معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما




جدیـــــد ترین مقــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
مقالات برتر از دید تحریریه
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
معـــروف ترین مقــــالات
    تکه های ساده ـ رنگ در معماری به قلم پوریا ترکفر
    سانا؛ گامی فراتر از معماری سبز به قلم علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
    انرژی خورشیدی در ایران به قلم م معيت
    تعريف معماری به قلم علی باقرزاده
فعالتـــرین نویسندگان
    آرش بصیرت "سردبیر اتووود"  : معمار حرفه اي
    محمد کیانی منش  : دانشجو
    ایمان رئیسی  : معمار حرفه اي
    فريبا شفیعی  : دانشجو
حامی اتووود
تــازه هــــــای معمــاری
سایبانِ متروپل؛ زیبایی شناسی تضاد و پرداخت پویایی در مقیاس شهر
خانه ی جینان توسط کیتارو موتو
ده طراحی داخلی برتر فروشگاه سال 2015 از نگاه دیزاین بوم
گفت و گو با مرگ ـ نظام عامری ـ 1305 ـ 1395

بازگشت به لیست مقالات تاريخ معماري < مفاهيم و نظريات معماري
نظر دبیر تحریریه > آرش بصیرت "سردبیر اتووود"

هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاریی است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود از این پس گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد اورد.

هنر گفت و گوـ آماندا لوت و تحریریه دیزاین بوم   1389/07/17
نوشـــــــــــته ی : تحریریه دیزاین بوم

برگــــــردانی از : 
  محمد کیانی منش  -

خــلـاصــــــــــــــه : جان کاپلیسکی65 ساله و آماندا لِوِت47 ساله ، فیوچرسیستمز جان کاپلیکی در دسامبر 1968 زادگاه خود پراگ۴ را به سمت لندن ترک کرد . او آرام آرام خود را به عنوان نظریه پرداز اثبات کرد اما قدری در معماری مشکل داشت . جان با ارنستو راجرز۵ و سِر نورمن فاستر۶ همکاری کرد و سپس در سال 1979 به اتفاق دیوید نیکسون۷ فیوچرسیستمز را راه اندازی کرد.در سال 1987 آماندا لِوِت به فیوچرسیستمز ملحق شد و پس از آن،روند فیوچرسیستمز تکامل یافت و با پروژه های شگفت انگیز و اندیشه مند و همچنین با ورود به رقابت ها ،تمامی توجهات را به سمت خود معطوف کرد.را که دفتر آن در مرکز لندن قرار دارد را اداره می کنند و به پیش می برند . فیوچرسیستمز بخاطر تعصبات سنتی و جالش برانگیز درمورد فضا و نمایش آن ،درسرتا سر جها ن به رسمیت شناخته شده است .

 

توضیحات مترجم :
.


مقالات مرتبط

دیگر مقالات   محمد کیانی منش
هنر گفت و گو ـ ماسیمیلیانو فوکسِس   ( مفاهيم و نظريات معماري  )
پیتر زُمتُر؛ در جست و جوی کمال   ( مفاهيم و نظريات معماري  )

جان کاپلیسکی Jan Kaplicky فیوچر سیستمز را در سال 1979 بنا نهاد، آماندا لِوِت  Amanda Levete  در سال 1987 به  فیوچرسیستمز Future Systems پیوست، این مصاحبه سال 2003 توسط دیزاین بوم صورت پذیرفته است، فیوچر سیستمز تا سال 2009 چندماهی پس از فوت کاپلیسکی به حیات خود ادامه داد و پس از ان کارمندان دفتر به دفتر معماری اماندا لوت متقل شدند. فیوچرسیستمز به سبب به چالش کشیدن پیش برداشت های سنتی از فضا، نمایش الزامات و کارایی های محیطی عدم تطبیق پذیری و مصالحه با فرم های معاصر در دنیا شناخته شده است درسرتا سر جها ن به شناخته شده. تحقیق جزیی حیاتی از فرایند اجراست و نقش یک متعادل کننده میان پروژه های حرفه ایی جدی و تجربی را ایفا می کند و برای باقی ماندن در سرحدات معماری شدیدا بدان نیاز است.

جان کاپلیسکی در دسامبر 1968 زادگاه خود  پراگ۴ را به سمت لندن ترک کرد . او آرام آرام خود را به عنوان نظریه پرداز معماری اثبات کرد اما قدری در فرایندهای اجرایی معماری مشکل داشت . جان برای حل این معضل با ارنستو راجرزو سِر نورمن فاسترهمکاری کرد و سپس در سال 1979 به اتفاق دیوید نیکسون فیوچرسیستمز را راه اندازی کرد.در سال 1987 آماندا لِوِت به فیوچرسیستمز ملحق شد و پس از آن، روند فیوچرسیستمز تکامل یافت  و با پروژه های شگفت انگیز  و اندیشه مند و همچنین با ورود به مسابقات معماری، تمامی توجهات را به سمت خود معطوف کرد.امروزه کار فیوچر سیستمز بر اصول اقتصادی مناسبی پی ریزی شده است. توانائی  مشتری برای دستیابی به یک تنوع خدمات تجاری عینی از قبیل ارتقاء پروفایل آنها ، کمک به تثبیت موقعیت تجاری برند و جذب اسپانسر جز لاینفک عملکردهای فیوچر سیستمز شده اند، همچنین فیوجرسیستمز مانیفستی را برای معماری در قرن  بیست و یکم تنظیم کرده است. پروژه های فیوجرسیستمز گوناگون هستند : فروشگاه جدید سلفریجز در بیرمنگام ، مرکز رسانه ای در ورزشگاه کریکت  لورد ، پلی که قسمت غربی هند را به لنگرگاه جزایر قناری متصل می کند و طرح هایی برای شرکت های مدِ کام دِز گارکونز و مارنی در نیویرک، توکیو و پاریس. فیوچرسیتمز دارای  قابلیت و انعطاف  لازم جهت بدست گرفتن پروژهای بزرگ و پراکنده  از نظر جغرافیایی  می باشد.

