معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1571
معماری کوچک مقیاس   - 23
منظر شهری   - 1490
طراحی مُد   - 23
نظریه معماری   - 1099
معماری بیابانی   - 22
طراحي داخلي   - 1042
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 951
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
تکنولوژی ساخت   - 930
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 879
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
مرزهای معماری   - 858
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
نگاه نو به سكونت   - 816
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 795
معماری ـ موسیقی   - 18
نظریه شهری   - 795
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری و سیاست   - 754
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 666
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 647
شهرهای در حرکت   - 15
معماری پایدار   - 600
معماری بایومورفیک   - 15
آرمان شهرگرایی   - 539
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
منتقدان معماری   - 534
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 527
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
روح مکان   - 520
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 516
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
طراحی صنعتی   - 514
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
آینده گرایی   - 503
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 494
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری تندیس گون   - 487
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری شمایل گون   - 451
معماری خوانی   - 9
باز زنده سازی   - 437
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
توسعه پایدار   - 437
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
هنر مدرنیستی   - 422
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماریِ توسعه   - 367
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماری یادمانی   - 366
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 356
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 350
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 345
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری پست مدرن   - 331
معماری تخت جمشید   - 8
تغییرات اقلیمی   - 318
منبع شناسی اتووود   - 7
اتووود کلاسیک   - 300
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 280
طراحی و پناهجویان   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 272
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 271
فرهنگ نفت   - 7
بدنه سازی شهری   - 270
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
گرمایش زمین   - 270
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 266
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 262
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 250
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 248
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 248
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 248
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 229
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 226
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 222
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 215
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 201
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
هنر انتزاعی   - 198
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
گرافیک   - 184
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 179
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 159
عبور از مرحله جنینی   - 7
مسکن روستایی   - 155
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
هنر گفت و گو   - 155
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 153
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 142
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 140
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ایران   - 129
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
بلندمرتبه ها   - 120
پداگوژی انتقادی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 104
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
اقتصادِ فضا   - 98
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری و رسانه   - 93
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماری فاشیستی   - 87
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
معماری مذهبی   - 87
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 87
معماری مصر   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اکسپو   - 79
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری فضای داخلی   - 76
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
فیلوکیتکت   - 75
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 73
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 72
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 72
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ویرانه ها   - 71
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری چین   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 67
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری پراجکتیو   - 61
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدارس معماری   - 58
بلوپرینت   - 4
پداگوژی   - 56
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
زاغه نشینی   - 54
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جهان علمیْ تخیلی   - 54
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری دیجیتال   - 53
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 50
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 45
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری و روانشناسی   - 44
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
جنبش متابولیسم   - 44
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
باهاوس   - 41
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و نقاشی   - 41
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 40
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
بحران آب   - 39
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و ادبیات   - 37
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 37
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
آنتروپوسین   - 34
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
طراحی پارامتریک   - 32
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری جنگلی   - 25
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری و گیم   - 24
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 23
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری مجازی   - 23

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 13
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 47
سوزان سانتاگ   - 10
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 4
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 17
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 67
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 149
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 31
هرزوگ دی مورن   - 31
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جولیا کریستوا   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 4
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 10
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 31
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 112
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 33
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 5
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 194
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -833
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -431
گالری   -88
فرهنگی   -343
هتل   -79
پاویون   -272
ورزشی   -67
موزه   -262
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -237
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -171
ویلا   -16
مسکونی ـ تجاری   -168
مجموعه های مسکونی   -5
اموزشی   -142
زاغه نشینی   -5
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -2
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گو ـ دربارهء هینترلند؛ به مثابه چشم انداز جدید طبقه و تعارض . قسمت دوم
اتووود سرویس خبر:   سروش خانی
1397/03/18
مـنـــــــبـع : brooklynrail.org
تعداد بازدید : 1477

ماتیک: شما "در حال حاضر" می گویید، شورش توامان تکامل طبیعی ِ سایر مبارزات خفه شده و یک محدودیت سازنده در گسترش یا پیشبرد چنین مبارزاتی است ..." آیا ما هنوز در "عصر شورش" هستیم یا به مرحله جدیدی منتقل شده ایم؟

