آوازه بروئر به عنوان یک معمار در ایالات متحده به واسطه طراحی خانه های مدرن و نسبتا توجیهپذیر در دهه ۴۰ ٫ (حتی اگر این توجیهپذیری معطوف به مقیاس و یا صرفه اقتصادی بوده باشد) مانند خانهی اول خانوادهی گلر Geller و خانهای که توسط او در حیاط موزه هنرهای معاصر طراحی شد فزونی یافت و این امر موجب شد تا موج جدیدی از کمیسیون هایی با بودجههای بسیار بیشتر و فارغ از محدودیتهای مربوط به زمان جنگ به سمت او جاری شود و او و دستیارش هربرت بکهارد Herbert Beckhard را بیشتر به سمت اجرای خانه هایی مانند خانهی هوپر شماره ۲ the Hooper House II سوق داد.
این خانه درسال ۱۹۵۷ برای یک خیّر ثروتمند به نام ادیس هوپر Edith Hooper و همسرش آرتور٫ در منطقهی جنگلی بیر هیلز Bare Hills در شهر بالتیمور ایالت مریلند طراحی شد. درست مانند خانوادهی گلر٫ این دومین بار بود که خانم و آقای هوپر پس از طراحی اولین خانهشان در اواخر دهه ۴۰ توسط بروئر٫ برای دومین بار به او مراجعه میکردند.
این خانه از جمله طراحی های دو هستهای بروئر به شمار میآید که در آن از سنگ های پرداخت نشده محلّی و حجم زیادی از دیوارهای شیشهای به همراه درهایی کشویی که به سمت محیط سبز و چیره اطراف نگاه میاندازند استفاده شده است و ساخت آن آمیختهای از طبیعت و مدرنیته را موجب میشود که از مباحث پیچیدهی اواخر قرن ۲۰ بهحساب میآید.