معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1706
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
منظر شهری   - 1591
پداگوژی انتقادی   - 17
طراحي داخلي   - 1166
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه معماری   - 1131
شهرهای در حرکت   - 15
سازه های شهری   - 1080
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1072
معماری بایومورفیک   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1062
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
مرزهای معماری   - 1047
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
نگاه نو به سكونت   - 915
اینستالیشن های شهری   - 14
المان شهری   - 868
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
نظریه شهری   - 835
معماری و غذا   - 13
معماری و سیاست   - 802
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری مدرن   - 776
معماری و دشت   - 12
معماری پایدار   - 744
معماری خاورمیانه   - 11
کلان سازه   - 731
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 670
معماری خوانی   - 10
آینده گرایی   - 660
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
معماری منظر   - 628
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 624
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آرمان شهرگرایی   - 587
بی ینال ونیز   - 10
طراحی صنعتی   - 575
درس گفتارهای اتووود   - 10
معماری تندیس گون   - 570
معماری و انسان شناسی   - 10
توسعه پایدار   - 566
فمینیسم   - 9
معماری شمایل گون   - 556
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
منتقدان معماری   - 556
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 545
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 517
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
باز زنده سازی   - 494
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 437
معماری تخت جمشید   - 8
معماری یادمانی   - 390
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 387
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 385
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تغییرات اقلیمی   - 371
تز 1400   - 8
معماری ارزان   - 363
معماری آمریکای جنوبی   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 359
معماری و جنگ   - 7
معماری پست مدرن   - 352
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 333
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 323
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 317
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 308
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 295
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 285
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 277
عبور از مرحله جنینی   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 276
معماری مصر   - 7
اقتصادِ فضا   - 274
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری انتقادی   - 272
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ـ سینما   - 268
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
زنان و معماری   - 250
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 247
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
عکاسی   - 241
طراحی و پناهجویان   - 7
مسکن حومه شهری   - 237
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 229
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 215
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 209
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 208
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 199
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری فضای داخلی   - 185
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و رسانه   - 180
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 178
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 178
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 174
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 169
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
ترسیمات معماری   - 166
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
هنر گفت و گو   - 165
مسابقه ویلا 1400   - 6
بلندمرتبه ها   - 138
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 123
ده پرسش از دو معمار   - 6
معماری کوچک مقیاس   - 106
جنتریفیکیشن   - 6
ویرانه ها   - 104
معماری استرالیا   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 98
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 5
معماری چین   - 97
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری آسیا   - 93
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری اروپا   - 91
اکنی استودیو   - 5
معماری مذهبی   - 90
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری فاشیستی   - 89
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 87
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
معماری جنگلی   - 84
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 83
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 80
بلوپرینت   - 4
فیلوکیتکت   - 79
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
گفت و گو با مرگ   - 79
اکسپوی دبی. 2020   - 4
معماری پراجکتیو   - 78
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 74
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری هند   - 70
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری دیجیتال   - 68
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
بحران آب   - 65
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 65
معمای حبابی   - 4
معماری و نقاشی   - 61
معماری پساصنعتی   - 4
پداگوژی   - 60
معماری آفریقا   - 3
زاغه نشینی   - 57
اتووودْ باکسْ آفیس   - 3
معماری و روانشناسی   - 57
مدرنیسم هیپی   - 3
طراحی مُد   - 56
معماری مدارس   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 53
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و رنگ   - 53
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و ادبیات   - 52
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
آنتروپوسین   - 52
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری بیابانی   - 50
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری و آب   - 50
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
هنر روسیه   - 45
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
باهاوس   - 44
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و گیم   - 40
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری و سلامت   - 37
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری آمریکا   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
معماری مجازی   - 31
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
فیلم های اتووود   - 2
پاویون های سرپنتین   - 28
سایبرفمینیسم   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
معماری و کودک   - 2
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
سایبورگ   - 2
معماری و کوه   - 23
سایبرنتیک   - 1
طراحی جزییات   - 23
نمایش های مد پرادا   - 1
معماری و آسمان   - 21
ان اف تی   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
متاورس   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
ده پرسش از هشت معمار   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
فرهنگ نفت   - 18
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پردیس ویترا   - 18

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 11
آرشیگرام   - 8
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 18
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
آی/ تری   - 2
شاشونا زوبوف   - 4
اُ ام اِی   - 59
شیبیک و کریستوف   - 2
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 30
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 7
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئوپلد بانچینی   - 2
اسکار نیمایر   - 38
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 25
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 74
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اورهان پاموک   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 3
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 5
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 7
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 7
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دورته مندروپ   - 3
کلود پَره   - 3
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کنت فرمپتن   - 14
دیوید رُی   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید گیسن   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنگو کوما   - 47
رابرت نوزیک   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رابرت ونتوری   - 31
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 119
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریچارد نویترا   - 7
یو ان استودیو   - 32
ریموند آبراهام   - 1
یورگن هابرماس   - 15
رینر بنهام   - 2
یورن اوتزن   - 1
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 7
یوهانی پالاسما   - 12
زاها حدید   - 196

