معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1544
معماری و گیم   - 23
منظر شهری   - 1461
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه معماری   - 1095
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
طراحي داخلي   - 1034
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 933
طراحی مُد   - 21
تکنولوژی ساخت   - 924
معماری بیابانی   - 20
معماری حوزه عمومی   - 865
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
مرزهای معماری   - 847
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
نگاه نو به سكونت   - 805
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
نظریه شهری   - 788
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 776
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری و سیاست   - 742
معماری ـ موسیقی   - 17
کلان سازه   - 652
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری مدرن   - 638
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری پایدار   - 588
شهرهای در حرکت   - 15
منتقدان معماری   - 533
معماری بایومورفیک   - 15
آرمان شهرگرایی   - 532
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 520
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
روح مکان   - 516
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 505
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 500
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
آینده گرایی   - 485
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری تندیس گون   - 484
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 483
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری شمایل گون   - 446
درس گفتارهای اتووود   - 9
باز زنده سازی   - 431
معماری خوانی   - 9
توسعه پایدار   - 425
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 420
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری یادمانی   - 364
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 356
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماریِ توسعه   - 350
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 345
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 332
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری پست مدرن   - 329
معماری تخت جمشید   - 8
تغییرات اقلیمی   - 309
منبع شناسی اتووود   - 7
اتووود کلاسیک   - 299
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 272
طراحی و پناهجویان   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 270
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 269
فرهنگ نفت   - 7
معماری محلی   - 268
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری ارزان   - 263
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 262
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 259
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 245
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 243
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 241
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 227
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 222
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 214
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 213
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 200
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
هنر انتزاعی   - 197
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
گرافیک   - 178
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 170
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 155
عبور از مرحله جنینی   - 7
مسکن روستایی   - 153
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
طراحی مبلمان   - 151
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 150
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 140
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 133
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ایران   - 123
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
بلندمرتبه ها   - 117
پداگوژی انتقادی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 98
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 6
اقتصادِ فضا   - 89
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 87
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری فاشیستی   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 85
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری و رسانه   - 78
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
فیلوکیتکت   - 74
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 73
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری فضای داخلی   - 72
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 72
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 72
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 69
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
ویرانه ها   - 68
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 67
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری پراجکتیو   - 59
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
مدارس معماری   - 57
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
پداگوژی   - 55
بلوپرینت   - 4
زاغه نشینی   - 54
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 52
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جهان علمیْ تخیلی   - 51
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 49
باشگاه مشت زنی   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 44
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و روانشناسی   - 43
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
باهاوس   - 41
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری و نقاشی   - 40
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 39
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
بحران آب   - 38
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و ادبیات   - 36
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 36
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی پارامتریک   - 32
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
آنتروپوسین   - 31
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری مجازی   - 23
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری کوچک مقیاس   - 23
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری جنگلی   - 23
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 10
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 34
آلدو روسی   - 15
سائول باس   - 7
آلفرد هیچکاک   - 5
ساسکیا ساسن   - 9
آلوار آلتو   - 19
سالوادور دالی   - 2
آلوارو سیزا   - 9
سانا   - 5
آن تینگ   - 4
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی گائودی   - 28
سدریک پرایس   - 3
آنتونی وایدلر   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنتونیو نگری   - 6
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 9
اُ ام اِی   - 46
شاشونا زوبوف   - 2
اتوره سوتساس   - 7
شیگرو بان   - 33
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 8
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 61
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 149
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 30
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جولیا کریستوا   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 31
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 108
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 32
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 5
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 194
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 19

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -829
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -425
گالری   -88
فرهنگی   -339
هتل   -78
پاویون   -270
ورزشی   -67
موزه   -258
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -235
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -166
ویلا   -12
تفریحی   -165
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -140
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
کتابخانه مرکزی سیاتل؛ فیزیکِ خوانشْ پریشِ ماشین خواندن
اتووود سرویس خبر:   نرجس جنابی
1399/01/30
مـنـــــــبـع : https://www.archdaily.com/11651/seattle-central-library-oma-lmn?ad_source=search&ad_medium=search_re
تعداد بازدید : 599

کتابخانه ی مرکزی سیاتل تعریف جدیدی از کتابخانه ارائه می دهد. موسسه ای که منحصرا وقف کتاب نیست بلکه به عنوان یک بازار اطلاعات که در آن تمام فرم های رسانه ـ جدید یا قدیمی ـ به صورت مساوی قابل دسترس باشند. در عصری که اطلاعات همه جا در دسترس است، ارائه ی هم زمان رسانه و کتاب و از همه مهم تر نگهداری از منابع امری حیاتی است.

