یک جامعه
آفریقایی آینده گرا (Afro futuristic) شبیه به چیست؟ نه تنها در معماری، بلکه درهر چیز دیگری: از لباس هایی که توسط اجتماعات
گوناگون پوشیده می شوند تا جزئیات سیستم های حمل و نقل عمومی.
این امر چالش و فرصتی هیجان انگیز بود که به تیم طراحی فیلم "
پلنگ سیاه" داده شد. فیلم یکی از پرفروش های سال
2018 بود، که با موفقیت؛ شاهکار بی نظیری را با تحسین منتقدان و استقرارخود به مثابه
نقطه عطف طراحی به سرانجام رسانید. هر عنصر طراحی فیلم؛ زمانیکه
رایان کوگلر به عنوان کارگردان،
هانا بیچلربه عنوان طراح تولید و
روث ای کارتر به عنوان طراح لباس انتخاب شدند طی
ماه ها تحقیق در آرشیو ها بدست آمد. کارتر به اطراف آفریقا سفر کرد. تصویر بیچلر از
واکاندا، کشور خیالی
آفریقایی که فیلم مبتنی بر آن است، و پایتخت آن، "شهر طلایی"؛ از مکان های آفریقایی
باستانی از جمله اهرام مالی، زیبایی طبیعی قاره ای و منحنی های مونومنتال پلازا و پارک طراحی
دانگ دایمون در سئول از
زاها حدید الهام گرفته شد. برای انجام این کار و
ارائه دیدگاهی معتبر از کشوری تحت شرایط اقتصادی در حال توسعه با پنهان کردن ثروت فراوان به منظور جلوگیری از تسخیر و
استعمار، و شگفتی های تکنولوژیکی به لطف منبع عظیم
وبیرانیوم؛
بیچلر تمام جزییات را در کتاب مقدس
واکاندا که در 515 صفحه نوشت و برای عوامل
فیلم فرستاد. افزون بر توصیف ویژگی های هر یک از
حومه های شهر طلایی، کتاب مقدس؛ قطارهای پرنده ای را به ارمغان آورد که ساکنان حومه
شهر را به مرکز شهر منتقل می کنند، قطارهای شناور مغناطیسی که سنگهای معدنی
گرانقیمت ویبرانیوم را در سرتاسر کشورحمل می نمایند و تکنولوژی های خیره کننده جدید
طراحی شده توسط خواهر فوق العاده عجیب و غریب پلنگ سیاه، شوری. برای بخش مربوط به شوری، کارتر ترکیبی از عناصر لباس سنتی از نقاط
مختلف آفریقا را با چاپ سه بعدی و سایر تکنیک های پیشرفته ساخت دیجیتال ترکیب کرد،
تدبیری جهت طراحی لباس های منحصر به فرد
برای هر شخصیت و جامعه. حال آنکه کوگلر یک سیستم کدگذاری مبتنی بر رنگ را برای کل بازیگران طراحی کرده بود: قرمز
برای جنگجویان وحشی زن گروه دورا میلاژ، سبز برای قبیله رودخانه و آبی برای اریک
کیلمُنگر فوق العاده تبهکار. حدس اینکه چرا او چنین
هیئتی برای پلنگ سیاه انتخاب کرد هم آسان است.
قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم
قسمت ششم
قسمت هفتم