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -877
گالری   -95
زیرساخت های شهری   -477
هتل   -84
فرهنگی   -383
ورزشی   -68
پاویون   -303
حمل و نقل عمومی   -39
موزه   -273
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -38
اداری ـ خدماتی   -255
ویلا   -27
تفریحی   -192
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -173
زاغه نشینی   -6
اموزشی   -158
سرویس بهداشتی عمومی   -5
صنعتی   -114
عناصر یادمانی شهری   -5
معماری مذهبی   -108
تجاری   -3
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
اتووود کلاسیک ـ خانه وانا ونتوری ـ رابرت ونتوری ـ 1999
اتووود سرویس خبر:   جواد ماه صفت
1400/04/01
مـنـــــــبـع : https://www.dezeen.com/2015/08/12/postmodernism-architecture-vanna-venturi-house-philadelphia-robert
تعداد بازدید : 1016

وقتی رابرت ونتوری معمار آمریکایی در اواخر دهه 1950 خانه ای برای مادرش طراحی کرد، او آرکی تایپِ این خانه ی حومه شهری را به عنوان بیانیه معماری معاصر بازْتفسیر کرد. نفوذ آن بسیار زیاد بود، اکنون به عنوان اولین ساختمان پست مدرن شناخته می شود. خانه وانا ونتوری که توسط معمار به عنوان "خانه مادر" نامیده می شود، بیش از شش سال طول کشید تا طراحی شود و آغاز گسست او از جنبش مدرنیسم است.

در این بنا دستگاه فکری معماران مدرنیست مانند میس ون در روهه و فرانک لوید رایت مشارکت دارد، از پنجره های کشیده افقی تا نمای ساده ارائه شده است. اما ونتوری تصمیم گرفت که تزئینات را نیز در فرایند طراحی بگنجاند،  چیزی که همتایانِ مدرنیست او از آن دوری کرده بودند. وی با بازْتعریف عناصری که به طور سنتی با خانه ها در ارتباط بودند و با سلب وظایف اصلی آنها اما این عناصر، او پایه های کل جنبش پست مدرن را بنا نهاد. عناصری چون یک سقف دو شیبه یا ورودی قوس دار.

معمار ایتالیایی آلدو روسی اعتبار این ساختمان را "داشتن معماری آزاد شده در آمریکا و جاهای دیگر" دانسته است در حالی که همکار آمریکایی اش، پیتر آیزنمن آن را به عنوان "اولین ساختمان آمریکایی پیشنهاد می دهد که یک گسست ایدئولوژیک با انتزاع مدرن را همزمان ارائه دهد."

این پروژه اندکی پس از مرگ پدر ونتوری در سال 1959 آغاز شد. مادر وی وانا مشتاق بود از خانه خانوادگی به یک اقامتگاه کوچکتر​​ برود. بنابراین او از پسرش خواست تا برای نقشه ای در خیابان میلمان در حومه فیلادلفیا از تپه چستنوت، طرحی را ارائه دهد.

این معمار 34 ساله بود و هنوز ساختمانی را تکمیل نکرده بود و به عنوان استاد در دانشگاه پنسیلوانیا کار می کرد، جایی که سال بعد قرار بود با همسر آینده و شریک تجاری خود، معمار؛ دنیس اسکات براون دیدار کند. وی همچنین پیش از این دستیار آموزشی لویی کان بود.

خواسته ی وانا ساده بود. او خانه ای ساده و بی تکلف می خواست، بیشتر اتاقها در همکف و بدون گاراژ، زیرا دیگر از ماشین استفاده نمی کرد.

اسکات براون در این مورد به سایت دزین گفته است: "وانا می خواست به حرفه باب کمک کند. سالها طول کشید تا او از طراحی خانه مادرش نوعی ادیسه ساخت. دانش آموزان به او می خندیدند:" باب ونتوری، او آنجاست و همچنان درحال طراحی خانه مادرش است. "

در طول شش سال طرح های بسیار مختلفی به وجود آمد؛ نسخه های اولیه به شدت تحت تأثیر لویی كان قرار گرفت، وی همچنین در همان خیابان خانه ای می ساخت؛ خانه اشریك که در سال 1961 به اتمام رسید. اما در طراحی نهایی، ونتوری و اسكات براون با هم روی این پروژه كار می كردند که تمرکزشان بر فرمی رادیکال بود.

وی توضیح می دهد: "اگر به پنج طرح اول او نگاه کنید، می بینید که باب هم گروه و هم راستای لویی کان است ولی ناگهان در طرح ششم همه چیز تغییر می کند."

