فابیان بارو؛ هنرمندِ هنرِ دیجیتال فرانسوی، عکس های برداشته با دِروُن را برای ساخت فتوْمونتاژهایی از معماری های ویران شده ی پسا فاجعه ی زیست محیطی به کار گرفته است. تصویرسازی باررو تحت عنوان "اخباری از آینده" ابنیه شاخص معماری جهان در شهرهایی همچون پاریس و رم و نیویورک و لندن را به تصویر می کشد که زیر تلی عظیم از شن های روان صحرا دفن شده اند. بارو می گوید:"تلاش کردم پیامدهای حداکثری جنگل زدایی، بالا آمدن اب اقیانوس ها و رشد فزاینده ی جنگل های گرمسیری درون شهرها را تصویر و تصور کنم." در هر تصویر، هنرمند به ترکیب عکس های برداشته شده با دِروُن و تصاویری پرداخته که می توانند بقایای فجایع اقلیمی و تخریب شهرهای عمده در فاصله صدها سال از اکنون را نشان دهند. بارو تولید این تصاویر را به تجربه باستان شناسانی تشبیه می کند که در قرن نوزدهم موفق به کشف پمپی شدند؛ شهری در رم باستان که در 79 پس از میلاد زیر خاکستر آتشفشانی دفن گردید. تصویرسازی های سینمایی بارو از درون رمان ها و روایت های پساْفاجعه ای برمی اید که او به ان ها دلبستگی دارد. تصویر دو وال در حال شنا روی سر طاق پیروزی در پاریس اشاره ایست به آثار هنرمند فرانسوی رولند کت در دهه 70 و 80 قرن بیستم که موجودات دریایی را در حال شنا برفراز شهرهای مستغرق نشان می داد. "اخباری از آینده" مخاطب را به یاد فیلم هایی همچون سیاره میمون ها (1968)، مَد مکس (1979)، آکیرا (1988) و مستندهای نشنال جئوگرافیک با عنوان "پایان کار: جمعیتِ صفر" (2008) می اندازد. به گفته فابین بارو انگیزه او از تولید این مجموعه آگاهی رسانی پیرامون تغییرات اقلیمی و نیاز به کنش سریع بوده است:"در مورد خودم، فکر می کنم توان من در تولید این تصاویر و در نظر اوردن خودم به مثابه کاوشگری بوده که از آینده بازگشته، در حالی که تصاویری در دست دارد از دنیایی که به صورتی بنیادین تغییر خواهد کرد. . . بر این باورم که هر تصویر ساده ای می تواند بر مردم تاثیر بگذارد، مخصوصا اگر به ان ها یاداوری کند که عواقب احتمالی انفعال چیست و چه خواهد بود."
از مجموعه ی "اخباری از آینده" ی فابیان بارو