معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1476
معماری کوچک مقیاس   - 21
منظر شهری   - 1443
معماری و گیم   - 21
نظریه معماری   - 1089
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 1007
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
سازه های شهری   - 927
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 912
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
معماری حوزه عمومی   - 855
پردیس ویترا   - 18
مرزهای معماری   - 835
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 786
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه شهری   - 782
شهرهای در حرکت   - 15
المان شهری   - 766
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 711
معماری ـ موسیقی   - 15
کلان سازه   - 643
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 624
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری پایدار   - 566
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
منتقدان معماری   - 531
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
آرمان شهرگرایی   - 524
معماری جنگلی   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 501
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 12
روح مکان   - 500
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی صنعتی   - 487
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 481
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری تندیس گون   - 478
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 473
درس گفتارهای اتووود   - 9
آینده گرایی   - 447
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماری شمایل گون   - 438
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
باز زنده سازی   - 421
طراحی مُد   - 9
هنر مدرنیستی   - 417
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
توسعه پایدار   - 399
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری یادمانی   - 362
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 351
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماریِ توسعه   - 341
معماری بیابانی   - 8
معماری سبز   - 337
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 8
طراحی نئولیبرال   - 324
معماری خوانی   - 8
معماری پست مدرن   - 324
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 292
طراحی و پناهجویان   - 7
تغییرات اقلیمی   - 283
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 267
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 267
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری محلی   - 264
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ارزان   - 259
معماری تخت جمشید   - 7
معماری محدود   - 255
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری تجربی   - 249
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 240
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 238
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 236
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 224
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 215
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 213
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 209
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 205
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 196
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 176
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 167
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 148
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 140
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 134
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 133
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری و فاجعه   - 124
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
معماری ایران   - 120
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 116
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 93
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماری مذهبی   - 87
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
فرهنگ نفت   - 5
معماری فاشیستی   - 84
معماری مصر   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 83
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اکسپو   - 79
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
اقتصادِ فضا   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 72
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 71
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
فیلوکیتکت   - 69
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 68
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 67
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری چین   - 66
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 64
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
مدارس معماری   - 56
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری پراجکتیو   - 55
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری فضای داخلی   - 55
بلوپرینت   - 4
پداگوژی   - 52
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
زاغه نشینی   - 52
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و رسانه   - 51
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 49
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری دیجیتال   - 49
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 44
پداگوژی انتقادی   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 2
باهاوس   - 41
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 2
جهان علمیْ تخیلی   - 40
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
هنر روسیه   - 39
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری و روانشناسی   - 38
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و نقاشی   - 34
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری و ادبیات   - 26
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری مجازی   - 23
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
آنتروپوسین   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان نوول   - 22
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژاک دریدا   - 18
آرشیگرام   - 7
ژاک لوگوف   - 4
آرکی زوم   - 6
ژیل دلوز   - 33
آلبرت پوپ   - 4
سائول باس   - 7
آلدو روسی   - 14
ساسکیا ساسن   - 9
آلوار آلتو   - 19
سالوادور دالی   - 2
آلوارو سیزا   - 9
سانا   - 5
آن تینگ   - 4
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی گائودی   - 28
سدریک پرایس   - 3
آنتونی وایدلر   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنتونیو نگری   - 5
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 9
اُ ام اِی   - 43
شاشونا زوبوف   - 2
اتوره سوتساس   - 7
شیگرو بان   - 33
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 15
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 46
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 8
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 6
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 57
لودویگ میس ون دروهه   - 27
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 11
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 148
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 57
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 30
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 6
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 13
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 13
حسن فتحی   - 6
کازو شینوهارا   - 2
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 30
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 106
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رنزو پیانو   - 31
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 5
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 194
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 20
یوهانی پالاسما   - 12
ژان بودریار   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -815
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -402
گالری   -87
فرهنگی   -336
هتل   -77
پاویون   -268
ورزشی   -65
موزه   -256
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -234
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -165
ویلا   -9
تفریحی   -164
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -138
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -106
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو ـ قسمت دوم
اتووود سرویس خبر:   سروش خانی
1400/01/18
مـنـــــــبـع : https://antipodeonline.org/2020/05/05/thinking-through-covid-19-responses-with-foucault/
تعداد بازدید : 304

گروه بندی ها - ملت ، قومیت ، طبقه و خانواده

موضوعات گردش و ایمنی که در قسمت اول مورد بررسی قرار گرفتند؛ ضرورتاً با تغییر "پرکتیس های تقسیم بندی" مرتبط اند که به پیکربندی و باز پیکربندی گروه بندی انسانها در بُعد جمعیتی- ملت، قومیت، طبقه و خانواده- می پردازند. اگر کشمکش میان ارزشگذاری انسان و سرمایه موجب تشدید تقسیم بندی بین گروه های کم و بیش آسیب پذیر شده باشد، تقسیم جمعیت به زیر گروه ها به مثابه بخشی از اقدامات زیست سیاسی اتخاذ شده در پاسخ به کووید 19، مجموعه ای از تقسیماتی را عملی ساخته  که  بیشتر مربوط به حوزه های ملی گرایی، نژاد و قومیت، طبقه، سن و خانواده است.

