
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 62
بلوپرینت   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 61
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 58
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
اقتصادِ فضا   - 57
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 56
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 50
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
زاغه نشینی   - 48
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
پداگوژی   - 45
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 43
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 43
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری پراجکتیو   - 43
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
باهاوس   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
هنر روسیه   - 35
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
فیلوکیتکت   - 35
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری فضای داخلی   - 29
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 4
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 29
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 40
سوزان سانتاگ   - 8
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 2
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 25
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 111
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 7
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 37
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 142
باک مینستر فولر   - 11
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
مارتین هایدگر   - 29
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 22
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 58
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 68
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 8
میشل فوکو   - 46
تئودور آدورنو   - 5
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 12
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کورنلیوس کاستوریادیس   - 2
رنزو پیانو   - 30
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 4
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 190
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 11
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -776
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -375
صنعتی   -102
فرهنگی   -329
گالری   -84
پاویون   -264
هتل   -75
موزه   -254
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -40
مسکونی ـ تجاری   -161
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -154
ویلا   -6
اموزشی   -133
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
بئاتریس کلمینا؛ هستی شناسی تختِ خواب و آینده خانه ها و شهرها
اتووود سرویس خبر:   فائزه كشتكار ( تحريريه اتووود )
1397/11/20
مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
تعداد بازدید : 465

تاریخدان معماری، بئاتریس کُلُمینا می خواهد دریابد که تخت های ما چگونه در چیستی و چرایی طراحی شهرهای ما در آینده تاثیر گذار هستند. کُلُمینا، پروفسور دانشگاه پرینستون، در این زمینه دو رویداد را ارائه کرده است. رویداد اول درون مایه تخت bed-ins نام دارد که به بررسی تقش تخت خواب در معماری عصر دیجیتال می پردازد.

کُلُمینا به تحریریه دیزین این گونه توضیح می دهد که ترکیب تکنولوژی گوشی های هوشمند، ماهیت انعطاف پذیر و البته افسار گسیخته این وسیله، در کنار اقتصاد و زندگی اشتراکی انسان امروز، بیش از پیش بر معماری افقی horizontal architectureتخت خواب های ما تاکید می کند.

بئاتریس بر این باور است که «با وجود گوشی های همراهمان، زندگی مان هم تغییر کرده است». در ادامه این چنین توضیح می دهد که«شهرهایی که ما هم اکنون در آن زندگی می کنیم نتیجه مستقیم دگرگونی های بزرگی است که با فرا رسیدن صنعتی سازی به وقوع پیوسته است و موضوعاتی همچون جدایی محل کار و زندگی در حیات هر روزه مان و البته این ایده که شما هر روز خانه تان را برای رسیدن به محل کارتان ترک می کنید، به میان آمده است".

بسیاری از جوانان کارشان را از تخت هایشان آغار کرده اند

این پروژه از زمانی آغاز شد که کُلُمینا مقاله ای را در مجله وال استریت خواند و بسیار او را شکه کرد. مقاله این گونه استدلال می کند که 80 درصد حرفه مندان جوان کارشان را از درون تخت هایشان آغاز کرده اند. بئاتریس متن های بسیاری در زمینه تحلیل و بررسی این موضوع به رشته تحریر درآورده است و این که معماری هم اکنون چگونه می تواند صورت بندی شود تا بتواند شرکت هایی که دیگر از 9 صبح تا 5 عصر در محیط های کاری معمول شکل نمی گیرند را در خود جای دهد. در «عصرتخت خواب» هایی که 24/7 ساعته در حال سرویس دهی به کاربران خود هستند، معماری چگونه می توان نقش آفرینی کند. بئاتریس می گوید«از این پس شهرهای ما باید تغییر کنند. ما باید به این موضوع فکر کنیم که امروزه یک تخت خواب چه چیزی می تواند باشد و چه شهرهایی خواهند توانست با راه های جدید کار و زندگی ما تطبیق پیدا کنند».

امروزه خوابیدن، یک کار سخت محسوب می گردد

طبق گفته بئاتریس، ایده های پیرامون کار کردن و خوابیدن همواره در حال تغییر و تحول بوده است. در قرون وسطی، مردم عادت داشتند که برروی نیمکت بخوابند و در نیمه شب بیدار شوند تا بتوانند در کار و رابطه جنسی شان خلاق تر باشند. این جریان صنعتی سازی بود که مردم را به سمت زمانبندی خوابیدن هشت ساعته در شبانه روز و البته جدایی سخت و جدی میان سه فعالیت بنیادین تفریح، کار و خواب هدایت کرد. امروزه کارکنانی که در ساعات متفاوت کاری، در حال بازگشت به زمان بندی انعطاف پذیر خوابیدن هستند که برای هماهنگی کارها با دیگر دفاتر در سراسر دنیا نیز، از تماس های ویدیوها استفاده می کنند.

او این چنین ادامه می دهد که «از طرف دیگر، این اقتصاد، ما را از خوابیدن بی بهره می سازد و خوابیدن را به امری مجلل(luxury)تبدیل کرده است...این تکنیک همچنان جواب می دهد و میلیون ها انسان درگیر با انواع و اقسام بی خوابی ها و مشکلات خوابیدن این ادعا را ثابت می کند. در این میان، صنعتی دارویی ـ روان شناسانه وارد میدان می شود و با محصولات جدید خود سعی دارد تا به خواب هرساله مردم کمک کند. گروهی از کارشناسان متخصص در زمینه خوابیدن به شما می گویند که برای خوابیدن مجبور به استفاده چه داروهایی هستید» و در نهایت نیز این گونه نتیجه گیری می کند که«خوابیدن به یک فعالیت، کاری سخت تبدیل شده است، خوابیدن یک تعهد است».

