معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1649
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
منظر شهری   - 1549
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
نظریه معماری   - 1115
پردیس ویترا   - 18
طراحي داخلي   - 1103
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
سازه های شهری   - 1003
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
تکنولوژی ساخت   - 979
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری حوزه عمومی   - 953
شهرهای در حرکت   - 15
مرزهای معماری   - 924
معماری بایومورفیک   - 15
نگاه نو به سكونت   - 888
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
المان شهری   - 842
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
نظریه شهری   - 815
معماری آمریکا   - 14
معماری و سیاست   - 787
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
کلان سازه   - 701
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری مدرن   - 682
معماری و کوه   - 11
معماری پایدار   - 663
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 582
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
آینده گرایی   - 580
فرهنگ نفت   - 10
آرمان شهرگرایی   - 573
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 572
بی ینال ونیز   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 556
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 551
درس گفتارهای اتووود   - 10
منتقدان معماری   - 537
معماری خوانی   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 525
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری تندیس گون   - 507
معماری و رنگ   - 9
توسعه پایدار   - 502
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
معماری شمایل گون   - 478
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
باز زنده سازی   - 471
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماریِ توسعه   - 439
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
هنر مدرنیستی   - 434
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
معماری یادمانی   - 380
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 373
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 370
معماری تخت جمشید   - 8
تغییرات اقلیمی   - 359
منبع شناسی اتووود   - 7
تراشه های کانسپچوال   - 358
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 343
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری ارزان   - 307
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 305
طراحی و پناهجویان   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 295
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 293
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 290
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 279
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 274
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 271
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 265
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 256
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 239
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
عکاسی   - 233
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
مسکن حومه شهری   - 224
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 209
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 209
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 208
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 205
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
اقتصادِ فضا   - 197
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 188
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 177
پداگوژی انتقادی   - 7
مسکن روستایی   - 173
عبور از مرحله جنینی   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 169
معماری و سلامت   - 7
هنر گفت و گو   - 161
مسابقه ویلا 1400   - 6
معماری ژاپن   - 156
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
ترسیمات معماری   - 153
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 152
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری و رسانه   - 147
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
بلندمرتبه ها   - 133
معماری مصر   - 6
معماری فضای داخلی   - 127
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 120
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 96
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
ویرانه ها   - 93
اکنی استودیو   - 5
معماری فاشیستی   - 89
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری مذهبی   - 87
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری آمریکای جنوبی   - 5
اکسپو   - 83
تز 1400   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری چین   - 79
اکسپوی دبی. 2020   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 78
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
فیلوکیتکت   - 76
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 71
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری پراجکتیو   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری هند   - 67
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری جنگلی   - 65
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری کوچک مقیاس   - 64
بلوپرینت   - 4
معماری دیجیتال   - 62
اتووودْ آبزرور   - 4
مدارس معماری   - 61
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
پداگوژی   - 58
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
زاغه نشینی   - 55
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 53
باشگاه مشت زنی   - 3
بحران آب   - 52
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و نقاشی   - 52
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
آنتروپوسین   - 52
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 51
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری و روانشناسی   - 49
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
معماری و جنگ   - 3
معماری و ادبیات   - 46
معماری و غذا   - 3
طراحی مُد   - 46
مدرنیسم هیپی   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
هنر روسیه   - 45
فیلم های اتووود   - 2
باهاوس   - 44
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری اروپا   - 42
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و گیم   - 38
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری بیابانی   - 35
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری مجازی   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری آسیا   - 21
ان اف تی   - 1
معماری و آب   - 20
متاورس   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری مدارس   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 17
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 53
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 6
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 37
لبس وودز   - 26
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 112
لودویگ لئو   - 3
اِم اِی دی   - 23
لودویگ میس ون دروهه   - 29
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 8
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 9
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 29
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 4
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 116
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -862
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -463
هتل   -81
فرهنگی   -358
ورزشی   -67
پاویون   -290
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -267
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -240
ویلا   -26
تفریحی   -180
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -148
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -108
تجاری   -1
معماری مذهبی   -107
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ویلا؛ "ده" آنتی تزِ مانیفستْ گونه
اتووود سرویس خبر:   آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
1400/02/26
مـنـــــــبـع : اختصاصی اتووود
تعداد بازدید : 725

ـ ویلا فرم نیست؛ یک برنامه انتقادی است، ویلا فرم نیست؛ سبک زندگی است، ویلا فرم نیست؛ امکان بسط گفتمانی است؛ ویلا یک نهاد است.

