میلیون ها معترض در سراسر جهان، حرکت نمادین مشابهی را برای بیان تنفر خود از
نژادپرستی و اتحاد با کمپین "جانِ سیاهان مهم است"، به منظور طلب عدالت برای جورج فلوید و
سایر قربانیان خشونت پلیس، پیش گرفته اند. این حرکت نمادین، مشتِ افراشته ای است
که نماد جنبش "قدرت سیاه" در خلال دهه های 1960 و 1970، و نشانه ای از قدرت و اتحاد
در مقابل ستم به کنشگرها و افراد رادیکالی بوده است که در مدتی نزدیک به سه هزار سال، مسائل
گوناگونی را مطرح کرده اند.
ریشه های پیدایش این مشتِ افراشته، در ایزدبانوی آشوری عشق، شهوت، باروری و
جنگاوری به نام ایشتار یافت میشود، که از مشت گره کرده ی خود برای ردِ خشونت بهره برد. این
حرکت نمادین، توسط سلسله ای از گروه های سیاسی، از جمله انقلابیون روس در سال 1917
و شورشیان ضدفاشسیم دهه ی 1930 در جنگ داخلی اسپانیا، تظاهرکنندگان ماه مه 1968 در
فرانسه، و جنبش های زنان در خلال دهه های 1960 و 1970، و به طور ویژه توسط نسل دنباله دار
کنشگران آفریقایی آمریکایی، همانند موسسین کمپین "جان سیاهان مهم است"
که در روزهای گذشته، در دالاس به اعتراض برخواسته اند، مورد استفاده قرار گرفته است.
یکی از اثرگذارترین نقش های طراحی، قدرت آن برای بیان نیازها، خواسته ها و ترس
های گروه های فشار سیاسی است. در این رشته اخبار، به تاریخ طراحی غنی و هوشمندانه
ی کنشگری آفریقایی آمریکایی خواهیم پرداخت. مشتِ افراشته، نمونه ی درخشان از
طراحی ارتباطات بداهه گرایانه با پیامی آشکار است، فارغ از این که چه شخصی و با چه
هدفی از آن بهره میجوید. تعجبی هم ندارد؛ پروسه ی فیزیکی بلند کردن دست به حالت
مشت شده، حقیقتا به انسان احساس قدرتمند بودن اعطا میکند. جریان یافتن خون به سمت
پایین در رگ بازوان، پیام پنهان این عمل را قدرتمندتر و آشکارتر میسازد: که باید در
مقابل ترس، خشونت، ناعدالتی های تعصب آمیز و سرکوب، قد برافرازیم.