تفکر هایدگری چیزی از بهترین و چیزی از بدترین ها را در خود پنهان کرده است؛ چیزهای منسوخ و اهام بخش و پیچیده در لفاف دنیای گفتمان و البته چیزهای خوب گرد امده در قالب واژگان شاعرانه.
هایدگر بد سابق، اس اس صاحب سبک، در دنیای گفتمان گم می شود، ولی هایدگر خوب با واژه های شاعرانه با اثاری همچون منشا اثر هنری و همچنین مقالاتی همچون ساختن، سکونت و اندیشیدن که مورد توجه معماران و برنامه ریزان و جغرافی دانان قرار گرفته است، ان هایدگر بد را مهار کرده است.
رویایی که مارتین هایدگر دیده بود برای هانری لوُفِوْر مفاهیم مارکسیستی مکان، دنیا، سکونت و زندگی روزمره را به ارمغان اورد.