ـ ویلا، به لحاظ شکلی، غیرقابل تکثیر است.

ـ ویلا یک سوپرْاتومبیل است، لازم نیست مثل یک اتومبیلِ متعارف کار کند، چرا که یک ماشین فراْبهینه سازی شده [درون یا برون دیسیپلینی] است، ماشینی که قرار است از طریق تولید فراْزبانْ به بسط گفتمانی بیانجامد.

ـ ویلا به واسطه ی امکانات ابعادی و وجوه اقتصادی اش، نسبت به دیگر گونه های معماری بستر مناسب تری است برای تولید وضعیت فلسفی؛ تلاش برای مقررسازی رابطه ـ ای نامشروع و البته بعضا زورکی ـ بین عناصری که در کل، یا از منظر عرف و پذیرش همگانی، نمی توانند هیچ رابطه ای با هم داشته باشند. 

ـ ویلا یک "مازاد" است؛ برخی مواقع "نظامْ هایِ فکرِ معماری" ویلا را [به مثابه یک تایپ] انکار کرده اند ولی نهایتا ان را به عنوان "وصله ای ناجور از خود" پذیرفته اند و "سیاستِ ویلا" را به مثابه لایه ای گفتمانی [به ناچار] مشروعیت بخشیده اند و تلاش کرده اند بر اساس فشارهای منطق دیسپلینی ان را کنترل کنند"، از این منظر ویلا نوعی "مقاومتِ خطْ شکن" است درون "منطق گورستانیْ پادگانیِ دیسپلین" که در مواردی به بسط بنیان های دیسپلینی دامن زده است. 

ـ در کشورهایی که سرکوب از قالب های سیاسی و اقتصادی اش عبور کرده و به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی و روانی بدل شده است، طراحی ویلا با تمرکز بر سبک زندگی و زیستِ آلترناتیو می تواند پاسخی انتقادی باشد به وضعیت؛ ویلا نوعی قریحه ی آزاد است و از همین رو با منطق حاکم بر تایپولوژی زاویه دارد.

ـ ویلا می تواند هوشمندانه پاسخی انتقادی باشد به نوْکیسه گرایی و تجمل گرایی رانتی، مخصوصا در کشورهایی که انباشت سرمایه ی مازاد برای لایه های نزدیک به مناسبات قدرت، امکان های وسیعی برای ریخت و پاش های عجیب مالی و پول شویی و . . . فراهم می اورد؛ ویلا از یک بعد آیرونیک است و از سوی دیگر می تواند پارودیِ سوگِ فرهنگی وضعیت باشد.

ـ ویلا می تواند پاسخی باشد به پنهان و زیرین ترین تمایلات عاطفی، روانی و جنسی کاربر، ان هم در شرایطی که این تمایلات در حوزه عمومی امکانی برای بروز ندارند، ویلا به سبب آزادی های ژنتیکش می تواند نهادِ مقاومتِ منفی برابر فرهنگ غالب باشد؛ ویلا می تواند یک خُردهِ فرهنگ یا پادْفرهنگ باشد؛ ویلا الزاما تایپْ گریز نیست، اما غالبا تایپْ ستیز هست و به موازات باید در نظر گرفت ویلا اصلا یک تایپ [صرفا] مسکونی نیست. 

ـ ویلا گرهی است زیستی که امکانِ هَمْ رَسشِ نسل ها، طبقات و خانوارها را در بازه ی زمانی کوتاه فراهم می اورد، از این روست که نباید ویلا را یک تایپِ مسکونی تعریف کرد و از همین روست که تلاش برای تزریق روابط حاکم بر خانه های مسکونیِ شهری به ساختار ویلا، عملا سقطِ نارَسِ معماری ویلا را به دنبال خواهد داشت؛ نمی توان یک اتراقگاه خُردِ اجتماعی که همزمان می تواند یک ماشین برگزاری مهمانی یا یک زِهدان تارَکِ دنیایی باشد را به یک خانه ی مسکونی تقلیل داد؛ ویلا امکان نوعی از شهریت در مقیاس خُرد را در خود نهادینه دارد و از همبن روست که بایستی بتواند برنامه های پیچیده ی فراتر از مقیاس یک خانه را در خود بپروراند؛ ویلا با کمی اغماض یک شهرْمنزلگاهِ کوچک در حاشیه شهر اصلی است.  
 