انعطاف پذیری رایج در کتابخانه های معاصر در جهت ایجاد فضایی عمومی است که تقریبا هر فعالیتی در آن انجام می شود. برنامه ها از هم جدا نشده اند و اتاق ها عناوین خاصی ندارند. در عمل این بدان معنی است که در روز گشایش، قفسه های کتاب فضا های مطالعه را تعریف می کردند، اما با گسترش مجموعه، ناگزیر از تجاوز در فضا های عمومی می شوند. سرانجام، در این نوع از انعطاف پذیری، کتابخانه این جاذبه ها را خفه می کند که باعث تفاوت آن از دیگر منابع اطلاعات می شود. به جای انعطاف پذیری مبهم فعلی، کتابخانه می تواند در فضاهایی که هر کدام به وظایف خاص خود اختصاص داده شده سازمان یابد و مجهز به یک رویکرد دقیق تر باشد. انعطاف پذیری مناسب در هر قسمت، بدون آن که تهدیدی برای قسمت دیگر باشد باقی می ماند.

اولین عملیات "ترکیب کردن" و گسترش به ظاهر غیر قابل کنترل برنامه ها و رسانه بود. با این ترکیب شاخه های برنامه شناسایی شدند: پنج برنامه ثابت و چهار برنامه ی انعطاف پذیر.

هر پلتفرم یک شاخه از برنامه است که به صورت معمارانه تعریف شده و برای حداکثر تجهیز شده است، به دلیل اینکه هر پلتفرم برای هدف، سایز، انعطاف پذیری، سیرکولاسیون و ساختار متفاوت و خاصی طراحی شده است. فضای بین پلتفرم ها به عنوان محل مبادله بین طبقات عمل می کند و محل تبادل اطلاعات کارکنان کتابخانه است که وجه مشترک بین پلتفرم های مختلف محسوب می شود؛ فضای کار، فعل و انفعال و بازی.

با اصلاح ترکیب طبقات در ارتفعاع طبقات مرسوم آمریکایی، ساختاری پدید می آید که در عین حال حساس-هندسه بنا سایه و مقادیر غیر معمول نور طبیعی در طول روز را فراهم می کند ـ و متناسب ـ هر طرف به طور متفاوت به نمای خاص شهری واکنش نشان می دهد. مشکل کتابخانه ی سنتی یکنواختی آن است. دپارتمان ها بر اساس پلان طبقات سازماندهی شده اند و هر طبقه محتاط است. رشد و انقباض غیر قابل پیش بینی بخش های خاص، در یک طبقه ی واحد قرار دارند.

در سال 1920، در کتابخانه ی عمومی سیاتل هیچ بخشی به علوم کامپیوتری اختصاص نداشت. تا سال 1990 بخش منفجر شده بود. از آنجا که مجموعه ها به طور غیر قابل پیش بینی متورم می شوند. مواد از دسته بندی شان جدا می شوند، متریال های اضافی در زیرزمین، انبار های خارج از سایت یا حومه ی شهر منتقل می شوند.

مارپیچ کتاب ها به معنای احیای سیستم اعشاری دوی است. با چیدن یک مجموعه روی یک نوار دنباله دار-برقرار از 000 تا 999- اشیا یک همزیستی را تشکیل می دهند که به یک ارگانیک نزدیک نزدیک می شود. هر یک نسبت به دیگری تکامل می یابد، کم و بیش فضای کمتری را روی نوار اشغال می کند اما هرگز باعث پارگی آن نمی شود.



