معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1497
معماری و گیم   - 21
منظر شهری   - 1449
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
نظریه معماری   - 1091
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 1022
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
سازه های شهری   - 930
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
تکنولوژی ساخت   - 914
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 855
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
مرزهای معماری   - 838
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 17
نگاه نو به سكونت   - 795
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه شهری   - 784
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
المان شهری   - 768
شهرهای در حرکت   - 15
معماری و سیاست   - 721
معماری ـ موسیقی   - 15
کلان سازه   - 645
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 631
معماری جنگلی   - 15
معماری پایدار   - 570
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
منتقدان معماری   - 531
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
آرمان شهرگرایی   - 525
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
روح مکان   - 505
طراحی مُد   - 12
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 505
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی صنعتی   - 489
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
معماری منظر   - 485
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری تندیس گون   - 479
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 477
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آینده گرایی   - 454
معماری بیابانی   - 10
معماری شمایل گون   - 440
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
باز زنده سازی   - 423
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
هنر مدرنیستی   - 418
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
توسعه پایدار   - 404
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری یادمانی   - 362
معماری خوانی   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 354
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماریِ توسعه   - 343
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 339
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 325
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری پست مدرن   - 325
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 296
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 289
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 269
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 268
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری محلی   - 265
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
معماری ارزان   - 259
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 255
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 243
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 241
معماری تخت جمشید   - 7
معماری انتقادی   - 239
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری ـ سینما   - 231
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 224
طراحی و پناهجویان   - 7
زنان و معماری   - 217
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 212
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 206
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 197
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 176
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 167
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 149
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 146
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 135
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ژاپن   - 133
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری و فاجعه   - 129
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 121
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
بلندمرتبه ها   - 116
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 94
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 6
معماری مذهبی   - 87
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 85
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری فاشیستی   - 85
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
اقتصادِ فضا   - 81
فرهنگ نفت   - 5
اکسپو   - 79
معماری مصر   - 5
فیلوکیتکت   - 73
اتووودْ آبزرور   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 73
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 71
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
گفت و گو با مرگ   - 69
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری هند   - 67
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری چین   - 66
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
ویرانه ها   - 64
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری فضای داخلی   - 61
پداگوژی انتقادی   - 4
مدارس معماری   - 57
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری پراجکتیو   - 56
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری و رسانه   - 54
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پداگوژی   - 53
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
زاغه نشینی   - 53
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 49
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری دیجیتال   - 49
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
جهان علمیْ تخیلی   - 45
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 44
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری و روانشناسی   - 42
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
باهاوس   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
هنر روسیه   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری و نقاشی   - 35
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
بحران آب   - 29
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری و ادبیات   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری مجازی   - 23
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری کوچک مقیاس   - 22
شهرْخوانی با اتووود   - 1
آنتروپوسین   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان نوول   - 22
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژاک دریدا   - 18
آرشیگرام   - 7
ژاک لوگوف   - 4
آرکی زوم   - 6
ژیل دلوز   - 34
آلبرت پوپ   - 4
سائول باس   - 7
آلدو روسی   - 14
ساسکیا ساسن   - 9
آلوار آلتو   - 19
سالوادور دالی   - 2
آلوارو سیزا   - 9
سانا   - 5
آن تینگ   - 4
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی گائودی   - 28
سدریک پرایس   - 3
آنتونی وایدلر   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنتونیو نگری   - 5
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 9
اُ ام اِی   - 43
شاشونا زوبوف   - 2
اتوره سوتساس   - 7
شیگرو بان   - 33
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 46
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 8
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 6
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 58
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 11
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 149
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 30
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 13
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 13
حسن فتحی   - 6
کازو شینوهارا   - 2
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 30
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 107
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رنزو پیانو   - 32
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 5
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 194
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 21
یوهانی پالاسما   - 12
ژان بودریار   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -822
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -408
گالری   -87
فرهنگی   -337
هتل   -77
پاویون   -268
ورزشی   -65
موزه   -256
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -234
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -165
ویلا   -12
مسکونی ـ تجاری   -165
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -139
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
عبور از صنعتی شدن به مثابه عملیات غیرممکن یا چرا ما بایستی در جهان مادی زندگی کنیم؟
اتووود سرویس خبر:   آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
1396/09/30
مـنـــــــبـع : -
تعداد بازدید : 1509

در سال 2012 انتشارات راتلج کتابی منتشر کرد که با عنوان مناظره درباره جهانِ پس از آمریکا؛ جهان پیشِ رو توسط نشر نی در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است، کتاب مجموعه مقالاتی است که در تحلیل کتاب جهان پسا آمریکایی نوشته فرید زکریا به رشته تحریر درامده.
