معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1497
معماری و گیم   - 21
منظر شهری   - 1449
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
نظریه معماری   - 1091
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 1022
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
سازه های شهری   - 930
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
تکنولوژی ساخت   - 914
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 855
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
مرزهای معماری   - 838
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 17
نگاه نو به سكونت   - 795
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه شهری   - 784
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
المان شهری   - 768
شهرهای در حرکت   - 15
معماری و سیاست   - 721
معماری ـ موسیقی   - 15
کلان سازه   - 645
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 631
معماری جنگلی   - 15
معماری پایدار   - 570
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
منتقدان معماری   - 531
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
آرمان شهرگرایی   - 525
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
روح مکان   - 505
طراحی مُد   - 12
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 505
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی صنعتی   - 489
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
معماری منظر   - 485
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری تندیس گون   - 479
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 477
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آینده گرایی   - 454
معماری بیابانی   - 10
معماری شمایل گون   - 440
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
باز زنده سازی   - 423
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
هنر مدرنیستی   - 418
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
توسعه پایدار   - 404
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری یادمانی   - 362
معماری خوانی   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 354
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماریِ توسعه   - 343
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 339
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 325
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری پست مدرن   - 325
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 296
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 289
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 269
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 268
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری محلی   - 265
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
معماری ارزان   - 259
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 255
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 243
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 241
معماری تخت جمشید   - 7
معماری انتقادی   - 239
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری ـ سینما   - 231
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 224
طراحی و پناهجویان   - 7
زنان و معماری   - 217
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 212
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 206
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 197
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 176
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 167
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 149
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 146
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 135
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ژاپن   - 133
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری و فاجعه   - 129
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 121
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
بلندمرتبه ها   - 116
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 94
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 6
معماری مذهبی   - 87
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 85
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری فاشیستی   - 85
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
اقتصادِ فضا   - 81
فرهنگ نفت   - 5
اکسپو   - 79
معماری مصر   - 5
فیلوکیتکت   - 73
اتووودْ آبزرور   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 73
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 71
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
گفت و گو با مرگ   - 69
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری هند   - 67
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری چین   - 66
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
ویرانه ها   - 64
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری فضای داخلی   - 61
پداگوژی انتقادی   - 4
مدارس معماری   - 57
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری پراجکتیو   - 56
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری و رسانه   - 54
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پداگوژی   - 53
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
زاغه نشینی   - 53
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 49
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری دیجیتال   - 49
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
جهان علمیْ تخیلی   - 45
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 44
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری و روانشناسی   - 42
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
باهاوس   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
هنر روسیه   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری و نقاشی   - 35
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
بحران آب   - 29
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری و ادبیات   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری مجازی   - 23
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری کوچک مقیاس   - 22
شهرْخوانی با اتووود   - 1
آنتروپوسین   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان نوول   - 22
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژاک دریدا   - 18
آرشیگرام   - 7
ژاک لوگوف   - 4
آرکی زوم   - 6
ژیل دلوز   - 34
آلبرت پوپ   - 4
سائول باس   - 7
آلدو روسی   - 14
ساسکیا ساسن   - 9
آلوار آلتو   - 19
سالوادور دالی   - 2
آلوارو سیزا   - 9
سانا   - 5
آن تینگ   - 4
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی گائودی   - 28
سدریک پرایس   - 3
آنتونی وایدلر   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنتونیو نگری   - 5
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 9
اُ ام اِی   - 43
شاشونا زوبوف   - 2
اتوره سوتساس   - 7
شیگرو بان   - 33
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 46
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 8
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 6
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 58
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 11
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 149
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 30
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 13
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 13
حسن فتحی   - 6
کازو شینوهارا   - 2
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 30
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 107
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رنزو پیانو   - 32
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 5
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 194
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 21
یوهانی پالاسما   - 12
ژان بودریار   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -822
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -408
گالری   -87
فرهنگی   -337
هتل   -77
پاویون   -268
ورزشی   -65
موزه   -256
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -234
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -165
ویلا   -12
مسکونی ـ تجاری   -165
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -139
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر . قسمت سوم
اتووود سرویس خبر:   سروش خانی
1399/09/28
مـنـــــــبـع : https://www.newyorker.com/magazine/2020/10/26/taking-back-our-privacy
تعداد بازدید : 543

