معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1706
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
منظر شهری   - 1591
پداگوژی انتقادی   - 17
طراحي داخلي   - 1166
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه معماری   - 1131
شهرهای در حرکت   - 15
سازه های شهری   - 1080
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1072
معماری بایومورفیک   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1062
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
مرزهای معماری   - 1047
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
نگاه نو به سكونت   - 915
اینستالیشن های شهری   - 14
المان شهری   - 868
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
نظریه شهری   - 835
معماری و غذا   - 13
معماری و سیاست   - 802
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری مدرن   - 776
معماری و دشت   - 12
معماری پایدار   - 744
معماری خاورمیانه   - 11
کلان سازه   - 731
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 670
معماری خوانی   - 10
آینده گرایی   - 660
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
معماری منظر   - 628
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 624
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آرمان شهرگرایی   - 587
بی ینال ونیز   - 10
طراحی صنعتی   - 575
درس گفتارهای اتووود   - 10
معماری تندیس گون   - 570
معماری و انسان شناسی   - 10
توسعه پایدار   - 566
فمینیسم   - 9
معماری شمایل گون   - 556
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
منتقدان معماری   - 556
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 545
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 517
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
باز زنده سازی   - 494
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 437
معماری تخت جمشید   - 8
معماری یادمانی   - 390
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 387
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 385
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تغییرات اقلیمی   - 371
تز 1400   - 8
معماری ارزان   - 363
معماری آمریکای جنوبی   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 359
معماری و جنگ   - 7
معماری پست مدرن   - 352
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 333
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 323
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 317
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 308
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 295
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 285
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 277
عبور از مرحله جنینی   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 276
معماری مصر   - 7
اقتصادِ فضا   - 274
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری انتقادی   - 272
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ـ سینما   - 268
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
زنان و معماری   - 250
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 247
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
عکاسی   - 241
طراحی و پناهجویان   - 7
مسکن حومه شهری   - 237
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 229
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 215
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 209
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 208
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 199
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری فضای داخلی   - 185
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و رسانه   - 180
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 178
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 178
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 174
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 169
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
ترسیمات معماری   - 166
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
هنر گفت و گو   - 165
مسابقه ویلا 1400   - 6
بلندمرتبه ها   - 138
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 123
ده پرسش از دو معمار   - 6
معماری کوچک مقیاس   - 106
جنتریفیکیشن   - 6
ویرانه ها   - 104
معماری استرالیا   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 98
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 5
معماری چین   - 97
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری آسیا   - 93
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری اروپا   - 91
اکنی استودیو   - 5
معماری مذهبی   - 90
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری فاشیستی   - 89
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 87
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
معماری جنگلی   - 84
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 83
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 80
بلوپرینت   - 4
فیلوکیتکت   - 79
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
گفت و گو با مرگ   - 79
اکسپوی دبی. 2020   - 4
معماری پراجکتیو   - 78
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 74
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری هند   - 70
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری دیجیتال   - 68
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
بحران آب   - 65
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 65
معمای حبابی   - 4
معماری و نقاشی   - 61
معماری پساصنعتی   - 4
پداگوژی   - 60
معماری آفریقا   - 3
زاغه نشینی   - 57
اتووودْ باکسْ آفیس   - 3
معماری و روانشناسی   - 57
مدرنیسم هیپی   - 3
طراحی مُد   - 56
معماری مدارس   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 53
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و رنگ   - 53
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و ادبیات   - 52
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
آنتروپوسین   - 52
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری بیابانی   - 50
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری و آب   - 50
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
هنر روسیه   - 45
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
باهاوس   - 44
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و گیم   - 40
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری و سلامت   - 37
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری آمریکا   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
معماری مجازی   - 31
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
فیلم های اتووود   - 2
پاویون های سرپنتین   - 28
سایبرفمینیسم   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
معماری و کودک   - 2
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
سایبورگ   - 2
معماری و کوه   - 23
سایبرنتیک   - 1
طراحی جزییات   - 23
نمایش های مد پرادا   - 1
معماری و آسمان   - 21
ان اف تی   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
متاورس   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
ده پرسش از هشت معمار   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
فرهنگ نفت   - 18
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پردیس ویترا   - 18

