معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1381
پاویون های سرپنتین   - 25
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1309
معماری فضای داخلی   - 23
نظریه معماری   - 1028
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22
طراحي داخلي   - 941
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
سازه های شهری   - 893
جشن نامه اتووود   - 21
تکنولوژی ساخت   - 874
معماری مجازی   - 20
مرزهای معماری   - 806
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 798
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نظریه شهری   - 731
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 730
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 721
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 627
جهان علمیْ تخیلی   - 16
معماری و سیاست   - 615
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 550
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 534
معماری و نقاشی   - 15
منتقدان معماری   - 499
معماری بایومورفیک   - 14
آرمان شهرگرایی   - 470
شهرهای در حرکت   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 464
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری تندیس گون   - 461
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 459
معماری و روانشناسی   - 13
روح مکان   - 458
معماری کوچک مقیاس   - 13
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 451
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 11
معماری منظر   - 444
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری شمایل گون   - 429
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
باز زنده سازی   - 391
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
توسعه پایدار   - 368
معماری و گیم   - 10
هنر مدرنیستی   - 357
معماری و هوش مصنوعی   - 9
آینده گرایی   - 352
معماری و ادبیات   - 9
معماری یادمانی   - 344
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 327
بی ینال ونیز   - 9
معماری سبز   - 316
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
طراحی نئولیبرال   - 299
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری پست مدرن   - 276
معماری و رسانه   - 8
اتووود کلاسیک   - 270
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 260
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 254
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 254
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 250
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 247
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 245
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 240
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 226
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 219
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 214
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 196
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 194
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 193
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 181
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 174
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 170
معماری تخت جمشید   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
هنر انتزاعی   - 161
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
گرافیک   - 150
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 139
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر گفت و گو   - 137
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
مسکن روستایی   - 135
طراحی و پناهجویان   - 7
طراحی مبلمان   - 126
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 124
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 111
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 108
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
ترسیمات معماری   - 93
منبع شناسی اتووود   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 87
معماری بیابانی   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اکسپو   - 79
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 79
فرهنگ نفت   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری هند   - 66
معماری خوانی   - 5
معماری و فاجعه   - 65
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری چین   - 63
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 56
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
گفت و گو با مرگ   - 55
بلوپرینت   - 4
ویرانه ها   - 54
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 53
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
مدارس معماری   - 50
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
زاغه نشینی   - 47
معماری جنگلی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 47
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پداگوژی   - 44
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری دیجیتال   - 42
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 3
معماری پراجکتیو   - 42
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
اقتصادِ فضا   - 40
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 39
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
باهاوس   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
فیلوکیتکت   - 32