بهترین لحظه شما در روزچه لحظه ایست؟   

 برای من ، صبح زود ،هنگامی که برمی خیزیم و خورشید طلوع می کند و اندیشه ها و ایده ها  تازه هستند .

در آن لحظه ترجیح می دهید  جه نوع موسیقی را گوش دهید؟

تقریباً همیشه موسیقی کلاسیک، من عاشق هندل و موتزارت هستم، موسیقی جاز هم گوش می دهم.

به رادیو گوش می دهید؟

از وقتی که بچه دار شدم نسبت به زمان پیش از ان که عادت داشتم کمتر گوش می دهم .

چه کتاب هایی ر وی میزِ کنار تخت خواب دارید؟

تقریباً 30 کتاب مختلف شامل بیوگرافی های افراد سیاسی ،  کتاب های معماری ، کتاب های آموزشی آشپزی ، مجله ها و .....

مجله های طراحی را مطالعه می کنید؟

بله ، اما بیشتر از اینکه بخوانم تصاویرش را نگاه می کنم .

از کدام منبع اخبار را دریافت می کنید ؟ روزنامه؟

بله روزنامه. من خیلی روزنامه مطالعه می کنم .

به طرز لباس پوشیدن خانم ها توجه می کنید؟

آیا سلیقه ای برای خودتان دارید ؟

من همانطور که می پسندم  لباس می پوشم . کمی به تیپ ژولیده علاقه دارم . حتی زمانی که سعی می کنم شیک بپوشم کمی ژولیدگی هم به آن اضافه می کنم. اما من به لباس های خیلی خوب هم علاقه دارم .

از چه نوع لباس هایی برای پوشیدن اجتناب می کنید؟

لباس های جیغِ مد روز

حیوان خانگی دارید؟

نه اصلاً.

زمانی که کودک بودید دوست داشتید چکاره شوید؟

من علاقه داشتم که یک دکتر یا یک دانشمند شوم .

ضمناً دوست داشتم یک شیرینی فروشی هم داشته باشم .

زمانی که بزرگتر شدم ، بله، دوست داشتم یک معمار شوم .

در جه مکانی  برروی طرح ها و پروژه کار می کنید؟

در دفتر خودمان .

فضای فوق العاده ایست برروی قسمت  فوقانی یک مخزن .

علاقه دارید برای چه کسی جیزی را طراحی می کنید؟

سوال سختیه ..... من دوست دارم که خانه متعلق به خودم را طراحی کنم که تا حالا موفق نشدم.

در زمان کار ، با همکاران معمار و طراح بحث می کنید؟

تمام مدت ،اما فقط با همکاران نزدیک.

در لندن به اندازه دیگر شهرهای اروپا تبادل فرهنگی وجود ندارد .

مثل زمانی که دوست شما روش را توصیف می کند ، روش خودتان را توصیف کنید .

غریزی، صریح، خلاق و گاهی مشکل اما با بهترین حس رضایت

زمانی که مردم دور از ساختمان ها قدم می زنند یا وارد آنها می شوند .

ساختمان ها باید احساسی خوب را به آنها القا کنند .

تحویل دادن یک طرح برتر ، هرچند بودجه...........

می توانید تکاملی که در کار شما از نخستین پروژه  تا حال وجود دارد را توصیف کنید؟

فکر کنم ما روز به روز دلگرم تر می شویم و کار ما بیشتر ارگانیک هست تا تکنیکی . اگر چه با درجه ای بالاتر از سلاست تکنیکی پشتیبانی می شود . با اینکه به شدت عملگرا هستند و در پیدایش،کمتر منطقی به نظر می رسند و بیشتر آزادند .

کدام یک از پروژه ها بیشترین رضایت را برای شما به ارمغان می آورد؟

فروشگاه بزرگ سلفریجز در بیرمنگهام که اخیراً تمامش کردیم .

چه سیاحت شگفت انگیزی.

در گذشته طراح یا معماری بوده که به او ادای احترام کنی؟

فرانک لوید رایت .

و در حال حاضر،آیا فرد خاصی در نظر شما هست؟

 به نظرم، زاحا حدید یک معمار درخشان است. 

توصیه ای برای جوانان؟

تنها زمانی به سمت معماری بروند که حقیقتا به آن اشتیاق داشته باشند.

در اخبار گفته میشود که ایتالیایی ها بخاطر بیکاری، جنایتکاری و آلودگی هوا نگران هستند،شما از چه موضوعی در آینده هراس دارید؟

موضوعی بزرگ،من بخاطر پایداری صلح جهانی نگرانم.


کلمــــات کـلیدی :  جان کاپلیسکی آماندا لِوِت فیوچرسیستمز ارنستو راجرز سِر نورمن فاستر دیوید نیکسون ورزشگاه کریکت لورد سلفریجز فرانک لوید رایت
منــــــــــــــــــابع :  .

درباره نویسنده : .

منبع انتخاب مقاله : www.designboom.com
این مقاله پیش از این در . چاپ شده است .

دریافت فایل مقاله | بازگشت به لیست مقالات |  ارسال نظر ارسال نظر | اشتراک مقاله  
تعــــداد بازدیــد : 7722  بار تعداد دانــــــلود : 63 بار امتیاز تحـــریریه : 4

نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این مقاله ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

 
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.";
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group