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 11
آرشیگرام   - 8
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 18
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
آی/ تری   - 2
شاشونا زوبوف   - 4
اُ ام اِی   - 59
شیبیک و کریستوف   - 2
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 30
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 7
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئوپلد بانچینی   - 2
اسکار نیمایر   - 38
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 25
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 74
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اورهان پاموک   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 3
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 5
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 7
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 7
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دورته مندروپ   - 3
کلود پَره   - 3
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کنت فرمپتن   - 14
دیوید رُی   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید گیسن   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنگو کوما   - 47
رابرت نوزیک   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رابرت ونتوری   - 31
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 119
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریچارد نویترا   - 7
یو ان استودیو   - 32
ریموند آبراهام   - 1
یورگن هابرماس   - 15
رینر بنهام   - 2
یورن اوتزن   - 1
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 7
یوهانی پالاسما   - 12
زاها حدید   - 196

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -877
گالری   -95
زیرساخت های شهری   -477
هتل   -84
فرهنگی   -383
ورزشی   -68
پاویون   -303
حمل و نقل عمومی   -39
موزه   -273
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -38
اداری ـ خدماتی   -255
ویلا   -27
تفریحی   -192
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -173
زاغه نشینی   -6
اموزشی   -158
سرویس بهداشتی عمومی   -5
صنعتی   -114
عناصر یادمانی شهری   -5
معماری مذهبی   -108
تجاری   -3
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
تراشه های کانسپچوال ـ ژاک دریدا، دیکانستراکشن و یافتِ میانْ خطیِ هستی
اتووود سرویس خبر:   آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
1391/03/30
مـنـــــــبـع : http://lsawarchives.lib.lehigh.edu
تعداد بازدید : 6681

دیکانستراکشن پاسخی پیچیده است به طیف متنوعی از جریان های تئوریک و فلسفی قرن بیستم ـ از پدیدارشناسی هوسرلی تا ساختارگرایی فرانسوی و روان کاوی فرویدی و لاکانی. واژه De-construction مستقیما از Destruktionو Abbauفیلسوف المانی؛ مارتین هایدگر وام گرفته شده است، این واژه پیش فرض اصلی متفکرین پُستْ اِستراکچرالیستی نظیر ژاک دریدا گردید.

به گمان دریدا واژه دیکانستراکشن، "برگردانی" از این دو واژه است و هر انچه از زبانی به زبان دیگر برگردانده می شود عملا دچار وجهی طراحانه/ معمارانه می گردد. برای دریدا، انگونه که مارک ویگلی می گوید Destruktion به معنای "نابودی و تخریب نیست، بلکه اشکارا پی گیری وجوه مخربی است که ارتباط میان لایه های ساختاری یک سیستم را مختل کرده یا معوق می سازد" و Abbau نیز بر قرار انچه ویگلی می گوید :"منقسم سازی یک بنای کامل است برای مشاهده چگونگی شکل گیری یا ممانعت و به تعویق افتادن شکل گیری اش ".

 

 

 

 

 



