آغاز یک پرکتیس جدید معماری در خلال آشفتگیهای جنگ جهانی دوم سختتر از چیزی که بروئر انتظارش را داشت بود. وی چندین سال پس از جدایی از
گروپیوس در سال ۱۹۴۱ را بهدنبال پیدا کردن کمیسیون های مختلف گذراند. در این مدت ساخت خانهی گلر Geller House را میتوان به عنوان آغاز فصل جدیدی برای بروئر در نظر گرفت. خانهای که او در سال ۱۹۴۵ در منطقه لارنس Lawrence لانگ آیلند برای برترام و فیلیس گلر ابتدا طراحی کرد و سپس ساخت.
بهدلیل کمبود مواد ساخت که ناشی از محدودیتهای بوجود آمده در زمان جنگ بود٫ بروئر سعی کرد تا حد ممکن از قطعات پیشساخته استفاده کند. خانهی گلر در یک ساختار ”چندهستهای“ که شامل دو بال با سقف شیبدار معکوس٫ یکی برای شب و یکی برای روز٫ میشود طراحی شده است. که توسط یک فضای ورودی نسبتا بزرگ به یکدیگر متصل می شوند. بروئر با باز کردن جدارهی اتاقها به روی طبیعت زیبای اطراف خانه٫ میزان اهمیت زمینه برای وی در طراحی خانه گلر را نمایان ساخت.
وی سپس با طراحی خانهای به سال ۱۹۴۸ در محوطهی باز موزه هنر های معاصر MoMA در نیویورک از عنصر اقتدارگرایی استفاده کرد تا این پروژه مورد توجه تعداد بیشتری از مخاطبین در سراسر دنیا قرار بگیرد. بروئر این خانه را به عنوان نمونهای از مسکن مقرون به صرفه٫ برای یک خانوادهی چهار نفره و بر طبق یک الگوی طراحی که توسط خود بروئر برای کمک به سازندههای محلی ارائه شده بود ساخت. از نمایشگاه موزه هنرهای معاصر در سال ۱۹۴۹ تا حدی استقبال شد که رکورد بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را از آن خود کرد.
خانوادهی راکفلر Rockefeller طرح بروئر را خریده و آن را در ایالت پکانتیکو Pocantico Hills نزدیک به ایالت خود بازسازی کردند تا بدین وسیله از تخریب آن جلوگیری کنند. برای خانوادهی گلر نیز تجربه زیستن در خانهای که توسط بروئر طراحی شده بود آنچنان لذت بخش بود که در اواخر دهه ۶۰ میلادی از وی دعوت کردند تا دومین خانهی آنها را نیز طراحی کند