مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1343
بحران آب   - 28
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1183
هنر روسیه   - 28
نظریه معماری   - 978
اکسپو میلان 2015   - 27
طراحي داخلي   - 909
پاویون های سرپنتین   - 24
سازه های شهری   - 868
باهاوس   - 24
تکنولوژی ساخت   - 845
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
مرزهای معماری   - 779
فیلوکیتکت   - 22
معماری حوزه عمومی   - 753
جشن نامه اتووود   - 21
المان شهری   - 701
معماری مجازی   - 20
نظریه شهری   - 696
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نگاه نو به سكونت   - 687
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
کلان سازه   - 601
مدرنیته؛ از نو   - 18
معماری و سیاست   - 550
پردیس ویترا   - 18
معماری پایدار   - 517
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
منتقدان معماری   - 486
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری مدرن   - 484
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری تندیس گون   - 452
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 443
معماری ـ موسیقی   - 15
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 441
معماری بایومورفیک   - 14
آرمان شهرگرایی   - 436
شهرهای در حرکت   - 14
روح مکان   - 433
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری منظر   - 426
اقتصادِ فضا   - 11
معماری شمایل گون   - 422
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
طراحی صنعتی   - 421
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
باز زنده سازی   - 380
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
توسعه پایدار   - 352
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری یادمانی   - 336
درس گفتارهای اتووود   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری سبز   - 306
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 8
معماریِ توسعه   - 304
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
هنر مدرنیستی   - 298
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 271
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 270
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 263
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
بدنه سازی شهری   - 254
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 250
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ارزان   - 246
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 243
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 243
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 239
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 231
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 176
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 157
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 155
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 147
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
مسکن روستایی   - 133
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر انتزاعی   - 132
منبع شناسی اتووود   - 6
هنر گفت و گو   - 130
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
گرافیک   - 117
جهان علمیْ تخیلی   - 5
معماری ژاپن   - 113
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
طراحی مبلمان   - 111
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 5
معماری ایران   - 107
معماری مصر   - 5
فضای منفی   - 106
فرهنگ نفت   - 5
بلندمرتبه ها   - 102
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری مذهبی   - 86
معماری خوانی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری فاشیستی   - 68
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 4
معماری هند   - 65
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
ترسیمات معماری   - 65
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 61
مینته د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 3
گفت و گو با مرگ   - 51
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 50
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 46
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
مدارس معماری   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
زاغه نشینی   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری پراجکتیو   - 37
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری دیجیتال   - 36
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پداگوژی   - 35
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری کانستراکتیویستی   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1
طراحی پارامتریک   - 29

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 187
آراتا ایسوزاکی   - 16
زیگموند فروید   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان بودریار   - 3
آرکی زوم   - 4
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 16
آلدو روسی   - 13
ژاک لوگوف   - 4
آلوار آلتو   - 19
ژیل دلوز   - 27
آلوارو سیزا   - 9
سائول باس   - 7
آن تینگ   - 4
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی گائودی   - 27
سالوادور دالی   - 2
آنتونی وایدلر   - 5
سانا   - 5
آنتونیو نگری   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنیش کاپور   - 8
سدریک پرایس   - 3
آی وِی وِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اُ ام اِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اتوره سوتساس   - 7
سورِ فِهْن   - 6
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سوزان سانتاگ   - 2
ادوارد برتینسکی   - 1
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد سعید   - 13
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 10
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 7
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 45
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردا کولاتان   - 2
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 2
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 50
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 7
لویی کان   - 37
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییس بورژوا   - 8
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لُکُربُزیه   - 134
بال کریشنادوشی   - 4
لیام یانگ   - 4
باک مینستر فولر   - 11
مارتین هایدگر   - 27
برنارد چومی   - 33
مارسل بروئر   - 7
برنو زوی   - 7
مارشال برمن   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانفردو تافوری   - 16
بوگرتمن   - 1
مانوئل کاستلز   - 2
بی یارکه اینگلس   - 68
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو سولری   - 4
مایکل سورکین   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 21
معماران مورفسس   - 16
پیتر آیزنمن   - 57
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر برنس   - 2
موشه سفدی   - 12
پیتر زُمتُر   - 67
میشل سر   - 3
پیتر کوک   - 7
میشل فوکو   - 44
پیر بوردیو   - 5
نائومی کلاین   - 4
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نورمن فاستر   - 35
تئودور آدورنو   - 3
نیکلای مارکوف   - 1
تادو اندو   - 13
هانا آرنت   - 7
تام مین   - 13
هانری لفور   - 23
تام ویسکامب   - 10
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 23
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 3
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 5
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 8
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 22
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 9
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 28
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 95
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 13
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 3
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -754
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -344
صنعتی   -101
فرهنگی   -318
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -157
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
لوکوربوزیه؛ معماری که شیوه زندگی ما را دگرگون کرد
اتووود سرویس خبر:   گروه ترجمه و تحقيقات اتووود
1396/04/13
مـنـــــــبـع : بی بی سی فارسی
تعداد بازدید : 1690

بحث برانگیز اما نابغه، اختلاف برانگیز ولی الهام بخش، تاثیر گذاری لوکوربوزیه معمار سوئیسی میانه قرن بیستم حتی امروزه نیز ملموس است.