نئل: فکر نمی کنم منطقی باشد در مورد هر قسمی دوره بندی مشخص، بحث کنیم. این گرایش به تلاش کردن  و پذیرفتن نیم قرن یا بیشتر، بین دهه 1920 و 1970 و انواع اقدامات صنعتی که از آن دوره به مثابه نوعی استاندارد ظاهر شد؛ وجود دارد. اما استفاده از این دوره به مثابه  یک گروه کنترل نه تنها خودسرانه که احتمالا بدترین کاندید ممکن است، زیرا در مقایسه با سایر داده های تاریخی، این دهه ها بیشترین دورافتاده گی را در تقریبا هر موضوع دارند –و این امر هنگامی که شما به قسمی غیر قابل پیش بینی همراه با دنباله ای از جنگ های جهانی فکر می کنید، واضح است. با این حال، در مقایسه با دوره زمانی گذشته، شباهت های بسیار بیشتری مشاهده می کنید. برای نمونه  فقط در مورد شورش های قرن نوزدهم که توسط کارگران نساجی در شمال شرقی آمریکا انجام شد، مطالعه کنید. تفاوت واقعی این است در بیشتر نقاط جهان، جمعیت دهقانی یا نیمه دهقانی دیگر زیاد نیستند و سهم جمعیت مستقر در صنایع  تولیدی در ابعاد جهانی کاهش یافته است. بنابراین ناآرامی ها در جای دیگری جانمایی می شوند. در خیابان ها و همچنین در مراکز جدید استخدام درون صنایع خدماتی. فکر می کنم جاشوآ کلوِر استاد دانشگاه کالیفرنیا دیویس اساساً حق دارد اشاره نماید که این امر باید با مداخله در "گردش" به طور گسترده درک شود و این می تواند به معنای چیزهای زیادی باشد.

یکی از نکات مهم در کتاب این است ناآرامی هایی که طی دهه های گذشته شاهد آن بوده ایم، عمدتاً در هینترلند رخ نداده اند. مناطقی که درگیر شورش بوده اند، راحت تر می توانستند شورش را  به هینترلند  نشت دهند، که پس از نشت شورش، هینترلند ها  باید  به شیوه های نابکارانه تری ویران شده باشند. لیکن در واقع  یکی از پویایی ها، مردمی بودند که در محله های کارگری پیشا شهری و یا حتی روستاهای اطراف شهر زندگی می کردند،  آنها وارد هسته مرکزی شهر شدند و در تلاش برای جلب نظر و اختلال جریان طبیعی شهر بودند. به عنوان نمونه در حین اشغال، من در یک کارخانه فرآوری مواد غذایی در یکی از مناطق صنعتی جنوب سیاتل مشغول به کار بودم، نزدیک آنجا زندگی می کردم. شبها، می توانستم  با قطار مرکز شهر بروم تا به اعتراضات بپیوندم. جالب اینجاست که توانایی واقعی برای "تعطیل کردن چیزها" نه در میدان عمومی ، بلکه دقیقا در محله هایی  قرار دارد  که در آنجا زندگی و کار کرده ام. در ضمن، هسته های مرکزشهرِ تقریبا هر شهر بزرگ، به معنای واقعی کلمه همراه با واژه "ضد شورش" در ذهن ساخته شده اند. بنابراین یکی از مشکلات واقعی که با آن مواجهیم، استقرار ناتوانایی مداوم  ناشی از ناآرامی در داخل هینترلند است، چرا که  سیاستها اغلب در فضاهای  مشاهده پذیر  و یا جهت افزایش آگاهی بکار برده می شوند. از آنجا که بسیاری از هینترلند ها قابلیت مشاهده پذیری ندارند، برای این اهداف جذاب نیستد. اما زمانی که تاکید را ازمشاهده پذیری به موضوعات قدرت تغییر می دهیم، بطور واضح هینترلندِ نزدیک از اهمیت اساسی برخوردار است.

