معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1322
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1112
اکسپو شانگهای 2010   - 33
نظریه معماری   - 936
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
طراحي داخلي   - 880
معماری پراجکتیو   - 32
سازه های شهری   - 850
معماری دیجیتال   - 32
تکنولوژی ساخت   - 831
معماری کانستراکتیویستی   - 32
مرزهای معماری   - 763
طراحی پارامتریک   - 29
معماری حوزه عمومی   - 717
بحران آب   - 28
المان شهری   - 689
هنر روسیه   - 27
نگاه نو به سكونت   - 680
اکسپو میلان 2015   - 27
نظریه شهری   - 670
پاویون های سرپنتین   - 23
کلان سازه   - 593
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و سیاست   - 514
جشن نامه اتووود   - 21
معماری پایدار   - 502
معماری مجازی   - 20
منتقدان معماری   - 474
باهاوس   - 20
معماری تندیس گون   - 446
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 429
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 428
پداگوژی   - 19
آرمان شهرگرایی   - 421
پردیس ویترا   - 18
معماری منظر   - 420
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 17
معماری مدرن   - 418
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری شمایل گون   - 415
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
روح مکان   - 414
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحی صنعتی   - 396
فیلوکیتکت   - 15
باز زنده سازی   - 366
معماری ـ موسیقی   - 14
توسعه پایدار   - 349
معماری بایومورفیک   - 14
تراشه های کانسپچوال   - 333
شهرهای در حرکت   - 12
معماری یادمانی   - 330
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری سبز   - 302
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
معماریِ توسعه   - 298
مدرنیته؛ از نو   - 11
اتووود کلاسیک   - 263
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
طراحی نئولیبرال   - 260
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 257
درس گفتارهای اتووود   - 9
بدنه سازی شهری   - 251
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری محلی   - 247
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 243
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 241
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 236
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 225
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری های تک   - 217
طراحی و پناهجویان   - 7
گرمایش زمین   - 203
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 196
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 186
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
مسکن حومه شهری   - 185
معماری تخت جمشید   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 157
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 145
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 138
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
عکاسی   - 138
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
مسکن روستایی   - 131
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر گفت و گو   - 127
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ـ سینما   - 125
جهان علمیْ تخیلی   - 5
هنر انتزاعی   - 119
معماری مصر   - 5
گرافیک   - 110
فرهنگ نفت   - 5
معماری ژاپن   - 109
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری ایران   - 106
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
فضای منفی   - 101
بلوپرینت   - 4
بلندمرتبه ها   - 100
معماری خوانی   - 4
طراحی مبلمان   - 86
منبع شناسی اتووود   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری مذهبی   - 85
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
اکسپو   - 75
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری هند   - 62
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری چین   - 61
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری فاشیستی   - 60
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
ترسیمات معماری   - 47
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 2
گفت و گو با مرگ   - 47
ده پرسش از هشت معمار   - 1
ویرانه ها   - 45
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
جنبش متابولیسم   - 41
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری و هنر انقلابی   - 41
شهرْخوانی با اتووود   - 1
زاغه نشینی   - 38
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
مدارس معماری   - 38
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 9
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 18
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سوپراستودیو   - 9
ادوارد برتینسکی   - 1
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد سعید   - 12
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 9
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 6
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 43
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 29
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 8
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 133
بئاتریس کُلُمینا   - 7
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 19
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 25
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 5
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 13
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -750
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -335
صنعتی   -98
فرهنگی   -292
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : مهدي معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گو ـ یورونیوز با اسلاوی ژیژک
اتووود سرویس خبر:   گروه ترجمه و تحقيقات اتووود
1395/07/23
مـنـــــــبـع : persian.euronews.com
تعداد بازدید : 1806

وقتی قرار باشد از وضعیت اروپا انتقاد شود، اسلاوی ژیژک کسی است که از گفتن نظراتش هیچ ابایی ندارد. بسیاری او را انقلابی می دانند که می خواهد نظم اقتصادی موجود را کاملا متحول کند. فیلسوف و نظریه پردازی اسلونیایی نظراتش را رک و بی پرده بیان می کند. ژیژک بتازگی کتابی منتشر کرده که در آن از سیاستهای اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان انتقاد می کند. از نظر او بحران پناهجویان فرصتی است که اروپا خود را بازبینی کند. سرجیو کانتونه، خبرنگار یورونیوز با او در لیوبلیانا در اسلوونی گفتگو کرده است.

