معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1436
معماری مجازی   - 23
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1430
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه معماری   - 1076
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 994
معماری کوچک مقیاس   - 21
سازه های شهری   - 922
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
تکنولوژی ساخت   - 906
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 849
پردیس ویترا   - 18
مرزهای معماری   - 830
معماری و گیم   - 18
نظریه شهری   - 771
معماری و ادبیات   - 17
نگاه نو به سكونت   - 771
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
المان شهری   - 763
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری و سیاست   - 695
شهرهای در حرکت   - 15
کلان سازه   - 640
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 606
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 556
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 528
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 509
معماری و هوش مصنوعی   - 14
روح مکان   - 494
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 494
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 480
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری تندیس گون   - 476
معماری جنگلی   - 11
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 472
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 472
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری شمایل گون   - 436
بی ینال ونیز   - 10
آینده گرایی   - 415
درس گفتارهای اتووود   - 9
باز زنده سازی   - 413
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
هنر مدرنیستی   - 402
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
توسعه پایدار   - 392
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری یادمانی   - 361
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 343
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماریِ توسعه   - 339
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 332
معماری بیابانی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 322
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 316
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 286
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 273
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 261
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 260
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 258
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 254
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 245
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 238
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 231
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 230
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 222
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 207
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 206
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
طراحی مُد   - 7
عکاسی   - 196
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ـ سینما   - 192
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر انتزاعی   - 189
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
گرافیک   - 169
طراحی و پناهجویان   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 164
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 147
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
طراحی مبلمان   - 139
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ژاپن   - 132
معماری خوانی   - 6
ترسیمات معماری   - 127
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 118
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری و فاجعه   - 115
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 113
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 91
معماری مصر   - 5
معماری مذهبی   - 87
فرهنگ نفت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری فاشیستی   - 83
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
اکسپو   - 79
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
اقتصادِ فضا   - 79
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 78
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 69
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 67
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 66
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 66
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری چین   - 66
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 4
فیلوکیتکت   - 62
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
ویرانه ها   - 61
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
مدارس معماری   - 55
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری پراجکتیو   - 52
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
زاغه نشینی   - 51
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
پداگوژی   - 50
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری دیجیتال   - 48
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری فضای داخلی   - 48
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 46
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری و رسانه   - 44
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 42
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
جنبش متابولیسم   - 42
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
باهاوس   - 41
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 37
پداگوژی انتقادی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
جهان علمیْ تخیلی   - 32
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری و روانشناسی   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری و نقاشی   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 23

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 10
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 30
آلدو روسی   - 14
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 42
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 15
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 46
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 37
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 56
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 26
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 8
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 39
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 146
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 30
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 68
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 8
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 54
پییر ویتوریو آئورلی   - 11
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 30
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 6
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 6
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 12
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 101
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 31
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 4
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 191
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 16

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -802
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -393
گالری   -87
فرهنگی   -335
هتل   -76
پاویون   -267
ورزشی   -65
موزه   -255
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -232
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -163
ویلا   -8
تفریحی   -161
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -137
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -105
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
آنچه می توان از ویروس کرونا آموخت . بیل مک کیبن
اتووود سرویس خبر:   سروش خانی
1399/01/04
مـنـــــــبـع : https://www.newyorker.com/news/annals-of-a-warming-planet/what-can-the-coronavirus-teach-us
تعداد بازدید : 703

هیچ نکته مثبتی در مورد ویروس کرونای جدید وجود ندارد –این ویروس باعث کشته شدن بسیاری از مردم می شود، و با ایجاد ترس میلیون ها نفر دیگر را در خانه محبوس می کند. با این حال؛ اگر مقدر شده  که از این رویداد عبور نماییم، امکان دارد چیزی نیز از آن بیاموزیم. در اینجا چند دیدگاه مطرح می گردد؛ که در مورد بحران اقلیمی تاثیرگذار بر زیست مان، کاربست پذیرند.

