معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1447
جشن نامه اتووود   - 21
منظر شهری   - 1439
معماری و ادبیات   - 21
نظریه معماری   - 1079
معماری کوچک مقیاس   - 21
طراحي داخلي   - 997
معماری و گیم   - 20
سازه های شهری   - 925
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
تکنولوژی ساخت   - 909
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 852
پردیس ویترا   - 18
مرزهای معماری   - 831
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 776
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه شهری   - 773
شهرهای در حرکت   - 15
المان شهری   - 765
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 703
معماری ـ موسیقی   - 15
کلان سازه   - 640
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 613
معماری و هوش مصنوعی   - 15
معماری پایدار   - 558
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
منتقدان معماری   - 530
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
آرمان شهرگرایی   - 510
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
روح مکان   - 497
معماری جنگلی   - 11
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 497
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی صنعتی   - 483
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری تندیس گون   - 477
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری منظر   - 474
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 473
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری شمایل گون   - 438
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
آینده گرایی   - 421
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
باز زنده سازی   - 413
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
هنر مدرنیستی   - 408
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
توسعه پایدار   - 395
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری یادمانی   - 362
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 345
معماری بیابانی   - 8
معماریِ توسعه   - 339
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری سبز   - 333
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 323
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 318
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 287
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 277
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 264
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 263
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 259
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 255
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 246
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 239
طراحی مُد   - 7
گرمایش زمین   - 233
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 233
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 223
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 209
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 206
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 7
معماری ـ سینما   - 202
معماری تخت جمشید   - 7
عکاسی   - 199
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
مسکن عمومی   - 198
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
هنر انتزاعی   - 191
طراحی و پناهجویان   - 7
گرافیک   - 169
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 166
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
معماری خوانی   - 7
هنر گفت و گو   - 151
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 147
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
طراحی مبلمان   - 139
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ژاپن   - 133
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
ترسیمات معماری   - 129
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ایران   - 119
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 6
معماری و فاجعه   - 118
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 113
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 92
معماری مصر   - 5
معماری مذهبی   - 87
فرهنگ نفت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری فاشیستی   - 83
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 81
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 79
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
اقتصادِ فضا   - 79
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 69
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
فیلوکیتکت   - 67
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 67
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 66
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری هند   - 66
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری چین   - 66
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
ویرانه ها   - 62
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
مدارس معماری   - 55
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
زاغه نشینی   - 52
پداگوژی انتقادی   - 3
معماری پراجکتیو   - 52
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
پداگوژی   - 51
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری فضای داخلی   - 51
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری دیجیتال   - 48
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 46
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و رسانه   - 46
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 42
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
جنبش متابولیسم   - 42
عبور از مرحله جنینی   - 2
باهاوس   - 41
آنتروپوسین   - 2
هنر روسیه   - 37
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
جهان علمیْ تخیلی   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری و روانشناسی   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
بحران آب   - 29
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری و نقاشی   - 29
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری مجازی   - 23
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 10
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 32
آلدو روسی   - 14
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 42
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 15
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 46
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 6
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 37
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 56
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 26
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 8
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 39
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 146
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 8
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 54
پییر ویتوریو آئورلی   - 12
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 30
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 6
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 28
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 6
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 102
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 31
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 5
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 191
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 18

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -807
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -395
گالری   -87
فرهنگی   -335
هتل   -77
پاویون   -268
ورزشی   -65
موزه   -255
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -232
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -163
ویلا   -8
تفریحی   -162
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -138
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -106
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
محصولات هنری پست مدرن: از سایبرپانک تا واقعیت مجازی
اتووود سرویس خبر:   محمد ابراهیم کرمی
1392/05/05
مـنـــــــبـع : کتاب گام به گام با جهان فلسفه و هنر مدرن ـ پُست مدرنیزم ـ نوشته جیمز ان . پاول ـ ترجمه حسینعلی نوذری
تعداد بازدید : 3858

داستان علمی تخیلی سیبرپانک چندان درباره ی آینده نیست، بلکه بیشتر شیوه ای است برای ترسیم نقشه ای از آنچه که امروز جریان دارد ـ زمان حالی که در آن داده ها از سوی شرکت های عظیم سرمایه داری تکنولوژیک کنترل می گردند.