در 2017؛ مارلین اسپایک و پرین برای کار در زمینه پروتکل سیگنال، برنده جایزه لوچین شدند؛ –افتخاری نوین، که توسط کارآفرین و بنیانگذار پی بال، مکس لوچین، برای کاربردهای رمزنگاری در دنیای واقعی پی ریزی شده است. طی سخنرانی مارلین اسپایک، که وی خواسته بود ضبط نشود، با احترام به تاریخ گفت: این جایزه می بایست بجای تجلیل از پیشرفت هر فردی، تجلیل از پیشرفت تکنولوژی باشد.

در آن سال؛ اکتون فیس بوک را ترک کرد، بعدها علت را اختلافات غیرقابل حل در مورد حریم خصوصی عنوان داشت. در قلب درگیری ها؛ با مدیران ارشد فیس بوک، شریل سندبرگ و مارک زاکربرگ که می خواستند شبکه تبلیغات هدفمند فیس بوک را به واتس اپ گسترش دهند؛ تنش هایی رخ داد. رمزنگاری سرتاسری مانع از گردآوری محتوی پیام می شد که برای تبلیغ کنندگان واجد ارزش است. در اوایل سال 2018، مارلین اسپایک و اکتون موجودیت بنیاد سیگنال، که یک سازمان غیر انتفاعی ست را اعلام کردند. اکتون، رئیس و تنها عضو بنیاد، آن را با یک وام بدون بهره پنجاه میلیون دلاری برپا ساخت.

او و مارلین اسپایک قصد داشتند نشان دهند که ممکن است علی رغم هزینه های گزاف تولید و نگهداری نرم افزار، یک تکنولوژی محوری ارائه داده شود که مورد توجه مشوق های سرمایه گذاری خطر پذیر یا بازارها نباشد. سیگنال همواره با تکنولوژی از راه دور کار کرده است. وضعیت غیرانتفاعی سیگنال از آن در برابر منافع خارجی که خواستار بازگشت سریع  سرمایه اند؛ محافظت می کند. شرکت های غیرانتفاعی نمی توانند سود انتفاعی شرکتی کسب کنند، بنابراین دیگر اتفاقی میان سیستم های ویسپر و توییتر یا  واتساپ و فیس بوک رخ نداده است. اکتون به من گفت: "کاربر؛ مشتری ما است و در واقع می توانیم آنها را از نظر نیازها و خواسته هایشان در اولویت قرار دهیم، نه به مثابه یک خط تولید اصلی شرکتی یا انگیزه سود یا هر چیز دیگر. این برای من، پیام قدرتمندی در راستای ارائه تعهدات است."