برخی از این درس ها واضح اند: کشتی های غول پیکر کروز قاتلان اقلیم اند، لیکن به نظر می رسد؛ می توانند به بخشهای بیمارستانی شناور بدل شوند. ایده های دیگری نیز وجود دارندکه می توان بدانها قوام بخشید: در حال حاضر؛ چین دی اکسید کربن کمتری تولید می کند، لیکن غیر از تلفات انسانی؛ اختلال اقتصادی، راهکار پایدار سیاسی برای مقابله با گرم شدن کره زمین در طولانی مدت نیست؛ و از اهمیت موتورهای نظام نوآوری می کاهد که می گویند پنل های خورشیدی ارزان قیمت برایمان فراهم خواهند کرد.

با این وجود؛ قابل ذکر است که چگونه میلیون ها انسان باهوش بنظر می رسد الگوهای جدید را آموخته اند. به عنوان مثال؛ شرکت ها در تلاشند تا سطح تولید خود را حفظ نمایند، حتی در ارتباط با بسیاری از افرادی که از خانه کار می کنند. این ایده که برای انجام کارهای خود باید هر روز به یک مکان مرکزی سفر کنیم ممکن است بیش از هر چیز دیگری نتیجه اینرسی باشد. شاید در مواجهه با نیاز واقعی به جای استفاده از ماشین؛ به حرکت با ماوس نیاز پیدا کنیم، شاید متوجه شویم که مزایای انعطاف پذیری در محل کار؛ نسبت به همه چیز، از مصرف بنزین گرفته تا نیاز به پارک های اداری پراکنده، در حال گسترش است.

البته این درسی است که می توان به صورت معکوس نیز آموخت. بهترین توجیه برای برقرار ماندن یک دفتر، تبادل ایده ها با یکدیگر و بهترین توجیه برای یک جامعه؛ افرادی اند که با یکدیگر به بحث و تبادل نظر می پردازند، چیزهاییکه اکنون سخت تر می شوند، چون رویدادها یک به یک لغو می گردند. اما "فاصله اجتماعی" که اکنون اپیدمیولوژیست ها جهت پیشگیری از شیوع بیماریهای عفونی ازما می خواهند، در حقیقت برای بسیاری از آمریکایی ها بسیار آشناست. زیست تطبیقی؛ همراه با ایزوله سازی حومه ای، ما در حال حاضر دوستان نزدیک کمتری نسبت به گذشته داریم. (مقامات مراقبت های بهداشتی روز پنجشنبه نسبت به  بیماری جدی و همه گیر "تنهایی" هشدار داده اند که سالخوردگان آمریکایی نسبت به آنها آسیب پذیرترند. این تحقیقات نشان می دهند، هنگام کنترل همه متغیرهای دیگر، احتمال مرگ زودرس در آمریکایی های مسن که گزارش شده تنهایند، دو برابر سالخوردگانیست که  تنها نیستند.) اما الگوهایی که این تنهایی را در فرهنگ ما ایجاد می کنند آنچنان نقش بسته اند که ما حاضریم آنها را بطور کامل بپذیریم. شاید به طرز عجیب و غریبی؛ چشم انداز ایزوله سازی اجباری ما را به پذیرش کمی بیشتر اجتماعی بودن در هنگام فروکش کردن ویروس؛ سوق دهد. من نمی توانم تصور کنم که زندانی شدن در آپارتمانی در ووهان چگونه می تواند باشد. با این وجود؛ می توان حدس زد، زمانش که برسد آزادی؛ احساس شیرینی خواهد بود. نه تنها بدین دلیل که مردم احتمالاً بی خطرند بلکه؛ چون می توانند اجتماعی باشند. یک نوع خاص از زیست بوم گرایان مدتها امیدوار بوده اند که ما خواهیم آموخت تماس انسانی برای مصرف بی پایان را جایگزین کنیم. شاید این همان شوکی باشد که این مهم را امکان پذیر می سازد. (و نیز؛ زنجیره های تأمین جهانی به انحراف کشیده شده، یادآور خوبی اند که کشاورزی محلی مزایای بسیار کاربردی دارد.)

