معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1649
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
منظر شهری   - 1549
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
نظریه معماری   - 1115
پردیس ویترا   - 18
طراحي داخلي   - 1103
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
سازه های شهری   - 1003
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
تکنولوژی ساخت   - 979
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری حوزه عمومی   - 953
شهرهای در حرکت   - 15
مرزهای معماری   - 924
معماری بایومورفیک   - 15
نگاه نو به سكونت   - 888
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
المان شهری   - 842
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
نظریه شهری   - 815
معماری آمریکا   - 14
معماری و سیاست   - 787
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
کلان سازه   - 701
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری مدرن   - 682
معماری و کوه   - 11
معماری پایدار   - 663
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 582
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
آینده گرایی   - 580
فرهنگ نفت   - 10
آرمان شهرگرایی   - 573
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 572
بی ینال ونیز   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 556
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 551
درس گفتارهای اتووود   - 10
منتقدان معماری   - 537
معماری خوانی   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 525
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری تندیس گون   - 507
معماری و رنگ   - 9
توسعه پایدار   - 502
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
معماری شمایل گون   - 478
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
باز زنده سازی   - 471
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماریِ توسعه   - 439
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
هنر مدرنیستی   - 434
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
معماری یادمانی   - 380
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 373
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 370
معماری تخت جمشید   - 8
تغییرات اقلیمی   - 359
منبع شناسی اتووود   - 7
تراشه های کانسپچوال   - 358
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 343
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری ارزان   - 307
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 305
طراحی و پناهجویان   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 295
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 293
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 290
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 279
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 274
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 271
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 265
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 256
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 239
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
عکاسی   - 233
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
مسکن حومه شهری   - 224
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 209
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 209
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 208
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 205
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
اقتصادِ فضا   - 197
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 188
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 177
پداگوژی انتقادی   - 7
مسکن روستایی   - 173
عبور از مرحله جنینی   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 169
معماری و سلامت   - 7
هنر گفت و گو   - 161
مسابقه ویلا 1400   - 6
معماری ژاپن   - 156
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
ترسیمات معماری   - 153
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 152
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری و رسانه   - 147
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
بلندمرتبه ها   - 133
معماری مصر   - 6
معماری فضای داخلی   - 127
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 120
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 96
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
ویرانه ها   - 93
اکنی استودیو   - 5
معماری فاشیستی   - 89
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری مذهبی   - 87
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری آمریکای جنوبی   - 5
اکسپو   - 83
تز 1400   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری چین   - 79
اکسپوی دبی. 2020   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 78
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
فیلوکیتکت   - 76
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 71
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری پراجکتیو   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری هند   - 67
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری جنگلی   - 65
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری کوچک مقیاس   - 64
بلوپرینت   - 4
معماری دیجیتال   - 62
اتووودْ آبزرور   - 4
مدارس معماری   - 61
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
پداگوژی   - 58
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
زاغه نشینی   - 55
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 53
باشگاه مشت زنی   - 3
بحران آب   - 52
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و نقاشی   - 52
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
آنتروپوسین   - 52
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 51
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری و روانشناسی   - 49
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
معماری و جنگ   - 3
معماری و ادبیات   - 46
معماری و غذا   - 3
طراحی مُد   - 46
مدرنیسم هیپی   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
هنر روسیه   - 45
فیلم های اتووود   - 2
باهاوس   - 44
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری اروپا   - 42
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و گیم   - 38
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری بیابانی   - 35
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری مجازی   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری آسیا   - 21
ان اف تی   - 1
معماری و آب   - 20
متاورس   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری مدارس   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 17
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 53
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 6
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 37
لبس وودز   - 26
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 112
لودویگ لئو   - 3
اِم اِی دی   - 23
لودویگ میس ون دروهه   - 29
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 8
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 9
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 29
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 4
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 116
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -862
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -463
هتل   -81
فرهنگی   -358
ورزشی   -67
پاویون   -290
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -267
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -240
ویلا   -26
تفریحی   -180
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -148
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -108
تجاری   -1
معماری مذهبی   -107
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گو ـ متالوکس با بئاتریس کلومینا . قسمت دوم
اتووود سرویس خبر:   سروش خانی
1397/10/19
مـنـــــــبـع : www.metalocus.es/en/news/interview-beatriz-colomina
تعداد بازدید : 1359

باربا: نمایشگاه دیگری داشتید، نه چندان پرطرفدار، اما بیشتر دیده شد، نمایشگاه "پلی بوی".