ـ ویلا امکانی است برای راه رفتن، نه نشستن، و البته امکانی است برای لم دادن های متنوع و در فضاهای مختلف، ویلا در برخورد با بدن انسان می تواند فاصله معناداری با زیست درونْ شهری و مسکونیِ تن انسان داشته باشد، ویلا تلاشی است برای به حداقل رساندنِ ابعادیِ تمامی عرصه های درونی به نفع رفتن به تهیِ پیرامونی و منظر بیرونی؛ ویلا یک ماشین منظر حداکثری و یک ماشین زیستِ درونیِ حداقلی است و تلاش بر تولید مناسبات و روابط درونی ویلا متناسب با خانه های شهری یک مداخله فرهنگیِ فریبکارانه در تجربه ی زیست کاربر فضاست.  



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
غزال رشیدی مقدم ( 1400/09/11 ) :
ویلا از لحاظ طراحی فرم و کاربرد می‌تواند نامتعارف باشد و صرفا بر اساس یک هدف نامتعارف طراحی شود؛چرا که ویلا در مقایسه با خانه های شهری از آزادی عمل بسیاری برخوردار است، هرچند که فضای محرمیت باید تا حدودی رعایت شود و در عین حال می تواند از عرف جامعه فاصله بگیرد.
غزال رشیدی مقدم ( 1400/09/11 ) :
ویلا از لحاظ طراحی فرم و کاربرد می‌تواند نامتعارف باشد و صرفا بر اساس یک هدف نامتعارف طراحی شود؛چرا که ویلا در مقایسه با خانه های شهری از آزادی عمل بسیاری برخوردار است، هرچند که فضای محرمیت باید تا حدودی رعایت شود و در عین حال می تواند از عرف جامعه فاصله بگیرد.
محدثه زارع ( 1400/09/11 ) :
ـ ویلا گرهی است زیستی که امکانِ هَمْ رَسشِ نسل ها، طبقات و خانوارها را در بازه ی زمانی کوتاه فراهم می اورد، از این روست که نباید ویلا را یک تایپِ مسکونی تعریف کرد و از همین روست که تلاش برای تزریق روابط حاکم بر خانه های مسکونیِ شهری به ساختار ویلا، عملا سقطِ نارَسِ معماری ویلا را به دنبال خواهد داشت؛ نمی توان یک اتراقگاه خُردِ اجتماعی که همزمان می تواند یک ماشین برگزاری مهمانی یا یک زِهدان تارَکِ دنیایی باشد را به یک خانه ی مسکونی تقلیل داد
مینا اکبری ( 1400/09/12 ) :
ویلا، به لحاظ شکلی، غیرقابل تکثیر است.

ـ ویلا یک سوپرْاتومبیل است، لازم نیست مثل یک اتومبیلِ متعارف کار کند، چرا که یک ماشین فراْبهینه سازی شده [درون یا برون دیسیپلینی] است، ماشینی که قرار است از طریق تولید فراْزبانْ به بسط گفتمانی بیانجامد.

من با این نکات موافقم زیرا در طراحی ویلا در مقایسه با خانه های شهری ازادی عمل بیشتری وجود دارد
امیرعلی فرش چی ( 1400/09/13 ) :
ویلا می تواند پاسخی باشد به پنهان و زیرین ترین تمایلات عاطفی، روانی و جنسی کاربر، ان هم در شرایطی که این تمایلات در حوزه عمومی امکانی برای بروز ندارند، ویلا به سبب آزادی های ژنتیکش می تواند نهادِ مقاومتِ منفی برابر فرهنگ غالب باشد؛ ویلا می تواند یک خُردهِ فرهنگ یا پادْفرهنگ باشد؛ ویلا الزاما تایپْ گریز نیست، اما غالبا تایپْ ستیز هست و به موازات باید در نظر گرفت ویلا اصلا یک تایپ [صرفا] مسکونی نیست.