انعطاف پذیری در عملکرد کتابخانه


کتابخانه به عنوان یک فضای عمومی


اختصاص بخشی به علوم کامپیوتر


ترکیب رسانه و کتابخانه


ایجاد سایه و کنترل نور ورودی


فضای داخلی


فضای داخلی


فضای داخلی


مارپیچ برای احیای سیستم اعشاری دوی


دیاگرام




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
zahra badali ( 1400/02/25 ) :
با سلام و احترام
دیاگرام ها بیان گرافیکی پروژه هستند و به دو دسته تقسیم می شوند دیاگرام تحلیل و خلاقانهو در هر پروژه برای اراِئه سریع و درک بهتر پیچیدگی های معماری از دیاگرام استفاده می شود.
و همانطور که دیاگرام های موجود مشاهده می کنیم ، بطور کلی دیاگرام می تواند یکی از ابزار های مهم طراحی، فهم و ارائه معماری در تمامی پروژه ها باشد.
و در آخر دیاگرام معماری می تواند دید خیلی روشنی از سایت و حجم پروژه برای مخاطبان تداعی کند.
لیلا همایون ( 1400/02/27 ) :
فکر کردن به فضای معماری، مستقل از ابزار طراحی آن نیست. بدان معنا که هر ایده و تفکری در حوزه معماری نیاز به ابزارها و
شرایطی دارد تا بتواند نمود عینی پیدا کند و همچنین قابل درک برای سایرین گردد. در این میان دیاگرام )زبانی ترسیمی برای
نمایش نحوه صحیح سازماندهی فکر( به عنوان زیرشاخهای از تفکر گرافیکی، دارای اهمیت ویژه ایست. دیگرام بیانیست از
سازماندهی فضایی، ارتباطی، فرمی و ... که بهطور همزمان مجموعهای از اطالعات را که نمایشگر تفکر در مورد آن است، بر روی
کاغذ به نمایش میگذارند...
رابرت مک کیم در کتاب تجاربی از تفکر بصری برای تفکر گرافیکی به عنوان تفکر بیرونی نسبت به تفکر درونی چند مزیت را ذکر
میکند:
–درگیر نمودن مستقیم احساس انسان
–دستکاری در یک ساختار واقعی و اجازهی بروز حوادث شاد و غیرمترقبه
–به کارگیری تفکر در حوزهی حس بینایی، المسه و حرکت بهعنوان خلق حسی از حضور ذهن، واقعیت و عمل
–زمینهسازی برای بروز ماهیت یک موضوع به روشنی یک فرم مرئی برای بررسی تحلیلی و انتقادی آن
منصوره خشنود ( 1400/02/27 ) :
با سلام
نمودارها و دیاگرام های این پروژه می توانند جهت شناسایی اجزای متفاوت عملکردی یک طرح استفاده شوند و امکان تجزیه و تحلیل بیش تر را فراهم می کند دیاگرام این پروره نیز یکی از موفق ترین ساختمان های عمومی در رعایت استاندارد های پایداری انرژی است . حداکثر استفاده از انرژی خورشیدی و آب باران از دیگر مصادیق موفقیت بنا در پایداری انرژی است .شفافیت بصری ، استفاده از سطوح شیشه ای بزرگ، به کار گیری فرم های خالص در این دیاگرام به خوبی دیده میشود و میتواند به راحتی ذهن مخاطب را به چالش بکشد و در عین حال کانسپت اصلی پروژه را نمایان گر شود.
یاسمن حسن پور ( 1400/02/27 ) :
ایجاد ارتباط از طریق تصویر یکی از مهمترین بخش های فرآیند طراحی است. در نمایش طرح ، در بازدید از سایت و یا حتی در نمایشگاه های عمومی، ما نیاز داریم که بخش های مهم پروژه خود را به صورت شفاف به مخاطب نشان دهیم . بعلاوه تهیه ترسیمات معماری و با جزئیات می تواند به ما کمک کند که جنبه های مشخصی از طرح را شناسایی و اصلاح کنیم.. با این وجود این دیاگرام ها می توانند ابزار بسیار مفیدی برای آنالیز و سازماندهی طرح باشند. زمان گذاشتن برای اندیشیدن و بیان مناسب این المان ها می تواند نتایج مثبتی بر روی طرح ما داشته باشد، این نتایج مثبت از درک بهتر و ساماندهی فرآیند طراحی گرفته تا به وجود آمدن تغییرات غیرمنتظره در ایده ها را می تواند شامل شود.
حسن دارایی نژاد فرد ( 1400/02/27 ) :
درود و عرض ادب
دیاگرام ها بیانگر تحلیلی جامع و جزیی هستند که به فضاهای مختلف و خاصی تقسیم شده و همچنین بیانگر انعطاف پذیری درهر قسمت پروژه می‌باشند. همچنین نشان دهنده توسعه برنامه ی فیزیکی در چند سطح کلی است. هر سطح یک حوزه ی برنامه ریزی شده است که به صورت معمارانه ای تعریف شده و برای درک رفتار بهینه در اندازه،تراکم وابهام مجهز شده است.
به صورت کلی دیاگرام‌های مختلف بیانگر حس و درک معمار به مردم است و توضیح دهنده مفهوم کلی و جزیی تمام ویژگی های اثر معماری است به منظور درک بهتر از روابط اجتماعی و روابط بخش های مختلف با یکدیگر و احساس کردن ویژگی های خاص و عام اثر معماری است.
سمیرا مختاری ( 1400/02/27 ) :
دیاگرام یعنی شناخت درست ازطرح اولیه که ذهن مارابرای طراحی وشناخت محیط آماده می‌کند.
دیاگرام های این پروژه دارای هماهنگی خاصی می باشد که هرکسی راجذب خودمی کندوشناخت کلی ازطرح رابه بیننده می دهد.
باترسیم دیاگرام می شود برداشت درستی ازطراحی داشت وبه طرح یاایده موردنظررسید.
درکل دیاگرام یعنی خلاقیت ذهنی ودرک درست.
dariush zare ( 1400/02/27 ) :
عرض سلام وخدا قوت