سیگنال برای پیاده سازی پروتکل خود؛ بر اساس آنچه که شما می خواهید، متعادل سازی می شود. اسکایپ از پروتکل برای تنظیم "مکالمات خصوصی" خود استفاده کرده است، و مسنجر فیس بوک از آن در قابلیتی با نام "مکالمات مخفی". مارلین اسپایک از بیان مبلغ کمک مالی هر یک از شرکت ها خودداری کرد. او در مورد چگونگی گسترش پروتکل سیگنال بسیار می اندیشد-کهکشانی از برنامه ها و سرویس های خرد تر که می توانند با توجه به زمان و منابع کافی رمزنگاری شوند. حقوق کارمندان سیگنال به صورت رقابتی تعیین می گردد. اما همچنان، این سازمان در رقابت با شرکت های بزرگ در رده مهندسان دچار مشکل است. مارلین اسپایک به عنوان مدیرعامل، کمتر از شش رقم، که برای صنعت نرم افزار دستمزد متوسطی بحساب می آید حقوق می گیرد- کمتر از متوسط ​​حقوق در فیس بوک. او همچنان درمورد فرهنگ امنیتی حرفه ای دره سیلیکون موضعی ضد و نقیض دارد. در مورد کنفرانس های اخیر صنعت در لاس وگاس می گوید، "شما می خواهید به این باشگاه بروید و یک نگهبان با طناب مخملی یا هر چیز دیگری ایستاده است. من همیشه می خواهم از او بپرسم: "مرد چطور می تونی خودتو جدی بگیری؟" باید سعی کنی بیرون از اینجا جلوی ما رو بگیری. اینجا یه فضای  داخلی منفی باحاله. "

سیگنال اکنون سی و شش کارمند دارد. مارلین اسپایک گفته که سعی دارد راهی برای تسهیل تصمیم گیری جمعی بیابد. نورا تراپ، مدیر سیستم عامل آی او اس سیگنال، گفت: "اگر کسی وجود داشته باشذ که می بایست نماینده مان باشد، خوب است آن شخص موکسی باشد. اما همچنین فکر می کنم که در نظر داشتن فقط یک فرد برای این نقش، کمی با نحوه کار و عملکرد ما مغایرت دارد." پرین به من گفت که، علی رغم آنکه بنظر می رسد، "موکسی در خط مقدم ایستاده و از آنجا رهبری را بر عهده دارد، در واقع او فقط از طریق عمل کردن، هدایت می کند. یکی از جملات مورد علاقه او این است: تنها راز این است که کار را شروع کنیم. اگر می خواهید در کاری مهارت پیدا کنید یا کاری بکنید، فقط آن را انجام دهید و در طول مسیر آن را مجسم نمایید.

یکسری چالش های ذاتی در حوزه حریم خصوصی برای ارتباطات دیجیتال وجود دارند: همچنان می توان از صفحه ی پیام ها، عکس گرفت. دستگاه ها را می توان سرقت یا هک کرد. برخی از اعضای انجمن حریم خصوصی، از جمله اسنودن، از شرط سیگنال برای ثبت نام هر کاربر با شماره تلفن انتقاد می کنند. دیگران به تنظیمات پیش فرض سیگنال اعتراض دارند که هر زمان مخاطب به سرویس می پیوندد، هشدار می دهد. و اگرچه همه کد منبع سیگنال منبع باز و قابل بررسی اند، اما اکثر کاربران نمی توانند اطمینان یابند که آیا این کد با کد نصب شده در برنامه های بارگیری شده یا کدی که در واقع در سرورهای سیگنال اجرا می شود، یکسان است یا خیر. برخی دیگر استدلال می کنند که سیگنال باید فدرالی یا غیرمتمرکز باشد: شرکت کنندگان باید بیش از اعتماد به یک سازمان واحد برای پایدار ماندن، آسیب ناپذیری، سازش ناپذیری و جهت گیری در راستای نیازهای خود؛ بتوانند سرورهای خود را اجرا کنند. (سیگنال تأکید می کند که این امر برای کاربران روزانه؛ بازدارنده و بطور بالقوه ناامن تر خواهد بود.) سیگنال فیلز، یک مجله الکترونیکی کمتر شناخته شده است که اخیراً در چندین وب سایت آنارشیستی منتشر شده، و در مورد وابستگی به یک سرویس متمرکز، به ویژه سرویس مورد استفاده در دستگاه های تلفن همراه، هشدار می دهد: "اگر دستگاه شما با کی لاگر یا سایر نرم افزارهای مخرب به خطر بیفتد، مهم نیست که امنیت شما در ارتباطات چقدر باشد." اگر آنارشیست ها "تهدیدی جدی برای نظم برقرار شده" بودند، دولت "بی هیچ رحمی  به حساب ما و زیرساخت های ما خواهد رسید."