این خانه در سال 1964 تکمیل شد، بیش از یک دهه قبل از شروع انچه بعدها به ان پست مدرنیسم گفتند. این بنا شاید بیشتر بخاطر نمای آن شناخته شده باشد، یک شیروانی بزرگ با دودکش بزرگ در مرکز آن و مجموعه ای از پنجره های نامناسب.

ونتوری در مجله آرکیتکچرال رکورد در سال 1982 نوشت: "برخی گفته اند كه خانه مادرم به نظر نقاشی كودكانه ای از خانه است که این نمایانگر جنبه های اساسی خانه مانند سقف شیروان، دودكش ، در و پنجره هاست."

با این حال، این عناصر سنتی به روش های نامتعارفی استفاده شد. اولاً این شیروانی دارای یک دهانه عمودی در مرکز خود است و در قسمت طولانی ساختمان قرار دارد و مقیاس آن را کاملاً مخدوش می کند. یک دهانه مربع شکل در مرکز نما، ورودی مسقف را تعریف می کند که دسترسی درب ورودی ر سمت راست قرار دارد. همچنین یک قوس وجود دارد که هیچ هدفی را دنبال نمی کند.

فردریک شوارتز، معمار و نویسنده در سال 1992 نوشت: "اگر یک تصویر واحد در ارتباط با کارهای رابرت ونتوری و معماری پست مدرن وجود داشته باشد، آن نمای خانه مادرش است."

شوارتز این خانه را "هم سرراست و هم خاص" توصیف کرده است. وی نوشت: "سادگی ارتفاع جلوی آن پیچیدگی فكری آن را پوشانده است. دوگانگی ها جوهره قدرت آن هستند و آن را به یکی از مشهورترین تصاویر معماری در نیمه دوم قرن 20 تبدیل می کنند."

به گفته اسکات براون، نمای بیرونی بنا الهامی است از پورتا پیا از میکل آنژ در رم که نمونه دیگری از بنایی است که در ان ها قسمت جلو و عقب با یکدیگر ارتباط ندارند. اگر با دقت به این خانه کوچک که عرض کمی دارد نگاه کنیم، تمام خواسته ها و آرزوهای میکل آنژ را در ان متبلور می بینیم. شما ملکه اَن را در جلو و ماری اَن را در پشت می بینید. یا می توانید میکل آنژ و حومه شهر را در جلو و لوکوربوزیه و آلوار آلتو را در نمای پشت ببینید. من به خاطر این تنش است، که آن را دوست دارم."

این ساختمان در ابتدا به رنگ خاکستری رنگ بود اما بعداً با رنگ سبز کمرنگ رنگ آمیزی شد تا با موقعیت حومه شهری اش مشابه باشد.

در داخل، پنج اتاق در اطراف یک شومینه راه پله ترکیب شده است. اتاق نشیمن در مرکز قرار دارد فضای غذا خوری و آشپزخانه مجزا از یک طرف، اتاق خواب اصلی و اتاق سرویس از طرف دیگر و یک اتاق خواب اتاق زیر شیروانی واقع در بالا. این طرح ارجاعات قابل توجهی را به ایدئولوژی های برنامه ریزیِ شهریِ موجود در آموزه های دانشگاه های آن زمان، ارائه می دهد.

اسکات براون می گوید: "باب خیابانی ساخته است که درست از میان خانه عبور می کند. در آنجا مستقیماً به یک درب می خورید و سپس وارد می شوید و در آنجا خیابان اصلی را می یابید که پس از آن با یک تقاطع مهم روبرو می شوید. همان جایی که میدان اصلی این خانه شهرْمانند قرار دارد، در محل تقاطع دو خیابان مهم که یکی به طبقه بالا می رسد و دیگری که به داخل می رود. " او همچنین معتقد است که کف مرمرین ناهار خوری به فضا اجازه می دهد تا نقش یک میدان شهر را داشته باشد، در حالی که شومینه خانه در مرکز مانند یک کلیسای کوچک می شود.

اسکات براون می گوید: " هر معمار در هر ساختمان یک کلیسای کوچک با احساسات شدید قرار می دهد، چیزی که شخصاً برای آنها معنی دار است. باب، علاقه زیادی به خانه های استعماری قدیمی با شومینه های بزرگ در وسط دارد، این خانه ها یک مدل قرون وسطایی بودند که به آمریکا و آفریقا برده شده اند. او عاشق نحوه قرار گرفتن شومینه در وسط برای گرم نگه داشتن خانه و راه پله بود. "

دو سال پس از اتمام خانه، ونتوری کتاب پیچیدگی و تناقض در معماری را منتشر کرد، متنی بنیادین که منشأ فکریِ جنبش پست مدرن را فراهم می کرد. او در آن، اهداف خود را برای یک رویکرد جدید در طراحی بیان کرد. وی نوشت: "دیگر معماران نمی توانند تحت فشارِ زبانِ اخلاقیِ خالصانه معماری مدرن ارتدوكس باشند. یک معماری معتبر سطوح زیادی از معنا و تمرکز را برمی انگیزد، فضای آن و عناصر آن به طور هم زمان از چند طریق خوانا و کاربردی می شوند."