لیکن این بانک های عظیم اطلاعات در فضایی وجود دارند که در آن تلویزیون، تلکس، ضبط صوت، ویدئو، دیسک های لیزری، دوربین های ضبط و دستگا ه های فیلم برداری ـ صدا برداری الکترونیک (تله دیلدو، پاپاراتسوهای ادیو اَنیمیترونیک، نانو ـ روِر) و تلفن همانند گونه های الکترونیکی علف های ریشه غده ای کیهانی بهم مرتبط هستند. و آن ها را می توان با اخلاق سیبر پانکی "اطلاعات برای مردم" به یکدیگر متصل ساخت.

سوال: تله دیلدو؟ پاپاراتسوهای ایواَنیمیترونیک؟ نانو ـ روِر؟ این ها چی هستند؟

جواب: تله دیلدونیک شامل نوعی سکس کامپیوتری است که در آن با استفاده از یک کامپیوتر در فاصله ای بسیار دور نیز می توان به اشیاء بی جان حس حیات بخشید و در آن ها زندگی ایجاد کرد.

پاپاراتسوهای ادیو اَنیمیترونیک، عبارتند از پاپاراتسوهای (عکاسان سمج) روبات گونه ای که به کمک اصوات فعال می گردند و به طور ناگهانی و بی هوا از شما عکس می گیرند(گویی شما مدل بسیار زیبایی هستید که با گام های متین در رستوران شیکی نظیر فشن کافه در حال خرامیدن هستید) در حالی که مثلاً با فردی از یک سیاره ی دور مثلاً با یک مریخی داشتید از راه دور و از طریق کامپیوتر ارتباط برقرار می کردید. نانو ـ روِر نیز یک روبات کوچک است که از سطح کره ی مریخ تصاویری را ارسال می دارد.

بنابراین می توانید امکانات را ببینید: اطلاعاتی از تله دیلدو، از سیاره ی مریخ، از نانو ـ روِر و پاپاراتسوهای اَنیمیترونیک (Audioanimatronic Paparazzi)، که همگی آن ها در یک واقعه ی عظیم اکترونیکی کیهانی عمل می کنند.

سوال:ظاهراً داستان های علمی ـ تخیلی سیبر پانک نقشه ی دقیق از محدوده ها و قلمرو عصر پست مدرن ترسیم می کنند تا نظریه ی بودریار.

جواب: درست است. در واقع بسیاری از افراد فکر می کنند که بودریار عملاً داستان های علمی ـ تخیلی می نویسد و اینکه بخش اعظم داستان های علمی ـ تخیلی سیبر پانک فی الواقع نظریه ی بسیار زیبا و خوبی است. وانگهی بودریار صرفاً به توصیف جامعه ی پست مدرنی می پردازد که به طور انفعالی تسلیم جریان حسی و مهجور فرا واقعیت و وانمود ه ها شده است.

لیکن داستان های علمی ـ تخیلی سیبر پانک نه تنها دنیای وانموده ها را توصیف می کند، بلکه آن را به صورت دنیایی نشان می دهد تحت سیطره ی شرکت های عظیم و غول پیکر، و شکلی از مقاومت در برابر روند کنترل و نظارتی را که این شرکتهای عظیم بر ما اعمال میکنند، به ما پیشنهاد می کند.

ولی در عین حال، سیبر پانک نیز همانند بودریار، اکنون دست از آوانگارد بودن برداشته است و در حال حاضر صرفاً به صورت تهی گاه در آمده است.

در حال حاضر مجلات سیبر پانک به صورت جریان عمده و اصلی در آمده اند. مجله ی ماندو 2000 (سال 2000)، این پدیده ی پر زرق و برق و خیره کننده ی ماشینی، مخلوق آر . یو. سیریوس(صورت فلکی شعرای یمانی) و ملکه مو (دوازدهمین ستاره ی صورت فلکی از لحاظ روشنایی) که در اواخر دهه ی 1980 چاپ و منتشر گردید، با تبلیغات سرسام آور در معرفی انواع داروهای روان گردان و مخدر، مدهای ماشینی(جوانک های ماشینی یا سیبر پانک ها غالباً لباس های براق و زرقو برق داری می پوشند که مثل آیینه می درخشند) و با دیگر چیز هایی نظیر آن ها پر شده است.