ماتیک: این کتاب درست هنگامیکه ترامپ رئیس جمهور شد؛ به پایان رسید و یک راه اثبات گفته شما همان شیوه ای است که آن لحظه سیاسی را روشن می سازد. شما این رویداد را به عنوان نشانه ای از پدیده های مهم اجتماعی-تاریخی تلقی می نمایید. آیا می توانید چیزی دراین  مورد و همچنین در مورد میزانی که ترامپ، خود  نشان دهنده "نیروی مادی" شکل دادن به چشم انداز اجتماعی است، بگویید؟

نئل: بیشتر مطالب این کتاب تا قبل از برگزاری انتخابات نوشته شده بود، گرچه  کمی به بررسی  انتخابات می پردازم.  بر چندین مورد تأکید خواهم کرد: اول، ایده ای که آمریکای روستایی را مترادف با "سرزمین ترامپ" می داند، خود؛ نماد شیوه هایی است که بسیاری از این فضاها را از بین برده اند. برای نمونه، اگرشما در جستجوی سرچشمه های واقعی حمایت از ترامپ هستید، در مورد منطقه وسیعی ازنواحی ثروتمند نشین خارج شهرصحبت می کنید با ترکیب خاصی از نژاد و طبقات که در کتاب مورد بحث قرار می گیرند و فراتر از آن درواقع قوی ترین حمایت را در میان محافظه کاران ثروتمند، توامان  در شهر و حومه های ییلاقی می یابید. گرچه این حومه ها از لحاظ عددی ساده تر در معرض نوسان قرار گرفته اند، و حزب جمهوری خواه، شبکهء حمایتی ای دارد که با آنچه دموکرات ها ممکن است ارائه دهند ، مطابقت ندارد؛ به یاد داشته باشید که دموکرات ها در حال حاضر برنامه های روستایی ندارند.

اجازه دهید بحث را واضح تر شرح دهم: حزب اکثریت در ایالات متحده ،حزب غیر رأی دهندگان است. خصوصا در میان فقرا این امر قابل استناد است و این هم نباید یک رمز و راز بزرگ تلقی گردد. مردم واقعا به این گنگی نیستند و خیلی سخت نیست متوجه شویم  هیچ کلان حزبی، هیچ چیز را به هیچ کس غیر از ثروتمندان و کسانی که در شبکه حمایتی خود قرار دارند ارائه نمی دهد. با صحبت کردن با مردم در مکان های مورد اشاره، قطعا پشتیبانی از ترامپ را مشاهده می کنید، -اغلب تقریبا به طور انحصاری، بدون  غرض  در برابر لیبرال های بی جرات از ترامپ پشتیبانی می کنند، اما به ازای هر طرفدار ترامپ، شما دو نفر را پیدا می کنید که هیچ کدام از دو حزب را قبول ندارند، آنها منافع ما را در ذهن ندارند. و به یاد داشته باشید که آمریكای روستایی در هیچ کجا منحصراً سفید نیست. فکر می کنم زمانی که مردم تصور می کنند حومه های روستای  شبیه به چه چیز هستند، ازنواحی ثروتمند نشین خارج شهر بیرون می آیند مکان هایی مانند شمال شرقی آمریکا: آنها  نیومکزیکوی روستایی یا دلتای می سی سی پی یا ملاحضات داکوتا ها  را تصور نمی کنند. بنابراین بدیهی است که "سرزمین ترامپ" فقط یک نام عجیب و غریب برای یک سرزمین ناشناخته  است، این فقط  مکانی است که بسیاری از شهرنشینان تحت آن ترس های خود را طرح می نمایند.

