معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1328
اکسپو شانگهای 2010   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1134
معماری دیجیتال   - 33
نظریه معماری   - 949
معماری کانستراکتیویستی   - 33
طراحي داخلي   - 893
معماری پراجکتیو   - 32
سازه های شهری   - 857
طراحی پارامتریک   - 29
تکنولوژی ساخت   - 838
بحران آب   - 28
مرزهای معماری   - 767
هنر روسیه   - 28
معماری حوزه عمومی   - 725
اکسپو میلان 2015   - 27
المان شهری   - 693
پاویون های سرپنتین   - 24
نگاه نو به سكونت   - 682
پداگوژی   - 24
نظریه شهری   - 679
باهاوس   - 22
کلان سازه   - 597
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و سیاست   - 523
جشن نامه اتووود   - 21
معماری پایدار   - 513
معماری مجازی   - 20
منتقدان معماری   - 482
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری تندیس گون   - 448
فیلوکیتکت   - 20
معماری مدرن   - 446
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 432
پردیس ویترا   - 18
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 431
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
آرمان شهرگرایی   - 427
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری منظر   - 422
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری شمایل گون   - 418
مدرنیته؛ از نو   - 15
روح مکان   - 415
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحی صنعتی   - 407
معماری ـ موسیقی   - 14
باز زنده سازی   - 370
معماری بایومورفیک   - 14
توسعه پایدار   - 351
شهرهای در حرکت   - 12
معماری یادمانی   - 333
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
تراشه های کانسپچوال   - 333
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری سبز   - 304
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماریِ توسعه   - 300
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 274
درس گفتارهای اتووود   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
طراحی نئولیبرال   - 260
اقتصادِ فضا   - 9
بدنه سازی شهری   - 251
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 246
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 7
معماری ارزان   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری محدود   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 241
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
محوطه سازی   - 237
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
بنای محدود   - 220
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 208
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 204
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 187
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 160
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 158
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 145
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 142
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 132
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 130
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 127
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 124
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 111
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 110
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
طراحی مبلمان   - 94
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری فاشیستی   - 63
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 4
معماری هند   - 62
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
معماری چین   - 61
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ترسیمات معماری   - 57
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
گفت و گو با مرگ   - 49
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
ویرانه ها   - 48
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و هنر انقلابی   - 44
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
مدارس معماری   - 39
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
زاغه نشینی   - 39
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 24
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 43
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 45
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 8
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 133
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 19
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 5
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 20
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -338
صنعتی   -100
فرهنگی   -304
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
فرایند تکامل معماری مدرن هند . قسمت چهارم
اتووود سرویس خبر:   سروش خانی
1397/07/10
مـنـــــــبـع : www.architectural-review.com
تعداد بازدید : 786

چارلز کوریا

دو اثر اخیر چارلز کوریا به برخی از ایده های موجود در کار راج روال می پردازد و ایده آن آثار را به طور فوق العاده ای توسعه می دهد. دهکده آسیایی و موسسه ملی ایمنی شناسیِ روال از اشکال شهری سنتی (حیاط ها) و یا فضاهای شکل یافته با توجه به اصول هندسی باستانی (محوطه ساختمان مؤسسه ملی امور مالی و سیاست) استفاده می کنند. کوریا در پروژه مجمع دولتVidhan Bhavan برای حکومت ایالتی مادیا پرادش واقع در بوپال (93-1980)، بی کم وکاست از ماندالا استفاده کرده است. ساختمان که به سال 1980 طراحی شده و هنوز در دست ساخت است(در زمان انتشار مقاله)، یک دایره کامل در پلان است و به نُه قسمت تقسیم می شود. پنج بخش اصلی؛ به شکل تقریبا متقابل درون دایره استقرار می یابند که شامل سالن هایی در اطراف حیاط مرکزی می باشند: همه آنها سایه ای سخاوتمندانه فراهم می آورند، دارای آب روان اند و قصد دارند تا حس آرامش و صلح و صفا را القا نمایند. در واقع؛ هر قسمت نیز نقشی پر رنگ به مثابه اقامت گاهی برای کارمندان دولت دارند. کارکرد های تخصصی همچون مجلس های قانون گذاری (سفلا و علیا)، سالن مجمع و کتابخانه، چهارگوشه  دایره ای را که بواسطه طرح چلیپایی ِ محوطه های اصلی  باقی مانده اند، اشغال می کنند. این ساختمان های تخصصی شامل فضایی تحت پوشش گنبدی کم عمق اند با الهام از استاپای بودایی سده دوم پیش از میلاد در سانچی که تنها 50 کیلومتراز بوپال فاصله دارد. همچنین از سانچی  -که در آن مسیرهای چرخه ای طواف گونه استاپا را که امکان مراقبه را فراهم می آورند احاطه می کنند،- نیز الهام گرفته شده است: سیستم رمپ ها و پل های مارپیچی اطراف سالن های اصلی. این فرم به عموم مردم اجازه تجربه کردن ساختمان_عالیجنابان بوروکرات را می دهد، در حالی که به دلایل امنیتی از فضاهای اصلی محرومند. در توضیح این ساختمان، کوریا  از ایده خلق یک حیاط (فضای) آرام مرکزی رسمی صحبت می کند، فضایی مرتب و منظم که پشت آن دیوارها، امکانات لازم را در مکان و فرمی که مورد نیازند؛ فراهم می آورد. این فضای مرکزی آنالوژی ماندالا، شونیا (وید کامل) و بیندو (منبع تمام انرژی) را دنبال می کند. هیچ چیز، همه چیز است. کوریا می گوید: "یک مفهوم واقعا شگفت انگیز"، "شبیه به سیاهچاله های فیزیک معاصر است". حیاط مرکزی در ماندالا -طرح الهامی، یک ویژگی تکراری در معماری هندی است، هم برای هندوها و هم مسلمانان، به عنوان نمونه: کاخ بیر سینگ دئو.