کیفیت معماری لوکوربوزیه چنان است که تابستان امسال یونسکو با یک تصمیم بی‌سابقه ۱۷ساختمان او در هفت کشور مختلف را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد. (در این خبر)

با دیدن هر یک از این ساختمان‌های صاحب سبک او، از ویلاهای سفید با طراحی‌های پیراسته ایکه در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ میلادی (مثل ویلای ساووی) و یا مجموعه آپارتمان‌های مسکونی در شهر مارسی به نام اونیته د آبیتاسیون که پس از جنگ جهانی دوم آن را طراحی کرده، تا عبادتگاه رونشان، ساختمان‌هایی که در چاندیگار هند ساخته و یا موزه ملی هنرهای غربی در شهر توکیو مربوط به دهه ۵۰ میلادی، به این نتیجه خواهید رسید که در طراحی و ساخت این ساختمان‌ها انبوهی از خلاقیت‌های عملی و معماری شاعرانه به کار گرفته شده است.

او در سال ۱۸۸۷ در سوئیس متولد شد و نام واقعی‌اش شارل ادوار ژانره بود. هر چند با شغل قلم زنی برای ساعت‌های تزیینی کار را شروع کرد٬ در سن بیست سالگی چندین ساختمان را با الهام از سبک "آرت اند کراف" طراحی کرده و ساخته بود. در آن زمان تحت تاثیر جان راسکین منتقد انگلیسی بود. ولی چند سال بعد در جستجوی منابع الهام هنری جدید راهی سفری طولانی به کشورهای حاشیه دریای مدیترانه شد.

پس از بازگشت از سفر توانست در دفاتر معماری معروف آن زمان در فرانسه و آلمان کار پیدا کند و در سال ۱۹۱۷ به عنوان هنرمند، منتقد و معمار زندگی جدیدی را در شهر پاریس شروع کرد و نام هنری لوکوربوزیه را برای خود برگزید.

با ساختن ویلاهایی در حومه شهر پاریس که طراحی آن از سبک نوپای کوبیسم الهام گرفته بود اعتبار خود را به عنوان معماری نوگرا که سبک ویژه خود را بیان می‌کند تثبیت کرد.

کتاب او که در حقیقت بیانیه‌ای در تشریح و اعلام اصول فکری او بود تحت عنوان "به سوی یک معماری" منتشر شد. او با هیجان سبک جدید خود را توضیح داد که در آن خانه به عنوان "ماشینی برای زندگی" توصیف می‌شود. اصول طراحی که می‌توانند از تازه‌ترین مدلهای اتومبیل‌های مسابقه‌ای و در عین حال معابد کلاسیک الهام بگیرند.

طراحی برای زندگی

لوکوربوزیه که پس از ساختن ویلای ساووی، برجسته‌ترین مورد از ویلاهای سفیدی که در حومه پاریس ساخته بود، بسیار تاثیرگذار شده بود به سرعت از کسانی که از او الهام می‌گرفتند پیش افتاد. زمانی که معماران بریتانیایی و آمریکایی طراحی و ساخت به تقلید از او را آغاز کردند لوکوربوزیه دیدگاه و سبک خود را تغییر داده بود.

از ۱۹۴۵ او شروع کرد به طراحی و ساختن با بتونی که خام و حتی کهنه به نظر می‌رسید، گو اینکه ساختمان‌های جدید او مجسمه بودند. با این روش می‌توانست برای مشتریانی که بودجه چندانی نداشتند ساختمان‌های عظیمی بسازد. او در سالهای آخر عمرش طراحی برای استفاده از سازه‌های فولادی را شروع کرد و با این ماده ساختمانی جدید و سبک طرح های آزمایشی را انجام می‌داد.

با هر ماده‌ای که کار می‌کرد و منظور طرحش هر چه که بود ویلا، بیمارستان، مجموعه‌های مسکونی دولتی، کلیسا و حتی کاخ‌های بزرگ دولتی، لوکوربوزیه هر چه ساخت و طراحی کرد٬ همواره اصیل بود.

نه تنها مبتکر ساختمان‌های قوطی کبریتی بتونی نبود بلکه بیش از هر چیز هنرمندی بود که بهترین و کامل‌ترین عرصه بیان خلاقیت‌هایش هنر معماری بود. طراحی‌هایی که به خاطر عمق خلاقیت و قابلیت‌های ذهنی نهفته در آنها همواره منبع الهام و تقلید سایرین بوده‌اند.