بطور کلی؛ با باز تأیید حق حاکمیت ملی به سرشت استثنایی پندمی پاسخ داده شده، که با تأکید بر جمعیت هریک از دولت-ملت ها به مثابه هدف اصلی اقدامات حفاظتی، مرتبط است. این تأکید بر دولت-ملت به مثابه مقیاس کلیدی برای منسوب کردن خطرات و مداخلات؛ توجه ویژه ای را به حفاظت از مرزهای ملی معطوف ساخته است -علی رغم اینکه "خصوصاً از تجهیزات کافی برای پرداختن به پدیده های جهانی مانند گرم شدن کره زمین، تخریب محیط زیست یا پندمی ها برخوردار نیستند" (بیله 2020). به عنوان مثال؛ حتی پس از آنکه شیوع غیر قابل کنترل کووید 19 از پیش در سراسر آلمان گزارش شده بود، اقدامات اولیه دولت بیشتر روی حفاظت از مرزهای کشورهای همسایه متمرکز بود (نگاه کنید به کوچ و همکاران 2020). همزمان؛ برنامه های اسکان مجدد در مورد پناهندگان جنگی به حالت تعلیق درآمد (اشپیگل 2020). و درحالیکه شهروندان آلمانی خارج از کشور به آلمان بازگردانده شدند، مهاجران فاقد اسناد و مدارک همچنان از آلمان به سایر کشورها -از جمله به کشورهای مختلف آفریقایی، که در مقابل آلمان تعداد قابل توجهی از ویروس های سارس-کو 2 را ثبت نکرده بودند، اخراج می شدند. (هالاز و دیگران 2020).

این تقسیم بندی قابل توجه بین "شهروندان ملی" و "بیگانگان" خطر جدایی سازی نژادی بین کسانی را در بردارد که از نظر حکومت؛ ارزش زیستن دارند و یا باید بمیرند، که فوکو (1978) آن را به مثابه یک ویژگی تکرار شونده در زیست قدرت مدرن شناخته و آشیل امبمبه (2003) آن را در انگاره خود از "مرگ سیاست" شرح داده است. این امر با انعکاس گسترده ای نسبت به طرد یا اخراج نژادپرستانه افرادی که "خارجی" قلمداد شده اند؛ نشان داده می شود (الطیب 2011)، چنین وضعیتی در بسیاری از کشورها، که طی چند هفته گذشته تصمیمات نامتناسبی برای بستن مرزهای بین المللی خود گرفته اند، در جنبش های اقتدارگرایانه راست گرا مشهود است. اینکه چنین تصمیماتی لزوماً از نظر زیستی سودمند نیستند را به عنوان مثال می توان در خطرات ناشی از منع موقت مهاجرت فصلی کارگران مهاجر در سیستم های کشاورزی ملی مشاهده کرد. در همین حال؛  فعالان راست افراطی در شبکه های اجتماعی و محله ها (اولریش 2020) بسیج شده و توسط یک آژانس فدرال آلمانی به سوء استفاده از این وضعیت استثنایی برای آغاز حملات نژادپرستانه (جانسن 2020) متهم شده اند.

معنای دوم و مرتبط که در آن بازپیکربندی گروه بندی ها انجام می شود، به روابط امتیازی و محرومیت مربوط است که از منظر قرارگیری در معرض و آسیب پذیری ویروس سارس-کو-2 تعریف شده است. بیشتر مشاغلی که افراد را در نقاط حساس گردش کالا و مراقبت های پزشکی از مردم قرار می دهد (کارگران انبار و حمل و نقل، کارگران سوپرمارکت و ایستگاه های پرکردن، پرستاران، کارمندان مراقبت از سالخوردگان و مراقبت های خانگی، حمل و نقل پستی) نسبتاً غیر ماهر قلمداد می شوند و حقوق کمی دریافت می کنند. با توجه به تصمیمات بسیاری از دولتها برای ادامه بسیاری از شاخه های تولید، تعداد کارگران در معرض ویروس افزایش می یابند. علاوه بر این؛ علیرغم تنوع در بخشهای مختلف، این گروه از کارگران به طور نامتناسبی از زنان، مهاجران و رنگین پوستان تشکیل شده اند. در مورد آفریقایی آمریکایی ها، خطرات ناشی از مواجهه نامتناسب؛ با افزایش نرخ فشار خون بالا، دیابت و سایر شرایط پزشکی که اغلب گروه های حاشیه ای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از آن رنج می برند، افزایش می یابد (بوئی 2020). بنابراین تحرکِ میان̊ بخشیِ محرومیت اقتصادی برای این گروه ها غالباً در سطح زیست سیاسی تشدید می گردد. این وضعیت همچنین در مورد افرادی صدق می کند که درآمد خود را از راه طیف وسیعی از کارهای به اصطلاح "غیررسمی" در آنچه چاترجی (2004) به درستی "بیشتر جهان" می نامد، کسب می کنند. تقریباً 1.8 میلیارد نفر در سراسر جهان [که] در وضعیت بی خانمانی و مسکن کاملاً نامناسب زندگی می کنند؛ در معرض ویروس قرار گرفته بودند(فراخوان حقوق بشر 2020).  

تغییر دیگری که در روش قرنطینه مشهود است؛ سرکوب گروه های انتخابی یا تفریحی است. این زمینه را برای شناسایی گروه بندی های انتخابی غیر مجاز (جوانانی که در فضای عمومی "پاتوق" می کنند یا افرادی که برای "کرونا پارتی" دور هم جمع می شوند) به مثابه سپرهای بلا فراهم می سازد. تشدید جریمه ها، زندان و سایر مجازات های پیشنهادی یا مصوب در قبال این گروه ها، آنها را به مثابه افراد نا متجانس خطرناک که مشکل خودایمنی ایجاد می کنند، قرار می دهد تا با اقدامات حاکمیتی و انتظامی مداخله آمیزتری با آنان مقابله شود. بار دیگر، جوامعی که در معرض تبعیض نژادی قرار می گیرند، از جمله اهداف اصلی این اقدامات هستند (گی ی بلاسکو و رودریگز کاماچو 2020).

در سوی دیگرِ پرکتیس های تقسیم بندی، حداقل دو گروه "ایجابی" به طور مرسوم در گفتمان عمومی ساخته شدند. اولین مورد؛ شامل گروههای"آسیب پذیر" بود، گروهی نیازمند مراقبت های حفاظتی، هم از طریق سیاست ها و احکام ممنوعیت یا به حداقل رساندن تماس با آنها، و هم به مثابه یک نکته اخلاقی در راستای جهت گیری درخواست های عمومی برای رعایت محدودیت های اعلام شده در ایالاتی با شرایط اضطراری. گروه دوم متشکل از کسانی بود که از کووید 19 جان سالم به در برده اند. در هفته های اولیه محدودیت ها در اروپا، فرض بر این بود که این افراد پس از مصونیت، می توانند زیست (اقتصادی) جامعه را تقویت کنند. همچنین فراخوانهایی برای بسیج این گروه به روش مستقیماً زیست سیاسی، در موقعیتهای "خط مقدم" تماس مستقیم با افراد آلوده به وجود آمد (به عنوان مثال آیشنبرگر و همكاران 2020).