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
هنر روسیه   - 32
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 30
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
طراحی پارامتریک   - 29
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
بحران آب   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 11
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 3
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 4
ژاک دریدا   - 18
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 13
ژیل دلوز   - 29
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 27
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونیو نگری   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنیش کاپور   - 8
سو فوجیموتو   - 11
آی وِی وِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اُ ام اِی   - 39
سورِ فِهْن   - 6
اتوره سوتساس   - 7
سوزان سانتاگ   - 8
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 13
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 8
فرانک لوید رایت   - 45
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 2
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 4
لبس وودز   - 24
الیس راستورن   - 96
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لویی کان   - 37
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 11
لُکُربُزیه   - 140
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 29
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پاتریک شوماخر   - 3
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پال گلدبرگر   - 1
مایکل سورکین   - 4
پرویز تناولی   - 2
مایکل گریوز   - 6
پری اندرسون   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پل ویریلیو   - 22
مخزن فکر شهر   - 1
پیتر آیزنمن   - 57
مـَــس استودیو   - 3
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 67
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
میشل فوکو   - 45
تئودور آدورنو   - 4
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 23
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 1
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 5
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 11
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 23
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 189
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -765
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -369
صنعتی   -101
فرهنگی   -325
گالری   -84
پاویون   -258
هتل   -75
موزه   -253
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -159
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -152
ویلا   -6
اموزشی   -132
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
داستان شهر پست مدرن؛ از دیستوپیای بلید رانر تا تصویرْ شهرِ لس انجلس
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1396/09/16
مـنـــــــبـع : پسامدرنیته. نوشته دیوید لایون. برگردان محسن حکیمی. انتشارات آشتیان
تعداد بازدید : 1149

در جهان داستان، بین رمان و داستان علمیْ تخیلی به سختی می توان فرق گذاشت. نویسندگان، که دیگر تکنیکی به کار نمی برند که برای پیچیدگی و حتا چیرگی بر ان به ما کمک کند، اکنون ما را به اعماق سردرگمی خود در این باره که کیستند و چگونه نسبت به دنیاهای غریب و دوپاره ی رویه ها و دال ها واکنش نشان می دهند، هدایت می کنند. نویسندگانی همچون تامس پینچن به جای هشدار در مورد آینده های هولناک، شرح تبارشناسانه درباره ی گذشته نزدیک و حال ارائه می دهند. نه این که ترس و بیم از آینده در ان ها غایب باشد. نگاه پارانویایی اسلاتراپ از شخصیت های کتاب رنگین کمان جاذبه چنان است که گویی از قلم خود میشل فوکو تراویده است. در ادبیات معاصر این نگاه را که در بلید رانر2019 اوج می گیرد نگاه دیستوپیایی می خوانند. 
تمام این داستان ها در شهرها اتفاق می افتد. فرهنگ جوانان دهه 1960 نیز، با صرف نیروی نویافته اش برای مد، موتورسیکلت و موسیقی پاپ، در شهر اغاز شد. صنعت زدایی از شهرها ان ها را به مراکز مصرف ـ مراکز خرید کلان و موزه ها ـ تبدیل کرد. از این بود که سرمایه گذاری در تصویر به وجود امد، عاملی که برای موفقیت شهرهایی که مبنای تولیدی یا مالی خود را از دست داده اند، تعیین کننده است. و هم از این رو بود که سرمایه گذاری در تصویر به وجود امد، عاملی که برای موفقیت شهرهایی که مبنای تولیدی یا مالی خود را از دست داده بودند، تعیین کننده شد.
شهرها در عین حال جایی هستند که تصویرهای اجتماعی در ان ها به نمایش گذاشته می شود، جاهایی که در ان ها تبلیغات و آگهی های تجاری بیشترین شدت را دارند و جاهایی که در ان ها اعمال نمایشیِ مصرفْ محور معنادارترین اعمال هستند. آخرین مدها، موج های جدید، اوضاع هنری را همه در شهرها باید جست. سبک به سرعت در گردش است . گاه به گذشته های دور شبیخون هایی حسرت خوارانه می زند. 
به نظر می رسد هم شهر پیشا مدرنی همچون ونیز با ساختمان های قدیمی و معماری رنسانسی اش و هم شهر مدرنی همچون نیویورک، با شبکه نقشه مند خیابان ها، طراحی کارکردی و ساختمان های شیشه ای و بتونی اش راه را برای شهر پسامدرن ـ شاید لوس آنجلس ـ باز می کند. در این مورد، چیز سفت و سخت دقیقا دود هوا نشد، بلکه بولدوزری شد تا راه را برای پدیده ی جدید باز کند. رابرت موزز نیویورک قدیمی را با اشتیاق مسطح کرد تا فضاهایی برای آزادراه هایش ایجاد کند و چارلز جنکز پیشنهاد می کند که تاریخ پسامدرنیته را از زمانی بگیریم که مجتمع مسکونی پروئیت آیگو در سنت لوئییس در هم کوبیده شد: ساعت 3 و 32 دقیقه روز 15ام جولای 1972. 