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
رویا شمبو ( 1391/04/13 ) :
با سلام
كلا موضوعات فلسفي موضوعاتي پيچيده و نيازمند تفكر در آن مي باشد و براي پرداختن به آن بايد خود فلسفه را به طور كلي مورد مطالعه قرار داد ولي تا آنجايي كه كه موضوع براي ما شكافته شد در مورد موضوع ساختار شكني دريدا من اين موضوع را متوجه شدم كه هدف دريدا فرار از دوشقي ها وشكل گيري مرزها بوده در حالي كه اين مرزها به وجود آمد و در نهايت اين ساختار شكني يا واسازي شكل گرفت كه در معناي كلي شكلگيري را به تعويق مي انداخت.
زهرا خلیفه ( 1396/10/08 ) :
مکتب دیکانستراکشن یکی از شاخه‌های مهم مکتب پست مدرن محسوب می‌شود که نقدی به بینش ساختار‌گرایی و همچنین تفکر مدرن است. این مکتب توسط ژاک دریدا(۱۹۳۰) فیلسوف معاصر فرانسوی پایه گذاری شد از نظر او نوشتار ابزار خوبی برای انتقال مفاهیم نیست و یک متن هرگز دقیقا همان مفاهیم را که در ظاهر بیان می کند ندارد. هر کس معنایی و استنباطی متفاوت با دیگران از پدیده های پیرامون خود قرائت می‌کند. تقابل دوتایی موضوع دیگر مورد بحث ایشان بوده است. تقابل های دوتایی همچون روز و شب، مرد و زن، ذهن و عین، گفتار و نوشتار، زیبا و زشت، نیک و بد، همواره در فلسفه غرب مطرح بوده است و از زمان افلاطون تا حالا همواره یکی بر دیگری برتری داشته است. اما به نظر دریدا هیچ ارجهیتی وجود ندارد. به طور کلی دیکانستراکشن نوعی وارسی یک متن و استخراج تفسیرهای آشکار و پنهان از بطن متن است. و به تعداد خوانندگان متن، برداشت ها و استباط های گوناگون و متفاوت وجود دارد.
هادی سلاخ نژاد ( 1396/10/08 ) :
دیکانستراکشن میتواند علاوه بر ترجمه ساختارشکنی میتوان آن را جلوگیری از شکل گرفتن یا ب عبارت درست تر آن را ب تعویق انداختن حداکثری نیز ترجمه کرد.
زهرا دهقانیان ( 1396/10/09 ) :
هدف دریدافرارازشکل گیری مرزهادرحالی که این مرزبه وجودامده.
دیکانسراکشن شاخه مهم پست مدرن محسوب می شود.
ازنظردریدانوشتن ابزارخوبی برای انتقال مفاهیم نیست.
دیکانستراکشن علاوه برساختارشکنی جلوگیری ازشکل گرفتن
زهرا دهقانیان ( 1396/10/09 ) :
هدف دریدافرارازشکل گیری مرزهادرحالی که این مرزبه وجودامده.
دیکانسراکشن شاخه مهم پست مدرن محسوب می شود.
ازنظردریدانوشتن ابزارخوبی برای انتقال مفاهیم نیست.
دیکانستراکشن علاوه برساختارشکنی جلوگیری ازشکل گرفتن
زهرا دهقانیان ( 1396/10/09 ) :
هدف دریدافرارازشکل گیری مرزهادرحالی که این مرزبه وجودامده.
دیکانسراکشن شاخه مهم پست مدرن محسوب می شود.
ازنظردریدانوشتن ابزارخوبی برای انتقال مفاهیم نیست.
دیکانستراکشن علاوه برساختارشکنی جلوگیری ازشکل گرفتن
زهرا دهقانیان ( 1396/10/09 ) :
هدف دریدافرارازشکل گیری مرزهادرحالی که این مرزبه وجودامده.
دیکانسراکشن شاخه مهم پست مدرن محسوب می شود.
ازنظردریدانوشتن ابزارخوبی برای انتقال مفاهیم نیست.
دیکانستراکشن علاوه برساختارشکنی جلوگیری ازشکل گرفتن
زهرا دهقانیان ( 1396/10/09 ) :
هدف دریدافرارازشکل گیری مرزهادرحالی که این مرزبه وجودامده.
دیکانسراکشن شاخه مهم پست مدرن محسوب می شود.
ازنظردریدانوشتن ابزارخوبی برای انتقال مفاهیم نیست.
دیکانستراکشن علاوه برساختارشکنی جلوگیری ازشکل گرفتن
زهرا دهقانیان ( 1396/10/09 ) :
هدف دریدافرارازشکل گیری مرزهادرحالی که این مرزبه وجودامده.
دیکانسراکشن شاخه مهم پست مدرن محسوب می شود.
ازنظردریدانوشتن ابزارخوبی برای انتقال مفاهیم نیست.
دیکانستراکشن علاوه برساختارشکنی جلوگیری ازشکل گرفتن
زهرا دهقانیان ( 1396/10/09 ) :
هدف دریدافرارازشکل گیری مرزهادرحالی که این مرزبه وجودامده.
دیکانسراکشن شاخه مهم پست مدرن محسوب می شود.
ازنظردریدانوشتن ابزارخوبی برای انتقال مفاهیم نیست.