 اسلاوی ژیژک به نظر شما جهانی شدن یکی از دلایل اصلی بحران فعلی مهاجرت است. چرا؟

من فکر می کنم جنبه دیگر جهانی شدن ظهور دیوارهای نامرئی جدید است. حتی همینجا در اسلوونی کارگران بیکار داریم، یا کارگرانی که قرارداد موقت کار دارند. بیش از نصف کارگران در این وضعیت هستند. کشورهای ورشکسته دارید که در آنها آدم ها در حلبی آباد زندگی می کنند و از روند رشد اقتصاد جهان برکنار مانده اند. دیگر از مرزهای مشخص طبقاتی خبری نیست، بلکه بیشتر نوعی مرز مبهم به وجود آمده است؛ بین کسانی که از امنیت کلی و حقوق مدنی کامل و چیزهای دیگر برخوردار هستند و کسانی که کلا بیرون از این عرصه هستند. ما به قدرتی فراملیتی نیاز داریم که بتواند در سطح جهانی تصمیم های مهم را به اجرا بگذارد. بدون چنین سازوکاری نمی شود محیط زیست را نجات داد، نمی توان مشکل مهاجرت را حل کرد.

اتحادیه اروپا باید این نوع مسائل فراملیتی را حل کند، اما از عهده این کار برنیامده است.

بله و تراژدی اتحادیه اروپا همین است. اروپا نمی داند چه می خواهد. اساساً دو اروپا داریم: یکی اروپای تکنوکرات بروکسل است حتی آنها هم فقط بخشی از بازار جهانی را می خواهند و نظرات روشن و واضحی ندارند؛ اروپای دیگر اروپای ضد مهاجر و پوپولیستی است که تهدیدی واقعی برای ایده اروپاست. من از هجوم به اروپا نگران نیستم. فکر می کنم می توانیم مشکلاتی را که پیش می آید حل کنیم. چیزی که نگرانم می کند کسانی هستند که می خواهند امروز از اروپا دفاع کنند. آیا اروپا مثلا وقتی مارین لوپن در فرانسه به قدرت برسد، همان اروپایی خواهد بود که ما می شناسیم و می خواهیم دوست بداریم؟ آیا چنان اروپایی از برخی ارزش های رهایی بخش فعلی، [نظام] تامین اجتماعی، برابری، حقوق زنان و غیره دفاع خواهد کرد؟

چرا طبقه کارگر ضعیف شده در غرب و همینطور طبقات متوسط جوامع غربی باید به مبارزه توده های فقیر قاره های دیگر ملحق شوند؟

سؤال شما سؤال مهمی است که بیشتر چپ ها از آن فرار می کنند. ببینید وقتی گفته می شود “مردم عادی هستند که به نوعی از مهاجران در هراسند” نکته درستی هم مطرح می شود: اگر اروپا درهای خود را کاملا به روی مهاجران باز کند آسیبی متوجه پولدارها نخواهد شد بلکه مردم عادی هستند که زندگیشان مختل می شود، مشاغل کمتری در دسترسشان خواهد بود و احتمالا درآمد ماهیانه شان هم کمتر خواهد شد. بنابراین وقتی می گوییم پناهجویان را بپذیریم یا نپذیریم، حرف از عواطف انسانی نیست. مشکل این است که تضعیف و افت رفاه اجتماعی در اروپا، باعث نارضایتی خیلی ها شده و چیزی که آنها را رنج می دهد، بخشی از همان بحرانِ عدمِ تعادل در سرمایه داری جهانی است. بسیار مهم است که ما مبارزات خود را با مبارزات دیگر توده ها در سراسر جهان پیوند دهیم. اگر این را نپذیریم و در همین سطح بمانیم، پناهجویانی را که همچنان به اروپا می آیند سربار خودمان خواهیم دید و سردرگم خواهیم شد. به سازمانهای فراملی نیاز داریم که قدرت تصمیم گیری قاطعانه داشته باشد.

 با قابلیت اِعمال قدرت برای اجرای قانون؟

صد در صد. من با چنین چیزی هیچ مخالفتی ندارم.

اما چنین چیزی در اتحادیه اروپا پذیرفته نشده است.

این باعث ناراحتی من است. بله درست است چنین چیزی را نپذیرفته اند اما به جای آن چه داریم؟ من جایگزینی نمی بینم چون اگر قدرتِ اعمال قانون را نداشته باشیم، بازی به میل کشورهای قدرتمند ادامه پیدا می کند. ایده انگلستان هم همین است.

اما مشکل، اتحادیه اروپا نیست؛ مشکل، جهانی شدن است.

این چیزی ست که شما می گویید.