در اخرین بخش کتاب که به نسبت میان انرژی و محیط زیست می پردازد، مقاله ای وجود دارد نوشته ساتیا براتا داس با عنوان دولت نفتیِ مردم سالاری، نویسنده آینده سیاره را در گرو توسعه مسئولانه و پایدار بزرگترین ذخایر هیدروکربنی زمین می داند و این مهم را نیازمند رهبران احتمالیِ دگرگونیِ انرژی، این مقاله که پیش از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا اماده شده است، یاداور می شود:"جدای از معدودی خوش گذران کندذهن، هیچ ادم عاقلی منکر واقعیت تغییرات اب و هوایی نمی شود." اما به موازات از واقعیت وخیم دیگری هم پرده برمی دارد:"همه افراد نوع بشر چشم به برخورداری از سبک زندگی ثروتمندان دارند" بنابراین ما به پنج سیاره زمین و نه یکی نیاز خواهیم داشت و این به جز با حرکت هماهنگ در جهت تولید انرژی پایدار محقق نخواهد شد، که البته به هیچ وجه ارزان نخواهد بود.
دومینیک اشتراوس کان، مدیر اسبق صندق بین المللی پول، تاکید می کند سیاره زمین برای محدود ساختن تغییرات آب و هوایی و کمک به کشورها برای بسط انرژی های پاک تر به 100 میلیارد دلار سرمایه سبز نیاز خواهند داشت و تعارض عمده همین جا رخ می نماید؛ کشورهای شمال بیشترین سهم در ایجاد تغییرات آب و هوایی را دارند و کشورهای در حال توسعه نمی توانند از دل پهنه های جنگ به فناوری های سبز دست یابند.
راهکاری که نویسنده پیش می نهد با این پیش فرض ارائه می شود که ما همچنان در جهانی مادی زندگی می کنیم و نمی توانیم از صنعتی شدن بگذریم، پس بهتر است که واقعیت را بپذیریم و به جای تمرکز بر ایده حذف کربن بر محبوس سازی و پردازش ان موکد شویم و محدودیت های منطقی ای برای انتشار گازهای گلخانه ای وضع نماییم، انچه در یادداشت 
جهان کربنی، خیر مشترک و رهبران ناموجود اقتصادهای سبز  که توسط علیرضا طیب به فارسی برگردانده شده تاکیدی است بر این واقعیت .        



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
امیر جمالی ( 1400/02/08 ) :
با سلام و عرض خسته نباشید
سپاس از فعالیتهای اثر گذار شما در بهتر شدن جهان هستی.
به گمان بنده در این موضوع،نگاه واقع گرایانه به حال وطرز فکر حاکم بر جامعه های انسانی میبایست همراه با همت و برنامه ریزی های دقیقی برای آینده در نظر گرفته شود.
به این معنا که
بله انسان‌ها به سبب زندگی و رشد به سمت منفی یا مثبتی که در اجتماع بشری دارند خواسته ها و مد هایی در ذهنشان تعریف می‌شود بنابر این یک شب و یا حتی چند شب نمیتوان علایقاتشان را که چه بسا بسیار منفی در سبک زندگی خودشان و همچنین ایندگان تاثیر گذار است را از بین برد
بنابر این در بخش اول نقش بسیار مهم فرهنگسازی وجهت دادن به تعریف مد و علایق اجتماع از سبک ها و یکاهای تعریف ثروت و مطرح شدن به یکاهایی که همسازگار با حیاط و محیط زیست هستند میباشد،هر گروه و هر شخص در تخصص و بضاعت خود.
معمار: با طراحی و ارائه های جدید از معماری هم سو با طبیعت
خودروساز: با ارائه محصولات سازگار و مطابق با سلیقه
دندان پزشک: با استفاده از متریال ها یا حد عقل دست کش و ماست همساز باطبیعت
و غیره...
که در ادامه بخش دوم با توسعه و سرمایه گذاری در جنگلها،روش های نوین برخورد با کربن و سرمایه گذاری های اقتصادی از این قبیل
این دو بازو به کمک هم به آینده روشن تری منجر خواهند شد
و حد عقل این که در آخر به جای ۵ زمین به ۲،یا ۳ زمین این مساله قابل حل خواهد بود
پس هیچ گاه بدون در نظر گرفتن میل و اشتهای روز افزون بشر برای ثروت و صنعتی شدن ،نمیتوان راه حلی پیدا کرد که هم میل بشر را ارضاکند هم جهان و آینده او را آباد

بزرگ‌ترین تغییرات از خود، خود انسان شروع و به تمام کائنات سرایت پیدا میکند.
معصومه پورشب ( 1400/02/10 ) :
با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و استادان گرامی
وتشکر از سایت پر متحوای شما؛
صنعتی شدن:
قرن بیستم قرن انقلاب هاست ، انقلاب هایی همچون (انقلاب صنعتی و....)
صنعتی شدن :یعنی خارج شدن جامعه از حالت های کشاورزی به صنعتی ، اقتصادی، مبتی
بر زمین.
و صنعتی شدن یک فرایندی است که در آن تغییراتی همچون اجتماعی ،اقتصادی ،سیاسی،
فرهنگی و ... میباشد.
صنعتی شدن یعنی گروهی از انسان ها تلاش بر کمک به پیشرفت و ابر قدرت شدن و پیشرفته شدن تحولات جامعه و...میکنند.