مارلین اسپایک از تمرکزگرایی به مثابه شرط لازم برای پذیرش گسترده سیگنال و سهولت استفاده از آن دفاع می کند. او کاملاً می داند که دلیل رمزنگاری در دهه نود این نبود که سایبرپانکها انتظار داشتند کاربران قراردادهای مهندسان نرم افزار را بیآموزند، بلکه برعکس. اکثر مردم نمی خواستند در مورد مجموعه های رمزنگاری و زره ASCII  چیزی بدانند تا یک ایمیل امن ارسال کنند. آنها نمی خواستند به کلیدهای ساینینگ و مبادله کلیدهای رمزنگاری عمومی جهت پیاده سازی یک شبکه مبتنی بر اعتماد توجه کنند. آنها فقط می خواستند وارد شوند و با دوستانشان صحبت کنند. سیگنال ویژگی های غیرمرسومی ارائه می دهد مانند پیام هایی را که پس از یک دوره زمانی مشخص ناپدید می شوند. کاربران اخیراً برچسب هایی را درخواست کرده اند و این موارد نیز باید رمزنگاری سرتاسری شده باشد. در حال حاضر، مهندسان سیگنال در حال کار بر روی اصلاحاتی از جمله ایجاد ویژگی چت گروهی-ویدیویی و سریعتر و مقاوم تر کردن اپ سیستم چت گروهی هستند.

مارلین اسپایک گفت: "هر آنچه در فضای تکنولوژی ایجاد کنید به مثابه بخشی از یک اکوسیستم وجود خواهد داشت و اکوسیستم در حال حرکت است." سیگنال یک نرم افزار پارانوئید است که به طور مداوم با تهدیدهای جدید سازگار می شود. همانطور که او در سال 2016 در وبلاگ این سازمان نوشت، "شبکه ها تکامل می یابند، تهدیدات امنیتی و اقدامات متقابل در حال تغییر مداوم اند، و زبان "تجربه جمعی کاربر" به ندرت سکون می پذیرد."  وی  نسبت به نویسندگان، نوازندگان و فیلمسازان غبطه می خورد: "بر خلاف نرم افزار، وقتی چیزی را خلق می کنند، در واقع برای همیشه است. یک آلبوم ضبط شده می تواند دقیقاً 20 سال بعد هم همانگونه باشد، اما نرم افزار باید تغییر کند. "

مقررات همچنان تهدیدی برای سیگنال بشمار می روند، گرچه مارلین اسپایک گفته "شما هرگز نمی توانید از رمزنگاری خلاص شوید. مجموعه معادلات در همه جا وجود دارند. هیچ راهی در جهان وجود ندارد که همه نتوانند آن را مشاهده کنند، یا از آن بی خبر باشند." به نظر می رسید وی نسبت به این احتمال که اگر ارتباط رمزنگاری شده سرتاسری به طور گسترده تری مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است روزی منسوخ گردد، با تامل و بی هیچ احساس یاسی برخورد کرد. وی گفت: "اگر نرم افزار را تا جاییکه می توان ارتقا دهیم و مواردی که توسعه می دهیم تا حد ممکن همه گیر گردند، در آن صورت می توان بر موارد دیگر تمرکز کرد." همانطور که در ونیز قدم می زدیم، سعی کردم از او بپرسم؛ این مواردِ دیگر شامل چه چیزهایی هستند، پاسخ های او کمی مبهم بود. او علاقه ای به بازنشستگی و آرامش ندارد. هنوز از تن دادن به روال معمول هراس دارد. بعدها به من گفت: "من همیشه در عمل و انجام کار بسیار بهتر از بودن و سکون  بوده ام". وی با اشاره به "این سوی بهشت" اثر فیتزجرالد توضیح داد که همیشه خود را بیشتر به عنوان "پرسوناژ" دیده است تا به عنوان "پرسونالیتی". وی به طور خودمانی خاطرنشان کرد که نسبت به تحقیقات ادامه حیات کنجکاو است، زیرا معتقد است اگر افراد وقت بیشتری برای کشف علایق خود، یادگیری مهارت های جدید، خلق تخصص و تجربه داشته باشند، جهان متفاوت خواهد شد. وی گفت: "من از هر حرکت دقیقه شمار ساعت می ترسم." "احساس می کنم زمان کمتری نسبت به گذشته دارم. در واقع وقتی جوان هستید، هیچ دری به رویتان بسته نیست."