در ساختمان مجمع دولت، "بی نظمی رسمی" که فضای مرکزی را احاطه کرده، در نهایت توسط تمام دیوارهای دایره ای محصور سامان می یابد. ایده ای قانع کننده  که به شیوه ای هوشمندانه قصد کشف ویژگی های اساسی ای را دارد که فضاها و برنامه های سنتی هند را توصیف می نماید. اما "شبیه سازی" که برای تحقق این ایده بکار رفته به سختی با "سرزندگی" ایده سازگار می گردد.  کاتالوگ بنا همراه بوده با نمایشگاه سازمان یافته کوریا؛ ویستارا:" معماری هندی"؛ که اواخر سال 1996 در بمبئی گشایش یافت یک مقاله بدون امضاء را منتشر کرد که  استفاده لوتینس از شبیه سازی هندی در دهلی نو را مورد انتقاد قرار داد. لوتینس؛ دیوان خاص (سالن مخاطبان خصوصی) در فاطر پور سیکری و جیپور را بازنمایی کرد: "امکانات ساده (و) استعداد بصری فوق العاده ای مختص به هر عقیده خاصی... او را ناتوان از مفهوم سازی نوعی دگردیسی ساخت"- در ادامه نویسنده، بطور خاص کاخ ریاست جمهوری را مورد انتقاد قرار می دهد. لوتینس فرم آن را از گنبد سانچی گرفته است. همچنین طراحی دیوار سنگی را که نشان دهنده ورود به مجتمع پایتخت بود. اما او هیچ گاه دریافتی از ارزش های اساطیری معتبر بودایی، تصاویر کوه مقدس و محور کیهانی نداشت. نتيجه: يک تقلید معمارانه شامل تنها انتقال سطحي برخي از اصطلاحات بومي است. اگر اين را مي توان شاهکار لوتينس بشمار آورد، مي توان کار کوریا در بوپال را نیز از این دست دانست.