همچنین ممکن است؛ این همان لحظه ای باشد که ما تصمیم می گیریم این ایده را کاملاً بپذیریم که علم؛ موثر واقع می شود. پدربزرگم؛ برای چندین دهه، پزشک شهر کوچک کرکلند در واشنگتن بود، اکنون آنجا؛ حومه ای پر از کارگزاران نرم افزار شده، و به نقطه صفرزمین ویروس کرونای آمریکایی بدل گشته است. بنابراین؛ من غالباً به پرستارهای شجاع و پیراپزشکان که در خط مقدم وظیفه مراقبت را انجام می دهند، و همچنین محققانی که با سرعت قابل توجهی در تولید واکسن های نمونه اولیه تلاش کرده اند؛ فکر می کنم. الیت ها هنگامی که تحت درمان قرار می گیرند، کمی بهتر به نظر می رسند. و این احتمالاً باید به قلمروهای دیگر نیز قابل انتقال باشد: نظرسنجی ها نشان می دهند که آمریکایی ها نسبت به بی توجهی ترامپ به واقعیت گرمایش جهانی دچار تردید هستند. اکنون او ادعا می کند که ویروس یک شوخی فریبکارانه است. با توجه به ادعای وی مبنی بر اینکه "معجزه" ممکن است باعث "ناپدید " شدن آن گردد، انتظار دارم که با شکاکیت رو به رشدی مواجه شویم.

و همچنین انتظار می رود که آگاهی روزافزونی ایجاد گردد نسبت به آنچه در جاهای دیگر رخ می دهد- که هیچ راه واقعی برای در امان ماندن باقی کره زمین وجود ندارد. این شرایط در مورد ویروس قابل تعمیم می باشد، که به نظر می رسد طی چند روز از مرزهای بسیاری در جهان عبور کرده است. البته چنین شرایطی حتی برای مولکول CO2 قابل استنادتر می باشد. حتی فردی با لباس هزمت نیست که بتواند دریچه دما را ببندد، بتواند هوای گرم را به سمت قطب شمال، یا طوفان را به سمت اقیانوس اطلس هدایت کند. بنابراین شاید این لحظه ای باشد که ما به یاد بسپاریم،  همکاری با سایر نقاط جهان یک مزیت است؛ نه یک دام.

فکر می کنم مهمتر از همه؛ یک شوک فیزیکال مانند کووید 19 یادآور این نکته باشد که جهان؛ مکانی فیزیکال است. زمانیکه ما جهان را عمدتاً از طریق صفحه نمایش، یا از طریق محیط های دنج و محیط هایی که بیشتر فضای زیست ما را تشکیل می دهند درک می کنیم؛ فراموش کردن این نکته تسهیل می گردد. همه چیز خیلی، خیلی نادرست و خیلی خیلی سریع پیش می رود. این دقیقاً همانند ان چیزی است که دانشمندان اکنون برای ده ها سال در مورد بحران اقلیمی به ما می گفتند، و این همان چیزی است که مردم آموخته اند، از استرالیا گرفته تا کالیفرنیا، پورتوریکو و هرجایی که سیل و آتش سوزی رخ داده است. این سیارات کمی کندتر از جمعیت آسیب می بینند و- در طی چند دهه، نه چند هفته- هم نمی توانند محاسبات اساسی را تغییر دهند. زیست شناسی بیش از فیزیک یا شیمی، به آنچه که درباره آن فکر می کنیم اهمیتی نمی دهد. واقعیت گزنده است، و مورد گزند واقع شدن؛ سخت.

...

جروم فاستر دوم به تازگی هفته پنجاه و هفتم از اعتراض اقلیمی را که هر جمعه،  مقابل کاخ سفید برپا می شود را به پایان رسانده است. سال آخری دبیرستان به یک نیروی فعال بدل شده -در ماه گذشته، انجمن طبیعت گران آدوبون؛ جایزه قهرمان محیط زیستی جوانان را به او اعطا کرد (و از آنجا که جوانان اکنون جنبش محیط زیست را هدایت می کنند، این جایزه نخبه گرایانه نیست.)