چنین است که دیزنی لند به ناکجاآباد محبوب معماری بدل می شود. باریکه ی اسفالتی ای که حاشیه ای از علائم نورانی نئونی دارد و همه را از کوچک و بزرگ شیفته لذت های مصرف می کند ـ فرقی نمی کند که غذا باشد یا وسایل خانه یا فیلم ـ و این نخستین نشانه ی ان است که دارید به سوی یکی از شهرهای شمالی رانندگی می کنید. کشش و جاذبه هر نمایشی، هر تجربه ای، باید از جاذبه آخرین تجربه بیشتر باشد. هنر و زندگی روزمره به صورت آمیزه یی از شکل ها و تثاویر با هم ترکیب می شوند. زمانی چنین نمادهایی مشخص کننده ی خرده فرهنگ های خاص جوانان بود، اما اکنون، اگر همه کاملا نوجوان نشده باشند، دست کم همه جای پایی در بازار دارند. در جمعیت هایی که به سرعت پا به سن می گذارند، سالخوردگان حریفان اشکارا جدیدی برای بازار هستند. بازی و سرگرمی، مصرف و نگاه خیره توریست همان چیزی است که شهر پسامدرن برای ان ها ساخته شده است. دخالت و مشارکت اموری حیاتی هستند؛ پس از تماشای صدا و سیما در دژ هانری، کلاه نظامی بر سرگذاشتن و تلاش برای قدم رو رفتن بدیلی است برای وقت تلف کردن در مغازه هدیه فروشی. خیابانگردان بودلر، چه تسلیم بازی با کنترل از راه دور شده باشند و چه نشده باشند، هنوز در شهرند. 
مفسران چندی از لس آنجلس به عنوان نخستین شهرِ به راستی پسامدرنِ جهان نام برده اند. این کلان شهر گسترده ی حاشیه ی اقیانوس از مشاغل مربوط به تکنولوژی پیشرفته، به اضافه خدمات و کارهای تولیدی ارزان قیمت، سهم عظیمی دارد. اما چنان صنعت زدایی و بازسازی سریعی از سرگذرانده که ادوارد سوجا ان را "پنجرهْ پارادایمی برای نگریستن به نیمه اخر قرن بیستم" می نامد. با این همه، تمرکز بر این جریان شهریِ پیوسته در حرکت و تکه تکه که در همه جا جهانی است دشوار است. 
لس آنجلس همه تکنولوژیست های جنگ ستارگان و ستاره های سینما را در خود جای داده است، اما هر یک را در قلمرو بسته خود. زاغه های فلک زده و همسایه های نیمه مدرن اعیانی دارد. فرودگاهی بزرگ دارد و با ناهمگنی روی کیلومترها زمین ولو شده است، و البته فاقد یک مرکز قابل شناسایی است، سوجا می گوید، اگر مرکزی داشته باشد هتل بوناونچر است:"نماد معماری مطبق شگفت انگیز هزارتوی باریکه باریکه شده ای که شصت مایل دور خود می پیچد." شهرک ها با نام خویش خود را با خاطرات حسرت خوارانه از مناطق دیگر آشتی می دهند: ونیز، ساحل منهتن، وست مینستر. همه چیزها، واضح، توام و مرتبط با هم است؛ شهری پست مدرن، بی عمق و ارام. آیا بلید رانر را بی خود به قرن بیست و یکم منتسب کرده اند؟
لس آنجلس همچنین نمونه ی همان چیزی است که مایک دیویس آن را وجه بد پسامدرنیته می نامد. مردمی که آنجا زندگی می کنند گرفتار برزخ جدیدی هستند، برزخ میان امر محلی و امر جهانی، که در مدرنیته نیز وجود دارد اما امروز تقویت شده است. امر جهانی نه فقط در توزیع فیلم های هالیوود در سراسر جهان، بلکه در خطرات مدرنیته رادیکال شده ای متجلی می شود که با فتح صنایع انعطاف پذیر و فراملی دوران پست فوردیسم همراه می شود.  



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

تراشه های کانسپچوال ـ ادوارد سوجا، ماتریس پست متروپلیس و چهارمین موج انقلاب شهری
کتاب خانه اتووود ـ جغرافیاهای پست مدرن ـ ادوارد سوجا
فضا و قدرت: جشن زندگی ادوارد سوجا (2015-1940) . قسمت اول
کتابخانه اتووود ـ پست متروپلیس؛ مطالعات انتقادی شهر ها و مناطق ـ ادوارد سوجا
فضا و قدرت: جشن زندگی ادوارد سوجا (2015-1940) . قسمت دوم
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group