چرا
باوهوس از زمان افتتاحش تا یک قرن پس از آن تاثیرگذار بوده است؟ فاکتور حیاتی آن گستردگی دانشجویان و معلمانی است که روحشان را در کار خود به عنوان معمار، طراح، هنرمند و معلم در کشور های دیگر تزریق میکردند. افرادی که آنها الهام بخششان بودند نیز همین کار را کردند. مدرسه نیز همیشه دیدگاهی بین المللی داشت برای نمونه اولین نمایشگاه باوهوس در انجمن هنری شرقی هند در کلکته در 1922 برگذار شد. زمانی که باوهوس در 1933 بسته شد دانش آموزانی از 29 کشور در آن تحصیل کرده بودند. اما نفوذ جهانی آن توسط فاجعه ی نازیسم و جنگ جهانی دوم تقویت شد و در نتیجه دانش آموزان زیادی به مقصد کشور های دیگر فرار کردند. آنی و یوسف آلبرز، هربرت بایر،
مارسل بروئر، لسلو مولوچی ناگی، میس ون روهه و دیگران در 1930 به
والتر گروپیوس در امریکا پیوستند و به یکدیگر کمک کردند تا پست های تدریس و کمیسیون های طراحی را در آنجا تضمین کنند. هانس میر برای اولین بار به اتحاد جمایر شوروی رفت؛ و پس از آن مکزیک، جایی که او با طراح کوبایی، کلارا پورست که زیر نظر آلبرز در آمریکا تحصیل کرده بود همراهی کرد. گروه دیگری از دانش آموزان باوهوس از جمله شومل مصوشکین، آرای شارون و مونیو وینر اوب در فلسطین گرد هم آمدند. آنها هزاران ساختمان با الهام از یاوهوس در فلسطین و اسرائیل طراحی کردند. شارون بسیاری از معروف ترین ساختمان های "شهر سفید" را در تل آویو طراحی کرد و قبل از شروع اولین برنامه ریزی دولت اسرائیل، نقش برجسته ای در جنبش کیبوتز ایفا کرد. او در نیجریه نیز به عنوان معمار دانشگاه اوبافمی آولو فعال بود.
نمایشگاه ها و رویداد های "bauhaus imaginista" به عنوان بخشی از جشن های سالیانه ی باوهوس تاثیرگذاری مدرسه را در سراسر جهان بیشتر کرده است. همینطور که ایسا همسر گروپیوس نوشته است:"من فکر میکنم والتر امروز میتواند در سرتاسر زمین سفر کند و مهمان یکی از دانش آموزان سابقش باشد."