گزارش جدیدتر، این فرض را که بازماندگان، مصونیت (ماندگار) دارند؛ زیر سوال می برد (ایزاک و کرافت 2020). این منطق ایمن سازیِ مشخص شده توسط اسپوزیتو، لایه دیگری از دوگانگی است. اگر کسیکه به کووید19مبتلا بوده، ایمنی ایجاد می کند، تعداد فزاینده ای از بازماندگان که بار دیگر وارد  اجتماع می شوند، روند سالم ایمن سازی به معنای اسپوزیتویی ایجاد می کنند. اگر اینگونه نباشد، این بدن های در گردش همچنان می توانند به گسترش خود تخریبی بیشتر در ادامه عدم وجود واکسن دارویی کمک کنند. حتی اگر این مسئله را نادیده بگیریم، پیشنهاد "گواهینامه های مصونیت"  همانطور که اخیراً اقتصاددانان برجسته ای پیشنهاد داده اند، بسیار مشکل ساز خواهد شد. افرادیکه می توان  برای آنها"گواهینامه های مصونیت" صادر کرد، در واقع  مجاز به ادامه  زیست عادی خود خواهند شد. این استدلال را می توان به مثابه تشدید گفتمان اقتصادی "امپریالیستی اقتصادی" ناشی از نئولیبرالیسم مکتب شیکاگو در دهه 1970 و 1980 تلقی کرد و این امر به معنای ایجاد طبقه بزرگی از افراد محروم است که مجاز به ادامه زیست عادی نیستند (فرانکفورتر روندشو 2020).

جمعیت در برخی از موسسات انضباطی، مانند زندان یا اردوگاه پناهندگان، در تلاقی با دسته بندی های متناقض زیست سیاسی قرار دارد، گاهی اوقات به مثابه "خطرات برای جامعه"، سلبی و در موقعیت های دیگر به مثابه "جمعیت آسیب پذیر"، ایجابی تلقی می شوند. از یک سو؛ در اکثر قریب به اتفاق موارد، بجای استقرار مجدد افراد در هتلهای تخلیه شده، اردوگاه های پناهجویان پلمپ شده اند، که اغلب با تصویرسازی اغراق آمیز از آنها به مثابه نقاط داغ بالقوه ویروس کرونا همراه بوده است. و هنگامیکه؛ افراد از نظر ابتلا به ویروس مثبت ارزیابی می شوند، مهاجران اغلب بدون حفاظت کافی در محاصره - و محدودیت باقی می مانند (شبکه پناهندگان برای پناهندگان 2020)، در حالیکه؛ مداخلات نظامی در برخی موارد به طور همزمان سناریوهای تهدید امنیت ملی را به نمایش می گذاشتند(مارکس21 2020). علاوه بر این؛ کشورهایی مانند ایتالیا و مالت عملیات نجات در مدیترانه را به حالت تعلیق درآوردند، و تعداد بیشتری را به کشتن دادند (رون 2020). به همین ترتیب؛ زندانیان تحت محدودیت های جدیدی قرار گرفته اند، از جمله به عنوان مثال تعلیق ملاقاتها یا ورزش در حیاط (کامف و پینکرت 2020).

از دیگر سو؛ برخی از کشورها و مناطق حبس برخی از بازداشت شدگان (عمدتاً سیاسی) را به حالت تعلیق درآورده اند، اگرچه در برخی موارد -مانند فرانسه- فقط پس از آنکه شورش هایی در  برابر شرایط نامناسب رخ داد؛ این تعلیق ها اجرا شدند (روزنامه دِر استاندارد 2020). در سایر موارد؛ مانند بوگوتا، جاییکه حداقل 23 زندانی درگذشته در اواخر مارس 2020  گزارش شده است، اعتراضات و شورش با خشونت همراه شد (دیزلمان 2020).

آخرین گروهی که باید به آن اشاره شود، خانواده است. به تعبیری؛ محدودیت های موجود در بسیاری از کشورها به معنای بازتمرکزگرایی اجباری روابط اجتماعی و تصمیم گیری نسبت به واحدهای خانوادگی یا خانگی است. با توجه به ماندگاری روابط اجتماعی مردسالار که ساختار خانه و خانواده را تشکیل می دهد، این تغییر به راحتی می تواند زنان را در شرایط محرومیتی دوچندان قرار دهد. گزارش شده؛ خشونت خانگی که به طور نامتناسبی سلامت زنان و زیست عینی آنان را تهدید می کند، با ترکیبی از افزایش استرس و تجربیات از دست دادن کنترل و افزایش فرصت برای سوء استفاده کنندگان بالقوه با حضور مستمر، افزایش بافته است (لانگوسکی و پیونتک 2020). و علاوه بر این؛ می توان انتظار داشت كودكانی که بدلیل تعطیلی مدارس در خانه مانده اند، توقعات نسبت به زنان را كه هنوز هم سهم نامتناسبی از كار مراقبتی در همه كشورها دارند؛ تشدید می سازد. در حقیقت؛ بر اساس شواهد غیر رسمی در زمان نوشتن این مقاله، ارسال مقالات به مجلات علمی توسط زنان دانشگاهی نسبت به مردان از زمان شروع الزامات کرونایی به طور قابل توجهی کاهش یافته است (سایت شهر کیچنر 2020). تصور می شود که علیرغم کاهش موارد گزارش شده، موارد سوء استفاده از کودکان در حال افزایش است (فانریش لاوتنشلاگر 2020).

