مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1361
فیلوکیتکت   - 24
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1238
معماری و فاجعه   - 24
نظریه معماری   - 1007
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
طراحي داخلي   - 924
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 880
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 20
تکنولوژی ساخت   - 854
معماری مجازی   - 20
مرزهای معماری   - 795
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 773
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نظریه شهری   - 713
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 711
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 701
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 611
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 581
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 523
معماری بایومورفیک   - 14
معماری مدرن   - 518
شهرهای در حرکت   - 14
منتقدان معماری   - 494
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری تندیس گون   - 456
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 12
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 453
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
آرمان شهرگرایی   - 452
معماری فضای داخلی   - 11
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 446
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 11
روح مکان   - 444
جهان علمیْ تخیلی   - 10
طراحی صنعتی   - 443
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 434
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری شمایل گون   - 425
درس گفتارهای اتووود   - 9
باز زنده سازی   - 383
بی ینال ونیز   - 9
توسعه پایدار   - 357
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 339
معماری کوچک مقیاس   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
هنر مدرنیستی   - 324
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماریِ توسعه   - 316
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 8
معماری سبز   - 309
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 301
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 285
معماری و روانشناسی   - 7
اتووود کلاسیک   - 267
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 255
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 254
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 249
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 248
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 248
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 248
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 246
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 242
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 225
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 210
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 192
معماری تخت جمشید   - 7
مسکن عمومی   - 189
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری انتقادی   - 184
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
زنان و معماری   - 171
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
عکاسی   - 162
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ـ سینما   - 155
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 146
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 134
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر گفت و گو   - 133
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
گرافیک   - 127
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
فضای منفی   - 125
منبع شناسی اتووود   - 6
طراحی مبلمان   - 122
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ژاپن   - 121
معماری و هوش مصنوعی   - 5
معماری ایران   - 110
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
بلندمرتبه ها   - 106
معماری مصر   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
فرهنگ نفت   - 5
معماری مذهبی   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 76
معماری خوانی   - 4
معماری فاشیستی   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
ترسیمات معماری   - 71
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 66
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 62
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 55
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
ویرانه ها   - 53
معماری و ادبیات   - 4
مدارس معماری   - 48
معماری جنگلی   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 47
معماری و گیم   - 3
زاغه نشینی   - 44
معماری بیابانی   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 3
پداگوژی   - 38
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 38
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری پراجکتیو   - 37
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
باهاوس   - 37
شهرسازی کوچک مقیاس   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 35
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
مدرنیته؛ از نو   - 35
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
معماری و نقاشی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 29
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
اقتصادِ فضا   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
بحران آب   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
هنر روسیه   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
اکسپو میلان 2015   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پاویون های سرپنتین   - 24

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 16
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 28
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 35
سوزان سانتاگ   - 6
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 9
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 2
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 30
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 70
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 51
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 7
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 37
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 138
باک مینستر فولر   - 11
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
مارتین هایدگر   - 27
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 6
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 21
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 57
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 3
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 67
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 7
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 44
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 3
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 7
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 23
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 17
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 1
حسن فتحی   - 5
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 9
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 97
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 13
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 187
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -760
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -359
صنعتی   -101
فرهنگی   -320
گالری   -84
پاویون   -255
هتل   -73
موزه   -250
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -230
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -158
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -131
ویلا   -3
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
تجربه لکه ای از فضا به مثابه جغرافیاهای نادانی؛ هستی شناسی انتقادی سفر و مکان
اتووود سرویس خبر:   سروش خانی
1396/10/18
مـنـــــــبـع : https://newleftreview.org
تعداد بازدید : 1374

نوشتار پیش رو از نویسنده و روزنامه نگار ایتالیایی مارکو دِ رامو، به تحلیل ِ چگونگی تحریف حسگر جغرافیایی ما بواسطه جهانی سازی و تکنولوژی ارتباطات مدرن می پردازد.