مشکل رفاه اجتماعی به بروکسل بر نمی گردد.

منتقدان اتحادیه اروپا اغلب به این نکته توجه نمی کنند که بروکسل فقط نوعی بوروکراسی جهانی بد نیست، بلکه حداقل استانداردهایی را نیز برای محیط کار و حداکثر ساعت کار و غیره تعیین می کند. بنابراین نظر من دقیقا همین است که مبارزه را باید در اتحادیه اروپا پی گرفت.

برویم سراغ دونالد ترامپ. آیا امریکا وارد نوعی دوران انقلابی می شود؟

البته. ترامپ شخصی نفرت انگیز است که مرتب جوک های نژادپرستانه و مبتذل بر زبان می آورد. اما باید به این هم توجه کنید که در باره اسرائیل و فلسطین حرف های درستی می زند یعنی گفته است که منافع فلسطینی ها هم از نظر او مهم است و باید سیاست های بیطرفانه تری اتخاذ کرد. گفته است که نباید در راه دشمنی با روسیه قدم برداشت و باید با روسیه وارد گفتگو شد و حتی طرفدار افزایش حداقل دستمزد است. او اشاراتی کرده که برنامه بیمه های بهداشتی اوباما را به همین سادگی لغو نخواهد کرد.

یعنی لیبرال میانه رو است؟

بله این نظر من است که شاید تحریک آمیز باشد. اگر این نمای ظاهری ترامپ را – که می پذیرم خطرناک است- کنار بزنید، نامزد انتخاباتی فرصت طلبی را پیدا می کنید که شاید سیاست های واقعیش خیلی هم بد نباشد.

آیا روسیه و چین نماینده الگوی اقتصادی و سیاسی متفاوتی هستند که می تواند جایگزین الگوی غربی و در تضاد با آن باشد؟

بله، اما در این مورد من به شکل ملایم طرفدار غرب هستم. چون واقعا الگویی نیست که بتوان جایگزین الگوی غربی کرد. الگوی این کشورها نوعی پیش نمونه فاشیستی سرمایه داری اقتدارگراست و من خوب با آن آشنا هستم. در چین که بودم با آنها بحث کردم. همه توجیه های ظریف کنفوسیوسی که چینی ها برای توجیه رژیم کمونیستی داشتند، در یک نکته خلاصه می شد: “دموکراسی برای ما فقط دردسر می آورد و به شورش و انفجار در جامعه منجر می شود”. بدون آنکه متوجه باشند عبارت های فاشیستی به کار می بردند یعنی می گفتند “چیزی که لازم داریم ثبات اقتصادی برای شرکت هاست”. طوری که هر کس جای خود را بشناسد و نظمی وجود داشته باشد که یکپارچگی اجتماعی به همراه داشته باشد. بنابراین آنها می خواهند به شکلی محافظه کارانه مدرن شوند و من ادعا می کنم که متأسفانه سرمایه داری هم به همین سو می رود.

سؤال آخر من سؤالی شخصی است.

سؤال شخصی از من؟ من که آدم نیستم، هیولا هستم.

در باره خودتان گفته اید که الویس پریسلی فلسفه هستید. درست است؟

نه چنین چیزی نگفتم و خیلی از این حرف بدم می آید! الان مثل دشمن شده اید و وقتی ما مردم قدرت را به دست بگیریم شما را پنج سال به گولاگ [اردوگاه های کار اجباری استالین] خواهیم فرستاد! پنج سال! این حرف ها را کسانی که می خواهند به جای حمله مستقیم زیرکانه تر به من حمله کنند می گویند: “من استالینیست دیوانه و گیجی هستم”. در واقع آنها می پذیرند که من در بین مردم تا حدی مقبولیت پیدا کرده ام، اما استراتژی آنها با تکرار این حرف، القای این پیام است که “آدم جالبی است که می شود به حرفهایش گوش داد اما حرفهایش شوخی های فلسفی عامیانه است و نباید جدی گرفته شود.“



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

تراشه های کانسپچوال ـ اسلاوی ژیژک، هستی شناسی ایده ئلژی و سیاست اشیا
آینده پژوهی در امروز و اینجا به روایت اسلاوی ژیژک ـ قسمت دوم
اسلاوی ژیژک و جایگاه ابژه در صورت بندی پست مدرنیسم
آزادی در ابرها؛ جولیان آسانژ، بردلی منینگنز و ادوارد اسنودن به روایت اسلاوی ژیژک
اسلاوی ژیژک، منظر پارالاکس و حقیقت تضاد در شی ای که مازاد زمینه است
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group