اما خانواده در معنای دیگر نیز اهمیت تازه ای یافته است. ابزار محدودیت های تماسی، اول از همه؛ ایجاد "حلقه های تعدیلی" است، به این معنی که افراد باید در هرکجا که امکان تماس باشد، فقط با تعداد کمی در تماس نزدیک باشند؛  یا همانطور که الکساندر ککوله، اپیدمیولوژیست آلمانی بارها و بارها گفته است، "شما فقط باید با کسانی که می خواهید ویروس را با آنها اشتراک بگذارید، در ارتباط نزدیک باشید" (ام دی آر 2020).  در حالیکه -چه از نظر تئوری و چه از نظر عملی- حلقه های تعدیلی طیف وسیعی از اشکال را در بر می گیرد، از جمله برای مثال توافق نامه های مسکن مشترک، دوستی نزدیک (یا موقتی خاص) ، شبکه های پشتیبانی از کارگران غیررسمی و افراد بی خانمان یا شبکه های چند مهری که دو یا سه آپارتمان را در بر دارند، گفتمان سیاسی بطورخاص به یک شکل پیش فرضی گرایش دارد: "خانوار" که غالباً بر اساس مدل خانواده هسته ای دگرجنسگرایان بورژوازی روایت می شود.

به عنوان مثال؛ هنگامیکه در مارس 2020 دستور "ماندن در خانه" در گفتمان عمومی انگلستان گسترش یافت، آنچه که به طور معمول به ذهن متبادر می شد"تشکیلات فضای خانگی بود، یک باغ خصوصی، دفتر خانه، اتاق بازی، آشپزخانه با انباری، گاراژ با فریزر خوابیده، و  اتاق خواب جداگانه برای هر کودک" (فیتزجرالد 2020). همانطور که دِس فیتزجرالد پیشتر اشاره کرد، پیش فرض فضاهای "خانه" که تجسم یک نوع سبک زیست خانوادگی طبقه متوسط است، طیف وسیعی از روشهای دیگر ساختاردهی زیستی و صمیمیت را نفی می کند -از جمله جمعیت هایی که در گونه های وضعیتی بی ثبات می زیند- و در عین حال به گفتمان های نژادپرستانه ای دامن می زند که در متن برگزیت قابل توجه اند پیرامون اینکه چه کسی در انگلیس به طور قانونی "در خانه" است. در این زمینه، توصیه های پزشکی برای "در خانه ماندن" به ضرورت پایه اخلاقی  برای "لعنتی در خانه بمان" بدل شده اند (همان).

در متن آلمان، استفاده از اصطلاح "خانوارها" در متون قانونی احکام اضطراری هنوز هم جایش را به ارجاع کوته نگرانه "خانواده ها" در گفتگوهای سیاستمداران و گزارش های رسانه ای می دهد. به همین ترتیب، یک راهنمای پرسش و پاسخ برای اقدامات اجرا شده توسط ایالت بایرن، مجموعه ای از نمونه ها را به روشهایی نشان داده که  نمایانگر یک سوگیری هتروسکسیستی است، به عنوان مثال در مواردی که والدین از فرزندان مراقبت می کنند؛ فقط از  برگه ای برای زنان استفاده می شود (وزارت امورد داخلی باواریا، 2020).

جدا از تشکیل یک مرجع آشکار برای اقدامات زیست سیاسی در بسترهایی که خانواده هسته ای، یک نهاد ممتاز بشمار می رود و جامعه پذیری خصوصی را سامان می دهد، به نظر می رسد که در اینجا نیز خانواده یک عملکرد خاص را در کارآمد کردن زیست سیاسی انجام می دهد -شبیه به نقش آنها در رابطه با قدرت انضباطی (دونزلوت 1979 ؛ فوکو 1977). در حالیکه؛ خانواده های معاصر تا حدی نسبت به الگوی اقتدار گرایانه حاکمیت مرد سالارانه؛ متنوع تر هستند، همانطور که فوکو در قرن 18 و 19 توصیف می کند، مقامات دولتی هنوز روی خانواده به مثابه میانجی اعمال کنترل روزانه، و مراقبت از کودکان، وابستگان مسن، بیماران بدحالی که به زندگی برگشتند یا باداشت شدگان سابق حساب باز می کنند- مهم نیست که محافظه کاری اجتماعی و نئولیبرالیسم بازار آزاد بهم پیوسته باشند (کوپر 2017).

جای تأمل است که تا چه حد امکان دارد واکنش های سیاسی به اپیدمی کووید-19 منجر به تاکید مجدد بی سابقه و ماندگارتر خانواده هسته ای بورژوازی به مثابه زیر مجموعه ارجح زیست اجتماعی شود. این مرکزیت جدید را می توان بعنوان یک بعد افزوده از آنچه دون میشل (2005) به مثابه "مدل شهروندی SUV" مشخص ساخته، مشاهده کرد: "پوسته" اطراف واحد خانواده که با SUV نمادپردازی شده است، نه تنها تبادلات سیاسی و اقتصادی بلکه صریحاً زیست شناختی و عاطفی را بین واحدهای خانوادگی و همچنین در ارتباط با سایر گروه ها و افراد کنترل می کند. بنابراین؛ با تکیه بر بررسی های فوکو، همراه با پژوهش های فمینیسمی، می توانیم به اهمیت مجدد واحدهای خانوادگی به مثابه شکلی از دولت به ظاهر "غیر مدرن" فکر کنیم - یعنی حکومت اویکواس (خانه) از طریق روابط غیر برگزیده بر اساس دانش شخصی خصوصی،وظیفه، سنت و اغلب سلسله مراتب. بر این اساس؛ خانواده نه به مثابه "پسماند آناکرونیستیک" سیستم پیشین، بلکه به مثابه "یک مولفه ضروری درحال تزاید"  (فوکو 2008، 80) از زیست قدرت، که وظیفه ایفای  نقش بزرگتری در خود ایمن سازی جمعیت دارد، پابرجاست.