به طور خلاصه دیاگرام ها درک صریح و واضح ای از میان اجزای پروژه به مخاطب القا میکند که این امر باعث مفهوم درک و شناسایی بهتر میشود
سروش کشاورز ( 1400/02/27 ) :
کتابخانه مرکزی سیاتل متشکل از چندین حجم شناور جدا از هم است که در یک شبکه فولادی بزرگ، در اطراف پوسته شیشه ای پیچیده شده است.
این پروژه دارای سه سطح احتمالی مفهومی، منطقی و فیزیکی است. به این صورت که در طراحی این پروژه میتوان فرآیند را ابتدا به سمت حرکت از مفهوم، بعد به منطق و در نهایت به حالت فیزیکی مشاهده کرد.
دیاگرام این پروژه نوعی از دیاگرام است که با تعریف ساختار و رفتار بین عناصر پروژه، معنا شناسی را به آن اضافه میکند و در نتیجه میتواند به شما نمای خوبی از موجودیت ها و روابط موجود در پروژه ارائه دهد.
الهه حیدری نقدعلی ( 1400/02/27 ) :
به عنوان یک برج در قالب کتابخانه یک نمود شهری پیدا کرده وبه تحلیل فضاهای داخلی پرداخته است دارای ظاهری متفاوت نسبت به همجواریها دارد ودر عین حال همخوانی رنگ ومصالح وارتفاع با همجوار دارد .پوسته دولایه ای از جنس فولاد وشیشه در نما جهت استفاده تمام از نور میباشد .استفاده از رنگهای جذاب در پلکان وراههای ارتباطی .ودر اخر در دیاگرام خود شیبی دیده میشود که ان را با اختلاف ارتفاع در دیاگرام نشان وحل نموده است
سمیرا مختاری ( 1400/02/27 ) :
ذهن معماربرای فعال شدن بستگی به تحریک دیگران.اشخاص.مشتریان یاموسسات دارند.معماری درتعریف یک سرگذشت پرهرج ومرج است. سبکی که تقریباخود رم کولهاس به وجودآورده سبکی است بنام صفحات ممتد
رم کولهاس درکارهایش تمایل دارد که‌ کارش به عنوان یک تولیدعرضه کندمی توان گفت معماری شبیه کارصنعتی
است.درکارهای رم کولهاس به موفقیت بالا در مقیاس درست می توان دست یافت.درکارهای رم کولهاس سلسله
مراتب طی شده است. ساختمان هاشکلهای خودرابه واسطه مقیاس مشخص شده ونقشی که دریک شهرایفا
می کند.درنظریه کولهاس کانسپت پلان آزاد به مقطع آزادتبدیل می شود.دراکثرکارهای رم کولهاس حرکت عامل
مشخص اصلی کاراوست.پیچیدگی های پروژه رانمایان می سازد.درپروژه انتخابی من برج مسکونی والدن7
می توان این گونه دريافت که صفحات روی هم می لغزندوحجم باشکل وفرم بسیارزیباکه سازه های شیشه ای
وفولادی دارندرانشان می دهدوحداکثراستفاده ازانرژی خورشیدی.آب باران ازدیگرمصادیق موفقیت بنادرپایداری
انرژی ست.که این موفقیت به صورت بسیارزیاد درکاررم کولهاس نشان داده شده است.شفافیت بصری استفاده
ازسطوح شیشه ای ومتریالهای خاص درکاررم کولهاس سبب انگیزه بیشترمن شده که درطرح انتخابی خودازاین
متریال هاوشفافیت بصری وحفظ حریم استفاده کامل راانجام دهم.رنگهایی که درطراحی داخلی سیاتل به کارگرفته شده باعث جنب وجوش بیشتروجلب توجه افرادحاضرمیشودکه درنمای خارجی ساختمان انتخابی من مورداستفاده قرارگرفته که موردتوجه افرادقرارمیگیرد.
dariush zare ( 1400/02/27 ) :
عرض سلام مجدد
طراحی کتابخانه بیشتر با توجه به نیاز مخاطب ها انجام شده و اینکه تنها به یک روند محدود نشده است و طراحی ان به صورتی بوده است که تمام نیاز های مخاطب را بر طرف میکند با هر سلیقه یا مدرن بودن یا نبودن بدون اینکه فضا های داخلی دیگر را تحت شعاع قرار دهد و بنده با بررسی از دیاگرام های که ارائه شده ایده هایی خیلی خوبی در رابطه با پروژه خود گرفته ام که در ادامه ذکر خواهم کرد.یکی بهترین استفاده از نور که بنده هم از این کتاب خانه و هم معماری میس ون دروهه ایده گرفته ام و مهم ترین ایده ای که از دیاگرام های این مجموعه گرفتم و در کار خود مد نظر قرار دادم نشان دادن ارتباط های بین فضا به صورت دو و سه بعدی و تفکیک کردن ان ها مانند دیگرامی که با رنگ های مختلف نشان داده است یا پرسپکتیو های نشان داده شده و با مشاهده دیاگرام ها درک و تسلط بهتری در رابطه با ارائه دیاگرام های خود متوجه شده ام برای ارائه جلسه اینده
لیلا همایون ( 1400/02/27 ) :
کتابخانه سیاتل: من از دیاگرام کتابخانه سیاتل در پروژه طرح 5 استفاده میکنم بخاطر اینکه رم کولهاوس معمار کتابخانه سیاتل عملکرد او به نوعی معماری عملکردگراست نه آن عملکردگرایی که ما از معماران مدرنیستی در ذهن داریم . عملکرد ، نقش اصلی در طراحی پروژه های او دارد ولی مانند معماران مدرن قوانین ثابت و الزامی برای آن ندارد و بسته به نیاز هر پروژه ایده ای نو پدید می آورد . عملکرد ، حرکت و دیاگرام های اوست که طراحی را به پیش می برد .استفاده از رنگ های جذاب در پلکان و راهروهای ارتباطی، تصاویری به یادماندنی از فضاهای داخلی را در ذهن عموم ثبت می کند. اتاق یا راهروی قرمز و پله برقی زرد، جذابیت بیشتری را برای حرکت عمودی در کتابخانه پیشنهاد می کنند که در پروژه طرح 5 از این ایده میگیرم و در پلان این پروژه سعی شده از پلان آزاد لوکوربوزیه استفاده بشه که از نمونه موردیای مد نظر من بود و همچنین استفاده از رنگها که ایده کولهاوس در این کتابخانه بوده و همخوانی آن در مجتمع مسکونی یونیت دی هبیتیشن لوکوربوزیه است. رم کولهاس در کتابخانه سیاتل تا مرزهای فعالسازی لایه های متنوع از امر عمومی درون فضای عمومی داخلی پیش می رود اما نمی تواند فضای عمومی را کاملا تحت شمول امر مشترک تبیین نماید.
حسن دارایی نژاد فرد ( 1400/02/27 ) :
درود و عرض ادب