دیکانستراکشن علاوه برساختارشکنی جلوگیری ازشکل گرفتن
زهرا دهقانیان ( 1396/10/09 ) :
هدف دریدافرارازشکل گیری مرزهادرحالی که این مرزبه وجودامده.
دیکانسراکشن شاخه مهم پست مدرن محسوب می شود.
ازنظردریدانوشتن ابزارخوبی برای انتقال مفاهیم نیست.
دیکانستراکشن علاوه برساختارشکنی جلوگیری ازشکل گرفتن
زهرا دهقانیان ( 1396/10/09 ) :
هدف دریدافرارازشکل گیری مرزهادرحالی که این مرزبه وجودامده.
دیکانسراکشن شاخه مهم پست مدرن محسوب می شود.
ازنظردریدانوشتن ابزارخوبی برای انتقال مفاهیم نیست.
دیکانستراکشن علاوه برساختارشکنی جلوگیری ازشکل گرفتن
سهيلا افشار سرشت ( 1396/10/10 ) :
واژه ديكانستراكشن در لغت به معناي ساختار شكني ،واسازي،بن فكني و ..هست دليل اين همه معناهاي زياد چن وجهي بودن و متغير بودن ان است به همین دلیل در بینش دیکانستراکشن، ما در یک دنیای چند معنایی زندگی می کنیم. هر کس معنایی و استنباطی متفاوت با دیگران از پدیده های پیرامون خود قرائت می کند،حتي در خوانزن يك جمله نيز هر كي برداشت هاي متفاوتي دارد
پریسا زارع ( 1396/10/10 ) :
ساختارگرایی واکنشی در مقابل خرد استعلایی و ذهنیت مدرن است . ساختارگراها معتقدند که عاملی مهم تر از ذهن وجود دارد که پیوسته مورد بی مهری قرار گرفته و آن ساختار زبان است .
مکتب دیکانستراکشن که یکی از شاخه های مهم فلسفه پست مدرن محسوب می شود، نقدی به بینش ساختارگرایی و همچنین تفکر مدرن است.
مکتب دیکانستراکشن توسط ژاک دریدا (۱۹۳۰)، فیلسوف معاصر فرانسوی، پایه گذاری د
پریسا زارع ( 1396/10/10 ) :
ساختارگرایی واکنشی در مقابل خرد استعلایی و ذهنیت مدرن است . ساختارگراها معتقدند که عاملی مهم تر از ذهن وجود دارد که پیوسته مورد بی مهری قرار گرفته و آن ساختار زبان است .
مکتب دیکانستراکشن که یکی از شاخه های مهم فلسفه پست مدرن محسوب می شود، نقدی به بینش ساختارگرایی و همچنین تفکر مدرن است.
مکتب دیکانستراکشن توسط ژاک دریدا (۱۹۳۰)، فیلسوف معاصر فرانسوی، پایه گذاری شد.
محمد نصیری نژاد ( 1396/10/10 ) :
دغدغه‌ی ساختار شکنی بحثی است که در دهه ی پایانی قرن گذشته مطرح شد. از فلسفه و با دریدا اغاز شد و پایش به بسیاری عرصه های دیگر کشید این موج جدید که دوران ساختار گرایی را خاتمه یافته می داند بحث روز بسیاری از روشن فکران است.در بسیاری از کشور ها از جمله ایران نیز راه یافته و در شماری عرصه ها از جمله ادبیات و سینما جایگاه قوی پیدا کرده. در هنر های تجسمی و معماری نیز گرچه به صورت تک مضرابی حضوری واضح ندارد اما از انجایی که نحوه ی تفکر،تفسیر،فلسفه و رخدادها تاثیر غیر قابل انکاری بر هنر و به طور اخص معماری دارند
ز انجایی که اکثر محققان،دی کانستراکشن را حرکتی فرا ساختارگرایانه می دانند
ساختارگرایی واکنشی در برابر خرد استعلایی و ذهنیت مدرن است. ساختارگراها معتقدند عاملی از ذهن مهم‌تر است که پیوسته مورد بی‌مهری قرار گرفته و آن ساختار زبان است. ساختارگرایی دو اصل بنیادین را داراست.«حفظ کلیت در عین رشد وتغییر» و «برتری روابط بر اجزا » بر اساس این دیدگاه اجزا در طول زمان می‌توانند تحول یافته و تغییر پذیرند ولی کلیت ثابت و قابل شناسایی می‌باشد و این امر از طریق روابط بین اجزا تحقق می‌یابد.
دریدا نقد خود بر ساختارگرایی را در جستار «نیرو ودلالت» پی گرفته،انجا نیز به همین نحو خودکفایی نظریه ی معطوف به نظام ومفهوم را به پرسش می کشد.
درباره خو واژه همانطور که معلوم است کانستراکشن به معنای ساختار است (ساختار مجموعه منظم از یک روابط است ) پس کانستراکشن را میتوان معنا هم ترجمه کرد
اما دی که در اول آن امده است به معنای منفی کردن یا تعویق تعلیق معنا میشود
پس کلمه در اصل معنی ساختار شکن میدهد
امه دراینجا معانی که به آن اختصاص میدهند :تنوع تمایز تفاوت تعلیق تعویق پیشگیری و....است
