اوایل دهه 1920، در حالیکه رودولف شیندلر بر روی خانه
هولی هوکِ رایت کار می کرد؛ خانه خود در خیابان 835 کینگز، واقع در هالیوود غربی را طراحی کرده و ساخت. طراحی شیندلر به مثابه یک
مانیفست، جهت رویکرد شمایل شکنانه در
معماری ایفای
نقش نمود. این طراحی از هر جهت، تجربی بود: سبک، ساختار، سازه و عملکرد. شیندلر آن را به مثابه مکانی
طراحی نمود که در آنجا او و همسرش، پائولین گیبلینگ، آهنگساز، نویسنده، ویراستار، متخصص آموزش و پرورش رادیکال و پیرو روح آزاد، بتوانند زندگی کنند؛ نه فقط
خودشان، بلکه با یک زوج دیگر، دوست دوران کالج پائولین، ماریان چاس
و همسر مهندسش کلاید. خانه خیابان 835 به مثابه "یک مسکن اشتراکی برای دو زوج"
توصیف شده است، خانه ای تک
طبقه شامل چهار فضاهای استودیویی، برای هر
یک از آنها، به علاوه یک فضا برای مهمانان، آشپزخانه مشترک و دو تراس روی بام برای
خواب و استراحت در فضای باز، همانطور که شیندلر دوست داشت تا اینچنین طرحی در ساحل
و کویر اجرا کند. به لحاظ فرم؛ این خانه
تحت تاثیر معماران مورد تحسین شیندلر قرار داشت: رایت، و البته، آدولف لوس و اتو واگنر که شیندلر در وین
تحت آموزش آنها بود و جنبش هنری د استیل در هلند. همچنین
بنا ترکیبی ست از عناصر مدرنیزم اروپایی مانند سقف فلت، طرح پلان آزاد، دیوارهای شیشه ای و بتنی، با اشاره
به سبک هنر و پیشه آمریكایی كه توسط گوستاو استیکلی مورد حمایت قرار گرفته است، به ویژه
در استفاده از چوب قرمز محلی. کلاید چاس مسئول ساخت و ساز
بود، اگر چه شیندلر به شدت درگیر بود، اصرار داشت اجزاء در سایت ساخته شوند و با تکنیک های مختلف
در روند فرایند، مورد سنجش قرار گیرند. او و پائولین امیدوار بودند شیوه زندگی ای برای خودشان، دوستان و
دوستدارانشان در این خانه ایجاد نمایند تا
به همان اندازه که فرم خانه به لحاظ طراحی قابل قبول است به همان اندازه هم احساس
رها بودن را به کاربران القاء نماید.
قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم
قسمت ششم