کلومینا:" Clip, Stamp, Fold" نیز تأثیر زیادی داشت. و بعد "پداگوژِ های رادیکال"، که در دوسالانه ونیز برنده جایزه شد.

 

باربا:من از مجلات دهه 70، در نمایشگاهClip Stamp Fold" " خیلی خوشم آمد.
 
کلومینا: بله، فوق العاده بود. در بارسلونا دیدید؟

 

باربا: بله، هرچند باید اعتراف کنم که "پلی بوی" مسائل مختلفی را مطرح می کند مثل جنسیت و زیستگاه.  این بر وضعیت ویژه کانفورمیستی ای متمرکز است که نشان از آن دارد زمانی تغییر خواهد کرد که تحت منشأ چیزی تحریک آمیز باشد، مثل پلی بوی. این موضوع را حس می کنید یا با پارامترهای دیگر کار می کردید؟

کلومینا: بله، این مورد کاملا  احساس می شود. افزون بر این، در حال حاضر یک نمایشگاه در بارسلون توسط "رزا فِره  و  آدلاید دِ کِیترز" دانشجوین دیگر کوئتگلز با نام "1000مترمربع آرزو" در CCCB گشایش یافته است.  در آن به عنوان مشاور قرن بیستم شرکت  دارم.
 
"پلی بوی" بسیار مهم است. این امر جهت پذیرش معماری و طراحی مدرن در ایالات متحده که همیشه کشوری کاملا متمایل به مدرنیته بوده؛ کار آمد بنظر می آمد. در واقع، تنها یک اقلیت بسیار نخبه، معماری مدرن را پس از نمایشگاه جانسون درزمینه "سبک مدرن" پذیرفته اند. بر خلاف اروپا، آمریکایی ها در رابطه با معماری بسیار محافظه کارند. دقیقا در زمانی که همه مجلات مانند  "House & Gardenو House Beautiful" خانه های مرسوم را رواج می دادند و خانمهای خانه دار  و خانم ها را به طور کلی مورد هدف قرار داده بودند، پلی بوی مردان را بدون هیچ گونه شرمندگی هدف قرار می دهد. پس از آن قابل پذیرش شد  که مرد هم  می تواند به دکوراسیون داخلی علاقه مند باشد تنها با این شرط  که این دکوراسیون می بایست مدرن باشد. اغواگری؛ دیگر معماری ویکتوریایی نیست، اغواگری؛ معماری مدرن است. در آن لحظه  پلی بوی شروع به انتشارگسترده ای می کند -هفت میلیون نسخه برای فروش-

 

باربا: می توانم تصور کنم ...  چیزی شبیه جادو ست. 

کلومینا: در حقیقت توجه گسترده به معماری و طراحی مدرن در پلی بوی، زمانی رخ داد که آمریکا بسیار ارتجاعی بوده است. به عنوان مثال، مجله House Beautiful  مجموعه ای از انتقادات تلخ و ناسزا گونه ای علیه  میس ون دروهه و همه مهاجران اروپایی که این روندرا تشدید کردند، راه اندازی می کند: "آنها می خواهند سبک زندگی ما را نابود سازند"، "آنها معماری مدرنی را به ارمغان می آورند که هیچ کس نمی تواند در آن زندگی کند..."،پلی بوی در آن زمان انتشار یافت، زمانی که اکثر مجلات متعارف معماری برانتقادات بسیاری مبتنی برمعماری مدرن متمرکز بودند، پلی بوی می گوید، "نه، نه، آنچه واقعا مدرن است؛... است "

 

باربا: و چطور به همه اینها دست یافتید؟

کلومینا: کاملا بر اساس شانس، مثل همیشه. در زندگی، همه چیز شانس محض است.

 

باربا: خُب، آنها نسبت به این گرایش، نظر خوبی ندارند.

کلومینا: همانطور که می دانید، من مجلات دهه 60 و 70 را مطالعه کردم. چیپ لرد، یکی از بازماندگان گروه "مزرعه مورچه"  را دعوت کرده بودم که به پرینستون بیاید. سپس طبق معمول، او رزومه اش را برای ما ارسال کرد، آن را خواندم و  گفتم: "چقدر کنجکاو برانگیز، مزرعه مورچه در پلی بوی منتشر شده بود"، اما من آن را به مثابه امری نادر در نظر گرفتم.