آزادی، مقاومت و دموکراسی

موضوع پایانی که بررسی دقیق آن اهمیت دارد، مسئله فراگیر آزادی فردی است. یکی از بینش های مهم فوکو (2007) در نوشتارها و سخنرانی هایش درباره حکومت مندی این است که "آزادی" از نظر سیاسی نه فقط به معنای عام توانایی همیشگی برای عملی غیر از این، بلکه؛ همچنین، همواره به مثابه یک ساختار ویژه مرتبط با انواع مختلف روابط قدرت اجتماعی است. ساختارهای ویژه "آزادی" پاسخهای مختلفی را نسبت به شیوع ویروس پشت سر نهاده اند و از منظر برخی از جزئیات  ارزش دارد تا مورد بررسی قرار گیرد.

 

ادامه دارد...

 

متیو جی هانا، یان سیمون هوتا و کریستوف شِیمان (گروه جغرافیا، دانشگاه بایرویت آلمان؛ [email protected])

منبع: آنتی پد آنلاین

 

 

 

منابع:

Afary J and Anderson K (2005) Foucault and the Iranian Revolution: Gender and the Seductions of Islamism. Chicago: University of Chicago Press

Al Jazeera (2020) Germans have right to protest during pandemic, court rules. 16 April https://www.aljazeera.com/news/2020/04/germans-protest-pandemic-court-rules-200416163510305.html (last accessed 5 May 2020)

Agamben G (2005) State of Exception (trans K Attell). Chicago: University of Chicago Press

Agamben G (2020) The invention of an epidemic. European Journal of Psychoanalysis 26 February http://www.journal-psychoanalysis.eu/coronavirus-and-philosophers (last accessed 27 April 2020)

Anderson B (2010) Morale and the affective geographies of the “war on terror”. Cultural Geographies 17(2):219-236

Anderson B (2011) Affect and biopower: Towards a politics of life. Transactions of the Institute of British Geographers 37(1):28-43

Anderson W (2020) Epidemic philosophy. Somatosphere 8 April http://somatosphere.net/2020/epidemic-philosophy.html (last accessed 8 April 2020)

Appadurai A (2001) Deep democracy: Urban governmentality and the horizon of politics. Environment and Urbanization 13(2):23-43

Bangel C (2020) Wilhelm Heitmeyer: “In der Krise wächst das Autoritäre”. Zeit Online 13 April https://www.zeit.de/gesellschaft/zeitgeschehen/2020-04/wilhelm-heitmeyer-coronavirus-verschwoerungstheorien-finanzmarkt-rechtsradikalismus (last accessed 5 May 2020)

Bayerisches Innenministerium (2020) “Informationen zum Coronavirus.” https://www.corona-katastrophenschutz.bayern.de/faq/index.php (last accessed 5 May 2020)

Billé F (2020) Containment. Somatosphere 1 April http://somatosphere.net/forumpost/containment (last accessed 24 April 2020)

Biolsi T (2018) Power and Progress on the Prairie: Governing People on Rosebud Reservation. Minneapolis: University of Minnesota Press

Bouie J (2020) Why coronavirus is killing African-Americans more than others. The New York Times 14 April https://www.nytimes.com/2020/04/14/opinion/sunday/coronavirus-racism-african-americans.html (last accessed 4 May 2020)

Braun B (2007) Biopolitics and the molecularization of life. Cultural Geographies 14(1):6-28

BMI (2020) “Grenzübertritt nur noch an bestimmten Grenzübergangsstellen.” Press release, Bundesministerium des Innern, für Bau und Heimat, 19 March https://www.bmi.bund.de/SharedDocs/pressemitteilungen/DE/2020/03/festlegung-grenzuebergangsstellen.html (last accessed 5 May 2020)

Chatterjee P (2004) The Politics of the Governed: Reflections on Popular Politics in Most of the World. New York: Columbia University Press

Collier S (2009) Topologies of power: Foucault’s analysis of political government beyond “governmentality”. Theory, Culture, and Society 26(6):78-108

Cooper M (2006) Pre-empting emergence: The biological turn in the war on terror. Theory, Culture, and Society 23(4):113-135

Cooper M (2017) Family Values: Between Neoliberalism and the New Social Conservatism. New York: Zone Books

Corona Monitor (2020) “Gesellschaftliche Transformation in Zeiten von Corona.” https://coronamonitor.noblogs.org/ (last accessed 5 May 2020)

Dean M (1999) Governmentality: Power and Rule in Modern Society. Thousand Oaks: Sage

Deleuze G (2006) Foucault (trans S Hand). London: Bloomsbury

Deleuze G and Guattari F (2004a) Anti-Oedipus (trans R Hurley, M Seem and H R Lane). London: Bloomsbury

Deleuze G and Guattari F (2004b) A Thousand Plateaus (trans B Massumi). London: Continuum

Der Regierende Bürgermeister von Berlin (2020) “Verordnung über erforderliche Maßnahmen zur Eindämmung der Ausbreitung des neuartigen Coronavirus SARS-CoV-2 in Berlin.” http://www.berlin.de/corona/massnahmen/verordnung/ (last accessed 5 May 2020)

Der Standard (2020) Frankreich öffnet in Corona-Krise Gefängnisse. 25 March https://www.derstandard.at/story/2000116146913/frankreich-oeffnet-in-coronakrise-gefaengnisse (last accessed 4 May 2020)

Deutschlandfunk (2020) Protest für Bürgerbeteiligung auch in Corona-Zeiten. 22 April https://srv.deutschlandradio.de/themes/dradio/script/aod/index.html (last accessed 23 April 2020)

Die Bundesregierung (2020a) Besprechung der Bundeskanzlerin mit den Regierungschefinnen und Regierungschefs der Länder. 22 March https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus/besprechung-der-bundeskanzlerin-mit-den-regierungschefinnen-und-regierungschefs-der-laender-1733248 (last accessed 5 May 2020)

Die Bundesregierung (2020b) Beschränkungen des öffentlichen Lebens zur Eindämmung der COVID19-Epidemie. 15 April https://www.bundesregierung.de/resource/blob/973812/1744226/bcf47533c99dc84216eded8772e803d4/2020-04-15-beschluss-bund-laender-data.pdf (last accessed 5 May 2020)

