در پی به سخره گرفته شدن
باک مینستر فولر به عنوان یک شخص لجباز و شارلاتان٫ بعضی از اوقات هردو٫ توسط همدورههای خود٫ توجه بسیار زیادی از جانب طراحان و معماران جوان در طول دهه ۶۰ میلادی بر وی متمرکز شد. در آن زمان فولر در آستانه ورود به ۷۰ سالگی بود اما تعلق وی به رادیکالیسم٫ شمول و محیطگرایی در طراحی موجب شکلگیری موج جدیدی از فعالان سیاسی و طراحان فرهنگی با گرایشات مخالف شد. فولر ادعا کرد که دوره بین سالهای ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۵، ”دهه دانش طراحی جهانی“ است و باید گروه جدیدی از طراحان “همهجانبه“ و ”مقدماتی“ تشویق شوند. کسانی که ایدههای او را منتشر کنند و زندگی خود را به طراحی آیندهای امنتر٫ عادلانهتر و مفید تر برای بشر اختصاص دهند. این گفتههای فولر موجب شد تا او به اوج شهرت خود دست یابد
یکی از اولین قدمهایی که او در این راستا برداشت ”بازی جهانی“ بود٫ آرشیوی از اطلاعات و آنالیزهای رایگان و در دسترس عموم که به طور مرتّب وضعیت جهان را برای تشخیص پیشرفتهای امیدوارکننده و خطرهای احتمالی بررسی میکند. در واقع٫ قصد بازی فراهم آوردن تمامی منابع و تحقیقاتی بود که گروه جدیدی از دانشمندان طراحی برای دست یافتن به هدف
فولر مبنی بر ” ساخت جهان به شکلی که ۱۰۰ درصد آن در جهت تأمین نیازهای بشر کار کند٫ در کوتاهترین زمان ممکن٫ با همکاری خودجوش و بدون تأثیرات مخرب اکولوژیک بر محیط و افراد“ بود