رویکردی مشابه در زمینه توجه به پیشینه تاریخی، در پروژه ای برای دولت ایالتی راجستان در جیپور با نام مرکز فرهنگی جواهر از کوریا نمایش داده شده است. مهاراجه جی سینگ، کسیکه به سال 1727 جیپور را ساخت، در میان بسیاری از موارد، یک منجم و ریاضیدان بود (او پنج رصدخانه ساخت ، با ابزار های غول پیکر برای مشاهده جنبش سیاره ای) و بنابراین اصول نجومی را در طرح شهرستان خود بکار برد. طرح اصلی یک ماندالا ودیکی متشکل از نه مربع مربوط به نُه سیاره (Navagraha) است. مربع  مرکزی خالی-درخشان به خورشید اختصاص داده شده و شامل باغ-کاخ بوده و با میدان بالای آن که شامل کاخ و ساختمان های مربوط به آن است، در ارتباط می باشد. سایر اصلاحات در ماندالا به واسطه ماهیت این سایت مطرح شد: تپه ای که موجب شد تا یکی از مربع های گوشه بصورت مورب در میان طرح قرار گیرد. این "مدل کیهانی" مستقیما توسط کوریا برای مرکزفرهنگی مورد استفاده قرار گرفته است: "هر مربع مربوط به یک سیاره است که هر یک شامل کارکردهای مربوط به آن سیاره می باشند." به عنوان مثال، کتابخانه در مربع سیاره عطارد قرار دارد که به طور مرسوم نشان دهنده دانش است. دیواری در هر مربع با اشکالی مربوط به شکل نماد سیاره ای آن تزئین شده است. "هر جعبه یک جهان کامل است"، کوریا توضیح می دهد که از این طرح به مثابه نمونه ای از نظریه اش استفاده می کند: ما می باید "هر بار اسطوره را بازخوانی کنیم." ایده بکارگرفته شده، یک دگردیسی در مورد تولید چیزی که معاصر است، اما با ریشه های بازگشت به گذشته بشمار می رود. "ما باید بطور مستقیم؛ نه خودآگاهانه، سنت های گذشته را بکار گیریم، همانطور که فرانسوی ها شراب درست می کنند، یا هندی ها ساری می پوشند -آنها احساس نمی کنند (بصورت خودآگاه) هر بار "مجبور" به بازخوانی هستند" این گفته کوریا امری ضروری است، نیاز به یک رزونانس با گذشته وجود دارد مانند کانسپت های موجود در بطن آثار لوکوربوزیه، آلتو، فرانک لوید رایت. شبیه سازی ها مانند Depth Charges عمل کردند -آنها به سطوح عمیق آگاهی فرو رفتند، منفجر شدند، و در شکلی متفاوت دوباره شکل گرفتند. این رویکرد -"جذب و تحلیل ، درونی سازی، دگرگون ساختن"- شاید در طرح مسکن اجتماعی کوریا در بلاپور، بهتر مشخص باشد. در اینجا کوریا مجموعه ای از اصول صحی را اعمال کرده است. خانه ها، در فرم، مربوط به سنت دیداری گجراتی هستند؛ آنها بام ها ی شیب دار و حیاط پلکانی داشته و تراس ها را احیا کرده اند. در این مورد آنها به طور چشمگیری با باکس های بام مسطح یکنواخت  که مشخصه بمبئی جدید است متفاوت اند. خانه ها بصورت  خوشه ای جانمایی شدند که با هدف ایجاد حس مکان و اجتماع است: هفت خانه در اطراف یک محوطه کوچک (حدود 8 متر مربع) با سه گروه از این خوشه ها ترکیب شده اند تا یک واحد بزرگتر متشکل از 21 خانه را  تشکیل دهند. سه نمونه از این خوشه های بزرگتر برای شکل بخشی به فضای اجتماعی به یکدیگر متصل می گردند. پیچیدگی طرح نه تنها بر خلاف بلوک های مسکن سازمانی در سایر مکان های بمبئی جدید است، بلکه بر خلاف روستای معاصر دهکده آسیایی روال  در دهلی نیز می باشد، در بلاپور تمام منازل توسط شانزده  نوع ساختار مستقلِ یک و دو طبقه در سایت های شخصی طراحی شده و -هیچ آپارتمانی وجود ندارد. این استقلال ساختاری بدان معنی است که سطح اشغال هر خانه قادر به افزایش سطح زمین پوشش یافته خانه آنگونه که ساکن می خواهد، است به طوری که حیاط، تراس مسقف و ... بتوانند بر روی آن ساخته شوند، اما حوزه اختیار برنامه ریزی CIDCO- اجازه نخواهد داد چنین الحاقات عمده ای که امکان دارد شخصیت روستا را تهدید کنند، ساخته شوند. این خانه ها از دیوارهای آجری باربر ساخته و الحاقات در بسیاری از موارد، با بتن ساخته شده اند. در تلاش برای هویت بخشی فراتر از شخصیت فردی در حیاط های گوناگون، یک پالت رنگ های زمینی"سنتی" معرفی گردید. ایده این بوده که به هر حیاط "رنگ آمیزی منحصر به فردی" برای خانه و سایر جزئیات مختلف مانند درب، قاب پنجره و غیره بدهد.در این پروژه سنت همچنین به روش دیگری بکار گرفته شده است: کوریا از ماژول ماندالا استفاده کرده - تقریبا یک متر مربع ماژول -برای متناسب  سازی توامان  طرح های خانه و جزئیات.


قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم

ساختمان مجمع دولت


ساختمان مجمع دولت


ساختمان مجمع دولت


ساختمان مجمع دولت


ساختمان مجمع دولت


ساختمان مجمع دولت


ساختمان مجمع دولت


ساختمان مجمع دولت


حیاط مرکزی ساختمان مجمع دولت


کاخ بیر سینگ دئو