Dießelmann A (2020) Kolumbien: Tote bei Gefängnisaufständen wegen Coronavirus. amerika21 23 March https://amerika21.de/2020/03/238429/corona-gefaengnis-kolumbien (last accessed 4 May 2020)

Donzelot J (1979) The Policing of Families (trans R Hurley). Baltimore: Johns Hopkins University Press

Dyer-Witheford N (2008) “Species-Beings: For Biocommunism.” Paper presented at the Historical Materialism conference “Many Marxisms”, London, November

Ecks S (2020) Lockdowns save, lockdowns kill: Valuing life after coronashock. Somatosphere 24 April http://somatosphere.net/2020/lockdowns-save-lockdowns-kill-valuing-life-after-coronashock.html (last accessed 25 April 2020)

Eichenberger R, Hegselmann R and Stadelmann D (2020) Corona-Immunität als entscheidende Ressource: Der Weg zurück in die Normalität. Center for Research in Economics, Management and the Arts 21 March http://www.crema-research.ch/bawp/2020-03.pdf (last accessed 4 May 2020)

Elden S (2017) Foucault: The Birth of Power. Cambridge: Polity

El-Tayeb F (2011) European Others: Queering Ethnicity in Postnational Europe. Minneapolis: University of Minnesota Press

Esposito R (2008) Bíos: Biopolitics and Philosophy (trans T Campbell). Minneapolis: University of Minnesota Press

Esposito R (2010) Communitas: The Origin and Destiny of Community (trans T Campbell). Palo Alto: Stanford University Press

Esposito R (2011) Immunitas: The Protection and Negation of Life (trans Z Hanafi). Cambridge: Polity

Esposito R (2020) Cured to the bitter end. European Journal of Psychoanalysis 28 February http://www.journal-psychoanalysis.eu/coronavirus-and-philosophers (last accessed 27 April 2020)

Ewald F (2002) An outline of a philosophy of precaution (trans S Utz). In T Baker and J Simon (eds) Embracing Risk: The Changing Culture of Insurance and Responsibility (pp239-273). Chicago: University of Chicago Press

Fannrich-Lautenschläger I (2020) Kinderschutz in der Coronakrise – Wenn sexualisierte Gewalt im Verborgenen bleibt. Deutschlandfunk 8 April https://www.deutschlandfunk.de/kinderschutz-in-der-coronakrise-wenn-sexualisierte-gewalt.1148.de.html?dram:article_id=474385 (last accessed 5 May 2020)

Fitzgerald D (2020) Stay the fuck at home. Somatosphere 13 April http://somatosphere.net/2020/stay-the-fuck-at-home.html (last accessed 24 April 2020)

Foucault M (1977) Discipline and Punish: The Birth of the Prison (trans A Sheridan). New York: Penguin

Foucault M (1978) The History of Sexuality, Vol. 1: An Introduction (trans R Hurley).New York: Random House

Foucault M (1982) The subject and power. In H Dreyfus and P Rabinow (eds) Michel Foucault: Beyond Structuralism and Hermeneutics (pp208-228). Chicago: University of Chicago Press

Foucault M (2003a) Die Sicherheit und der Staat [Security and the State]: Interview with Tribune Socialiste, 24-30 November. In id. Schriften, Vol. 3 (trans M Bischoff) (pp495-502). Frankfurt am Main: Suhrkamp

Foucault M (2003b) „Wird Klaus Croissant ausgeliefert?“: Le Nouvel Observateur Nr. 679, 14-20 November. In id. Schriften, Vol. 3 (trans M Bischoff) (pp468-474). Frankfurt am Main: Suhrkamp

Foucault M (2003c) Society Must Be Defended: Lectures at the Collège de France, 1975-1976 (trans D Macey). New York: Picador

Foucault M (2007) Security, Territory, Population: Lectures at the Collège de France, 1977-1978 (trans G Burchell). London: Palgrave Macmillan

Foucault M (2008a) The Birth of Biopolitics: Lectures at the Collège de France, 1978-1979 (trans G Burchell). London: Palgrave Macmillan

Foucault M (2008b) Psychiatric Power: Lectures at the Collège de France, 1973-1974 (trans G Burchell). London: Palgrave Macmillan

Frankfurter Rundschau (2020) Genesene Menschen als Ressource? 1 May https://www.fr.de/wissen/genesene-menschen-ressource-13747157.html (last accessed 4 May 2020)

Fritsche A (2020) Politische Schlange beim Bäcker bleibt ohne Strafe. Neues Deutschland 13 April https://www.neues-deutschland.de/artikel/1135415.coronakrise-politische-schlange-beim-baecker-bleibt-ohne-strafe.html (last accessed 5 May 2020)

Gay y Blasco P and Rodriguez Camacho M F (2020) COVID-19 and its impact on the Roma community: The case of Spain. Somatosphere 31 March http://somatosphere.net/forumpost/covid-19-roma-community-spain/ (last accessed 4 May 2020)

GFF (2020) “Kurzstudie: Versammlungsfreiheit, Demonstration und Protest in Zeiten von Corona.” Gesellschaft für Freiheitsrechte https://freiheitsrechte.org/corona-und-zivilgesellschaft/#versammlungsfreiheit (last accessed 5 May 2020)

Halasz G, Eckstein P, Pinkert R and Kaul M (2020) Abschieben – trotz Corona. Tagesschau 3 April https://www.tagesschau.de/investigativ/ndr/abschiebungen-corona-101.html (last accessed 4 May 2020)

Hale T, Webster S, Petherick A, Phillips T and Kira B (2020) “Coronavirus Government Response Tracker.” Blavatnik School of Government, University of Oxford https://www.bsg.ox.ac.uk/research/research-projects/coronavirus-government-response-tracker (last accessed 5 May 2020)