دوم، ترامپ به مثابه "نیروی مادی" ابداً اهمیتی ندارد. بدیهی است او نمی تواند قسمی احیاء واقعی اقتصادی ارائه دهد، قادر به اعمال قسمی تعرفه های سنگین و پروژه های عمومی عظیمِ ضروری  برای انجام این کار نیست. سیاست تجاری که او دنبال کرده در بهترین حالت بر حسب بخت و تصادف بوده است. در حوزه اجتماعی، بحث بسیار زیادی در مورد اینکه او  چگونه جنبش های جبهه راست افراطی  را ملزم به انجام وعده ها می سازد وجود داشته است، اما شواهد در عمل نابسامان است. به طور کلی، جنبش های جبهه راست افراطی، گرایش به رشدسریع تر و قوی تر "تحت" رژیم های دموکرات چپ مرکزی را دارند، چرا که آنها در بستر یک حکومت غیر فدرالِ مردمی رشد می یابند. در عین حال، این بدان معنی است که تحت یک رژیم بیشتر راست گرایانه ، انرژِی  طاقت فرسای کلانی  را در جنبش های راست افراطی نوظهور می بینید که به طور همزمان تحت نظارت حزب راست  مرکزی  قرار می گیرند (قبل از اینکه بتوانند قدرت را به دست بیاورند) و مجبور به اقدام شدیدتری می شوند، که در واقع، جنبش خود را درهم می شکنند.  بنابراین شما این رشد را  در حملات خونین هواداران متعصب می بینید، توجه رسانه های بزرگ به سازمان های راست افراطیِ بسیار مرزی و غیر مرتبط، موج مجازات دولتی  در باره حملات به ویژه خشونت آمیز آی سی ای،  و بدیهی است که این زیرساخت های فدرال، ساخته شده تا مردم را نادیده بگیرند و مخالفان احتمالی رژیم را از بین ببرند. محاصره ویکو تحت سلطه کلینتون، و هر دو در کنار در گیری های باندی تحت سلطه اوباما، نمونه های واضح از این هستند. خشونت و شدت لحنِ همهء این چیزها  باعث ایجاد تصویری می شود که در راست افراطی  وجود دارد، اما در واقع تقویت جنبش توده ای بسیار سخت تر می شود و رژیم در قدرت به سمت استانداردی که اساسا توسط رژیم ها قبل از آن تنظیم شده، نرمالیزه می گردد.

و در اینجا  جان واقعی کلام این مسئله است: هنگامی که داده ها را مقایسه می کنید، می بینید رژیم های دموکراتیک، بطور واضحی خیلی بهتراز راست نیستند، و هیچ دلیلی وجود ندارد که جایگزین دموکرات ها جدا از این ویژگی های نمایشی، متفاوت باشد. برای نمونه، علی رغم همه ی وحشت های ناشی ازحملات هواداران متعصب علیه مهاجران، واقعا تصور می کنم  دستگاه بی جاکنی گسترده، بسیار خشن تر است و موجب مرگ بسیاری می شود و این دستگاه در شکل فعلی اش  در واقع محصول سال های  اوباما بود. در حقیقت، اولین دیوار مرزی توسط کلینتون ساخته شد و البته کلینتون نیز این دستگاه نظامی گسترده پلیس و زندان را برای فقرا، مهاجرین و مخصوصا افراد سیاه پوست ساخته بود.  مهم این است که به یاد داشته باشید اوباما در سال های اول عمر دولت خود، مردم بیشتری را نسبت به  دولت  ترامپ اخراج کرد، زندان توده ای در اوج بود، و جداسازی در شهر های کمربند زنگ زده  واقعا افزایش پیدا کرد. چیزی که من را آشفته و متحیر می سازد این قسمی کوری  است که مردم به نوعی فکر می کنند اگر فقط  این حزب دموکراتیکِ پژمرده و رقت انگیز و سرتاسر لجن،  چهار سال دیگر در قدرت بود، به نوعی شرایط متفاوت می شد.