از نظر من ویلا مکانی برای آزادی بیشتر و داشتن حریم خصوصی بیشتر است.
هلما شیرازی ( 1400/09/16 ) :
ویلا از لحاظ طراحی فرم و کاربرد می‌تواند نامتعارف باشد و صرفا بر اساس یک هدف نامتعارف طراحی شود؛چرا که ویلا در مقایسه با خانه های شهری از آزادی عمل بسیاری برخوردار است، هرچند که فضای محرمیت باید تا حدودی رعایت شود و در عین حال می تواند از عرف جامعه فاصله بگیرد.
نرجس کریمی ( 1400/09/17 ) :
ویلا امکانی است برای راه رفتن، نه نشستن، و البته امکانی است برای لم دادن های متنوع و در فضاهای مختلف، ویلا در برخورد با بدن انسان می تواند فاصله معناداری با زیست درونْ شهری و مسکونیِ تن انسان داشته باشد، ویلا تلاشی است برای به حداقل رساندنِ ابعادیِ تمامی عرصه های درونی به نفع رفتن به تهیِ پیرامونی و منظر بیرونی؛ ویلا یک ماشین منظر حداکثری و یک ماشین زیستِ درونیِ حداقلی است و تلاش بر تولید مناسبات و روابط درونی ویلا متناسب با خانه های شهری یک مداخله فرهنگیِ فریبکارانه در تجربه ی زست کاربر فضاست.
به نظر من؛ در طراحی ویلا نباید هیچ رد پایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات باشد.
هیچ چیزی به جز اصول زیبایی شناسی بصری مانند: تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ های چشم نواز در طراحی ویلا موثر نخواهد بود
نرجس کریمی ( 1400/09/17 ) :
ویلا امکانی است برای راه رفتن، نه نشستن، و البته امکانی است برای لم دادن های متنوع و در فضاهای مختلف، ویلا در برخورد با بدن انسان می تواند فاصله معناداری با زیست درونْ شهری و مسکونیِ تن انسان داشته باشد، ویلا تلاشی است برای به حداقل رساندنِ ابعادیِ تمامی عرصه های درونی به نفع رفتن به تهیِ پیرامونی و منظر بیرونی؛ ویلا یک ماشین منظر حداکثری و یک ماشین زیستِ درونیِ حداقلی است و تلاش بر تولید مناسبات و روابط درونی ویلا متناسب با خانه های شهری یک مداخله فرهنگیِ فریبکارانه در تجربه ی زست کاربر فضاست.
به نظر من؛ در طراحی ویلا نباید هیچ رد پایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات باشد.
هیچ چیزی به جز اصول زیبایی شناسی بصری مانند: تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ های چشم نواز در طراحی ویلا موثر نخواهد بود.
نرجس کریمی ( 1400/09/17 ) :
ویلا امکانی است برای راه رفتن، نه نشستن، و البته امکانی است برای لم دادن های متنوع و در فضاهای مختلف، ویلا در برخورد با بدن انسان می تواند فاصله معناداری با زیست درونْ شهری و مسکونیِ تن انسان داشته باشد، ویلا تلاشی است برای به حداقل رساندنِ ابعادیِ تمامی عرصه های درونی به نفع رفتن به تهیِ پیرامونی و منظر بیرونی؛ ویلا یک ماشین منظر حداکثری و یک ماشین زیستِ درونیِ حداقلی است و تلاش بر تولید مناسبات و روابط درونی ویلا متناسب با خانه های شهری یک مداخله فرهنگیِ فریبکارانه در تجربه ی زست کاربر فضاست.
به نظر من؛ در طراحی ویلا نباید هیچ رد پایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات باشد.
هیچ چیزی به جز اصول زیبایی شناسی بصری مانند: تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ های چشم نواز در طراحی ویلا موثر نخواهد بود.
نرجس کریمی ( 1400/09/17 ) :
ویلا امکانی است برای راه رفتن، نه نشستن، و البته امکانی است برای لم دادن های متنوع و در فضاهای مختلف، ویلا در برخورد با بدن انسان می تواند فاصله معناداری با زیست درونْ شهری و مسکونیِ تن انسان داشته باشد، ویلا تلاشی است برای به حداقل رساندنِ ابعادیِ تمامی عرصه های درونی به نفع رفتن به تهیِ پیرامونی و منظر بیرونی؛ ویلا یک ماشین منظر حداکثری و یک ماشین زیستِ درونیِ حداقلی است و تلاش بر تولید مناسبات و روابط درونی ویلا متناسب با خانه های شهری یک مداخله فرهنگیِ فریبکارانه در تجربه ی زست کاربر فضاست.