جوانان؛ می خواهند پیرامون تغییرات اقلیمی چه پیام اساسی را  با بزرگترها  در میان بگذارند؟ - فکر می کنید نسلهای گذشته بدرستی درک نمی کنند؟

دو پیام. برای اینکه پیشرفت اساسی در جهت تحقق بازداری بحران اقلیمی صورت بگیرد، بشریت می بایست از منظر همبستگی بین حکومتی، همدلی، برابری و شفافیت اخلاقی وارد عمل شود. این موارد باید ارکانی باشند که ما مسیر رسیدن به آینده ای پایدار را بر آن اساس بنا سازیم. همچنین؛ آنچه نسل های گذشته بدرستی درک نکرده اند، معنی ضرب المثل بومیان آمریکایی است: "ما زمین را از نیاکان خود به ارث نبرده ایم؛ بلکه آن را از فرزندانمان به امانت گرفته ایم."

چه شد که در سپتامبر گذشته، در جریان اعتراضات جهانی علیه تغییرات اقلیمی، در واشنگتن  دی سی حضور داشته و متوجه شدید: من کمک کردم تا این اتفاق بیفتد؟

من احساس خوبی نسبت به اپتیمیسم (خوش بینی)، اجتماع و حس تعلق موجود داشتم؛ اما عصبانی هم بودم، زیرا ما از مسئولان منتخب خود دعوت کرده بودیم تا صحبت کنند؛ اما هیچ یک از آنها نتوانستند یک برنامه عملی برای رهایی مان از این بحران ارائه دهند. آنچه برایم امید بخش بود فقط حضور پانزده یا بیست هزار نفر نبوده است. قصد داشتم یک اعلامیه سیاسی واقعی از نمایندگان ملی کشورمان داشته باشم و بگویند که ما پشت شماییم و اطمینان حاصل خواهیم کرد که صنعت سوخت های فسیلی؛ پاسخگو باشد.

درباره OneMillionOfUs"یک میلیون از ما" ، که در مارس گذشته  کمک به آنرا آغاز کردید، بگویید.

این یک سازمان غیرانتفاعی با فعالیت انتخاباتی و حمایت از جوانان است، که در تلاش برای آموزش، توانمندسازی و بسیج میلیون ها جوان برای ثبت نام و رای دهی در انتخابات آینده 2020 و پس از آن می باشد. تاکنون "یک میلیون از ما" برای تسهیل در ثبت نام گسترده رای دهندگان در 24 آوریل، سومین روز اعتراضات برنامه ریزی شده روز زمین -از 22 آوریل تا 24 آوریل- با جنبش اعتراضات اقلیمی همکاری کرده است. همچنین؛ ما برای ایجاد مجموعه ای از وقایع قبل از نوامبر، با مارس برای زندگی ما، توانمند سازی جوانان شبکه زنان مارس، 350.org، مارس برای علم، مسئله زندگی سیاهان و بسیاری دیگر همکاری کرده ایم. برای اطلاعات بیشتر جهت همکاری  دبیرستان، کالج یا انجمن خود با  "یک میلیون از ما" ، به آدرس www.onemillionof.us مراجعه کنید.

برای سال بعد، کدام مدرسه را انتخاب کرده اید؟
هنوز نمی دانم.

...

به لمس دوباره میله مترو فکر می کنید؟ یک مطالعه جدید حاکی از آن است که اوبر و لیفت تا چه حد تاثیرات مخرب تری بر اقلیم دارند: حدود شصت و نه درصد مخرب تر از میانگین انتشار آلاینده سواری که جایگزین آن می شوند، از جمله رانندگی با ماشین شخصی، حمل و نقل انبوه، پیاده روی، و با این وجود؛ "به سادگی، آب از آب تکان نمی خورد." دلیل عمده؛ آن است که رانندهء برنامه اشتراک گذاری سواری مشمول تسهیلاتی ست که "بدون بار یا مسافر می توانند به پایانه وارد می شود."