ماتیک: من با آنچه که شما در نتیجه گیری می گویید،  موافق ام. اینکه چیزی بزرگ در حال آمدن است و ما نمی دانیم آن چیست. شما، مسیری محتمل را به سوی یک آینده کمونیستی بدون در نظر گرفتن اجتناب ناپذیریِ آن ترسیم می نمایید. برای پرسیدن ترسناک ترین پرسش؛ آیا موانعی برای یک سوریه جهانی به مثابه نتیجه مبارزه طبقاتی جدید -تبدیل جنگ داخلی به جنگ تمام عیار علیه طبقه کارگر  تا زمان سرکوب شورش، می بینید؟ و چگونه  انضمام فاجعه زیست محیطی به اثرات بحران طولانی، تصویر را تغییر خواهد داد؟

نئل: صادقانه فکر می کنم در حال حاضر، ترسناک ترین چیز این باشد که نحوه تشخیص موانع ِ هر امری، بسیار مشکل است. تنها چیزی که نسبت به آن  مطمئن ام این است که وضع موجود به سادگی در طولانی مدت حفظ نخواهد شد –ادامه  صلح آمیز وبهبود ترقی خواهانه  در سیستم اقتصادی کنونی،  وجود نخواهد داشت، گرچه  تمایل دارم اینطور  فکر کنم که  زندگی در این سیستم،  بیشتر از آن چیزی امکان پذیر است که اغلب نظریه پردازان بحران اغلب تصور می کنند. پایان این وضعیت  نه تنها قریب الوقوع است، بلکه  احتمال دارد اتفاق افتاده باشد. این کتاب غالب اوقات در زمینه پسا آپوکالیپتیکی (آخرالزمانی) است؛ زیرا مکان هایی را شرح می دهد که در آنجا آپوکالیپس (آخرالزمان) اقتصادی از مدتها پیش  آغاز شده است. این ها شرایطی اند  که در آن  پدیده مرکز افت داشته  و هیچ برگشتی وجود ندارد  چرا که  ما در حال راه رفتن نیستیم  بلکه به آرامی در  آینده ای پست،  فرو می افتیم.

آنالوژی زیست محیطی،  امرخوبی است، همزمانی تعیین کننده،  گذشته است. ما قبلا شکست خورده ایم اما  فکر می کنم  تنها در این شرایط است که امکانات واقعی وجود دارد. ممانعت  از هر گونه آینده یوتوپیایی آسان گیرانه باعث می شود مردم، روش های کیفی متفاوتی را بکار گیرند. و این منطقی نیست که سعی و پیش بینی کنیم آیا ما با شرایط سخت تر یا آسان تر مواجه می شویم، چرا که هنوز قبلیت پیش بینی، کمی بیش از حد دور،  به نظر می رسد و همه عناصر تغییر پذیراند. این شرایط مانند  بازی قوی سیاه است - شما می توانید شرط بندی کنید، اما تمام طرح هایتان شکست خواهد خورد. آنچه می توانم بگویم این است که چیزها به طور کلی تنها یک سو گیری ندارند. احتمال راست نمایی  "جنگی تمام عیار علیه طبقه کارگر" اگر تنها به دلیل پارادوکس ذاتی خود قدرت باشد به همان اندازه خوب است که "بری سندرز منجر به سرنگونی صلح آمیز نظام سرمایه داری" شود. فراتر از این، احتمالا گمانه زنی ها بیشتر به  سمت داستان علمی تخیلی منتهی شود، البته آن را رد نمی کنیم. اما فقط به یاد داشته باشید که تمایل به تحقق یک " سوریه جهانی"  همچنان ،  به معنای تمایل به  تحقق یک "کردستان جهانی " است و تمایل به جهانی سازی در همه چیزها و همه ابعاد   و هر آنچه را که ممکن است بدان معنا و مفهوم باشد.

قسمت اول گفت و گو



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

آپارتوس و مکانیسم های ضبط و انباشت رفتار به روایت جورجو آگامبن
تراشه های کانسپچوال ـ شهرسازی رادیکال؛ از شهر بدون معمارِ آرکی زوم تا معماری بدون شهرِ سوپرْ استودیو
معماران و چالش انتخاب معماری ـ فرشاد مهدی زاده ـ پل خواجو
اتووود کلاسیک ـ میدان و میدانچه سان مارکو ـ ونیز
زندان زنان ریکیاویک در ایسلند ؛ ساختارشکنی در طراحی فضاهای ندامتگاهی
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group