Hannah M (2010) (Mis)adventures in Rumsfeld space. GeoJournal 75(4):397-406

Hannah M (2011) Biopower, life, and Left politics. Antipode 43(4):1034-1055

Hannah M (2012) Foucault’s “German moment”: Genealogy of a disjuncture. Foucault Studies 13:116-137

Haraway D (2008) When Species Meet. Minneapolis: University of Minnesota Press

Hark S (2020) Die Netzwerke des Lebens. Frankfurter Rundschau 3 April https://www.fr.de/wissen/netzwerke-lebens-13640296.html (last accessed 25 April 2020)

inFranken (2020) Corona-Pandemie: Lehrerverband fordert Maskenpflicht an Schulen. 29 April https://www.infranken.de/ueberregional/bayern/coronavirus-ausgangsbeschraenkungen-schulen-und-kitas-in-bayern-kultusminister-piazolo-verkuendet-neue-details;art179,4991273 (last accessed 5 May 2020)

Isaac L and Croft J (2020) WHO says no evidence shows that having coronavirus prevents a second infection. CNN 25 April https://edition.cnn.com/2020/04/25/us/who-immunity-antibodies-covid-19/index.html (last accessed 4 May 2020)

Jansen F (2020) Extremisten und Corona – Berliner Verfassungsschutz warnt vor rechten Anschlägen. Der Tagesspiegel 13 April https://www.tagesspiegel.de/berlin/extremisten-und-corona-berliner-verfassungsschutz-warnt-vor-rechten-anschlaegen/25736888.html (last accessed 4 May 2020)

Kampf L and Pinkert R (2020) Corona-Pandemie: Virusangst in Gefängnissen. Tagesschau 19 March https://www.tagesschau.de/investigativ/ndr-wdr/corona-gefaengnisse-101.html (last accessed 4 May 2020)

Kitchener C (2020) Women academics seem to be submitting fewer papers during coronavirus. The Lily 24 April https://www.thelily.com/women-academics-seem-to-be-submitting-fewer-papers-during-coronavirus-never-seen-anything-like-it-says-one-editor/ (last accessed 5 May 2020)

Koch T, Küpper M and Richter C (2020) Die deutsche Grenzpolitik in Zeiten von Corona. Deutschlandfunk 10 April https://www.deutschlandfunk.de/schengen-ausgesetzt-die-deutsche-grenzpolitik-in-zeiten-von.724.de.html?dram:article_id=474459 (last accessed 4 May 2020)

Kreilinger V and Zeller C (2020) Corona-Pandemie – eine historische Wende. Aufbruch – für eine ökosozialistische Alternative 24 March http://www.oekosoz.org/wp-content/uploads/2020/03/VK_CZ_20200320_Corona_Gesundheit.pdf (last accessed 22 April 2020)

Langowski J and Piontek H (2020) Häusliche Gewalt in der Coronakrise Wenn die Kontaktsperre lebensgefährlich wird. Der Tagesspiegel 30 March https://m.tagesspiegel.de/berlin/haeusliche-gewalt-in-der-coronakrise-wenn-die-kontaktsperre-lebensgefaehrlich-wird/25696336.html (last accessed 4 May 2020)

Lemke T (2001) “The birth of bio-politics”: Michel Foucault’s lecture at the Collège de France on neo-liberal governmentality. Economy and Society 30(2):190-207

Lemke T (2019) Foucault’s Analysis of Modern Governmentality: A Critique of Political Reason (trans E Butler). London: Verso

Mada Masr (2020) Mike Davis on pandemics, super-capitalism, and the struggles of tomorrow. 30 March https://madamasr.com/en/2020/03/30/feature/politics/mike-davis-on-pandemics-super-capitalism-and-the-struggles-of-tomorrow/ (last accessed 4 May 2020)

Marx21 (2020) Corona and refugee camps: “A catastrophe is happening here”. 20 April https://www.marx21.de/corona-and-refugee-camps-a-catastrophe-is-happening-here/ (last accessed 4 May 2020)

Massumi B (2015) Ontopower: War, Powers, and the State of Perception. Durham: Duke University Press

Mbembe A (2003) Necropolitics. Public Culture 15(3):11-40

MDR (2020) “Kekulés Corona-Kompass.” Podcast, Mitteldeutscher Rundfunk https://www.mdr.de/nachrichten/podcast/kekule-corona/kompass-104.html (last accessed 5 May 2020)

Meyer E P N and Bustamante T (2020) Authoritarianism without emergency powers: Brazil under COVID-19. Verfassungsblog 8 April https://verfassungsblog.de/authoritarianism-without-emergency-powers-brazil-under-covid-19/ (last accessed 4 May 2020)

Mezzadra S (2020) Politics of struggles in the time of pandemic. Verso Books Blog 17 March https://www.versobooks.com/blogs/4598-politics-of-struggles-in-the-time-of-pandemic (last accessed 1 April 2020)

Minca C (2015) Geographies of the camp. Political Geography 49:74-83

Ministerium des Innerndes Landes Nordrhein-Westfalen (2020) “Schriftlicher Bericht des Ministers des Innern für die Sitzung des Innenausschusses am 23.04.2020 zu dem Tagesordnungspunkt ‘Versammlungen in NRW während der CoViD-19-Pandemie’.” https://www.landtag.nrw.de/portal/WWW/dokumentenarchiv/Dokument/MMV17-3266.pdf (last accessed 5 May 2020)

Mitchell D (2005) The SUV model of citizenship: Floating bubbles, buffer zones, and the rise of the “purely atomic” individual. Political Geography 24(1):77-100

Morisho N, Kalubi J, Park S-J and Doevenspeck M (2020) Same but different? A comparison of Ebola virus disease and Covid-19 after the Ebola epidemic in Eastern DRC (2018-20). African Arguments 24 April (https://africanarguments.org/2020/04/24/same-but-different-a-comparison-of-ebola-virus-disease-and-covid-19-after-the-ebola-epidemic-in-eastern-drc-2018-20/)