"مدیا مترز برای آمریکا" گزارش می دهد که پوشش خبری تغییرات اقلیمی در اخبار عصرگاهی و اخبار یکشنبه صبح شصت و هشت درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این بدان معناست که در عمل، پوشش تغییرات جوی 0.7 درصد از اخبار، یا دویست و سی و هشت دقیقه کل اخبار سال گذشته را در NBC ، ABC ، CBS و Fox تشکیل داده  و این، در واقع، اندکی کمتر از سال 2017 بود. روزی مورخان با تعجب به این اعداد و ارقام نگاه خواهند کرد.

روزنامه "فایننشال تایمز" در حقیقت یکی از حماسه های غم انگیز آن لحظه را پوشش داده است: انقلاب شیلی در حال تولید مقادیر زیادی گاز طبیعی است و ما به طور فزاینده ای درمی یابیم که نمی خواهیم در نیروگاه ها بسوزیم یا (حتی در آشپزخانه ها). بنابراین در حال حاضر صنعت تصمیم گرفته از تمام این گازها برای ایجاد توده های بزرگ جدید پلاستیک ارزان قیمت استفاده کند، حتی اگر "شک و تردیدهایی در مورد گسترش چشمگیر در حال ظهور وجود داشته باشد تا دنیا را مملو از محصولاتی کند که صدها سال طول می کشد تا بپوسند." با توجه به گزارش فایننشال تایمز شاید سیاست عمومی عاقلانه مستلزم رها کردن آن در زمین باشد. مقاله ای دقیق و کامل در رولینگ استون این هفته مقیاس مشکل را به خانه آورده است -وقتی به تصویری که همراه مقاله است نگاه کنید حس احشایی خواهید داشت.

...

در جبهه زیرساختها یک پیروزی بزرگ بدست آمد، زیرا متخصصان محیط زیست، که بسیاری از آنها در شمال ایالت نیویورک بوده اند، شرایطی را در راستای خاتمه کار خط لوله ای تحمیل کردند که می توانست گاز طبیعی یخ زده را از پنسیلوانیا حمل کند. مبارزه هشت ساله آنها شرکت مستقر در اوکلاهما را که در حال حمایت از این پروژه بود، ترغیب کرد تا شکست را بپذیرد، زیرا بازده سرمایه گذاری "به گونه ای کاهش یافته بود که توسعه دیگرقابل پشتیبانی نبود." این برد برای یک تیره در پنسیلوانیا دیر هنگام رخ داد: از جمله تیره شوگر بوش. برای راه اندازی این خط لوله، کارگران قبلاً پانصد و پنجاه درخت در زمین را قطع کرده بودند.

در بریتانیا؛ یک دادگاه، طرح باند سوم در فرودگاه هیترو را لغو کرد. فعالان این عرصه سالها با این طرح مبارزه کردند و پیروزی آنها از همه شیرین تر بود، زیرا قضات صریحاً تغییرات اقلیمی را دلیل این حکم ذکر کردند. آنها گفته اند كه دولت نتوانسته با پیوستن به توافق نامه اقلیمی پاریس، تعهدات را در نظر بگیرد، اولین حكم مهم برای هر دادگاهی در جهان. و گاردین گزارش داد" ممکن است این تصمیم، هم در بریتانیا و هم در سراسر جهان؛ در زمینه برخورد با چالش ها در برابر سایر پروژه های پر کربن تاثیرگذار باشد. "

در جبهه مقابل، یسوعیان و روانپزشکان انگلیسی در همان روز تصمیم گرفتند تا اعلام نمایند سهام خود را در شركتهای سوخت فسیلی فروخته اند. آنطور که یکی از روانپزشکان خاطرنشان کرد: "انتشار گازهای گلخانه ای ما را به سمت آینده ای سوق خواهد داد که به طرز وحشتناکی تاریک به نظر می رسد، پی آیند چنین شرایطی تلفات عمده در حوزه سلامت روان و رفاه کودکان است."

