میراث تأثیرپذیری اولیهء
رودولف شیندلر به عنوان یک دانشجو از
آدولف
لوس و
اتو واگنر در وین، در علاقه بیش از انداره او برای طراحی "
اثر
هنری جامع /یا
کارهنری تمام عیار" نمایان گردید. برای او،
این امر شامل طراحی فضای داخلی و خارجی ساختمان هایش توأم با طراحی مبلمان بود. شیندلر برای حفظ دیدگاه
اصلی اش، ترجیح می داد برای هر خانه یا آپارتمان، مبلمان سفارشی طراحی کند، تا اطمینان حاصل نماید آن مبلمان در موقعیتی که او انتخاب کرده، باقی خواهد ماند.
او طی دوران کاری خود بیش از
دویست مبلمان طراحی کرده است؛ از جمله تخت، میزهای آشپزخانه، اتاق نشیمن، نهارخوری و اتاق
کار؛ کمد، صندلی، و لوازم روشنایی.
بیشتر آنها بصورت توکار ساخته و تر و تمیز طراحی شده بودند. شیندلر زیبایی شناسی هندسی را در ساختمان هایش ترجیح می داد.
یکی از اشکال مورد علاقه اش صندلی جعبه ای بود که طراحی آن از اروپای
قرون وسطی اروپا آغاز شده و توسط طراحان
جنبش هنر و صنایع دستی، از جمله
چارلز رنی مکینتاش و همسرش
مارگارت مک دونالد
احیاء گردید. این صندلی در میان طراحان جنبش
جدایی وین همچون
جوزف هافمن و
جوزف ماریا البریش، که شیندلر در طول دوران تحصیل خود در وین با آنها مواجه شد،
نیز محبوب بود. او در طی
سال ها، نسخه های مختلفی از صندلی جعبه ای را
طراحی نمود؛ از جمله نمونه آنچه در عکس می بینید مربوط به اوایل دهه 1920. این
صندلی ها اغلب با استفاده از مواد ارزان قیمت و تکنیک های ابتدایی ساخته می شدند.