این رویکرد، زمینه تمرین معماری وی را از آن زمان به بعد فراهم کرد. شرکت او که در آن زمان ونتوری و راوخ نام داشت، اندکی پس از آن به ونتوری، راوخ و اسکات براون تغییر نام داد. آن ها چندین نمونه مهم از طراحی پست مدرن را تکمیل کردند، از ایستگاه آتش نشانی 1968 در ایندیانا تا گسترش موزه یادبود هنرِ آلن در اوهایو. 1976

اسکات براون به سایت دیزین گفت: "در آن خانه همه کارهایی است که از آن زمان تاکنون انجام داده ایم." "این یک جنین برای همه چیز است."

ریچارد پین، معمار بریتانیایی و دوست دیرینه ونتوری و اسکات براون به دزین گفت که این خانه بازی معماری را عوض کرد: "این بنا در زمانی ساخته شد که معماری شیفته مدرنیسم بود، با نبود دیوار، با سطوح پلانی، با نشان دادن اینکه تا چه حد می توان مرز باورهارا را با انتزاع و عدم تقارن جابه جا کرد، با هر چیزی که باعث می شود یک خانه شبیه خانه نباشد. این یک خانه کوچک بود که شبیه یک خانه بود! باب ونتوری مفاهیم سلسله مراتب، مقیاس، دکوراسیون کاربردی برای برقراری ارتباط و اینکه چگونه یک ساختمان می تواند ارتباط برقرار کند را درک کرد. برخی این خانه را به عنوان خانه دو بعدی تقبیح کرده اند اما در واقع این چیز دیگری است. فقط آن را با خانه کوچکی که لویی کان در نزدیکی اش ساخته، مقایسه کنید. در ابعادی مشابه اما از دیدگاه کاملاً مدرنیستی، جایی که همه عناصر مربوط به نور و مکان هستند اما لزوماً در واقعیت های خانه مربوط نمی شوند. "

وانا ونتوری از سال 1964 تا 1973 در این خانه زندگی می کرد. معمار همچنین برای مدت کوتاهی در آنجا اقامت داشت. او و اسکات براون شش ماه اول پس از ازدواج به اتاق زیر شیروانی نقل مکان کردند. پس از آن توسط مورخ توماس پی هیوگس و همسر هنرمندش آگاتا سی هیوگس خریداری شد و بعدا به دخترشان ارث رسید. اسکات براون خانواده را "مهمانداران شگفت انگیز خانه" توصیف کرد.

اخیراً این خانه برای فروش دوباره به بازار عرضه شده است. طراحی پست مدرن مطمئناً برای همه مناسب نیست و بیشتر مصرف کنندگان این طراحی پیچیده را درک نخواهند کرد و همچنین اکثر مردم نمی خواهند در یک نماد زندگی کنند.





















پلان همکف


پلان طبقه اول


مقطع طولی از بنا


مقطع عرضی از بنا و سایت پلان




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
kimia khademi ( 1400/04/06 ) :
با سلام و احترام
اساس فکری دریدا تاثیر زبان در معماریست.به گونه ای که بسیاری از معماران بزرگ هم عصر با وی برای الهام گرفتن از شیوه او بر سر کلاسها و سخنرانی هایش حاضر میشدند.
با نگاهی گذرا به این اثر معماری اولین ویژگی جلب کننده آن نمای بسیار ساده میباشد.به گونه ای که ویژگی های دنیای مدرن ایجاب میکند که ابزار و ظاهر زندگی ها ساده تر باشد.به دلیل گستردگی بیشتر جنبه های زندگی مدرن نسبت به زمان های پیشین این امر ساده سازی نما،نمادی مناسب برای ظاهر انسان امروزی و زندگی وی میباشد.همچنین پلان کاربردی و به دور از شلوغی نیز تعبیری برای کارایی هوشمندانه جنبه های مختلف زندگی مدرن میباشد.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی ـ آزاده شاهچراغی
اتووود كلاسيك ـ خانه سومرفلد ـ والتر گروپیوس
بلاک کی ، معماران ان ال ؛ مجموعه ای از واحدهای منحصر به فرد
تبدیل کَمپر کوچک به خانه متحرک بزرگ؛ نوزایی کارکردی پوسته
در هم تنیدگیِ بلند مرتبه ها؛ برج کراس تز معماران بیگ
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group