مطالعه ای دیگر با نتایج بسیار دهشتناک، که به ما یادآوری می کند که تا چه حد کارکرد کره زمین را مختل کرده ایم، به بررسی تأثیرات "حباب" بی سابقه آب گرم که برای هفتصد روزاز اواسط دهه گذشته در سواحل غربی تشکیل شده؛ پرداخته است. این پدیده دراقیانوس آرام همه چیز را تغییر داد: پرنده شناسان گفته اند میلیون ها پرنده دریایی تلف شدند -یک واقعه "خارج از نمودار"- و گونه های دیگری از ماهی های کاد (ماهی روغن) گرفته تا شیرهای دریایی و نهنگ های گوژپشت آسیب های وحشتناکی را متحمل شدند. در حال حاضر نشانه هایی از این وجود دارد که تکه های آب گرم در سواحل کالیفرنیا دوباره در حال تشکیلند.

و الیزابت وارن با طرحی برای استفاده از قانون داد-فرانک، قانون نظارتی که در پی بحران وام مسکن وضع شده است، سعی در محدود کردن موسسات مالی در حمایت از سوخت های فسیلی دارد. این سیاستی هوشمندانه است، زیرا "حباب کربن" در حال رشد  بزرگتر از حباب مسکنی ست که ما را در سال 2008 تحت تاثیر قرار داد و اگر ابن حباب را نترکانیم، کره زمین را می ترکاند. شاید او بتواند نوعی کارزار دائمی ریاست جمهوری را دایر کند، زیرا به نظر می رسد تقریباً روزانه ایده های قابل توجهی را ارائه می دهد.

تبریک به باب وایتون، با صد و ده سال سن از یورکشایر، که پیرترین مرد زنده دنیا شناخته شده است. او توسط دیلی میرور به مثابه "جنگجوی تغییرات اقلیمی" توصیف شده است. در حال حاضر؛ وایتون بخشی از وقت خود را صرف ساخت آسیاب های بادی چوبی می کند.

من فعالان زیادی را نمی شناسم که کارهای بیشتری نسبت به امیلی جانستن، شاعر اهل سیاتل انجام داده باشند. او به گردآوری کایاکتیست ها در جهت مبارزه با شرکت شِل در قطب شمال یاری رسانده و شیرفلکه خط لوله ماسه های قیری را بسته است. او برای من یادداشتی نوشت و گوش دادن روزانه به هارولد ملوین و آواز یادداشتهای آبی "Wake Up Everybody" را به همه پشنهاد داده است.

مجموعه یادداشت های مربوط  به "ویروس کرونا" را می توانید از دو بخش (معماری و فاجعه) و (ویروس کرونا و معماری) مطالعه فرمایید.

- آنچه می توان از ویروس کرونا آموخت . بیل مک کیبن

- جهان پسا کرونا به روایت یووال نوح هراری

- پایش و مجازات؟ بله لطفا! به روایت اسلاوی ژیژک

- نکاتی بر وضعیت اپیدمی به روایت آلن بدیو

- تفکراتی درمورد پی آیند های ممکن ویروس کرونا به روایت فرانکو براردی بیفو

 - زیست-ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری کووید 19 . میشل لانچئونه . عبدالمالک سیمونه .  قسمت اول

- زیست-ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری کووید 19 . میشل لانچئونه . عبدالمالک سیمونه . قسمت دوم







حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

گرافیک شهری و شکار جنایتکاران نازی جنگ جهانی دوم
دیوار امید از تادو آندو ؛ فضای سبز عمودی در منطقه ای اداری
اتووود کلاسیک ـ میدان ناوونا ـ رم
شهر به مثابه منظر سوسیالیستی؛ وین ـ قسمت اول
اتووود کلاسیک ـ شهر زنده ـ فرانک لوید رایت
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group