شهرت ماندو در سال 1993، در پی ظهور سایت جدیدی به نام وایرد (Wired) برای نویسندگان سیبر پانک نظیر ویلیام گیبسون، رو به افول نهاد. در سال 1994 سایت وایرد به صورت هات وایرد در وضعیت قرار گرفت web Hotwired / www.wired.com :Online 

 علاوه بر این مجلات مردمی، هزاران تن آثار علمی ـ تخیلی نیز عرضه شده اند. ولی همه ی این ها تقریباً یکسان به نظر می رسند. همانطور که سیکسری ـ رونای (Csicsery – Ronay) به صورت سئوالی اظهار می دارد: " هر شخص از میان چندتا افسانه یا حکایت اسرار آمیز می تواند بگذرد، چندتای آن ها را می تواند دنبال کند، حکایاتی که در آن ها یک پیشکسوت یا بازیگر عمده ی جوان خود ویرانگر ولی حساس با استعدادی القاء شده / مصنوعی / و تلکترونیک که سبب می شود تا شیاطین (شرکت های عظیم و غول پیکر / دولت های پلیسی / دنیای تبهکاران و جنایتکاران ) در جا هایی چون (مناظر و اماکن مخروبه و ویرانه ی شهری / محدوده ها و نواحی مصور نخبگان / ایستگا های فضایی مرکز گریز) به دنبال وی گشته و در صدد تعقیب و یافتن او برآیند.

در مراکزی که پر است از چیز های عجیب و غریب و دور از ذهنی چون (دلاکی ها، سلمانی ها / انواع پوشاک / خود فلج سازی یا خو اختگی / موسیقی راک / سرگمی های سکسی / داروهای طراحی / آلات و ابزار تلکترونیک / سلاح های جدید و زشت و نکبت بار / توهمات عینی و ظاهری) که بیا نگر (عادات، آداب و رسوم / مد و سلیقه ی) تمدن مدرن در مرحله ی زوال نهایی آن هستند که سرانجام با جریانات شورش گر و شدید اللحن (آیین های راک جوان و دارای هوش مصنوعی) در یک جا جمع می شوند.

آیین هایی که بدیل و جایگزینی نه برای (جماعت / اشتراکیت / سوسیالیسم / ارزش های سنتی / نگرش استعلایی) بلکه برای غفلت یا نسیان اعلایی که بر زندگی و حیات تأکید می ورزد، ارائه می کنند، نسیانی که با جریانی پیش می رود که در حال حاضر در قالب ماشین و علیه شبح نابود کننده ی دنیا ( هوش مصنوعی / شبکه ی شرکت های چند ملیتی / نبوغ شیاطنی) در جریا است؟"(ایستاوان سیکسری ـ رونای، مقاله ی " سیبر پانک و نورومانتیسم"، در کتاب درهم روفتن استودیو واقعیت، ص، 184 ).

سوال: خوب، سیبرپانک درست مثل یکدسته پسر هایی است که از قدرت تخیلات تکنولوژی پیشرفته برخوردارند. این ها چه فرقی با رمبو دارند؟ و سیبر پانک درباره ی معضلات جنایت، مواد مخدر، اعتیاد، اعتیاد جنسی، دربارهی زنان، درباره ی بوم شناسی( اکولوژی) و نظایر آن چه چیزی برای گفتن دارد؟

جواب: هر آنچه که جایگزین سیبرپانک می گردد بایستی گرایش زمینی تر داشته باشد، بیشتر متوجه زمین باشد، بیشتر متوجه زنان باشد، زن گراتر باشد.

...


...


...


...




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

پارازیت ساخته بونگ جون هو؛ از توپوس های دیده نشدن تا وانموده ها و توپوگرافی های پنهان شدن
ژان بودریار؛ عبور از سوژه و صورت بندی دنیای ابژهْ بنیادِ پسابازنمایی
ژان بودریار، آینه و امپراتوری امرِ مجازی در داستانی از خورخه لوئیس بورخس
یازدهم سپتامبر و غلبه سینما بر واقعیت به روایت ژان بودریار
ژان بودریار، آیرونی یا توسل به مضحکه در مواجهه با شدت ابتذال
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group