زمانیکه پسرم شانزده ساله شد، به نظرم آمد چیزی غیر عادی اتفاق افتاده است. او در سفر به همراه مادرش یا من، از چهار قاره، به شهرهای جاکارتا تا لس آنجلس، نایروبی تا مسکو سفر کرد، اما هرگز به لوکا، پیزا و فلورانس که در ایتالیا بودند سفر نکرده بود. (نویسنده اهل ایتالیا است). او با مکان های دور آشنا بود، اما مکان هایی که در این نزدیکی بودند برایش ناشناخته می نمود. بسیار به چرایی این موضوع فکر کردم، به این نتیجه رسیدم که چنین وضعیتی صرفا با استانداردهای گذشته در تناقض است و سپهرهنجاری جدیدی از حال؛ و  و فراتر؛ ازآینده را به نمایش می گذارد.

سابقا سرزمین های دوردست در پوششی از فریبندگی اگزوتیک قرار داشتند و توسط اجداد مان در گذشته های دور پیموده شدند و مورد اکتشاف و بررسی قرار گرفتند. در گذشته پارادایم آگاهی ما از جهان، هم مرکز بود. درباره چیزهای اطرافمان و آنچه که با آن تماس داشتیم، می دانستیم.  سپس، با افزایش فاصله، تبدیل به موجوداتی غیر متجانس شدیم. ولیکن انقلاب ارتباطات در هر دوبعدِ  سازه ای (هواپیماهای کم هزینه) و ناسازه ای (جریان های ارتباطی در رادیو، تلویزیون، تلفن همراه، اینترنت) به این معنی است که سرزمین های دوردست دیگر وجود ندارند. هیچ جایی نیست که با هواپیما یا از طریق گوگل مپ نتوانید آن را ببینید. بیشتر ما با شبکه ای از افراد راه دور چت میکنیم و زمان کمتری به صحبت با همسایگانمان اختصاص می دهیم. همانطور که دور، نزدیک تر شده است، آنچه که در این نزدیکی است دور شده است.

فاصله بین مکان ها در حال حاضر چندان با کیلومتر به مثابه سطحی از هزینه ها و دردسرهای سفر که  از جایی  به جایی، درگیر کننده بودند؛ تعیین نمی شود.  از این دیدگاه، میلان به نیویورک نزدیکتر از شهر سیسیل در تراپانیِ ایتالیا است. اثر کوتاه سازی جغرافیایی به مثابه فاصله گذاری همجواری، ازانواع  بیگانه سازی  اجتماعی به شمار می آید: برقراری ارتباط  با یک مخاطب که اگرچه دور از ما ، اما با فرهنگ، درآمد و وضعیت ما سازگار است، آسان تر از ارتباط  با همسایه ای از یک طبقه اجتماعی متفاوت می باشد. (به همین دلیل است که بسیاری از افراد دیگر مباحثه ها و اختلاف نظرها را دنبال نمی کنند یا با افرادیکه متفاوت فکر می کنند، تعامل ندارند. همانند اینترنت، که افراد و  گروه ها تمایل دارند افراد و صفحاتی را دنبال کنند که  اعتقادات ونظرات مشترکی با یکدیگر دارند و یکدیگر را تایید می کنند.) نتیجه نهایی تمام این اختلالات فضایی این است که تجربه ما در جهان دیگر متمرکز نیست بلکه تجربه ای لکه ای، مانند پوست پلنگ است. ما دانش خوبی از صخره های مرجانی  دوردست و چیزهای دم  دست  داریم که همه آنها در جوی از نادانی احاطه شده اند. مانند همان شهری که در آن متولد شدیم و رشد کردیم و اکنون با محله های مواجهیم که برایمان غریبه هستند، اگزوتیک تر از متروپلیسی در دور دست ها. دور دست در حال حاضر دم دست، در تیرس نگاه ما یا در محدوده اطراف ما است.