Network Refugees4Refugees (2020) Corona-Chaos in Ellwangen. 20 April https://refugees4refugees.wordpress.com/2020/04/20/corona-chaos-in-ellwangen-20-4-202/ (last accessed 4 May 2020)

OHCHR (2020) “Housing, the front line defence against the COVID-19 outbreak”, says UN expert. UN Office of the High Commissioner for Human Rights 18 March https://www.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/DisplayNews.aspx?NewsID=25727 (last accessed 4 May 2020)

Parsons N and Salter M (2008) Israeli biopolitics: Closure, territorialisation, and governmentality in the occupied Palestinian territories. Geopolitics 13(4):701-723

Philo C (2007) “Bellicose history” and “local discursivities”: An archaeological reading of Michel Foucault’s Society Must be Defended. In J W Crampton and S Elden (eds) Space, Knowledge, and Power: Foucault and Geography (pp341-368). Aldershot: Ashgate

Prozorov S (2007) Foucault, Freedom, and Sovereignty. London: Routledge

Rabinow P and Rose N (2006) Biopower today. BioSocieties 1(2):195-217

Ricco J P (2020) For a governmentality of ethical distance. Unbecoming Community 17 March https://unbecomingcommunity.wordpress.com/2020/03/17/for-a-governmentality-of-ethical-distance/ (last accessed 4 May 2020)

Richmond M A (2020) “A little flu” could be fatal for Jair Bolsonaro. Jacobin 31 March https://www.jacobinmag.com/2020/03/jair-bolsonaro-coronavirus-covid-political-crisis (last accessed 4 May 2020)

RNZOnline (2020) Kundgebung für Beate Bahner vor dem Polizeirevier in Heidelberg-Bergheim. 15 April https://youtu.be/BiWzHZAMJCg (last accessed 5 May 2020)

Röhn T (2020) Die neue Härte Italiens und Maltas. Welt 14 April https://www.welt.de/politik/ausland/article207256505/Seenotrettung-im-Mittelmeer-Die-neue-Haerte-Italiens-und-Maltas.html (last accessed 4 May 2020)

Rose N (1999) Powers of Freedom: Reframing Political Thought. Cambridge: Cambridge University Press

Rose N (2001) The politics of life itself. Theory, Culture, and Society 18(6):1-30

Sarasin P (2020) Understanding the coronavirus pandemic with Foucault? Foucault Blog 31 March https://www.fsw.uzh.ch/foucaultblog/essays/254/understanding-corona-with-foucault (last accessed 4 May 2020)

Solidarisch gegen Corona (2020) “Solidaritätsnetzwerke.” https://solidarischgegencorona.wordpress.com/praxis-unterstuetzung/solidaritatsnetzwerke/ (last accessed 5 May 2020)

Sotiris P (2020) Against Agamben: Is a democratic biopolitics possible? Viewpoint Magazine 20 March https://www.viewpointmag.com/2020/03/20/against-agamben-democratic-biopolitics (last accessed 1 April 2020)

Spiegel (2020) Corona-Pandemie: Deutschland setzt humanitäre Flüchtlingsaufnahme aus. 18 March https://www.spiegel.de/politik/deutschland/corona-pandemie-deutschland-setzt-humanitaere-fluechtlingsaufnahme-aus-a-c1a6e824-4532-40a4-b06e-0d3f8042d0ba-amp (last accessed 4 May 2020)

SR3 (2020) Nachbarschaftshilfen und Tafeln in Zeiten von Corona. https://www.sr.de/sr/sr3/themen/panorama/corona_nachbarschaftshilfe_100.html (last accessed 5 May 2020)

Ulrich S (2020) Nazis nutzen Coronakrise: Solidarität mit Grenzen. Taz 15 April https://taz.de/Nazis-nutzen-Coronakrise/!5678947/ (last accessed 4 May 2020)

Wadewitz F (2020) Auch in Deutschland überwachen Drohnen die Corona-Maßnahmen. Der Tagesspiegel 4 April https://www.tagesspiegel.de/wirtschaft/ueberwachung-wegen-covid-19-auch-in-deutschland-ueberwachen-drohnen-die-corona-massnahmen/25714280.html (last accessed 5 May 2020)

Zeit Online (2020) Coronavirus: Bund und Länder beschließen Kontaktverbot. 22 March https://www.zeit.de/politik/deutschland/2020-03/bund-und-laender-verstaendigen-sich-auf-kontaktverbot (last accessed 5 May 2020)

 

 

مجموعه یادداشت های مربوط  به "ویروس کرونا" را می توانید از دو بخش (معماری و فاجعه) و (ویروس کرونا و معماری) مطالعه فرمایید.

- آنچه می توان از ویروس کرونا آموخت - بیل مک کیبن

جهان پسا کرونا - یووال نوح هراری

- پایش و مجازات؟ بله لطفا! - اسلاوی ژیژک

نکاتی بر وضعیت اپیدمی - آلن بدیو

- تفکراتی درمورد پی آیند های ممکن ویروس کرونا - فرانکو براردی بیفو

 - زیست-ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری کووید 19 - میشل لانچئونه . عبدالمالک سیمونه .  قسمت اول

- زیست-ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری کووید 19 - میشل لانچئونه . عبدالمالک سیمونه . قسمت دوم

- اپیدمی و آشکارگی دو قرن شکاف  طبقاتی و نژادی در آمریکا - ادوارد پوزنت

درسهایی از سال کوویدی - یووال نوح هراری

- اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو – قسمت اول

اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو – قسمت دوم

 

 



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

اتووود کلاسیک ـ مونومان ممتد ـ سوپراستودیو
تجربه لکه ای از فضا به مثابه جغرافیاهای نادانی؛ هستی شناسی انتقادی سفر و مکان
تراشه های کانسپچوال ـ رم کولهاس و هستی شناسی کارکردی و معرفتی گرید
فرایند تکامل معماری مدرن هند . قسمت دوم
پست مدرنیسم و شهر فرهنگی؛ نهادینه سازی طرد اجتماعی و فقر اقتصادی
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group