هر زمان از مارلین اسپایک می پرسیدم که در چه حال است، جواب یکی بود: "کار، کار، کار".  ونگ، در توصیف "اعتیاد به کار آنارشیستی مازوخیستی مارلین اسپایک" به من گفت: "فکر می کنم جهان آنارشی به خود انگیختگی، ابتکار عمل و تجربه پاداش می دهد. شما به طرز عجیبی مهارت های فراوانی کسب می کنید، چه طراحی گرافیکی و چه برنامه نویسی. یک اخلاق کاری قوی و یک نوع عجیب و غریبی از کارآفرینی ضد سرمایه داری وجود دارد." راینهارد در مورد مارلین اسپایک گفت: "او یک مدیر زمان فوق العاده کارآمد است و دقیقاً به همان شیوه به اوقات فراغت خود نزدیک می شود. تقریباً همه ماجراهای او به شش ماه برنامه ریزی نیاز دارند -و بسیار صبور است."

مارلین اسپایک در سال 2018 از منطقه خلیج به لس آنجلس نقل مکان کرد، یکی از اهم دلایل؛ برای کار در یک پروژه جانبی با دوستان خود -"تجربه" احیا زیست محیطی با هدف کاهش تخریب جنگل های ساحلی جلبک دریایی بود. شرکت کنندگان سه روز را صرف کسب گواهینامه های غواصی خود می کردند، سپس به اکوسیستم های ساحلی رفته، جنگل های جلبک دریایی را کاوش کرده و بذرها را می کاشتند. به گفته مارلین اسپایک، این پروژه " محل تلاقی چند مورد بود که من به آن علاقه مندم، مانند اکولوژی اقیانوس، تغییرات اقلیمی، اصلاح احتمالی تغییرات اقلیمی." دوست نزدیک مارلین اسپایک که در این ماجرا نیز شرکت داشته، گفت  است که هدف؛ تحول شرکت کنندگان بوده است: "آینده جهان چیست؟ چه کسانی در موقعیت هایی قرار دارند که بتوانند آن آینده را تغییر دهند؟" این پروژه در اوایل سال جاری متوقف شد، بخشی از آن بدلیل همه گیر شدن بیماری کووید 19 است، اما همچنین بدین دلیل که پرورش جلبک دریایی از دانه بسیار دشوار است، و احتمالاً کاشت آن در وقت آزاد شخص در اقیانوس غیرقانونی است.