شهرهای با خواب نیمروزی مردم تطبیق پیدا کرده اند

رویکردهای موجود در زمینه خواب گونه جدیدی از معماری شهری را خلق کرده است. نتایج کار و فکر مدیران تجاری همچون آریانا هافینگتون برتری خواب را بر دیگر اعمال انسان ارتقا می بخشد. هافینگتون حتی مجموعه ای از تخت های کوچک را برای مردم به منظور نگهداری گوشی های هوشمندشان به فروش می رساند تا بتوانند در هنگام خواب در هرجایی آن را قرار دهند.

علاوه بر این، برند طراحی و تولید رختخواب به نام کسپراخیرا مجموعه از اتاق های اجاره ای را در نیویورک بازگشایی کرده است و معمارانی همچون یورگن مایر اچ و هاسل مکان هایی برای مراکز خواب طراحی کرده اند که می تواند به دفاتر کاری امروزه مردم نیز معرفی گردند.

کُلُمینا می گوید« این کمی شبیه به هتلی برای رابطه جنسی است ولی بدون رابطه». او اضافه می کند که « این هتل های جدید محفظه هایی را برای خواب در نظر گرفته اند که یادآور طراحی های گروه آرشیگرام در سال های 1960 هستند». بئاتریس در آخراین گونه ادامه می هد که «این موضوعی خنده دار است که معماران و طراحان دهه 60 آینده ای با راحتی و آسایش بیشتر و فعالیت های سنتی کمتر خواستار بودند. امروز، این موضوع به ما بستگی پیدا می کند. البته، ما به اندازه کافی  به این موضوع فکر نکرده ایم».

دوباره روی صحنه بردن اعتراض جان و یوکو در سال 1969

کُلُمینا اولین رویداد خودش را در پاویون هلندی بینال معماری ونیز امسال (2018)میزبانی کرد. مارینا اُتِرو وِرزیر، سرپرست این رویداد، هنرمندان و متفکرانی را برای بحث و بررسی پیرامون موضوع کار/جسم/ تفریح دعوت کرد. کُلُمینا تصمیم گرفت تا پرفورمنس اعتراضی یوکو اُنو و جان لنون در سال 1969 را بازآفرینی کند. این زوج جوان ماه عسل خود را در تخت بزرگی در اتاق 902 آمستردام هیلتون گذراندند.

این زوج هنرمند، حریم شخصی شان را با میزخبرنگاران دعوت شده به اشتراک گذاشتند و آن ها را به مصاحبه هایی درون تخت شان دعوت کردند و از 9 صبح تا 9 شب علیه جنگ ویتنام صحبت کنند. زمانی که رسانه به خانه خود بازگشت، این زوج جوان، توجه شان را بر خوابیدن معطوف می کنند و برای بچه آوردن تلاش کردند.

بازگشایی مصاحبه ها در تخت خواب

کُلُمینا همان اتاق 902 را در بینال ونیز بازسازی کرد و از معماران و طراحان خواست تا پیرامون این موضوع در این تخت خواب به بحث و بررسی و مصاحبه بپردازند. بعد از مصاحبه های کُلُمینا در ونیز،هانس اولریش اولبریست، کارگردان هنری گالری سرپنتین در لندن، کُلُمینا را به منظور ارائه مجدد تفسیرش از "درون مایه تخت"در لندن دعوت کرد.

به عنوان بخشی از رویداد ماراتن، کُلُمینا تخت خوابش را در پاویون طراحی شده توسط فریدا اسکوبِدوقرار داد و فرشید موسوی، معمار معروف ایرانی را به مصاحبه دعوت کرد. او با دعوت از دوستان و فعالان و کارشناسان از آن ها خواست تا در این رویداد شرکت کنند و با پوشیدن پیژامه و گفت و گوهای رو در رو  دریابند که کارکردن امروز مردم در تخت خواب هایشان چه تاثیری بر طراحی شهرهای فردای ما خواهد داشت. در آخر نیز این گونه نتیجه گیری می کند که"مردم متفاوت هستند، زمانی که در تخت خوابشان بیدار می شوند. پیژامه های خود را می پوشند و به انسان دیگری تبدیل می شوند".

بئاتریس کُلُمینا و رویداد «درون مایه تخت خواب»


پرفورمنس اعتراضی یوکو اُنو و جان لنون در سال 1969


بئاتریس کُلُمیناو رویداد «درون مایه تخت خواب»


فرشید موسوی و رویداد «درون مایه تخت خواب» در لندن




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

کتابخانه اتووود ـ معماریِ ایکسْ رِی ـ بئاتریس کولومینا
معماری اشعه ایکس: مدرنیسم و بیماری سل
تراشه های کانسپچوال ـ بئاتریس کُلومینا و معماری مدرن به مثابه ماشینِ سلامتِ سفید
هنر گفت و گو ـ متالوکس با بئاتریس کلومینا . قسمت دوم
پایان دانشگاه در "ده" گزاره به روایت فرانک وبستر و کوین رابینز
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group