هانس هولین هم که بخشی از "Clip Stamp Fold" بود، به پرینستون آمد. او داستان زمانی که برای تهیه یک شماره ویژه در مجله شان در مورد شرایط مسکوبه آنجا رفته بود تا با لئونیدوف یا ملینکوف مصاحبه کند را به من گفت، به یاد نمی آورم کدام یک بودند. در پایان او فکر کرد ساده ترین کار این خواهد بود که همه مستندات ملینکوف را در چمدانی بگذارد تا بعدها آنها را بازتولید نماید. او به من گفت زمانیکه با همه این مطالب به پشت مرز رسید؛ توقیف شد ... من نگران مستندات ملینکوف بودم ... باوجود پلی بوی هایش.

سپس شروع کردم به درک اینکه چرا نسلی به پلی بوی ها توجه داشت. چرا پلی بوی می خواندند؟ از یک طرف، البته، زنان وجود داشتند، اما از سوی دیگر، پلی بوی نیز یک مجله  مترقی فوق العاده بود. مجله ای که  با مارتین لوتر کینگ، مالکوم ایکس، ژان پل سارتر، و تمام مهمترین شخصیت های زمانه مصاحبه کرده بود. یک مجله واقعا مهم از ابتدای آن، و من در مورد سال 1953صحبت می کنم، زمایکه تمام مجلات محافظه کار از میس انتقاد می کردند،آنها در مورد فرانک لوید رایت و میس مطلب منتشر می کنند... کل نسل دهه 50. این روند، اِرو سانین را می سازد، و دسترس پذیری عموم مردم به چارلز ایمز...و  ناگهان متوجه می شوید در دهه 60/70 آنها جهشی دارند و شروع به انتشار چیزهایی مانند "مزرعه مورچه" می کنند، معماری کاملا آوانگارد. برای نمونه،  موما نمایشگاهی در مورد "چشم انداز جدید خانگی" برگزار کرد، جایی که آرکی زوم، سوپر استودیو... نمایشگاه هایی ارائه دادند، دو هفته بعد، پلی بوی مطلبی درباره آن منتشر کرد، که به پخش گسترده ای دست یافت، با زنان نشسته بر  صندلی با چاشنی های تند وتیز مرتبط، چاپ رنگی ...

 

باربا: برای آنچه می گویم عذرخواهی می کنم. رم کولهاس زمانیکه تصمیم گرفت آثار خود را در Taschen  به چاپ برساند عوض جاهای دیگر،  باید نگاهی به مجموعه عایی از پلی بوی  انداخته باشد.

کلومینا: کولهاس مجذوب این سری از پژوهش پلی بوی بود.                

 

باربا: هیچ نظری ندارم، اما می توانم تصور کنم. در همان دوره پلی بوی، مجموعه ای از اقداماتی وجود دارد که  فکر می کنم در این نمایشگاه استانبول می توان نسبتا درک کرد: اولین نمایشگاه های اسمیتسون: "این فردا ست." چند پارامتر از این نمایشگاه ها وجود دارد که در این دوسالانه دیده می شود.
 

کلومینا: فرهنگ توده...

 

باربا: جستجوی اولیه و پیشگام...

کلومینا: پاپ، پاپ بریتانیایی، تبلیغات با اندام های جنسی نیز...

 

باربا: معاصریت لحظه، به چه معنا با خط گفتمان خود پیوستگی دارد؟ و به چه معنا این نمایشگاه دوسالانه طراحی در مقایسه با اسمیتسون تغییر یافته است ؟

کلومینا: حالا که شما اشاره کردید فکر می کنم اسمیتسون ها در اینجا، اهمیت حیاتی دارند به این معنی که آنها معمارانی اند که امر اولیه  را نیز در مدرن دیدند. به این معنا که آنها واقعا در دنیای خودشان زندگی می کردند، "آگهی ها" را گردآوری کردند. چنانچه آلیسون گفت: "اما امروز ما به جمع آوری تبلیغات می پردازیم"

پس از جنگ جهانی دوم، دقیقا به دلیل فاجعه ای که نشان داده می شود و بمب اتمی، بسیاری از آنها، بواسطه کیسلر که "معماری جادویی" را برای اسمیتسون و گروه مجله فروم نوشت، به امر اولیه بر میگردند . حتی مورخی مانند زیگفرید گیدیون، درست پس از جنگ و پس از نوشتن در مورد معماری و صنعت مدرن، علایق  خود را به سمت غارهای جنوب فرانسه تغییر می دهد. همه آنها دقیقا به دوران باستان علاقه مند هستند.