معماری کتابخانه سیاتل به صورت ساده و پایبند تیپیکال نبوده بلکه با استفاده از دیاگرام های تحلیلی متعدد ، شکل بیرونی ساختمان حاصل پاسخ گویی به نیازات و برنامه ریزی های توسعه کاربردی بوده. به صورت ساده تر این دیاگرام است که میتوان پاسخ گوی اصلی روابط کاربردی فرم داخلی و در نتیجتا فرم بیرونی باشد.

با توجه به اینکه کل بنا یک بلوک شهری کامل را به خود اختصاص داده ، به دلیل تفاوت سطح ارتفاع خیابان های دوسمت ساختمان، دو ورودی مجزا در طبقات اول و سوم در دو سوی بنا طراحی شده اند، یعنی با استفاده از موقعیت زمینی و همجواری ها (خیابان ها ، ساختمان ها و ...)بارنامه فضایی ورودی طععین می شود.
این ساختمان به فضاهای مختلف و خاصی تقسیم شده و انعطاف پذیری درهر قسمت از آن وجود دارد. برنامه ی فیزیکی این کتابخانه در چند سطح کلی تعریف شده است. هر سطح یک حوزه ی برنامه ریزی شده است که به صورت معمارانه ای تعریف شده و برای رفتار بهینه در اندازه،تراکم وابهام مجهز شده است. فضاهای بینابین سطوح اصلی برای کار، ارتباط و تحرک سازماندهی شده اند و آنها را به فعالیت وامی دارند. در این کتابخانه از نام های معمول استفاده نمی شود و همین امر به هیجان انگیز ماندن جو و فضا کمک می کند.
فضاهای میانی ساختمان در آرایشی مارپیچی نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند. این امر به بازدید کنندگان این امکان را می دهد که بدون استفاده از پله ها یا رفتن از قسمتی از ساختمان به قسمتی دیگر، کل مجموعه را مرور کنند. این مارپیچ، سیستمی از رمپ های زیگزاگی و قابل دسترس برای تمام سنین و نیازها را دارد.
عملکرد ، حرکت و دیاگرام های معمار است که طراحی را به پیش می برد.کولهاس به ما کمک کرد تا بصورت سلسله مراتبی فکر کنیم .
تکلونوژی جدید باعث ایجاد سیرکولاسیون عمودی شده است . بنا بر این با استفاده از رابطه مردم و پروژه و چرخش هرج و مرجی ان می توان سیستم چرخشی ساخت که قفل نشود و مدام در حال چرخش (به صورتی بی مانع) باشد