یا به عبارتی دیگر
به ریشه رفتن و دیدن جزییات بیشتر .....
هستی فضلی ( 1396/10/10 ) :
ژاک دریدا فردی است که در سال ۱۹۳۰ میلادی به منظور تثبیت هتروژنیتی و در واقع ناهمگونی به عنوان عنصر اصلی و اساسی شکل دهنده به جهان مفهوم جدیدی تحت عنوان دیکانستراکشن یا ساختار شکنی را مطرح نمود . او معتقد بود که در یک فضای همگون و کلیتی مشابه میتوان ناخالصی های پنهان را کشف نمود ‌. او نمیخواست مفهوم جدیدی را شکل دهد بلکه میخواست به تخریب بپردازد . در ادامه ی اعتقادات دریدا معماری انتقادی نیز شکل گرفت
هستی فضلی ( 1396/10/10 ) :
ژاک دریدا فردی است که در سال ۱۹۳۰ میلادی به منظور تثبیت هتروژنیتی و در واقع ناهمگونی به عنوان عنصر اصلی و اساسی شکل دهنده به جهان مفهوم جدیدی تحت عنوان دیکانستراکشن یا ساختار شکنی را مطرح نمود . او معتقد بود که در یک فضای همگون و کلیتی مشابه میتوان ناخالصی های پنهان را کشف نمود ‌. او نمیخواست مفهوم جدیدی را شکل دهد بلکه میخواست به تخریب بپردازد . در ادامه ی اعتقادات دریدا معماری انتقادی نیز شکل گرفت
هستی فضلی ( 1396/10/10 ) :
ژاک دریدا فردی است که در سال ۱۹۳۰ میلادی به منظور تثبیت هتروژنیتی و در واقع ناهمگونی به عنوان عنصر اصلی و اساسی شکل دهنده به جهان مفهوم جدیدی تحت عنوان دیکانستراکشن یا ساختار شکنی را مطرح نمود . او معتقد بود که در یک فضای همگون و کلیتی مشابه میتوان ناخالصی های پنهان را کشف نمود ‌. او نمیخواست مفهوم جدیدی را شکل دهد بلکه میخواست به تخریب بپردازد . در ادامه ی اعتقادات دریدا معماری انتقادی نیز شکل گرفت
هستی فضلی ( 1396/10/10 ) :
ژاک دریدا فردی است که در سال ۱۹۳۰ میلادی به منظور تثبیت هتروژنیتی و در واقع ناهمگونی به عنوان عنصر اصلی و اساسی شکل دهنده به جهان مفهوم جدیدی تحت عنوان دیکانستراکشن یا ساختار شکنی را مطرح نمود . او معتقد بود که در یک فضای همگون و کلیتی مشابه میتوان ناخالصی های پنهان را کشف نمود ‌. او نمیخواست مفهوم جدیدی را شکل دهد بلکه میخواست به تخریب بپردازد . در ادامه ی اعتقادات دریدا معماری انتقادی نیز شکل گرفت
هستی فضلی ( 1396/10/10 ) :
ژاک دریدا فردی است که در سال ۱۹۳۰ میلادی به منظور تثبیت هتروژنیتی و در واقع ناهمگونی به عنوان عنصر اصلی و اساسی شکل دهنده به جهان مفهوم جدیدی تحت عنوان دیکانستراکشن یا ساختار شکنی را مطرح نمود . او معتقد بود که در یک فضای همگون و کلیتی مشابه میتوان ناخالصی های پنهان را کشف نمود ‌. او نمیخواست مفهوم جدیدی را شکل دهد بلکه میخواست به تخریب بپردازد . در ادامه ی اعتقادات دریدا معماری انتقادی نیز شکل گرفت
هستی فضلی ( 1396/10/11 ) :
ژاک دریدا فردی است که در سال ۱۹۳۰ میلادی به منظور تثبیت هتروژنیتی و در واقع ناهمگونی به عنوان عنصر اصلی و اساسی شکل دهنده به جهان مفهوم جدیدی تحت عنوان دیکانستراکشن یا ساختار شکنی را مطرح نمود . او معتقد بود که در یک فضای همگون و کلیتی مشابه میتوان ناخالصی های پنهان را کشف نمود ‌. او نمیخواست مفهوم جدیدی را شکل دهد بلکه میخواست به تخریب بپردازد . در ادامه ی اعتقادات دریدا معماری انتقادی نیز شکل گرفت
بهراد ذبیحی نیا ( 1396/10/11 ) :
تخریب ساختن چیزی
مکتب دیکانستراکشن توسط ژاک دریدا (۱۹۳۰)، فیلسوف معاصر فرانسوی، پایه گذاری شد. دریدا با ساختارگراها مخالف است
معماری دیکانستراکشن به عنوان یک سبک فراگیر و جهانی عمر نسبتا کوتاهی داشت و از حدود یک دهه فراتر نرفت، ولی تاثیر شگرف و بنیادین بر شیوه طراحی و نوع بازنمایی معنی و تفسیر در حوزه معماری داشت. این سبک به عنوان پیش زمینه رویکردهای متعاقب آن همچون معماری فولدینگ و معماری پیدایش کیهانی بود.
کسرا زهادت ( 1396/10/11 ) :