در طی گفت و گوی ما، مارلین اسپایک از بیان اظهاراتی پیرامون برنامه های خود اجتناب می کرد و به طور مکرر، درخواست برای ثبت اطلاعات در ظاهر بی خطر را نمی پذیرفت. وقتی به نوشته های شخصی او بازگشتم، از توجه به جزئیات تقریباً احساس کردم دست انداخته شدم. به خصوص نظرم به یک پست وبلاگ در مورد سفر دوچرخه سواری جلب شد که او سال گذشته با دوستانش به منطقه ممنوعه چرنوبیل، شعاع هجده مایلی اطراف نیروگاه هسته ای چرنوبیل در اوکراین سفر کرد که در 27 آوریل 1986 تخلیه شده بود. (دسترسی به منطقه، که درگیر مواد رادیواکتیو است، به خدمه بخش حفاظت، دانشمندان و تورهای راهنمای برنامه ریزی شده محدود می شود.) با کمک یک قطب نمای ارزان ،ماسک های خاک گیر و دوزیمترها، در یک آپارتمان متروکه می خوابیدند، در حالیکه اطراف آن با بقایای پوسیده گیاهان بومی قدیمی احاطه شده بود، و شبانه در ساختمانهای پریپیات، شهر کارخانه ای سابق پرسه می زدند. او نوشت: "منطقه ممنوعه" بهشت ​​بود، اما بهشتی که نمی توان از آن لذت برد. "این تجربه پر از تنش بود. . . . شما باید مراقب مکان نشستن، چیزهایی که می خوردید، نحوه خوردن آنها، و چیز هایی که لمس می کردید؛ بودید. که -از قضا- بهمین دلیل وجود دارند. دلیل زیبایی و آرامش آنجا دقیقاً همین است که نمی توانیم آن را مصرف کنیم.  شاید مانند همه بهشت های حقیقی در هر کجا."

در ابتدای پاندمی، سواحل لس آنجلس بسته شدند. چون امکان گشت و گذار نبود، مارلین اسپایک یک جفت کفش اسکیت خرید و شبانه  طول ونیز و سانتا مونیکا را با آن می پیمود و  به موسیقی متن تکنو دار خفن فیلم هکرها  از یک اسپیکر کوچک گوش می داد. او شگفت زده شد که چطور پاندمی  می تواند روزنه هایی را بگشاید. هنگامیکه اعتراضات "جان سیاه پوستان مهم است"؛ آغاز شدند، کارمندان سیگنال طرح درخواست و بازخورد از سازمان دهندگان، پزشکان و معترضان را ثبت کردند. تراپ شبانه روزی برای کار بر روی یک ابزار جدید محو کردن چهره، برای مبهم کردن استراتژیکی عکس های اعتراضی، وقت گذاشت و سیگنال تقریباً بلافاصله آن را منتشر کرد. ده سال پیش، صحبت پیرامون براندازی پلیس یا زندانها، حاشیه ساز بود. بطور ناگهانی، مردم در حال تشکیل شبکه های کمک متقابل شدند و گرچه مارلین اسپایک راهی برای درک این مسئله نداشت، اما گروه های نظارت بر پلیس را در سیگنال با نام هایی مانند خوک گیرها تشکیل داد. بیشتر آمریکایی ها در مورد روشهای اعمال نابرابر، خودسرانه و غیرضروری اجرای قانون به گفتگو پرداختند. مارلین اسپایک در سومین و آخرین دیدار مان در ونیز گفت: "فکر می کنم که این چیزها روزنه های امید هستند؛ بدین معنا که همه چیز به همان اندازه که بد و ناخوشآیند اند -توانایی مشاهده و زیر سوال بردن ساختارهای پیرامون مان را نیز خلق می کنند؛ که احتمال دارد بدرستی خدمت رسانی نکرده باشند."

صبح آن روز، مارلین اسپایک باحوصله بنظر می رسید. او داستانهایی در مورد پتی هرست، سگهای فضایی شوروی، و حکایتی در مورد آب گرم متمرکز در روسیه گفت. خورشید با تمام قدرت می درخشید، هوا بوی علف می داد و باد صدای حرکات اسکیت ها  را با خود داشت. زنان ماسک دار و بیکینی پوش در امتداد مسیرپیاده روی تخته سنگ دراز کشیده بودند، دوره گرد ها عینکهای آفتابی جدید، وان هیترها برای مصرف علف، و لباس های سر همی با لوگوی محو تیک تاک می فروختند. وقتی به سمت ساحل رفتیم، مارلین اسپایک ایستاد و به آسمان نگاه کرد. صفی از دوازده بالگرد نظامی بر فراز اقیانوس پیمایش در حال پرواز بودند. سرش را تکان داد و گفت: "دیوونگیه."