با توجه به این تفاصیل بنده در طرح خود به دنبال تیپیکالیته طراحی برج نیستم بلکه به دنبال ساخت مفهوم جدید از یک برج هستم.بنده سعی در برداشت محدودیت های چرخشی حرکتی هستم و با استفاده از دیاگرام های تحلیلی بدنبال جواب دادن به شکل فرم داخلی و درنتیجتا فرم بیرونی و ساختن بافتی جدید در ارتفاعات (یا همان Aero City) هستم و با استفاده از مصالح هوشمند به دنبال پایدار سازی برج و در نتیجتا امیزش برج پایدار با عناصر طبیعی پیرامون هستم.
zahra badali ( 1400/02/27 ) :
کولهاس در تعدادی از پروژهای خود به دنبال پلان آزاد لوکوربوزیه،موضوع مقطع آزاد را مطرح می کند.
موضوع مقطع آزاد در واقع دفرمیشن ساختار فضای مدرنیستی برای حذف محدودیت در مقطع و ایجاد سیرکولاسیون عمودی بدون تمرکز فضایی است و در نظریه های کولهاس کانسپت پلان آزاد تبدیل به مقطع آزاد می شود.
در این پروژه بخش عمده ای از ساختمان شامل قسمت مارپیچ کتاب هاست که در دیاگرام مربوط به قسمت مارپیچ کتابخانه که درطبقه ی
میانی ساختمان قرار گرفته و در این دیاگرام قابل درک و مشاهده است که این مارپیچ سیستمی از رمپ های زیگزاگی و قابل دسترس برای تمام سنین و نیازها را دارد و شماره بندی مخازن از عدد 000تا999ختم می شود.در دیگر دیاگرام های موجود فضاهای مختلف و انعطاف پذیری هر قسمت و برنامه ریزی فیزیکی مجموعه را نشان می دهد.با مشاهده دیاگرام ها فضاهای تشکیل دهنده هر طبقه را مشاهده می کنیم که شامل:سالن مطالعه،سالن اجتماعات،اتاق بازی،دفاتر اداری،پارکینگ،مارپیچ کتاب ها،کافه و آزمایشگاه ها و اتاق های آموزشی مختلف و... می باشد و همانطور که مشاهده می شود فضاهای بینابین سطوح اصلی برای کار،ارتباط و تحرک سازماندهی شده اند.با بررسی دیاگرام متوجه می شویم که در این کتابخانه ازفرم فضاهای معمول استفاده نشده و همین امر به هیجان انگیز ماندن جو و فضا کمک می کند مثل مارپیچ کتابخانه ها.
ما میتوانیم با بررسی این دیاگرام ها به سازماندهی و ایجاد دیاگرام های متفاوتی برسیم که باعث درک بهتر پروژه برای مختطب می شود.پ
ما میتوانیم در ارائه دیاگرام های پروژه های خود از دیاگرام های موجود این کتابخانه ایده گرفته و بجای ایجاد حجم با نوشتن نام فضا و ریز فضاهای هر طبقه،گرافیکی از حجم را بوجودبیاوریم و می توانیم برای درک بهتر حجم دیاگرام های قسمت های پیچیده را به طور جداگانه و در کنار حجم اصلی طراحی کنیم و در دیاگرام نور مطلوب و قسمت های مهم بیرونی حجم را مشخص کنیم.
منصوره خشنود ( 1400/02/27 ) :
یکی از شخصیت های برجسته تحولات معماری دیکانستراکشن ، رم کولهاس است.سبکی که تقریبا خود رم کولهاس به وجود آورد سبکی است به نام صفحات ممتد .وی تمایل دارد کارش به عنوان یک تولید عرضه کند وی نیز به تحلیل تولید علاقه داشت.برای رم کولهاس مکان ایجاد پروژه مهم نیست،در کارهای رم کولهاس سلسله مراتب رعایت شده است ساختمان ها شکل های خود را بواسطه ی مقیاس مشخص شده پیدا میکنند پس من در اینجا میتوانم در کارم که شبیه پروژه سفدی هست نیز از کار رم کولهاس استفاده کنم چون سلسله مراتب باید رعایت شود و شکل کلی ساختمان براساس مقیاس بوجود می آید در کارهای رم کولهاس تضاد و عدم پیوستگی تنها بعد شکلی دارند.