در نیمه اول قرن بیستم مهم ترین مکتبی که ادامه دهنده فلسفه مدرن محسوب می شد، فلسفه اصالت وجود بود. ژان پل سارتر (۱۹۸۰-۱۹۰۵) فیلسوف فرانسوی، پایه گذار این مکتب است. وی خرد گرایی مدرن، که توسط دکارت، کانت و سایر بزرگان مدرن مطرح و تبیین شده بود، را اساس فلسفه خود قرار داد. سارتر معتقد به خرد گرایی استعلایی (Transendental Mind) است. از نظر وی، «فرد ماهیت خویش را شکل می دهد و نباید از این عامل در مسیر شخصیت فرد غافل ماند. سارتر آزادی بی قید و شرط را از امکانات ذهن آدمی دانست. به نظر او آدمی آزاد است هر چه می خواهد اختیار کند و به همین جهت است که باید او را مسئول انتخاب های خود دانست».
مریم همایون ( 1396/10/11 ) :
سبک معماری دیکانستراکشن سبکی از معماری است که از بطن فلسفه و مباحث فکری نیمه دوم قرن گذشته در غرب ظاهر شده است . مکتب فکری دیکانستراکشن توسط ژاک دریدا فیلسوف معاصر فرانسوی ف پایه گذار ی شد او یکی از فلاسفه شاخص مکتب پسا ساختارگرایی است .
این سبک از اوایل دهه 80 میلادی توسط پیتر آیزمن وارد حوزه معماری در آمریکا شد .او معتقد بود معماری مانند سایر علوم می باید خود را با زمان و تحولات آن سازگار کند .
از نظر آیزمن معماری مدرن توجه خود را معطوف به آینده و معماری پست مدرن برعکس به گذشته نظر دارد ولی تفکر و اندیشه معمار امروز باید براساس شرایط کنونی شکل گیرد.

از نمونه های این سبک از معماری در این دوره در ایران می توان به ساختمان مشاهیر ، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه شاهرود ، باشگاه چند منظوره زعفرانیه را نام برد .


ویژه گی های سبک معماری دیکانستراکشن

-ایجاد احساس تعلیق ، ناپایداری و پویایی
-استفاده از سطوح و خطوط مورب و کج و معوج
-همجواری نماد های نامربوط در کنار یکدیگر
-تداخل احجام و سطوح معلق در یک ترکیب هنرمندانه

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

معنا در نه روایت؛ از نیچه تا دریدا
ژاک دریدا، خوانش انتقادیِ مرکز به مثابه نامکان و لحظه سونامی گفتمان
ژاک دریدا؛ متافیزیک حضور، زبان، دیکانستراکشن و رابطه انتقادی با متن در گفت و گو با محمد ضیمران
هستی شناسی سکوت به روایت جورج استاینر
ژاک دریدا؛ مهمان نوازی و انتظار و بازپرداخت مفهوم خانه، اقامت و سکونت
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group