مهم ترین ویژگی صنعتی بودن ماشین است.
kimia khademi ( 1400/02/10 ) :
با سلام و احترام
به نظر اینجانب اکنون زمان آن رسیده که از بعضی جهات خلاف فرآیند صنعتی شدن حرکت کنیم وبا نوعی تعادل میان فرآیند روبه جلوی جریان صنعتی شدن وبازگشت به بعضی از شرایط پیش از آن عصر جدیدی از صنعتی شدن را رقم بزنیم.
به عنوان مثال حضور نهاد های آموزشی (که نظیر آن در سیستم فئودال نبود)و تربیت افراد متخصص بسیار امر موثر و سازنده ایست که در این جریان رخ داده و می تواند با به روزرسانی هرروزه خود حرکتی شتابدار روبه جلو داشته باشد که یکی از نتایج بسیار مطلوب آن پیشرفت روز افزون تکنولوژی است که ایده استفاده از انسان به عنوان نیروی کار دیگر به قوه پیش کارایی نخواهد داشت.
اما فرآیند شهری شدن وبه مثابه آن فاصله گرفتن هرچه بیشتر انسان از طبیعت و خود سبب شده تا انسان امروز برده ی سیستم صنعتی باشد که درک و احترام کمتری نسبت به پیشینیان خود به طبیعت دارد.به گمان اینجانب زمان آن رسیده که با سرمایه گذاری بر افکار عمومی و تبلیغات کارساز سبک زندگی روزمره انسانها به لحاظ همپوشانی و اشتراک توام با احترام به طبیعت روند معکوس پیدا کند.
در ضمن عبارت : « همه ی افراد نوع بشر چشم به برخورداری از سبک زندگی ثروتمندان دارند.» بر خلاف نظر نویسنده نه تنها واقعیت وخیمی نیست بلکه واقعیتی بسیار امید وار کننده است.واقعیت است زیرا عقل سلیم می گوید که زندگی فرصت کوتاهی است که باید از آن لذت برد و امیدوار کننده به این جهت که نشان می دهد انسان مدرن به طور کامل برده سیستم صنعتی نشده و با نشان دادن مسیر های درست و هموارتر کردن راه برای آنها می توان با تلاشی همگانی رفاه بیشتر و دلخواه(نه تجملات بیهوده و مضر)را بدست آورد.
به امید فردایی برابرتر و زیباتر و سالمتر
ممنون از توجه شما
حدیث حاتمی ( 1400/02/10 ) :
با سلام خدمت اساتید و دوستان گرامی
اگر بخواهم راجب مبحث صنعتی سازی یا به عبارتی همان صنعتی شدن صحبت کنم باید عرض کنم :
هنگامی که یک جامعه و یک گروه انسانی که در رده پیشاصنعتی قرار دارند می توانند توسط یک سری فرایندهای ؛اجتماعی،اقتصادی به سمت رده های بالاتر ارتقاء پیدا کنند و تمام این فرایند هابخشی از فرایند مدرن سازی است و طی همین فرایند ها یک جامعه و گروه انسانی می تواند صنعتی شود .
فرایند صنعتی سازی بخشی از فرایند گسترده مدرن سازی می باشد.
صنعتی شدن می تواند باعث شود که افراد رویکرد متفاوت تری نسبت به درک طبیعت داشته باشند.
هنگامی که در یک کشور و جامعه کمبودی ؛ در بخش صنعتی باشد ؛ به عنوان یک نقطه ضعف محسوب میشود.
به همین علت ان کشور را ترغیب به پیشرفت و ارتقاء میکند از مرحله ی پیشا صنعتی به سوی صنعتی شدن .
صنعتی سازی می تواند یک نقطه قوت بسیار عالی و مفیدی برای ان کشور باشد.
ممنون از توجه شما ...
مهسا فارسی ( 1400/02/10 ) :
با سلام و احترام
منظور از صنعتی شدن ، غالب شدن فرهنگی است که در آن به کارگیری خلاقیت در تمامی زمینه های کشاورزی ، خدمات و تولید لازم است.
صنعتی شدن فرایندی است که طی آن فعالیت های اقتصادی کشور ها بیشتر از گذشته به صنعت مرتبط می شود و برای توسعه اقتصادی ضروری است و عمدتا به رشد و گسترش شهرها (شهرنشینی) می انجامد و معمولا در نوین سازی کشور های در حال توسعه دخیل است و با ساخت کالاهای ساده به جای واردات آن ها آغاز می شود.
شایسته است به پاس تلاش ها و زحمات مستمر شما در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه ، نهایت سپاس و قدردانی خویش را خدمت حضرت عالی ابراز دارم.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

شهر به مثابه منظر ناسیونالیستی؛ بوداپست ـ قسمت دوم
تراشه های کانسپچوال ـ رم کولهاس و روش پارانویدِ انتقادیِ سالوادور دالی؛ پارودیِ نظریه انتقادی
پل حسن 2 در مراكش از شركت فرانسوي مارك ميمران ؛ نامزد دريافت جايزه آقاخان 2013
قایقْ مدرسه ی شناور بنگلادش؛ معماری پایدار آموزش
بابل نو به مثابه تخیل رادیکال از آینده گرایی ـ مکنزی وارک
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group