به نظر من؛ در طراحی ویلا نباید هیچ رد پایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات باشد.
هیچ چیزی به جز اصول زیبایی شناسی بصری مانند: تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ های چشم نواز در طراحی ویلا موثر نخواهد بود.
نرجس کریمی ( 1400/09/17 ) :
ویلا امکانی است برای راه رفتن، نه نشستن، و البته امکانی است برای لم دادن های متنوع و در فضاهای مختلف، ویلا در برخورد با بدن انسان می تواند فاصله معناداری با زیست درونْ شهری و مسکونیِ تن انسان داشته باشد، ویلا تلاشی است برای به حداقل رساندنِ ابعادیِ تمامی عرصه های درونی به نفع رفتن به تهیِ پیرامونی و منظر بیرونی؛ ویلا یک ماشین منظر حداکثری و یک ماشین زیستِ درونیِ حداقلی است و تلاش بر تولید مناسبات و روابط درونی ویلا متناسب با خانه های شهری یک مداخله فرهنگیِ فریبکارانه در تجربه ی زست کاربر فضاست.
به نظر من؛ در طراحی ویلا نباید هیچ رد پایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات باشد.
هیچ چیزی به جز اصول زیبایی شناسی بصری مانند: تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ های چشم نواز در طراحی ویلا موثر نخواهد بود.
نرجس کریمی ( 1400/09/17 ) :
ویلا امکانی است برای راه رفتن، نه نشستن، و البته امکانی است برای لم دادن های متنوع و در فضاهای مختلف، ویلا در برخورد با بدن انسان می تواند فاصله معناداری با زیست درونْ شهری و مسکونیِ تن انسان داشته باشد، ویلا تلاشی است برای به حداقل رساندنِ ابعادیِ تمامی عرصه های درونی به نفع رفتن به تهیِ پیرامونی و منظر بیرونی؛ ویلا یک ماشین منظر حداکثری و یک ماشین زیستِ درونیِ حداقلی است و تلاش بر تولید مناسبات و روابط درونی ویلا متناسب با خانه های شهری یک مداخله فرهنگیِ فریبکارانه در تجربه ی زست کاربر فضاست.
به نظر من؛ در طراحی ویلا نباید هیچ رد پایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات باشد.
هیچ چیزی به جز اصول زیبایی شناسی بصری مانند: تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ های چشم نواز در طراحی ویلا موثر نخواهد بود.
نرجس کریمی ( 1400/09/17 ) :
ویلا امکانی است برای راه رفتن، نه نشستن، و البته امکانی است برای لم دادن های متنوع و در فضاهای مختلف، ویلا در برخورد با بدن انسان می تواند فاصله معناداری با زیست درونْ شهری و مسکونیِ تن انسان داشته باشد، ویلا تلاشی است برای به حداقل رساندنِ ابعادیِ تمامی عرصه های درونی به نفع رفتن به تهیِ پیرامونی و منظر بیرونی؛ ویلا یک ماشین منظر حداکثری و یک ماشین زیستِ درونیِ حداقلی است و تلاش بر تولید مناسبات و روابط درونی ویلا متناسب با خانه های شهری یک مداخله فرهنگیِ فریبکارانه در تجربه ی زست کاربر فضاست.
به نظر من؛ در طراحی ویلا نباید هیچ رد پایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات باشد.
هیچ چیزی به جز اصول زیبایی شناسی بصری مانند: تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ های چشم نواز در طراحی ویلا موثر نخواهد بود.
مائده زارعی ( 1400/09/17 ) :
به دید جدیدی از ویلا رسیدم مرسی از مطالب مفیدتون
هلما شیرازی ( 1400/09/17 ) :
مرسی از مطالب خوب و مفیدتون
هلما شیرازی ( 1400/09/18 ) :
مرسی از مطالب خوب و مفیدتون

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

هنر گفت و گو ـ گاردین با رِم کولهاس و کانْله آدِیمی
کتاب خانه ی اتووود – لاگوس شهر بی پایان و بسته – رم کولهاس
طراحی صحنه ی رم کولهاس و اِی اِم اٌ برای محصولات بهار و تابستان پرادا؛ سرخ فقط یک رنگ نیست
سی سی تی ویِ رم کولهاس؛ شبحی تهی در پکن
تراشه های کانسپچوال ـ امر ژنریک، ماتریس ژنریک و تفکر ژنریک "یا" شهر بی تفاوتِ کولهاسی چگونه شهری است
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group