بازی تاج و تخت Game of Thrones، ارزش تلویزیون را باز تعریف کرد. نه تنها با صرف هزینههای هنگفت (هر قسمت در فصل پایانی رکورد ۱۵ میلیون دلار را از آن خود کرد و همچنین فیلمبرداری قسمت پرطرفدار
جنگ وینترفل Battle of Winterfell، پنجاهو پنج روز به طول انجامید.)٫ بلکه با درنظر گرفتن و اعمال کردن ریزبینانه و دقیق هر جزء طراحی برنامه.
میتوان با سکانسهای آغازین به عنوان مثالی برای اینکه چگونه عناوین می توانند به روشن کردن و کشف شدن قسمتهای غیرمعمول و پیچیده داستان کمک کنند شروع کرد که توسط
الاستیک Elastic در سانتا ماریکو Santa Monica طراحی شده است. هر سکانس٫ از یک نقشهی کُرهای مربوط به دنیایی که داستان فیلم در آن در حال رخ دادن است شکل میگیرد. دوربین ها٫ دور این کُره جابجا میشوند و بر مکانهایی که اتفاقات مربوط به آن قسمت درشان رخ میدهد زوم میکنند. سکانس آغازین٫ بر
مقرّ فرمانروایی Kings Landing،
وینترفل Winterfell،
دیوار و
پنتوس Pentos تمرکز میکند. سه بخش اول از آن زمان در تمامی سکانسهای بعدی وجود دارند اما بقیه مکانها با موارد جدیدتر که جدیدترین آنها
ایستواچ Eastwatch و
شهر قدیمی Oldtown در فصل ۷ است جایگزین میشوند و موارد قدیمی مانند پنتوس که بعد از اولین قسمت ناپدید شد تا در فصل پنجم٫ زمانی که
تریون Tyrion پس از فرار از مقر فرمانروایی با
واریس Varys تصمیم گرفت آنجا مستقر شود مجدداً ظاهر شود٫ ناپدید میشوند. عناوین همچنین تغییراتی که در هر مکان ایجاد میشود را نیز نمایش میدهند. همواره بهعنوان یک شمالنشین٫ وفاداری من طبیعتاً با افتخار متوجه
خاندان استارک House Stark بوده است و صحنههای دلخراشی از خرابههای غبارآلود وینترفل در عناوین فصل دوم که مربوط به حمله و به آتش کشیدن آن توسط
آهن زادگان Ironborn همواره در خاطرم باقی خواهد ماند. آنچه که حتّی از این امر هم غمانگیزتر است٫ منظر وینترفل با نماد
بولتونهای وحشی در عناوین آغازی فصلهای ۵ و ۶، قبل از شعفی وصفناپذیز به موجب بازنهادن خانه و خوانواده توسط
جان و
سانسا و بازگشت
گرگ وحشی خاندان استارک در عناوین قسمت ششم فصل دوم٫
خدایان جدید و قدیم By the old gods and the new میباشد.