ولفگانگ شیوِلبوش در تحقیق خوبی که بصورت کتاب ارائه داده است با نام سفر راه آهن: صنعتی سازی زمان و فضا در قرن نوزدهم، تفاوت بین "چشم انداز" و "پانوراما" را منعکس می سازد. او مفهوم پانوراما  را با پیوند به فضای  سفر با قطار شرح می دهد؛ همانطور که از پنجره کوچک قطار تماشا می کنید، منظره پیش رو(پیش زمینه)، پیش از آنکه دوام یابد؛ باید به سرعت از صحنه حذف شود . پانوراما، چشم انداز ی است به مثابه برشی عرضی از منظره پیش رو در قسمت نزدیک به ناظر. امروز، برای ما کل جهان در مفهوم پانوراما قابل مشاهده شده است. ما اکنون کور هستیم چون در مسیر منظره پیش رو(پیش زمینه) حرکت می کنیم، درست در مقابل مان و نمی توانیم چشم انداز را بازسازی کنیم. اگزوتیسم در حول کنج ها  یا در جلوپای ما متولد می شود و برای کشف آن نیازی به پروازهای مدت دار نیست. در عوض، ما باید حساسیت جستجوگر را نسبت به همه  چیزهایی که احاطه مان کرده اند، پرورش دهیم ومواردی مانند نویز های خیلی زیادِ پس زمینه را فیلتر کنیم.

در مقایسهء دو قرن، شاهد نگاشت دیگری از نادانی هستیم که میان قرن بیستم و بیست و یکم تمایز قائل است. فکر می کنم نسل من در سفر ساخته شده است، پیاده شدن در کردستان، ایران و افغانستان به سوی نپال و یا دوستانی که پژو  دست دوم را در مارسی خریداری کرده اند و آن را در ابیدجان فروخته اند و از دریای مدیترانه به سوی اکواتوری آفریقا سفر می کنند. تفاوت بین آن زمان و اکنون این است که، نیم قرن پیش، این سفرها پرماجرا بودند، امروز، هیچ کس نمی خواهد آنها را تکرار کند، زیرا جهان تبدیل به جای خیلی خطرناکی شده است: به نظر مي رسد  نه تنها آگاهي از جنگ، بلكه وضعیت واقعی ستیزه جویی ، چه در شرايط رسمي و چه در چارچوب پارتیزانی، مانند همان لکه های روی پوست پلنگ است. چه کسی در حال حاضر به عنوان  توریست، به سومالی می رود؟

جهانی سازی، مرزهای بسیاری را از بین برد. شاید یک کشور اسطوره ای که امروز باقی مانده است، جنگل آمازون یا سرزمین های پاپوآ در گینه نو نیست، بلکه کره شمالیِ کیم جونگ اون است، کره شمالی چنان پوشیده از رمز و راز است، که ما را آزاد می گذارد تا همانطور که دوست داریم، فانتزی بسازیم. اما بسیاری از مرزها دوباره بسته  و توسط  جنگهای پارتیزانی نامتقارن ، غیر قابل عبور شده اند. حتی شمار بازدیدکنندگان در سایت های مقدس گردشگری جهان مانند پاریس، بارسلونا یا استانبول، در پی حملات خونین کاهش یافته است.

چه کسی امروز به پالمیرا می رود؟ این روایت در مورد هسته های قدیمی شهر که طبقات ثروتمند طی فرآیند مدرنیزاسیون و شهری شدن آنجا را به مقصد حومه های مرفهِ شهری ترک کرده اند و عملاً تبدیل به مکانی برای سکونت طبقات فرودست تر شده است؛ هم قابل استناد خواهد بود. امری متداول است، اولین چیزی که می بایست بپرسیم این باشد، کدام بخش از شهر امن است.  قبل از خروج از خانه، آب و هوا را بررسی می کنیم تا بدانیم چه لباسی بپوشیم.  امروز، قبل از اینکه در یک سفر قرار بگیریم، جریان جنگ و عداوت های  دارو دسته های خلافکار محلی یا میزان بروز تجاوز را بررسی می نماییم. بنابراین چیزیکه نزدیک آورده شده بود، دوباره فاصله می گیرد.

Cut Away by Peter Aschwanden




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

لوله بزرگ صورتی؛ لودویگ لئو و تلاش برای تولید کل غیر ممکنِ کارکردی در برلین
پل خفاش از معماران نکست؛ ارتباطی میان معماری، انسان و طبیعت
طرح های پیشنهادی شهرسازی روسیه کمونیستی در ابتدای قرن بیستم
طرح پلکان شهری ام وی ار دی وی در روتردام
ام وي آر دي وي برنده مسابقه طراحي واحه سبز براي آلمر
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group