وقتی نشستیم، او در مورد سفری که بهمراه یکی از دوستانش به آبخازیا در سال 2016 داشت، برای شرکت در مسابقات جام جهانی فوتبال کونیفا، یک تورنمنت فوتبال برای ملل برسمیت نشناخته شده،با من صحبت کرد. آبخازیا، یک منطقه جدایی طلب از گرجستان است که در ساحل دریای سیاه واقع شده است. این سرزمین تنها دو سفارتخانه دارد -یکی متعلق به روسیه، حامی اقتصادی آن و دیگری متعلق به جمهوری خودمختار اوستیای جنوبی -و روابط دیپلماتیک محدودی دارد. آبخازیا توسط پنج کشور عضو سازمان ملل شناخته شده و به سختی در اقتصاد جهان ادغام شده است. " مسئله قابل توجه این است، که اگر شما به یک کشور بدل می شوید، به یک سری چیزها احتیاج دارید، درست است؟" مارلین اسپایک گفت. "به یک پرچم احتیاج دارید، به یک پرنده ملی، به یک سرود، و باید یک تیم فوتبال داشته باشید." و تاکید کرد: "اگر می خواهید یک کشور شوید، باید یک تیم فوتبال داشته باشید."

آبخازیا سرزمینی ست که مورد توجه مارلین اسپایک قرار گرفته: احتمالا کشوری خارج از خشونت های جهانی سازی و تقریباً خارج از مرزهای تخیل. هنگامی که انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای داد و جنبش استقلال کاتالان برای خودمختاری از اسپانیا جنگید، مارلین اسپایک، که معتقد است جهان به وضوح از طریق حاشیه ها دیده می شود، دریافت که آبخازیا چشم انداز منحصر به فردی از جنبش های ملی گرایی و جدایی طلبی ارائه می دهد. برای رسیدن به آنجا، او و همراهش از طریق جنوب روسیه به سمت یک مرز نظامی رفتند. پس از عبور از سه ایست بازرسی، مارلین اسپایک خود را دربرابر چشم اندازی یافت که کاملاً شبیه همان فضایی است که در آنجا بوده اند. مردم به همان زبان صحبت می کردند. او اندیشید که آیا جنگ برای استقلال -یک جنگ داخلی  خشونت بار، پاکسازی قومی گرجی ها در اوایل دهه نود و اکنون انزوای اقتصادی- ارزش آن را داشته است؟

هنگامیکه به ورزشگاه در سوخومی، پایتخت آبخازیا رسیدند؛ بازی افتتاحیه تمام شده بود. مردم در راهروها نشسته  و از نرده ها آویزان شده بودند. مارلین اسپایک دست و پا شکسته، به زبان روسی، وضعیت خود را به یک محافظ امنیتی شرح داد. نگهبان که نمی دانست برای دو نفر که  محض خاطر مسابقات با کوله پشتی از کالیفرنیا سفر کرده بودند چه کاری باید انجام دهد، اجازه داد آنها از گیت عبور کنند.

 

 منتشر شده در نسخه چاپی شماره 26 اکتبر 2020 ، با عنوان "تنظیمات حریم خصوصی".

 

منبع:

https://www.newyorker.com/magazine/2020/10/26/taking-back-our-privacy

 

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم





حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

معماری برآمده از یک انقلاب: نگاهی به بحران سیاسی جاری در لبنان
انقلاب یا انهدام - کای هرون و جودی دین - قسمت دوم
فرودگاه بين المللي Hanimaadhoo ؛برنده جايزه جشنواره جهاني معماري 2011 ؛ به عنوان پروژه آينده سال
معماران اينترستيك و تجلي توپوگرافي سانفرانسيسكو در پاركلت سان ست
تراشه های کانسپچوال ـ پیر ویتوریو آئورلی؛ طرحْ پژوهی و فقدان رابطه انتقادی میان معماری و شهر
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group