ولی با وجود دفاع یونسکو از آثار لوکوربوزیه و بیش از نیم قرن پس از مرگش او کماکان هنرمند بحث برانگیزی است.

برخی معتقدند او مسئول رواج شیوه‌های ساخت و سازی دست چهارمی مثل برج‌های مسکونی بتونی و در نتیجه انهدام بافت قدیمی مرکز بسیاری از شهرهای بزرگ جهان در دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی است، دورانی که حکومت‌ها و شهرداری‌ها به هر قیمتی به دنبال مدرن سازی شهرهایشان بودند، چه آنهایی که در دوران جنگ جهانی دوم آسیب دیده بودند و چه آنهایی که آسیبی ندیده بودند.

زمخت و بی‌رحم؟

هر کسی که ساختمان‌های بزرگ، ساده و بتونی لوکوربوزیه مثل موزه شهر احمد آباد درهند (۱۹۵۴) که در فهرست یونسکو قرار ندارد را دیده باشد، فقط با مشاهده هماهنگی ساحتمان با محیط طبیعی اطرافش به این نتیجه خواهد رسید که لوکوربوزیه هنرمند بزرگی بود که نمی‌توانست یک ساختمان زشت و زمخت را طراحی کند. با این وجود او به ارتکاب جرائم و گناهانی فراتر از شهرسازی و معماری متهم شده است.

سال گذشته همزمان با پنجاهمین سالمرگش سه کتاب به زبان فرانسوی در تخطئه و زیر سئوال بردن میراث او منتشر شد که ادعا می‌کنند او فرد ضد یهود و فاشیستی بود که به خاطر گرایش‌های ایدئولوژیک به تخریب بافت سنتی شهرهای مهم کمر بسته بود.

با وجودیکه عطش او برای طراحی و ساختن باعث شد با رژیم ویشی فرانسه همکاری کند و هر چند در زمینه سیاست اظهارنظرهای نابخردانه‌ای کرده ولی دیدگاه‌هایش در زمینه شهرسازی بیش از هر موضوع دیگر انتقاد برانگیز بوده‌اند.

به عنوان مثال او در یکی از کتاب‌هایش که در انگلیسی با عنوان "شهر تابناک" ترجمه شده (سال ۱۹۳۵) یکنواحتی کلاسیک بافت قدمی مرکز شهر استکهلم را "بی نظمی هولناک و یکنواختی غمبار" توصیف کرده است.

بخش قدیمی شهر استکهلم که به خاطر بی‌طرفی سوئد در جنگ جهانی دوم سالم مانده بود در دهه‌های پس از جنگ توسط سیاستمداران، شهرسازان و معماران که تحت تاثیر اندیشه‌های لوکوربوزیه بودند، از هم پاشید.

با وجودیکه به سختی می‌توان در تاثیرگذاری عظیم و تا حد زیادی منفی طراحی‌ها و نوشته‌های تند و تیز لوکوربوزیه بر الگوی شهرسازی نسلی از شهرداری‌های عاشق نوگرایی و معماری‌های مخوف محصول آن اغراق کرد ولی با گذشت زمان و مانوس شدن با آثارش معماری او بهبود پیدا می‌کنند.

فارغ از جنبه‌های سیاسی بحث برانگیز، تاثیر گذاری لوکوربوزیه همراه با آثارش که اکنون به فهرست میراث جهانی افزوده شده‌اند، ادامه خواهد یافت. احتمالا او را می‌توان خلاق‌ترین و متعارض‌ترین معمار قرن بیستم تلقی کرد که هنوز هم می‌تواند تقریبا به یک اندازه ما را خشنود، خشمگین، متاثر و گمراه کند.

لوکوربوزیه نقاشی و مجسمه سازی هم می‌کرد. این تابلو را در سال ۱۹۲۰ کشیده، زمانی که هنوز با نام واقعی خود شارل ادوار ژانره کار می‌کرد.


لوکوربوزیه ویلای ساووی را در سالهای ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۱ ساخت. نماد نوعی از مدرنیسم بود که بسیاری از جمله ژاک تاتی در فیلم‌های خود به آن حمله کردند.


در سالهای پس از استقلال هند که شهر چاندیگار طراحی و ساخته شد لوکوربوزیه مدتی به عنوان شهر ساز در آن جا کار می‌کرد و بناهایی مثل کاخ مجلس ایالتی را طراحی کرد و ساخت.




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

اتووود کلاسیک ـ شهر درخشان ـ لُکُربُزیه
اتووود کلاسیک ـ کاخ مجلس قانونگذاریِ شاندیگار ـ لوکوربوزیه
اتووود کلاسیک ـ سفارتخانه فرانسه در برازیلیا ـ لوکوربوزیه
کتاب خانه اتووود ـ لوکوربوزیه و رمز و راز کیهان ـ جی کی بریکستد
کتاب خانه اتووود - لوکوربوزیه و مفهوم نَفْس ـ سیمون ریچاردز
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group