رم کولهاس مثل معماران دیگر قانون ثابت و الزامی برای پروژه اش ندارد وطبق نیاز هرپروژه ای ایده میدهد.مثلا همین پروژه در حال شکل گیری خودم پروژه ی برج‌مسکونی باتوجه به ظرفیت افراد و میزان درآمد و فرهنگ ساختمان به گونه ای طراحی میشود که برای مثال: افراد برای خریدات ضروری به بیرون از‌ساختمان نروند طبق نیازاتشان فروشگاه هایی در محل ساخته شوند‌(این فقط یک نمونه موردی است).در پروژ های رم کولهاس ازطریق دیاگرام کانسپت ، پیچیدگی روابط را نمایان میسازد،مثال در پروژه خودم با توجه به دیاگرام های استفاده شده مثلا روی هم نبودن صفحات ،تابش نور خورشید واستفاده از رنگ نشان داده ام که طبقات هرکدام شامل چه چیزهایی میشود،رنگ ها نشان گر چه چیزهایی هستند.او برای هر طرحش پیشنهاد سازه ای نیز دارد و این نشانه قدرت او در طراحی است و نشان دهنده آن است که همانند خیلی از معماران دیگر تنها خیال پردازی نمیکند .اقتصاد ساختمان یکی از بحث های مهم کولهاس است ،اقتصاد برای وی صرفه جویی نیست ، بلکه عملی ساختن بیشترین برنامه با به کار گیری حداقل سرمایه است. در واقع او به دنبال نوعی طراحی امکان پذیر است . دقیقا من در کاره خودم( برج مسکونی) باتوجه به بودجه ای که هست و میزان درآمد افرادی که میخواهند این آپارتمان هارا تهیه کند یک سری مکان ها را قرار داده ام که بتوانند نهایت استفاده را داشته باشند.مثلا ساخت استخر ،ساخت فروشگاه ها،ساخت مهدکودک‌ ساخت فضایی برای تفریح کودکان و بزرگسالان.عدم ارتباط بین بیرون و داخل ، برتری فضای درون ، اهمیت مسیر ها ، همزیستی بخش های منفصل ،مثلا در کاره خودم (ساخت برج مسکونی‌،در این کار من ،به اهمیت فضای ساختمان ها،اهمیت فضای راهرو ساختمان،بحث جدا کردن فضای خصوصی از عمومی‌ و همزیستی مکان ها باهم ،ارتباط بین فضای داخل ساختمان و فضای بیرون و فضاهای دیگر ساختمان ها مثل پارکینگ و انبارها)در کارهای رم کولهاس ،حرکت عامل اصلی است. توجه به ویژگی هایی که گفته شد رم کولهاس در کل به دنبال طراحی لایه ای است که ضمن مستقل دانستن هر لایه در ظاهر،در اجرا و واقعیت طرح،ارتباط و پیوستگی وجود دارد اما وسیله های ارتباطی به عنوان عناصر فرعی ولی با خاصیت حرکت در نظر است. در طراحی کتابخانه مرکزی سیاتل ، پوسته ای دولایه ای وجود دارد که مهمترین شاخصه ی فرم محصوب می شود،حداکثر استفاده از نور طبیعی و کاهش اتلاف انرژی در تمامی طبقات به خوبی دیده می شود. که من در پروژه خودم این کارا انجام داده ام طبق دیاگرام های استفاده شده از مرکز فرهنگی لاگوتا
با  توجه به ویژگی هایی که گفته شد رم کولهاس در کل به دنبال طراحی لایه ای است که ضمن مستقل دانستن هر لایه در ظاهر،در اجرا و واقعیت طرح،ارتباط و پیوستگی وجود دارد اما وسیله های ارتباطی به عنوان عناصر فرعی ولی با خاصیت حرکت در نظر گرفته شده است. همچنین به سطوح شیشه ای و سازه و در  کنار این ها به تضاد و از بین بردن رایج ها علاقه مند است اثر کتابخانه سیاتل دارای اکثر این خواص می باشد . 
میترا فرجی ( 1400/02/27 ) :
میترا فرجی