 

باربا: همه این ارتباطات میان امر قدیمی و جدید، دیدگاه های جدید درباره زنانگی یا گشایش های جدیدی  که مستلزم تکنولوژی است، چگونه این موارد را در این نمایشگاه نشان دادید؟

کلومینا: فکر می کنم بین آن نسلی که در جنگ جهانی دوم  و نابودی احتمالی بشریت با ما زندگی می کردند همبستگی وجود دارد. اکنون ما از این واقعیت آگاهیم که ازحیات ما در این سیاره ممکن است زمان زیادی باقی نمانده باشد. ما در لحظه ای از این بحران زندگی می کنیم که لازم است به عنوان یک گونه به ریشه های مان بازگردیم. چگونه ما به عنوان بشریت، به عنوان یک گونه، به آن می رسیم، چگونه ما توانستیم به این سطح از خود نابودی دست یابیم؟ ما مطمئنا تنها گونه بین حیواناتیم که توانسته است خود را نابود سازد. ما در راه ایجاد سیاره ای هستیم که برای خودمان غیرقابل سکونت خواهد بود.

 

باربا: که درآن هویتمان را از دست می دهیم؟

کلومینا: نه اینکه هویت مان را از دست دهیم، بلکه نمی توانیم نفس بکشیم. ما در حال انقراضیم.

 

باربا: چیزی وجود دارد که به من خیلی به آن علاقه مندم، و این بازفرمول بندی  مفهوم مکان  در دهه هفتاد، بر اساس روابط افراد بین خودشان و با فضا است. به این معنا، در نمایشگاه جاری شما، پروتاگونیست ها، اجسام نیستند، که یکی از اولین چیزهایی بود که می توانست مرا ناامید کند، اما برعکس، بر فرد متمرکز است.

کلومینا: بله، و در خود بازدید کننده. به این معنا، نمایشگاه به مثابه  آینه است. بازدید کننده خود را در آن آینه می بیند.

 

باربا: اینطور است که  بگوییم، شما از مفهوم مکان که در آن لحظات بوجود می آید پیشی می گیرید ، فراتررفتن از شرایط فضا. برای شناسایی معماری و طراحی فقط مرتبط با دریافت یا ایده فرد، به خودی خود.

کلومینا: دقیقا، طراحی ابزاری است که بشریت از آن طریق به خود می آید.

 

باربا: اما این اظهارنظری بسیار رادیکال است.

کلومینا: پس شما هم اینطور فکر می کنید؟

باربا: من به این باور ندارم. در مدارس معماری، هنوز از فضا به عنوان یک پارامتر منحصر به فرد صحبت می کنند، حتی در مورد مکان، مردم، شرایط مردم و یا توانایی تاثیر گذاری بر طراحی شهرها و طراحی معماری صحبت نمی کنند... چنین رویکردهایی همچنان مورد بحث هستند. در اینجا شما آن را به عنوان چیزی بسیار واضح تر نشان می دهید.

کلومینا: بله، بله.

 

باربا: نمی دانم آیا نمایشگاه؛ واقعا سعی دارد پرسش های بیشتری را نسبت به پاسخ ها تولید کند؟

کلومینا: بدیهی است که ما به دنبال یافتن پرسش بیشتر هستیم، تا یافتن پاسخ. اما در عین حال یک پرسش واضح وجود دارد، ما فقط اشیاء را طراحی نمی کنیم بلکه اشیاء  ما را طراحی می کنند. طراحی از آغاز بشریت وجود داشته است. همیشه اینطور نیست که گفته شده "بشر ابزار را طراحی می کند، و در آن عمل، خود را از حیوانات متمایز میسازد"، درست نیست زیرا حیوانات نیز ابزار ایجاد کرده اند: میمون ها، مورچه ها..." چیزی که من می گویم دقیقا این نیست، بلکه برعکس. ابژه ها ما را طراحی می کنند، در مورد ما احساس رادیکال بسیار بیشتری  دارند.

 

باربا: خُب، این پایان فوق العاده برای مصاحبه است بئاتریس، خیلی متشکرم


 کلومینا: خواهش می کنم، همیشه از هم صحبتی با شما خوشحال می شوم.


قسمت اول

سومین دوسالانه طراحی استانبول


سومین دوسالانه طراحی استانبول


سومین دوسالانه طراحی استانبول




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

مایکل والراف و ایستگاه اطلاع رسانی وین؛ تجسد کالبدی ساماندهی ارتباطات
شهر به مثابه کنش انتقادی در پروژه "شهری در فضا"؛ آرمانشهری از ریکاردو بوفیل
ام وي آر دي وي برنده مسابقه طراحي واحه سبز براي آلمر
ویشان چاکرابارتی و ژئواکونومی زمین در آمریکای شهری
بورانو در ایتالیا، رنگی ترین شهر اروپا
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group