ایجاد سبک دکانستراکشن(Deconstruction) تجسم می شود و عدم ایجاد هیچگونه خطوط منظم و مکعب و مستطیل و استوانه دیده نمی شود و استفاده زیاد از فضاهای باز و وجود بیرون زدگی ها و فرو رفتگی ها (Protrusions and depressions) کاملا قابل مشاهده می باشد.
سروش کشاورز ( 1400/02/27 ) :
پروژه های کولهاس از یک نوع معماری عملکردگرایانه پیروی میکنند ولی نه اون عملکردگرایی که از معماران مدرنیسم در ذهن داریم. یعنی به شکلی است که از قوانین خاصی تبعیت نمیکند و بسته به نیاز هر پروژه ایده ای نو پدید می آورد.
عامل حرکت یکی از مشخصه های اصلی کارهای کولهاس میباشد و از طریق دیاگرام های کانسپت و روابط، پیچیدگی های پروژه را نمایان میکند.کولهاس میگوید که این ساخنمان یک فرم از پیش طراحی شده نبوده و با توجه به نیازها و عملکردهای پروژه به شکل فعلی خود درآمده است.
برای هر قسمت از پروژه از لحاظ معماری عملکردی خاص،اندازه،گردش و ساختاری متفاوت تعریف شده است.
کتابخانه سیاتل متشکل از چندین حجم شناور جدا از هم است که در یک شبکه فولادی بزرگ،در اطراف پوسته شیشه ای پیچیده شده است.
این پروژه دارای سه سطح احتمالی: مفهومی،منطقی و فیزیکی است که در طراحی این پروژه میتوان فرآیند را به سمت حرکت از مفهوم،بعد به منطق و در نهایت به فیزیک مشاهده کرد.
دیاگرام این پروژه نوعی از دیاگرام است که با تعریف ساختار و رفتار بین عناصر پروژه معناشناسی را به ان اضافه میکند و در نهایت دیاگرام این مجموعه میتواند به شما نمای خوبی از موجودیت ها و روابط موجود در پروژه ارائه دهد.
حال این پروژه میتواند به من کمک کند که هر قسمت از پروژه را با توجه به عملکردی خاص،اندازه،گردش و ساختاری متفاوت تعریف کنم و با توجه به ساختار و رفتار بین عناصر پروژه، معناشناسی را به آن اضافه کنم و دیاگرامی که از این نوع پروژه به دست میاد، میتواند نمای خوبی از موجودیت ها و روابط موجود در پروژه را به ما ارائه بدهد.
یاسمن حسن پور ( 1400/02/27 ) :
سلام و عرض ادب:
کتابخاته مرکزی سیاتل نمونه ای از معماری فولدینگ هست.ایجاد سیر کلاسیون عمودی بدون تمرکز فضایی.در نظریه های کولهاس کانسپت پلان ازاد تبدیل به پلان مقطع ازاد میشود.و از طریق دیاگرام ها و کانسپت و پیچیدگی های پروژه نمایان میشود.و با استفاده از عملکرد_حرکت_ و ویاگرام ها هست ک پروژه را در پیش میبرد...و در این بنا پلکان ها به عنصر فرعی تبدیل شده است و وحدت عمودی در بنا معنایی ندارد..دیاگرام ها با تفکیک رنگ ها قسمت های مختلف پروژه را نشان میدهد..و در این دیاگرام ها استفاده از انرژی طبیعی و جلوگیری از اتلاف انرژی ب خوبی نمایش داده میشود..ما میتوانیم در درس طرح ۵ با استفاده از این دیاگرام ها به نتیجه های مطلوبی برسیم و از منابع طبیعی بیشترین استفاده را در طرح خود انجام دهیم..و با این دیاگرام ها قسمت های مختلف پروژه را مورد برسی قرار دهیم تا بتوانیم درک بهتری از پروژه خود به مخاطبین ارائه دهیم
الهه حیدری نقدعلی ( 1400/02/27 ) :
۱.چیدمان چند حجم مکعب روی هم وجابجایی حجمها وعقب وجلو نمودن حجمها وایجاد حجم نهایی .
۲.معماری فولدینگ (هزار تو هزار لایه )مثل چندلایگی وقرار گیری هر لایه روی هم یا کنار هم
۳.فرم قابل انعطاف پذیر وقابل تطبیق با شرایط سایت .
۴.درک هر کاربری با رنگ متخص به خود ومیزان هر کاربری با درصد نهایی کاربریها
۵. عدم فضای بسته ومنفرد ومحصور
۶.شکستهای زمخت در حجم کلی ومکعبها

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

اُِ ام ای و تکمیل دفتر مرکزی شرکت ملی راه آهن بلژیک در بروکسل
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن - قسمت سوم
کاج معجزه؛ یادمان امید و بازسازی ژاپنِ پس از سونامی سال 2011
مرکز فرهنگی تِری ایکس اِن در آرهاوس؛ فلدینگ پوسته های سبز
دون جیووانی؛گری+رودارت
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group